Mitä tunteita joukkueet teissä herättää?

Keskustelua Liigasta ja sen tapahtumista.
Suosikkijoukkue: HIFK

Re: Mitä tunteita joukkueet teissä herättää?

ViestiKirjoittaja PehmeäJänis » 28.06.2011 20:52

Kun tuo perhe-asia nousi esille niin haluan hiukan perustella miksi käytän sitä ilmaisua enkä ole pahoillani vaikka muiden joukkueiden fanit lajista riippumatta käyttävät samaa termiä jos tuntevat olevansa osa sitä perhettä.

Minulla on 2 lasta ja avopuoliso jotka myös ovat perhettäni. Päivittäin kysellään kuulumisia ja ollaan kiinnostuneita heidän tekemisistään koulussa/duunissa. Rahaa heille annetaan silloin kun sitä on, jonka he voivat käyttää parhaaksi katsomallaan tavalla. Heitä puolustetaan mikäli on riitatilanteita muiden kanssa jos vika ei ole itsessä ja asiat pyritään sopimaan hyvässä hengessä. Mikäli osallistuvat joihinkin kilpailuihin tai esityksiin, niitä mennään seuraamaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Perheen kuulumisia vaihdetaan muiden perheiden kesken ja annetaan esim. lapsenkasvatus vinkkejä mikäli on jostain jotain tietoa mitä toisilla ei vielä ole, yms. Lapset kasvavat ja he muuttavat pois ja näemme harvemmin mutta aina olemme heistä kiinnostuneita ja toivomme parasta. Tämä perhe on jakanut ilot ja surut yli 10 vuoden ajan.

Minulla on HIFK. Päivittäin seuraan onko mitä uutisia joukkueesta netissä tai muissa tiedotusvälineissä. Rahaa annetaan pari kertaa vuodessa kun pääsee paikanpäälle ostetun lipun kanssa ja joitain ropoja sijoitetaan fanituotteisiin, myös netistä tilataan fanikamaa ja seura sitten käyttää ne rahat parhaaksi katsomallaan tavalla. Mikäli joukkuetta haukutaan tai pilkataan, sitä pyritään puolustamaan mutta myös sen tekemät virheet tulee hyväksyä ja siitä saatu kritiikki on ihan ok. Pelejä katsotaan yleensa telkkarista tai tilanneseurantaa muista viestimistä ja jännitetään että voitto tulisi. Joukkueen edesottamuksista keskustellaan muiden joukkueiden fanien kanssa ja vaihdetaan mielipiteitä siitä mikä meni vikaan missäkin pelissä ja mitä oli hyvää. Toivotaan toisillekkin joukkueille menestystä mutta oma joukkue on aina ensin. Synnyin Stadissa, aloin seuraamaan HIFK:ta, rakastuin siihen, muutimme pois, näemme harvemmin mutta tietty side jäi mikä meitä yhdistää. Tämä perhe on jakanut ilot ja surut lähes 30 vuoden ajan.

Mikäli tunnette kuuluvanne jonkin urheiluseuran tai muun yhteisön kanssa samaan perheeseen niin käyttäkää ilolla sitä nimikettä!
Olut on juoma minun makuuni

Suosikkijoukkue: ...

ViestiKirjoittaja TheMuumio » 28.06.2011 21:00

PehmeäJänis kirjoitti:TPS: En tykkää, todellisten takinkääntäjien porukka.

Nyt perustelut, tuollainen jättää aika "Mitä vittua nyt taas?" tunteen.
"What kind of man kills because of ideology?
What kind of god justifies violence?"

Stratovarius - Elements

ViestiKirjoittaja PehmeäJänis » 28.06.2011 21:31

TheMuumio kirjoitti:Nyt perustelut, tuollainen jättää aika "Mitä vittua nyt taas?" tunteen.

