Presidentinvaalit 2012

Tänne ketjut jotka herättävät keskustelua, mutta todennäköisesti vain vähän aikaa. Mm. yksittäisille tapahtumille tai uutisissa esiintyville aiheille voi avata täällä ketjuja.

Kummasta presidentti?

Sauli Niinistö
15
52%
Pekka Haavisto
14
48%

Ääniä yhteensä : 29
Suosikkijoukkue: TPS, TuTo, Detroit, SWE, Liverpool, Real Madrid

Re: Yleinen offtopic-jutusteluketju

ViestiKirjoittaja Tepsi » 22.01.2012 23:08

DrMultihunter kirjoitti:Kieltmättä hienoa olisi nähdä pressan vastaanotolla pari pingviiniä... Nimimerkillä äänestin Haavistoa...

Mikäs siinä, eivät ainakaan mene perussuomalaiset pilaamaan linnan juhlia :cool: Olisihan se mielenkiintoinen tilanne kun Haavistosta tulisi pressa.
Niinistöhän tämän tulee voittamaan aivan murskaavasti, mutta päätin että äänestän toisella kierroksella Haavistoa mutsini kiusaksi. Haavisto oli kuulemma parempi vaihtoehto toiselle kierrokselle kuin Väyrynen, mutta tuloksen ratkettua alkoi kuitenkin kauhea "joissain maissa homous on kiellettyä kuolemanrangaistuksen uhalla" moskan jauhaminen

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 22.01.2012 23:11

Eihän tuossa muuten vaikka tämä on yleistys, niin hiukan pelottaa se että jos Haavisto voittaisi miten jotkut muslimit tähän suhtautuisivat, nousisiko Suomi terroritekojen rankingissa ylöspäin? Lisäksi tuo linnajuhlat näyttäisivät tosiaa nnaurettavilta, muuten toki olen enemmän Haaviston linjoilla. Nuo edellä mainitut seikat kaikesta huolimatta painavat jonkin verran.
Turha koittaa ylläpito voittaa

Suosikkijoukkue: Sotkamon Jymy & Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja Crick » 22.01.2012 23:21

Voipi tulla todella tiukka tuosta toisesta kierroksesta, vaikka tässä vaiheessa Niinistö olikin omilla luvuillaan. Katselin vertailun vuoksi 2006-vaalien tuloksia ja ensimmäisellä kierroksella Halonen sai 46,31 % äänistä, toisena Niinistö 24,06 % ja kolmantena Vanhanen 18,63 %. Toisella kierroksella Halonen kuitenkin voitti niukasti viedän äänistä 51,79 %. Ajattelin vain, että ei tästä välttämättä mitään päivänselvää voittoa Salelle tule, vaikka monet niin ajattelevatkin. Tietysti puoluekannat jne. merkitsevät paljon aina tapauskohtaisesti.
Helsingin Jokerit - Aina saa kärsiä ja hävetä

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 22.01.2012 23:25

Ensinnäkin, olen perin yllättynyt, että eräs foorumilla vaikuttava henkilö on yli 18? En olisi uskonut tekstien perusteella?

Toiseksi, tarviiko tässä ihan oikeasti miettiä, että kuka on Suomen seuraava Tasavallan Presidentti ja Puolustusvoimain Komentaja?

Kolmanneksi, tarvittiinko näitä vaaleja yleensäkään?

Neljänneksi, olen lomalla, suurin osa teistä ei! :cool:
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Multi » 22.01.2012 23:26

Itse kyllä uskon taas päinvastaiseen, eli että Niinistö ottaa selkeän voiton. PerusSuomalaisten + maalaisliittolaisten sekä krisujen uskon menevän Niinistön taakse ja SDP siellä ehkä jo tällä kierroksella oli. Opiskelijat (suurinosa) + hajaäänet edellämainituista puoleista ja pikkupuolueet RKP ja vasemmistoliitto Haavistolle, niin ei siihen vaan yksinkertaisesti hirveää palaa jää.

Suosikkijoukkue: KHL, NHL, Leijonat

ViestiKirjoittaja InFlames » 22.01.2012 23:26

Crick kirjoitti:Olen kyllä toisen kierroksen suhteen ihan 50-50.

Helppo valintahan tämä on. Jos ääneni annan, niin menee se Haavistolle. Kokoomusta ei äänestetä nyt eikä koskaan. Hyi vittu, että tuo Niinistö oksettaa :yuck: Haavisto ei kyllä ole myöskään meikäläisen suosikki, mutta parempi se on kuin Niinistö.

Tosin täysin turhaa äänestää, sillä Niinistön lähtöprosentti on jo 37%, joten tuskin noista moni hyppää tuosta vaan toiseen leiriin. Ei tarvi olla kummallinenkaan matemaatikko tai vedonlyöjä, niin ymmärtää, että Haaviston mahdollisuudet ovat lähes olemattomat.

