SM-Liigan kannattajakulttuuri

Keskustelua Liigasta ja sen tapahtumista.
Suosikkijoukkue: Porin Ässät, Colorado Avalanche, West Ham

Re: SM-Liigan kannattajakulttuuri

ViestiKirjoittaja Siveltäjä27 » 18.02.2014 10:37

Jep, onhan tämä ollut meidän porilaisten kannalta aivan järkyttävän huono kausi. KK:n mainitsema Pataljoona on enää nimellinen kannattajaryhmä. Se lähinnä järjestää ryyp.. vieraspelimatkoja. Eräs kaverini joka on Pataljoonan jäsen, sanoo Pataljoonan oleva pelkkä vitsi. Se kertoo paljon.
Sen sijaan Etulinja on rehti kannattajaryhmä joka yrittää luoda edes jotain tunnelmaa. Mutta vaikea siinä on tunnelmaa luoda kun suurin osa porilaisista naureskelee ja v****ilee..
Mutta joo, on kyllä ollut todella positiivisia asioita kannattajarintamalla, esimerkkinä juuri Osasto 41. Mielestäni Blues-fanit on aika aliarvostettuja. Ainakin Porin reissuillan pitävät hienoa meteliä.
Porin Ässät

KIITOS ÄSSÄT 2012-2013 !

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 22.03.2014 15:36

SaiPa kielsi JYPin rumpuryhmältä rummut ja nyt JYP vastaa kieltämällä SaiPan faniryhmältä megafoonin, vedon turvallisuussyihin. Vittu tuo Tyni on oikeasti tyhmä äijä. :mrgreen:

Pysyn edelleen kannassani, missä olen pysynyt ties kuinka pitkään, eli ymmärrän SaiPan päätöksen täysin, koska myös Nordiksella nuo on kielletty ja takavarikoitu joka kerta kun sellaiset on sinne tuotu. Mitkään vitun rummut ei kuulu jääkiekko-otteluun. Pilaavat täysin tunnelman.

Liigan linjaus: JYP ei voi kieltää megafonia. Vain viranomaismääräyksellä sen voi tehdä, muuten kyseessä kilpailusääntörikkomus. #SaiPa

:mrgreen:
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: .

ViestiKirjoittaja FPP » 22.03.2014 15:43

Mihin parinkymmenen kannattajan ryhmä edes tarvitsee megafonia? +500 kannattajan ryhmillä nämä.

Suosikkijoukkue: SaiPa

ViestiKirjoittaja telamiina » 22.03.2014 20:33

FPP kirjoitti:Mihin parinkymmenen kannattajan ryhmä edes tarvitsee megafonia? +500 kannattajan ryhmillä nämä.

Olisi tullut se 500+ peliin mutta Kari Tyni ei tahtonut SaiPa faneille lippuja myydä. Noh, toki Jypykän hallissa oli tilaa reilusti mutta kait Kari jotenkin tykkää kun ei mene lippuja kaupaksi.

Mutta joo, megafonin avulla saadaa porukkaa paremmin mukaan ja usein myös muitakin kuin faneja. Toki JyPin hallissa oli aika tyhjää.

Suosikkijoukkue: SaiPa

Re: Mistä löytyy Suomen parhaat fanit?

ViestiKirjoittaja HCvt » 15.06.2014 01:10

Tämä ketju henkiin. Omasta mielestä parhaat löytyy, jos omia ei saa sanoa

1. Raumanbojat, Pari kertaa nähnyt ja omasta mielestä hyvin lähtee ääntä.
2. EtäKärpät, todella mukavia ihmisiä mitä on jutellut.
3. Tähän en osaa sanoa, mutta IFK/Blues, koska yleensä kotipeleissä on ihan hyvää tunnelmaa silloin kun itse olen käynyt.

Mutta onhan se selvää, että tässä on Parhaat! :)

https://www.youtube.com/watch?v=b_VFtcU39LU
https://www.youtube.com/watch?v=JXfBO3VTwTU
https://www.youtube.com/watch?v=Jl1MYi_Bfvs

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 15.06.2014 10:05

HCvt:n kanssa tismalleen samoilla linjoilla. Lukko ja Etä-Kärpät tällä hetkellä parhaat, kun Jokereita ei ole enää olemassa. IFK:n sanoisin olevan kolmonen, mikä on omalla tavallaan surullista, koska meidän kannatusjoukot ovat nykyisellään todella perseestä. Liian vanhoja ukkoja ja akkoja jotka lähinnä taputtavat tai istuvat perse penkissä. Nuorempaa verta pitäisi saada jo kehiin ja ajaa mummot ja papat vähän sivumpaan sieltä katsomosta.