Todennäköisesti tuo mielenyhtymä johtuu tässä tapauksessa enemmän faneista kun siis itse joukkueesta, hiukan samaa kuin HPK:n kohdalla.
Tuttavapiiriini on kuulunut paljon TPS:n "faneja" joita kiinnosti kiekko 90-luvulla ja sitten kun ei sitä menestystä tullukkaan niin ei seurata koko lajia ja taas toissa keväänä jääkiekko olikin todella mukava ja viihdyttävä laji kunnes viime talvena ampumahiihto olikin paljon mielekkäämpää.
Näitä on toki jokaisen joukkueen kohdalla, mutta ehkä minulle se on nimenomaan TPS:n kohdalla korostunut.

Itse joukkueesta ei tällä hetkellä ole sen kummempia fiboja suuntaan tai toiseen. Perinteinen seura josta nousee loistavia pelaajia ja maalivahteja, mutta yleisesti tekemiset jäävät ehkä liian vähälle huomiolle. Monet hyvät väännöt on ollu ja varmasti tulee jatkossakin olemaan.

p.s. taitaa joutua harjoittelemaan lainausta... kun tuli noita quete juttuja tuohon eikä semmosta hienoa laatikkoa kuin muilla...??!!
Viimeksi muokannut PehmeäJänis päivämäärä 28.06.2011 21:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Suosikkijoukkue: ...

ViestiKirjoittaja TheMuumio » 28.06.2011 21:36

No tuo selvensi asiaa, meinasin jo että nyt tulee jotain ihan ihme settiä, mutta tuo oli ihan looginen perustelu.
Valitettavasti näitä gloryhuntereita löytyy aika paljon kaikkialta, mutta samapa se - ei ne mun elämää pilaa, vaikka välillä vituttavatkin kun ollaan olevinaan niin fania ja tietäjää.

Edit: Quotet (ja muut toiminnot) saa toimimaan kun laittaa sen / -merkin vain jälkimmäiseen.
"What kind of man kills because of ideology?
What kind of god justifies violence?"

Stratovarius - Elements

ViestiKirjoittaja PehmeäJänis » 28.06.2011 21:56

TheMuumio kirjoitti:No tuo selvensi asiaa, meinasin jo että nyt tulee jotain ihan ihme settiä, mutta tuo oli ihan looginen perustelu.
Valitettavasti näitä gloryhuntereita löytyy aika paljon kaikkialta, mutta samapa se - ei ne mun elämää pilaa, vaikka välillä vituttavatkin kun ollaan olevinaan niin fania ja tietäjää.

Edit: Quotet (ja muut toiminnot) saa toimimaan kun laittaa sen / -merkin vain jälkimmäiseen.

Kiitos, pitää opetella. Arvelin kun lyhensin sitä lainausta minkä se anto tuohon suoraan niin siinä tuli joku virhe mulla.

p.s. Ja virhehän siinä siis toki tulikin kun jätin / -merkin siihen ekaan :)
Kai se tästä alkaa sujumaan jossain vaiheessa...

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko, Montreal Canadiens, Suomi

ViestiKirjoittaja Lukkoseppä » 17.07.2011 16:25

Blues: Jotenkin ollut se "kolmas pyörä" pääkaupunkiseudulla. Ei innosta sitten yhtään.
HIFK: Iso paha IFK. Etenkin Helsingin jäähallissa on vaikeaa. Erinomainen vastustaja ja hyvät fanit!
HPK: En tiedä mitä sanoa. En vihaa mut en rakastakaan.
Ilves: Hyvin perinteikäs seura, ei herätä oikein muita tuntemuksia minussa.
Jokerit: Harkimo ja hyvät resurssit. Tasokas vastustaja.
JYP: Malliesimerkki kuinka pienestäkin voi tulla suurta. Ei kuitenkaan sytytä erityisesti.
KalPa: Noussut mudasta takaisin huipulle kovalla työllä. Kapanen antanut seuralle kasvot. Arvostan.
Kärpät: Noussut valtakunnallisesti vihattujen seurojen joukkoon ja minun silmissäni vihatuimman joukkueen asemaan omasta syystään. Leikkii edelleen Pohjois-Suomen pientä jääkiekkojoukkuetta... Ärsyttävin joukkue Suomen maalla.
Lukko: Paras kaikista.
Pelicans: Vastus muiden joukossa
SaiPa: Kisapuisto ja paha kotijoukkue. Kovaa työtä tekevä joukkue, joka taistelee. Arvostan joukkuetta, vaikka eivät ole mitään vakiokasvoja pudotuspeleissä :D
Tappara: Ei nappaa minua ei. Life is life ja silleen...
TPS: Itse aiheuttanut omat sotkunsa ja nykytilanteen tarkan euron ajat. Suikkanen taikoi paskasta hunajaa. Rupesin vihaamaan vielä enemmän seuraa, kun TPS lähetti Lukon tässä taannoin ennenaikaselle kesälomalle nöyryyttävästi suoraan 0-4.
Ässät: Paikallisvastustaja. Sanomattakin on selvää, että sytyttää!

