SM-Liigan kannattajakulttuuri

Keskustelua Liigasta ja sen tapahtumista.
Suosikkijoukkue: Perinteet

Re: SM-Liigan kannattajakulttuuri

ViestiKirjoittaja Nordenskiöld » 25.02.2012 15:13

Teukka kirjoitti:
Nordenskiöld kirjoitti:Mä oon aikalailla kyllästynyt näihin fanikulmauksiin tai nurkkauksiin jossa lauletaan ja pompitaan. Mun mielestä sellanen ei edes sovi/kuulu jääkiekkoon. Olen jo monta kertaa tämänkin sanonut, mutta HIFK:n peleissäkin on paras tunnelma ja joukkue hyötyy parhaiten, sillon kun koko halli innostuu huutamaan ja taputtamaan. Tollaset koko hallin kattavat lippumeretkin näyttävät hienoilta.

Sinun mielestäsi pelien pitäisi olla sellaisia, joissa kotijoukkueen maalien jälkeen koko halli varovasti taputtaa maalille sekä pari minuuttia ennen ottelun päättymistä (kotijoukkueen johtaessa) vähän huudetaan joukkueen nimeä ja muu aika istutaan hissukseen paikallaan?

Enhän mä niin sanonut? Tarkoitin että mun mielestä on parempi, kun koko halli huutaa eikä vain yksi katsomo.

Suosikkijoukkue: SaiPa (Jets)

ViestiKirjoittaja Teukka » 25.02.2012 17:42

Nordenskiöld kirjoitti:Enhän mä niin sanonut? Tarkoitin että mun mielestä on parempi, kun koko halli huutaa eikä vain yksi katsomo.

Ymmärsin siis taas vaihteeksi asian väärin. :facepalm:

Mutta haluaisin silti tietää miksi nuo fanikulmaukset/-katsomot eivät sovi jääkiekkoon? Eikö se ole tunnelmankin kannalta parempi, että ne fanit jotka haluaa kannustaa joukkuettaan kovaäänisemmin ovat keskittyneet yhteen katsomon osaan, kuin että he olisivat hajautuneet ympäri hallia?

Toki kaikista parastahan olisi, jos koko halli eläisi kokoajan hyvin tunteella mukana, mutta tällaista tuskin tullaan perus runkosarjapeleissä näkemään missään päin Suomea. Sen verran näitä hiljaa peliä seuraavia "virkamiehiä" siellä katsomoissa on.
Dale McTavishin pelaajakortti: Klick!

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 17.03.2012 20:11

...
Viimeksi muokannut Multi päivämäärä 22.08.2014 16:20, muokattu yhteensä 1 kerran

Suosikkijoukkue: Pelicans, Dallas, sympatiat SaiPalle

ViestiKirjoittaja Micro » 17.05.2012 23:46

http://www.aariliike.com/node/518

Ei näin. Retoriikaltaan aika pikkupoikamaista vihatekstiä. Lisäksi tuota kirjoitettaessa on ollut laput silmillä kuin ravihevosella ja kuola suusta valuen on jätetty kaikki objektiivinen ajattelu kotiin.
"Lonkasta puhuminen ei saanut Hovista vaivaantuneeksi, vaan hän otti samanlaisen linjan kuin valmentaja Pasi Nurminen, joka alkuviikosta satuili Hovisen olevan Dragsvikissa kertausharjoituksissa."

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 23.05.2012 15:33

Nordenskiöld kirjoitti:Mä oon aikalailla kyllästynyt näihin fanikulmauksiin tai nurkkauksiin jossa lauletaan ja pompitaan. Mun mielestä sellanen ei edes sovi/kuulu jääkiekkoon. Olen jo monta kertaa tämänkin sanonut, mutta HIFK:n peleissäkin on paras tunnelma ja joukkue hyötyy parhaiten, sillon kun koko halli innostuu huutamaan ja taputtamaan. Tollaset koko hallin kattavat lippumeretkin näyttävät hienoilta.