TPS:llä on muuten hyvät kannustusjoukot kanssa, sillon kun se pärjää.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko

ViestiKirjoittaja burntarm » 15.06.2014 12:29

Ei saa missään nimessä unohtaa ensi kaudelle tulevaa Red Armya & co(mikälie ultras nyt olikaan.

Kyllä kärjessä on aika selvälläkin erolla muihin, Vaasa, Espoo, Rauma, HIFK ja Kärpät. Nämä eivät missään järjestyksessä.

TPS-kannattajat aloittivat mutkan tulon jälkeen vahvasti, mutta kuten joukkueen suoritus, laski myös kannatus.
Muutenkin noista suurin osa välittää eniten jalkapallosta. Muistan vieläkin viimekaudella Raumalla, kun Adidas verkkarit tuli meidän baariin hallissa. "ei meitä tää kendo kiinnosta vittuukaan,otetaanko matsia"

Espoolle myös larppaajista miinusta.

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 15.06.2014 13:25

Mun mielestä tämä ketju on paskasti nimetty jos täällä arvostellaan faniporukoita joittenkin hemmetin laulu- ja tanssiesitysten perusteella. Parhaat fanit ovat ehdottomasti IFK:lla, asiantuntevaa porukkaa jolle kiekon seuraaminen katsomossa on tärkeämpää kuin joku vitun tifoilu tai pomppiminen. Ainakin ne IFK-kannattajat joita olen Turkuhallilla tavannut kaljalla/röökipaikalla ovat olleet todella fiksua sakkia.
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 15.06.2014 13:39

...

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko

ViestiKirjoittaja burntarm » 15.06.2014 14:11

MustaSurma76 kirjoitti:Mun mielestä tämä ketju on paskasti nimetty jos täällä arvostellaan faniporukoita joittenkin hemmetin laulu- ja tanssiesitysten perusteella. Parhaat fanit ovat ehdottomasti IFK:lla, asiantuntevaa porukkaa jolle kiekon seuraaminen katsomossa on tärkeämpää kuin joku vitun tifoilu tai pomppiminen. Ainakin ne IFK-kannattajat joita olen Turkuhallilla tavannut kaljalla/röökipaikalla ovat olleet todella fiksua sakkia.

Hyviä pointteja kyllä sulla, ja tosiaan ketjun nimi on tulkinnanvarainen. Omatkin mietinnät tuossa ylempänä perustuivat tunnelman luojiin ja kannattajaryhmiin.

Aina kuulee puhuttavan oikein/väärin kannattamisesta joka mielestäni on aivan perseestä. Tietääkseni ei ole olemassa oikeata ja väärää tapaa kannattaa/fanittaa omaa seuraansa. Jokainen taaplaa tyylillään juuri kuten itse parhaakseen näkee. Erilaiset tyylit seisoa omiensa takana, ei pitäisi olla keneltäkään pois. Varsinkaan samaa seuraa kannattavilta.

Suosikkijoukkue: Karri Kivi

ViestiKirjoittaja Ipandeeros » 15.06.2014 14:37

Pakko puolustella hieman omiakin. Ilveksen fanitoiminta on mennyt rutkasti eteenpäin, kiitos seisomakatsomojärjestelyn! Varsinkin alkukaudesta otteluissa oli varsin hyvä tunnelma, kun voittojakin tuli. Lauluja tuli myös rutkasti lisää kauden aikana. Erityisesti kun vieraita oli Helsingistä, niin hallissa oli mukavasti ääntä! Ensi vuonnakin noita järjestelyjä hieman muutetaan, niin josko saataisiin lisää meteliä, jotta muutkin huomaisivat että "eteenpäin on menty!". Mukavasti on tainnut olla porukkaa myös vieraspeleissä kannustamassa.

Tämä vierailu Hartwall Areenalle oli kyllä melkoinen, vaikka en itse ollutkaan paikanpäällä todistamassa:

http://www.iltasanomat.fi/sm-liiga/art- ... 14098.html

Minulla ei ole vieraspeleistä kokemusta, joten täytyy tehdä kotipelien perusteella päätelmät. Pari kertaa on ollut mukavasti HIFK:n faneja, jotka ovat pitäneet hyvin ääntä C-päädyssä. Saipalaisetkin ovat olleet ihan hyvin metelöimässä. Sanoisin myös, että Bluesin fanijuttu on parantunut ja TV-kuvan perusteella Raumam Bojat eivät saa turhaan kehuja useilta. Hakametsässä ei lukkolaisia ole juuri näkynyt. Totta kai myös muistan vaasalaisten vierailun ensimmäisessä karsintapelissä. Melkoinen massa oli populaa! Kova oli meno, ehkä vähän liiankin kun heittelivät tavaraa kentälle ja hyppivät mainosbannerien päällä. Parasta oli kuitenkin saada se joukko hiljaiseksi! 1. erä 5-0 ja Masi Marjamäen hattutemppu! :Thumb up:
" Siihen ei oikein löydy sellaisia sanoja, joilla osaisin kuvata sitä, kuinka suurena kunniana koen sen, että saan olla Tampereen Ilveksen kapteeni. Se on minulle äärimmäisen suuri kunnia. " - Sami Sandell