Suosikkijoukkue: KHL, NHL, Leijonat

ViestiKirjoittaja InFlames » 18.07.2011 18:23

Lukkoseppä kirjoitti:JYP: Malliesimerkki kuinka pienestäkin voi tulla suurta. Ei kuitenkaan sytytä erityisesti.

Vähä kuin Oulun Kärpät. Divarissa 90-luku ja 2000-luvulla Suomen ylivoimaisesti paras joukkue. Uskomattoman hienoa juniorityötä on Kärpissä tehty ja taloudellisesti jatkuvasti positiivisia tuloksia 2000-luvulla :Thumb up:

Suosikkijoukkue: Sotkamon Jymy & Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja Crick » 18.07.2011 18:31

InFlames kirjoitti:Vähä kuin Oulun Kärpät. Divarissa 90-luku ja 2000-luvulla Suomen ylivoimaisesti paras joukkue. Uskomattoman hienoa juniorityötä on Kärpissä tehty ja taloudellisesti jatkuvasti positiivisia tuloksia 2000-luvulla

Ja Jokerit 90-luvulla. Konkurssin partaalla ollut seura nousi mestariksi uuden omistuksen myötä.
Helsingin Jokerit - Aina saa kärsiä ja hävetä

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 18.07.2011 18:32

Crick kirjoitti:
InFlames kirjoitti:Vähä kuin Oulun Kärpät. Divarissa 90-luku ja 2000-luvulla Suomen ylivoimaisesti paras joukkue. Uskomattoman hienoa juniorityötä on Kärpissä tehty ja taloudellisesti jatkuvasti positiivisia tuloksia 2000-luvulla

Ja Jokerit 90-luvulla. Konkurssin partaalla ollut seura nousi mestariksi uuden omistuksen myötä.

Suljetaas alkanut ympyrä, eli JyP HT 90-luvulla myöskin, täysin vajavaisilla resusseilla mutta kovalla työllä pystyi taistelemaan suhkot monta vuotta mitaleista, tai olla ainakin hajulla

Suosikkijoukkue: Pelicans, Dallas, sympatiat SaiPalle

ViestiKirjoittaja Micro » 18.07.2011 22:14

Täytyykö se nyt tulkita sitten niin, että Pelsut sitten nousee kärkiseuraksi 2010-20 aikana? Veloista ja rämpimisestä kukoistukseen tutun kaavan kautta?
"Lonkasta puhuminen ei saanut Hovista vaivaantuneeksi, vaan hän otti samanlaisen linjan kuin valmentaja Pasi Nurminen, joka alkuviikosta satuili Hovisen olevan Dragsvikissa kertausharjoituksissa."

Suosikkijoukkue: Espoo

ViestiKirjoittaja Wiggum » 27.07.2011 08:51

HIFK:n meishuoraus on nyt huipussaan, ja koska mieshuoraus herättää aina tunteita, niin muutama kommentti joukkeen taustoista. Helsingfors Idrottsföreningen Kamraterna, kuten koko IFK-järjestö suomessa, edustaa perinteisesti ruotsinkielistä yläluokkaa. Varsinkin junantuomille tämä tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, mutta toisaalta komeileehan Roskapankinkin seinälläkin HIFK:n logo :wall:.

