Vierastyöläiset - Keskustelua liigan ulkomaalaisista

Keskustelua Liigasta ja sen tapahtumista.
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Vierastyöläiset - Keskustelua liigan ulkomaalaisista

ViestiKirjoittaja Dev » 17.02.2008 20:35

Alpo Suhonen taisi jossain sanoa että ensikaudella ulkkarikiintiö on kolme, eli jokaisessa joukkueessa saa olla kolme eri maan kansalaisuuden omistavaa kaveria.

Mitä mieltä olette asiasta? Minä ole samoilla linjoilla Apen kanssa, tämä suunitelma hyödyttää todella paljon suurimpia seuroja (Kärpät, Jokerit, HIFK) He pystyvät ostamaa kovalla rahalla suomalaisia huippunimiä ja tällöin pikkuseurat jäävät nuolemaan näppejään, olen siis sitä mieltä että ulkomaalaiskiintiö saisi olla 4 tai jopa 5,tällöin pienemmät seurat saavat siitä hyötyä.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: KooKoo, Minnesota Wild, Leijonat, Juventus & Les Bleus

Re: Ulkomaalaiskiintiö

ViestiKirjoittaja Dethis » 18.02.2008 18:38

ViestiKirjoittaja MikaTPS » 18.02.2008 21:24

Kiintiö pidetään neljässä, näin se on toiminut, ja näin se tulee toimimaankin.
Mestaruudet: 1956, -76, -89, -90, -91, -93, -95, -99, -00, -01, lista tulee jatkumaan...

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 18.02.2008 23:10

Kyllä se nyt näyttää vain siltä että kiintiö on ensikaudella 3 eikä 4. :twisted:
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 07.03.2008 22:33

Tiistaisen Kauppalehden mukaan Työminsteriö olisi puuttumassa asiaan. Saa nähdä meneekö asia lakitupaan asti vai luovutaanko kiintiöstä suosiolla EU-pelaajien osalta.

Oman lisänsä asiaan tuo että ulkomaalaiskiintiön vahva kannattaja, sätkynukkensa Juha-Pekka Vuorisen kautta SM-liigaa johtava Kalervo Kummola hakee kansainvälisen jääkiekkoliiton puheenjohtajuutta. Mikäli se tosiasia että hänen kotimaassaan estetään ulkomaalaisten pelaamista korkeimmalla sarjatasolla alkaa tuottaa ongelmia Kummolan haaveille, voi käydä niin että Vuorisen takki käännetään ja äkkiä.
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 08.03.2008 11:42

Olen sitä mieltä että ulkolais kiintiön saisi nostaa melkeinpä viiteen. Näin ollen pienemmätkin seurat pystyisivät hankkimaan ihan kunnollisia pelimiehiä ulkomailta ja tätä kautta sarjasta saatettaisiin saada tasaisempikin.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Vaasan Sport & Real Madrid

ViestiKirjoittaja Toivis » 08.03.2008 11:55

Device kirjoitti:Olen sitä mieltä että ulkolais kiintiön saisi nostaa melkeinpä viiteen. Näin ollen pienemmätkin seurat pystyisivät hankkimaan ihan kunnollisia pelimiehiä ulkomailta ja tätä kautta sarjasta saatettaisiin saada tasaisempikin.

Entäs sitten kun "suuret seurat" pistävät rahaa palamaan, niiin ei siihen ole pienillä vastata.
Saipa meni kauden todella pienellä budjetilla, silloin ulkomaalaiset pitäisi olla pikkuseuroille halpoja, mutta hyviä. Sellaisia kavereita on vaikea löytää.
Jos kiintiö nostetaan viiteen, sarjasta saattaa tulla vieläkin epätasaisempi.
Kyllä se on toki huomattu että raha ei tee onnelliseksi, mutta rahalla saa jos osaa löytää hyvät ulkomaalaiset.
Ässät/Saipa/Kalpa ym. pelaajat eivät ikinä varmastikaan pysty kilpailemaan rahassa kärppien/jokereiden kanssa, on tärkeää että on hyviä junioreita ja n.3 ulkomaalaista.
Jos kiintiö on suuri, silloin suuret vievät ja pienet vikisevät.

Tämä on sitten vaan meikäläisen mielipide, ei mitään täyttä faktaa.
Liity mukaan NBA-voittojahtiin - Facebookissa!
Liigagurun mestari kaudella 2007-2008 sekä pronssia kaudella 2010-2011!
Mestisgurun mestari kaudella 2008-2009 sekä runkosarjan voitto & hopeaa kaudella 2010-2011!
NHL-Gurun hopeaa kaudella 2009-2010!
Historian ensimmäisen HaxBall- turnauksen mestaruus feat Crick!