" Ei se riitä, että halutaan viimeinen paikka säälipleijareihin. Mikä helvetin tavoite se on? " - Karri Kivi

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 15.06.2014 15:28

burntarm kirjoitti:Hyviä pointteja kyllä sulla, ja tosiaan ketjun nimi on tulkinnanvarainen. Omatkin mietinnät tuossa ylempänä perustuivat tunnelman luojiin ja kannattajaryhmiin.

Aina kuulee puhuttavan oikein/väärin kannattamisesta joka mielestäni on aivan perseestä. Tietääkseni ei ole olemassa oikeata ja väärää tapaa kannattaa/fanittaa omaa seuraansa. Jokainen taaplaa tyylillään juuri kuten itse parhaakseen näkee. Erilaiset tyylit seisoa omiensa takana, ei pitäisi olla keneltäkään pois. Varsinkaan samaa seuraa kannattavilta.

Totta turiset, ei muakaan haittaa vaikka Tepsin peleissä osa tifoilee yms. ja vetää tätä heidän juttuaan, Suomi on vapaa maa. Jokainen tyylillään ja tämä ns. "uusi" kannattaminen ei vaan toimi mulle.

Turussa toki pääseminen siihen 90-luvun meininkiin kun halli oli täynnä ja meteli helvetillinen on enää pelkkää utopiaa.
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

ViestiKirjoittaja Laviols » 16.06.2014 22:04

Rauman boikien ja Vaasalaisten yhteenottoa voisi lähteä ihan kumpaankin kaupunkiin katselemaan. Jokerien lähdön jälkeen noista kahdesta ne äänekkäimmät löytyy. Itse veikkaan Sporttia jos kykenevät useasti samaan mitä karsinnoissa silloin nähtiin .

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 24.08.2014 18:32

Meni kyllä taas järki tuohon rumpuryhmään, eikö heillä ole mitään muuta tavoitetta kuin paukuttaa ja paukuttaa niitä rumpujaan? Tilastot monotomisesta rummunpaukutuksesta, ensimmäisessä erässä tekivät tilastointiajan ennätyksensä pelkässä rumpujen hakkaamisessa, mutta sitten meni järki ja alettiin muutaman fanclubilaisen kanssa chanttaamaan. Saatiinkin toisessa ja kolmannessa erässä vähän hiljenettyä pelkkää rynkytystä.

1erä - 8.49
2erä - 5.04
3erä - 4.52

Eli pientä eteenpäin menoa havaittavissa, mutta todella pientä. Meni muuten totaalisesti järki tuohon paskaan ja tuli avauduttua sekä facebookissa, että twitterissä. Twitter - Click.

Jokainen voi kuitenkin parantaa Synergian tunnelmaa ja vähentää rumpujen ylivaltaa, no miten? Lähtemään huutoihin sekä taputuksiin mukaan ja tuomaan halliin sitä ihmisläheisempää ääntä, eikä tuota keinotekoista rummunjytkettä. Sitä ei kuitenkaan loppupeleissä taida haluta kukaan muu kuin rumpuryhmäläinen kuunnella.

Parastahan oli taas ne vihaiset katseet rumpuryhmästä meille, kun emme antaneet heidän vaan hakata päämärkänä rumpuja, vaan tuotimme halliin ääntä taputuksin/lauluin ja huudoin. Muutaman kerran sitten alkoivat kesken chanttimme rynkyttämään sitä kaikille tuttua komppia: rynkyti rynkyti hei hei hei... Eli pelkkä rumpupauhasi ilman ihmisen äänen pihaustakaan..

Suosikkijoukkue: Diskos

ViestiKirjoittaja huntteri » 24.08.2014 18:52

DrMultihunter kirjoitti:Meni kyllä taas järki tuohon rumpuryhmään

Koita jaksaa. Kaikki merkit viittaavat siihen, että rumpuryhmä on siellä niin kauan kuin Tyni on organisaatiossa. (viittaan tällä viime vuoden ET-peliin Chomutovissa, jossa me väärinkannatimme huutamalla vuorotellen paikallisten kanssa)

Minullahan ei sinällään ole mitään rumpuryhmää vastaan. Tosin saattaa johtua siitä, että en käy peleissä.
"My father warned me about men and booze... but he never said anything about women and cocaine." -Tallulah Bankhead

EdellinenSeuraava

Paluu Liiga