Esimerkiksi tässä fudis-jutussa viitataan siihen kummalliseen tosiasiaan, ettei Helsingin perinteisillä suomenkielisillä duunarialueilla stadin ytimessä HIFK-kannattajat, ruotsinkieliset tai porvarit ylipäätään ole olleet kovin suosittuja. Näillä alueilla on HIFK on nykyään kiistaton(?) ykkös-joukkue.

http://blogit.hs.fi/sundqvist/2011/07/04/hifkn-matsi-on-hammentava-kokemus

Toisin kun muut Suomen IFK-seurat, on HIFK pärjännyt huomattavasti paremmin myös urheilullisesti. Liekö syy tähän karvas päätös hyväksyä joukkueeseen myös suomenkielisiä pelaajia 1900-luvun puolenvälin tienoilla. HIFK on brändäyksen riemuvoitto: miten myydään onnistuneesti herraskansan meiningit suomenkielisille.

HIFK:n ruotsinkielisille "oikeinkannattajille" iso :Thumb up: hyvästä meiningistä lajista riippumatta. Mieshuorille varaukseton :fuckyou:.

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 27.07.2011 13:21

IFK yrittää luoda itsestään sellaista kuvaa, että he olisivat joku suomenruotsalainen paremman väen joukkue. Puhutaan perheestä ja pidetään jotain kesäpiknikkejä (:DD) Suomenlinnassa. Tosiasiassahan asia ei todellakaan ole näin. Kannattaa mennä joskus Nordenskjöldinkadun museoon katsomaan peliä, niin huomaa, että ihmiset siellä eivät ehkä olekkaan sitä suomenruotsalaista yläluokkaa. Lähinnä päinvastaiselta se näyttää...

Suosikkijoukkue: Perinteet

ViestiKirjoittaja Nordenskiöld » 27.07.2011 13:48

Hockeyfan kirjoitti:IFK yrittää luoda itsestään sellaista kuvaa, että he olisivat joku suomenruotsalainen paremman väen joukkue

Lisätietoa tästä väitteestä.

Hockeyfan kirjoitti:Puhutaan perheestä ja pidetään jotain kesäpiknikkejä (:DD) Suomenlinnassa.

Mikä siinä "Perhe" -termissä niin paljon sua ärsyttää? Ja tuo kokoontuminen suomenlinnassa oli mun mielestä hyvä idea, kun IFK-PERHE pitää yhtä kesälläkin.

EDIT: Ja milloin Jokeri-faneilla nähdään samanlaisia kesäisiä kokoontumisia? Vai keskitytäänkö jatkossakin vain pissa på ifk:hon..? :facepalm:

Suosikkijoukkue: .

ViestiKirjoittaja FPP » 27.07.2011 15:09

Hesan juipit riitelemässä siitä, kummalla on uskollisemmat fanit :facepalm:

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 27.07.2011 20:36

Nordenskiöld kirjoitti:Lisätietoa tästä väitteestä.

En suoraan sanottuna mitään ns. faktoja löydä, mutta kaikesta mainonnasta jne on jäänyt sellainen kuva. Jotkut todennäköisesti näkevät asian aivan toisella tavalla.

Nordenskiöld kirjoitti:Mikä siinä "Perhe" -termissä niin paljon sua ärsyttää? Ja tuo kokoontuminen suomenlinnassa oli mun mielestä hyvä idea, kun IFK-PERHE pitää yhtä kesälläkin.

EDIT: Ja milloin Jokeri-faneilla nähdään samanlaisia kesäisiä kokoontumisia? Vai keskitytäänkö jatkossakin vain pissa på ifk:hon..?

Ei mua sen itse termin käyttö haittaa, mutta se mua oikeasti ärsyttää, että jokaisessa Fb-julkaisussa sitä "perhettä" mainostetaan.

Ja kyllä Jokerifaneilla oli jotkut kevätbileet/kokoontuminen toukokuun lopussa, mutta ei nyt sentään ihan piknikille menty :D :D

EdellinenSeuraava

Paluu Liiga