Olen täysin eri mieltä. Ehkä sinäkin, kun olet katsonut seuraavat videot:

http://www.youtube.com/watch?v=FWuSq7cemWo

http://www.youtube.com/watch?v=QbNh2f80M7U

ViestiKirjoittaja rikuvee » 04.06.2012 10:07

Hockeyfan kirjoitti:

Olen täysin eri mieltä. Ehkä sinäkin, kun olet katsonut seuraavat videot:

http://www.youtube.com/watch?v=FWuSq7cemWo

http://www.youtube.com/watch?v=QbNh2f80M7U

Mutta kun huligaanit jne.. Omasta mielestäni erittäin hienoa eteenpäin menoa monella paikkakunnalla tällä kaudella sekä myös Eteläpäädyssä. Toivottavasti RB jatkaa samaan malliin ensi kaudella ja saavat porukan vaan kasvamaan entistä suuremmaksi. :Thumb up:
Stadi on punakeltainen

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko

ViestiKirjoittaja burntarm » 30.07.2012 14:59

kesäesa kirjoitti:Katselin tuossa jokunen päivä sitten Sveitsin NLA:ta, jossa kiinnitin huomiota kuulutuksiin. Maalin jälkeen kuuluttaja huutaa maalintekijän numeron ja etunimen, jonka jälkeen yleisö huutaa sukunimen. Tämän jälkeen kuuluttaja huutaa vielä pariin kertaan etunimen ja yleisö sukunimen. Toimisikohan Suomessa?

Kuulosti pirun hienolta.

Tämä tulee Raumalla ensi kaudella ainakin kokeiluun

ViestiKirjoittaja burntarm » 10.08.2012 09:09

Suosikkijoukkue: TPS, Leijonat (TuTo, Mikael Granlund #64)

ViestiKirjoittaja MustavalkoinenSydän » 10.08.2012 20:40

Hyvältä näyttää Tepsin uusi huputettu "Mutka"(jotkut on sitä siksi Jatkoajassa kutsunut) seisomakatsomo ilman kannattajan kannattajaa. Pakko sanoa että melko tyylikkäät huput!

Se on sitten eri asia miten tuo lähtee tuosta etenemään ja kuinka moni noista kausarin ostaneista
A) oikeasti edes menee tuohon katsomoon ja
B) oikeasti kannustaa.

Minusta muiden katsomoiden järkkärien pitäisi oikeasti katsoa ihmisten liput katsomoihin mentäessä ettei tällaisia "huijareita" mahtuisi joukkoon. 90 euron hinta on kuitenkin aika houkutteleva tarjous vaikkei olisi minkäänlaista aikomustakaan seisoa kyseisessä katsomossa. Tepsin peleissä mielestäni kalleimmissa A- ja C-katsomoissa (alakatsomon sivut) aika hyvin noita lippuja katsotaankin, mutta esim. ylös on aika helppo mennä vapaalle paikalle istuskelemaan.
"Taivas varjele, mitä sieltä tulee! Sieltä tulee maali!"
- Antero Mertaranta

TPS 1956 1976 1989 1990 1991 1993 1995 1999 2000 2001 2010
SUOMI 1995 2011

ViestiKirjoittaja burntarm » 28.08.2012 18:59

Eteläpääty kasvaa!

Hienoa tomintaa narri leiristä :Thumb up:
Eteläpääty on kiistatta SM-Liigan suurin kannattajayhteisö, ja onkin hienoa että sille tarjotaan rahkeita myös jatkaa kasvuaan.

Raumallakin viiden vuoden sisään suunnitteilla muuttaa seisomakatsomo takaisin tuohon päätyyn jossa se ennenkin jo oli. Raumalla ei tietenkään koskaan voida päästä tuollaisiin massoihin, mutta uskon Boikienkin vielä jatkavan kasvuaan tasaisesti.