Haavistolle myös vielä kiitos Väyrysen kyykyttämisestä ja veto napsahti kiinni :Thumb up:

Suosikkijoukkue: Lukko, Red Wings, Chelsea, AIK, Trail Blazers

ViestiKirjoittaja Lehväs » 22.01.2012 23:40

Tepsi kirjoitti:Mikäs siinä, eivät ainakaan mene perussuomalaiset pilaamaan linnan juhlia :cool:

Mitä tarkoitat? Kyllä sinne linnaan Perussuomalaisia tulevinakin itsenäisyyspäivän vastaanottoina tulee. Ja Perussuomalaisten homofobian ainakin voit katkaista tämän uutisen luettuasi.

Itse taidan jättää äänestämättä, sillä sekä Haavisto että Niinistö ovat poliittisesti niin lähellä toisiaan ja kaukana minua, että on parempi varmaan jättää äänestämättä.
...

ViestiKirjoittaja Multi » 22.01.2012 23:51

Ketunkolo kirjoitti:Haavisto että Niinistö ovat poliittisesti niin lähellä toisiaan ja kaukana minua, että on parempi varmaan jättää äänestämättä.

Koskaan äänestämättä jättäminen ei ole paras tai parempi vaihtoehto.

ViestiKirjoittaja Nestori » 22.01.2012 23:57

Ja jos oikeasti ajatellaan ehdokkaita ja muitten puolueitten kannattajia ja äänestyskäyttäytymistä, niin uskooko kukaan enää Haavistoon?

Niinistö: Kokoomus (1 131 000), RKP (82 000), kaikki juntit maalaiset eli Keskusta (536 000), KD:t (76 000), osa SDP:sta (n. 56 000) + koko Soinin jengi (287 000)

vs.

Haavisto: Oma porukka (573 800), Vasemmistoliitto (167 000), Demareitten enimmistö (150 000)

No joo. Luvut on ihan persiistä jne. mutta siltikin uskon, että Suomen Tasavallan Presidentti on seuraavalla presidenttikaudella Sauli Niinistö ja, että homofobistiset suomalaiset äänestävät Salen ylivoimaisimmaksi ykköseksi since Kekkonen?

Katellaan, että miten käy?

Tämänkaltaiset viestit vahvistavat vain mielikuvaani.

Ketunkolo kirjoitti:Itse taidan jättää äänestämättä, sillä sekä Haavisto että Niinistö ovat poliittisesti niin lähellä toisiaan ja kaukana minua, että on parempi varmaan jättää äänestämättä.

Jos Persua kannattava KK mieltää Niinistön ja Haaviston poliittisesti lähelle toisiaan, niin missä on vika? :laugh: Mitenkäs se AB vastasi Jääkiekkovisassa? Vastuu on kysymyksen ymmärtäjällä? :facepalm:

Ink kirjoitti:Onko Jartsan avatarissa Mark Messier? Itse en varma ole ja rupesi sen verran asia häiritsemään, että pakko oli kysyä. :D

On :Thumb up:
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Lehväs » 23.01.2012 00:03

Nestori kirjoitti:Jos Persua kannattava KK mieltää Niinistön ja Haaviston poliittisesti lähelle toisiaan, niin missä on vika?

No kyllä he ovat minulle tärkeissä kysymyksissä. Siksi en voi heitä äänestää.
...

ViestiKirjoittaja Nestori » 23.01.2012 00:05

Ketunkolo kirjoitti:
Nestori kirjoitti:Jos Persua kannattava KK mieltää Niinistön ja Haaviston poliittisesti lähelle toisiaan, niin missä on vika?

No kyllä he ovat minulle tärkeissä kysymyksissä. Siksi en voi heitä äänestää.

Kerro enemmän. Ristiriita on minun silmissäni liian iso.
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: HPK, Edmonton Oilers

Presidentinvaalit 2012

ViestiKirjoittaja Vinke » 23.01.2012 00:07

Perkele, ei tulluu Lipposesta pressaa. Paras vaihtoehto näistä ehdottomasti. Mitä on tapahtunut??
Jos häviää aina, pelkää voittamista.

Oranssi, sehän on voittajien väri.

ViestiKirjoittaja Multi » 23.01.2012 00:12

Vinke kirjoitti:Perkele, ei tulluu Lipposesta pressaa. Paras vaihtoehto näistä ehdottomasti. Mitä on tapahtunut??

Et ole tosissasi? mies joka on tehnyt suomen historian kammottivimmat päätökset? Onneksi suurimmalla osalla kansaa oli sama lähtökohta kuin itsellä, muulla ei ole väliä kuin ettei Lipponen pärjää. eusa_clap

ViestiKirjoittaja Lehväs » 23.01.2012 00:16

Nestori kirjoitti:Kerro enemmän. Ristiriita on minun silmissäni liian iso.

Talous ja EU-poliitikan saralla en jaa heidän ajatuksiaan nykyisestä tukipakettitoiminnasta ja näkemyksiä siitä, että Euro on onnistunut. Siksi minulle on yhdentekevää, kumpi on meidän presidentti tulevaisuudessa.
...

ViestiKirjoittaja Multi » 23.01.2012 00:35

"Valitettavasti" presidenttiys on paljon muutakin kuin talous ja EU-politiikkaa ja oikeastaan eihän presidentillä oikeuksia edes ole tuohon talouspoliitikaan linjoille. Kyllä näissä presidentinvaaleissa pitää aivan muunlaisista asioista äänestää.

EdellinenSeuraava

Paluu Ajankohtaiset asiat