Yleisesti CHL:stä

Keskustelua Champions Hockey Leaguesta.
Suosikkijoukkue: Tampere ;D

CHL 2014 -

ViestiKirjoittaja Arska89 » 08.05.2014 23:50

Dev kirjoitti:Joukkuemäärä tulee ihan satavarmasti pienenemään jatkossa. Nyt pidetään perustajajoukkueet ensimmäiset kolme vuotta mukana, jotta saadaan sarja potkaistua kunnolla käyntiin. Sen jälkeen ilmeisesti vain finalistit olisivat ansaitsemassa paikkansa sarjaan. Tai näin mä olen ainakin käsittänyt, että jotain tällaista haettaisiin.

Itsekin uskon, että CHL:aa hiotaan vielä tässä muutaman vuoden aikana mielekkäämmäksi. A-lisenssisysteemi on nyt näin ainakin seuraavat neljä kautta. Kai ne A-lisenssiseurat pistävät hieman rahaa likomaan European Trophyn tapaan tarvittaessa, siksi niitä A-lisenssiseuroja on tällä hetkellä, kunnes rahaa tulisi turvallisesti ja riittävästi myös muualta. Kaippa tässä on ajatuksena, että seurat itse tekevät "hiki hatussa" työtä sen eteen, että itse seurat sekä liigat tulisivat tunnetummiksi ja tulisivat vahvemmiksi. Tuon linkin takana oleva European Trophyn uutinen antoi sellaisen mielikuvan, että jo ennen KHL:n tulemista ajateltiin eurooppalaista jääkiekkoilua oman liigan ohessa pitkällä tähtäimellä. Ja kai tällä halutaan kilpailla myös NHL:ää vastaan, ettei kaikkien tarvitsisi aina vain katsoa Atlannin toiselle puolelle, vaan että voitaisiin ajatella ylpeinä, että Euroopassakin olisi huipputuote. Itse nostan hattua seuroille, että nimenomaan seurat haluavat pelata CHL:aa ja tekevät itse työtä CHL:n toimimisen eteen, niinkuin ovatkin tehneet jo eriasteisesti jo lähes kymmenen vuotta. Aiemmin kaikki Euroopan huipputurnaukset taisi olla liiton puuhasteluja, jos olen oikein ymmärtänyt...

Uskon, ettei tulevaisuudessa CHL:ssä pelaisi esim. Suomesta vain kaksi parasta, sillä monien seurojen visiona on pelata europelejä säännöllisesti, jonka eteen on jo tehty kovasti työtä. Siitä olen kuitenkin varma, ettei Suomesta montaa vuotta tule 6-8 seuraa.

Ja ajatuksena, että laitetaan kapuloita KHL:n rattasiin, tuntuu hölmöltä, jos tämä olisi ainoa motiivi CHL:n perustamiselle. Ehkä liitto on tehnyt kuumeisesti työtä KHL:n laajenemisen hillitsemiseksi, mutta uskon, että seuroissa halutaan nyt tällä tavoin kilpailla eurokentillä, kuka on oikeasti Euroopan herra. Sitä odotellessa, että idästäkin tulisi laatuseuroja tähän mukaan.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Re: Champions Hockey League 2014-2015: ennakkotunnelmia

ViestiKirjoittaja Dev » 09.05.2014 10:08

Arska89 kirjoitti:Onkohan Slovakian liiga sittenkään niin kovatasoinen, kuin olen aiemmin luullut, toki Slovan Bratislavan liittyminen KHL:aan vaikuttaa Slovakian liigan tasoon...

Tervetuloa foorumille Arska.

Itse en ole nähnyt Slovakian liigan pelejä kuin pari hassua ja niistäkin on aikaa, mutta se mitä olen sarjasta lukenut, niin taitaapi olla ihan oikeutettua että sieltä on vaan yksi jengi mukana. Selkeästi kuulemma heikoin sarja näistä huippumaiden lätkäliigoista, jos Slovakiaa nyt enää nykypäivänä voi edes huippumaaksi kutsua. Viime vuosinahan Suomeenkin on raivattu silloin tällöin tuolta pelimiehiä tänne, mutta eipä ole ollut lopputulokset kovin hääppösiä. Kyllä mä itse olen ainakin siinä käsityksessä, että Slovakian Extraliigan edelle menevät Euroopassa KHL, SHL, Liiga, NLA, Tshekin Extraliiga, DEL-Liiga ja jopa Itävallan kiekkoliiga.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Tampere ;D

ViestiKirjoittaja Arska89 » 09.05.2014 12:32

Kiitos tervetulotoivotuksesta, Dev. :)

Pakkohan se on uskoa, että näin on, jos muut huippumaat asiantuntevina kelpuuttavat vain yhden seuran Slovakiasta. Tuskin syrjivät Slovakiaa. Ainakin Kosicella on mahdollisuus näyttää ensi kaudella, minkä tasoista jääkiekkoa Slovakiassa pelataan.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

Re: Jääkiekon mestarien liiga

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 13.05.2014 18:59

Champions Hockey Leaguen joukkueet on jaettu neljään arvontakoriin. Lopullisten lohkojen arvonta suoritetaan keskiviikkona 21. toukokuuta Minskissä.