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 16.09.2012 13:25

http://almostanything.betsafe.com/paaty ... sa-pa-ifk/

Mitäs tähän nyt sanoisi.... Kannattaisi Ifk:n ehkä keskittyä kehittämään sitä omaa kulttuuriaan. Mutta harmittaahan se varmasti, kun Jokerifanit ottavat kerrasta toiseen Jäähallin haltuun n. 200 hengellä.

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 17.09.2012 21:12

Jatketaan yksinpuhelua.

Jokerieden FB:stä: Hartwall Areenan käytävillä vellovat huhut kertovat Eteläpäädyn aktiivisen fanijoukon kaikessa hiljaisuudessa valmistelemasta jättimäisestä tifosta. Reilun Eteläpäädyn kokoinen spektaakkeli tullaan näkemään Jokerien SM-liigakauden ensimmäisessä kotiottelussa, Turun Palloseuraa vastaan 21.9. Väkeä tulee paljon paikalle ja tifo nostaa tunnelmaa. Näistä on perjantai-illat tehty! Tätä matsia et voi missata joten ostakaa lippunne ajoissa.

Jos tuossa tarkoitetaan Eteläpäädyllä koko päätya (katsomot 102-105), tulee tuo tosiaan olemaan aivan jättimäinen tifo.

Jännityksellä odotellaan!

ViestiKirjoittaja burntarm » 18.09.2012 04:59

Hockeyfan kirjoitti:Jatketaan yksinpuhelua.

Jokerieden FB:stä: Hartwall Areenan käytävillä vellovat huhut kertovat Eteläpäädyn aktiivisen fanijoukon kaikessa hiljaisuudessa valmistelemasta jättimäisestä tifosta. Reilun Eteläpäädyn kokoinen spektaakkeli tullaan näkemään Jokerien SM-liigakauden ensimmäisessä kotiottelussa, Turun Palloseuraa vastaan 21.9. Väkeä tulee paljon paikalle ja tifo nostaa tunnelmaa. Näistä on perjantai-illat tehty! Tätä matsia et voi missata joten ostakaa lippunne ajoissa.

Jos tuossa tarkoitetaan Eteläpäädyllä koko päätya (katsomot 102-105), tulee tuo tosiaan olemaan aivan jättimäinen tifo.

Jännityksellä odotellaan!

Ei tartte yksin puhella, tässä on kyllä aihe joka on sydäntä lähellä. :tuoppi:
Mielenkiinnolla täälläkin tuota tifoa odotellaan, varsinkin kun EP:n toteutukset on ennenkin olleet erittäin näyttäviä. :Thumb up:
Meilläkin perjantaina raumalaiseen kulttuuriin tehtiin ennennäkemättömän suuri tifo, mutta tulee kyllä koossa jäämään EP:n vastaavaa pienemmäksi.
Resurssit tietty on kanssa sitten ihan eri luokkaa, ja eipä Raumalle niin isoa saisi minnekkään edes mahtumaan.
Pistäppä tännekkin sitten kuvia siitä, vaikka todennäköisesti niitä tulee joka mediassa näkemään.

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 21.09.2012 20:19

http://static.iltalehti.fi/smliiga/joke ... 109_sm.jpg

Siinä loistava kuva tifosta. Hienosti onnistui, onneksi Eteläpääty oli ajoissa täynnä, vaikka muualle Areenalle porukka saapui aivan viime tingassa.

ViestiKirjoittaja burntarm » 21.09.2012 20:31

Hockeyfan kirjoitti:http://static.iltalehti.fi/smliiga/jokerittifo_etu2109_sm.jpg

Siinä loistava kuva tifosta. Hienosti onnistui, onneksi Eteläpääty oli ajoissa täynnä, vaikka muualle Areenalle porukka saapui aivan viime tingassa.

Kokonaisuutena on kyllä tosi hieno. eusa_clap :Thumb up: :tuoppi: Ilman noita sivun lippuja, jäisi kakkoseksi Vehastifolle. (Oma mielipide, ilman värilaseja)

EdellinenSeuraava

Paluu Liiga