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 08.03.2008 12:04

Joo'o, mutta toisaalta kyllähän nämä pikkuseurat SaiPa, Ässät ja ym. On löytänyt aika usein ihan hyviä ulkomaalaispelaajia ja suuret seurat hommaavat kuitenkin enimmäkseen suomalaispelaajia, siihen päälle sitten muutaman ulkkarin. Itse näkisin tilanteen sellaisena että pienet seurat saattaisivat hyötyä siitä, toki mahdollisuus sarjan epätasaisuuteen on myös olemassa. Voishan sitä kuitenkin kokeilla parin kauden ajan.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 10.03.2008 12:25

Mielenkiintonen tilanne äänestyksessä. :mrgreen: 3:nen siis johtaa. Minä olen kyllä edelleen 5:n tai 4:n kannalla, sillä niinkuin tuossa jo aiemmin sanoin se saattaisi auttaa pienempia joukkueita menestymään, tietenkin se auttaa myös suuria, mutta enimmäkseen pieniä seuroja.
Ulkolaispelaajat saattaisivat myös auttaa vähän rahatilannetta. Ostetaan halvalla ja löytö osoittautuukin varsinaiseksi kultakimpaleeksi (tyyliin Nikiforuk). Yksi tai kaksikin huippupelaajaa saattaa viedä joukkueen yllättävän pitkälle, tähän kohtaan tämän kauden Blues olisi hyvä esimerkki. Uskon että jos Kelleriä, Bruckleria tai Eavesia ei olisi Bluesissa niin Blues ei olisi näin pitkälle pötkinyt, toki Blueshan on rahaseura, joten sinäänsä se on vähän huono esimerkki.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Mikkeliläinen palloilu, Liikunnan Riemu

ViestiKirjoittaja Jukurit » 21.05.2008 20:08

Joku 2-3 olisi ihan sopiva.. Kotimaastakin löytyy tarpeeksi osaavia pelaajia, joten ei tarvitsisi kovinkaan montaa ulkomaalaista pelaamaan kovalla palkalla tai vähän huonommallakaan.
6-4-1
2001, 2002, 2003, 2006, 2013, 2015

...Jo yli 7-vuotias vaihtoaitiolainen (#54) huhhuh...

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja ruoska » 21.05.2008 20:27

Pois vaan koko helvetin kiintiö. Kotimaisia huippupelaajia on niin vaikea saada liigaan ja sitten kun tämä kiintiö rajoittaa ulkkareita niin kyllä on pikkuseurat kusessa kun yrittävät pärjätä joillain jämä mestispelaajilla.

Pois vaan. Liiga muuttuu vain huonommaksi koko ajan.
Gigi Marvin <3
Foorumin kovin kingi
Scarlett <3
Nyt, aina ja ikuisesti.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 21.05.2008 20:33

ruoska kirjoitti:Pois vaan koko helvetin kiintiö. Kotimaisia huippupelaajia on niin vaikea saada liigaan ja sitten kun tämä kiintiö rajoittaa ulkkareita niin kyllä on pikkuseurat kusessa kun yrittävät pärjätä joillain jämä mestispelaajilla.

Pois vaan. Liiga muuttuu vain huonommaksi koko ajan.

Niin tai sitten tuo kiintiön saisi pitää neljässä tai viidessä. Tämä kiintiön laskeminen kolmeen tuottaa erittäin suuria ongelmia pienille seuroille, Alpo Suhonenhan on jo avautunutkin asiasta. Vaikka tällä haetaan nyt sitä että parannetaan liigaa, niin se on selvä asia että tällä kolmeen siirtymisellä tehdään vain lisää tuhoa.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: TPS, NHL, Junnut

ViestiKirjoittaja Legenda » 27.05.2008 14:38

helge14 kirjoitti:Hyvä olis jos joukkueet sais itse päättää ,paljonko ulkomaalaisia joukkuueessa olisi....

Innolla odotan milloin sinulta tulee eka viesti jossa on jotain järkeäkin...
"Ei Ilveksellä huonosti mene. Lehdistötilaisuudessakin on tarjolla puoliksi syöty viineri."
- Marko Leppänen @ Twitter

Reijo Mäki kertoi, että aikanaan Turun Palloseurassa pelannut Mal Davis harrasti seksiä naisen kanssa kun muut juhlijat oliva löivät ympärillä tahtia. Aktin jälkeen Davis oli siirtynyt suoraan katsomaan videolta omia maalejaan.

Suosikkijoukkue: Tampereen Pyrintö

ViestiKirjoittaja Zubru » 29.05.2008 12:54

Iltalehti

Kiintiötä oltaisiin näillä näkymin poistamassa kaudeksi 2009-2010.
On parempi olla vakavasti PA ku Timo T.A.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 29.05.2008 12:59

Tosin tuokin asia on saanut hieman uutta ulottuvuutta viime viikkoina, kun TPS on tehnyt näitä lokakuusta alkavia verottomia keikkasopimuksia. Näyttäisi siltä että kaudella 2009-10 niitä saisi sitten tehdä vaikka kuinka monta, eli saattaa olla että monenkin joukkueen pelaajisto muuttuu kauden aikana radikaalisti.

Mutta edelleen olen sitä mieltä että kiintiöt pois. Ja nyt siitä tulisi hieman uutta väriä kun heikosti kauden aloittaneet voisivat palkata näitä taiteilijasopimustyöläisiä. Olisi ihan aito mahdollisuus vahvistaa joukkuetta myös kesken kauden.
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

Seuraava

Paluu Liiga