Liigajoukkueista tämän kauden finaalikaksikko Kärpät ja Tappara ovat ensimmäisessä korissa. Toisessa korissa ovat puolestaan pronssista taistelleet Lukko ja SaiPa. Kolmannesta korista löytyvät JYP ja HIFK, neljännestä löytyvät sarjajumbot TPS ja KalPa. Samassa korissa olevat joukkueet eivät siis pysty kohtaamaan toisiaan alkulohkossa.

Kokonaisuudessaan CHL:n arvontakorit voi katsoa täältä.
Here comes the yellow and blue.

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 21.05.2014 11:40

Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko, SHL

ViestiKirjoittaja Lossu » 21.05.2014 11:55

http://www.katsomo.fi voi myös seurata ilmaiseksi.

edit. Heh, Lukon toimari Rajalan Timppa näkyi alussa kuvissa ja poistui kesken puheiden paikalta.

Re: Jääkiekon mestarien liiga

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 21.05.2014 12:10

Juuri alkanutta CHL:n lohkoarvontatilaisuutta voi seurata Katsomon kautta: http://www.katsomo.fi/?progId=343649

Kappas, tälle sarjalle on tehty omakin ketju tuonne Muut kiekkoliigat -puolelle.

Suosikkijoukkue: Diskos

ViestiKirjoittaja huntteri » 21.05.2014 12:40

Jäätävää sekoilua tuolla arvonnassa noiden maarajoitusten kanssa. Vakuuttava aloitus uudelle liigalle.
"My father warned me about men and booze... but he never said anything about women and cocaine." -Tallulah Bankhead

ViestiKirjoittaja Lossu » 21.05.2014 12:40

Aikamoista sähläystä näyttää olevan tää lohkoarvonta. :D

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 21.05.2014 12:41

Johan meni sähellykseksi tuo arvonta kolmannessa korissa. :mrgreen:

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 21.05.2014 12:50

A-lohko
Kärpät
Kölner Haie
Bili Tygri Liberec
HC Kosice

B-lohko
Zürich Lions
Färjestad BK
Vienna Capitals
Vålerenga

C-lohko
Frölunda
Villach SV
Geneve Servette
Briancon

D-lohko
PSG Zlin
Fribourg-Gotteron
Eisbären Berlin
Djurgårdens IF

E-lohko
Tappara
Ocelari Trinec
SC Bern
Stavanger Oilers

F-lohko
Bolzano
Linköping
HC Pardubice
TPS

G-lohko
Sparta Praha
Växjö Lakers
Adler Mannheim
KalPa

H-lohko
ERC Ingolstad
SaiPa
Vitkovice Steel Ostrava
EV Zug

I-lohko
Red Bull Salzburg
Kloten Flyers
JYP
HV71

J-lohko
Skellefteå AIK
Krefeld Pinguine
HIFK
Sönderjyske

K-lohko
Hamburg Freezers
Lukko
Luleå
Nottingham Panthers
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

Suosikkijoukkue: Diskos

ViestiKirjoittaja huntteri » 21.05.2014 12:51

Tulipa tylsät vastustajat, ainakin matkustusmielessä. Millos otteluohjelma julkaistaan?
"My father warned me about men and booze... but he never said anything about women and cocaine." -Tallulah Bankhead

ViestiKirjoittaja Lossu » 21.05.2014 13:41

CHLn otteluohjelma julkaistaan ensi viikon aikana. Näin tviittailee CHLn tili.

Suosikkijoukkue: SaiPa (Jets)

ViestiKirjoittaja Teukka » 21.05.2014 13:53

SaiPalle osui aika tasaväkinen lohko, jossa nyt ei selvästi ole ennakkosuosikkia eikä heittopussiakaan. Suurin kiinnostus kohdistunee erityisesti Markkasen mahdolliseen paluuseen entiseen kotihalliinsa Sveitsissä ja muutenkin Zugissa on muutama mielenkiintoinen pelaaja, kuten Josh Holden sekä ex-SaiPa Daniel Sondell ja suomalaisväriäkin löytyy Santeri Alatalon verran.

Vierasmatkat jää luultavasti väliin, mutta kyllähän nuo kotipelit pitänee käydä katsastamassa. Ei näitä pelejä varmaan liian usein Lappeenrannassa tulla lähivuosina pelaamaan. :D
Dale McTavishin pelaajakortti: Klick!

Suosikkijoukkue: SaiPa

ViestiKirjoittaja ribedirib » 21.05.2014 19:39

SaiPa sai omasta mielestäni melko kovan lohkon. Mukava kyllä nähdä näitä kovempia pelejä perus harjoitusotteluiden sijaan. :Thumb up:

EdellinenSeuraava

Paluu CHL