SM-Liigan kannattajakulttuuri

Keskustelua Liigasta ja sen tapahtumista.
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: TPS, NHL, Junnut

Re: SM-Liigan kannattajakulttuuri

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 20:57

Jokkeri kirjoitti:a. Oletko kako? Etkö näe että ne kommentit ovat youtubesta eri nimimerkeiltä. Luuletko että olen laittanut sinne 10 eri profiilia. Itse en omista yhtään profiilia kyseisellä foorumilla.
Et varmasti niin. Enhän minä sitä epäillytkään.

Ja ei. En ole kako.

b.Mun kanssa samaa mieltä on noin 100% tuntemistani eri joukkueiden kannattajista. Tunnen henk.koht tämänkin foorumin kirjoittajia ja jengi on vain sanonut että Sissiryhmä on vitsi.

Ja seuraavaksi varmasti sanot tuntevasi ainakin 845 HIFK kannattajaa, 942345 JYPin fania ja 430 Ässien fania?

c.Eteläpääty tekee sen niinkuin se pitää tehdä. Laulut ovat paljon laadukkaimpia ja parempia. Tuo Sissiryhmän tekele on kuin joku saamarin lastenlaulu. Kun useampi sata ihmistä tekee tuon se on hieman paremman näköistä kuin että 20 ihmistä tekee sen. Tosin ihan hyvän näköinen chubby tuossa alarivissä, hyvät daisarit.

Heh. Hassua. Kummallakin sanat pyörivät about "Shalalaala, shalalaala, Oi Jokerit / Tepsii". Et tainnut edes katsoa videota? Jos katsoit, olet harvinaisen kuuro.

Ja kuten jos sanoin (tosin et taida edes lukea tekstejäni) niin Sissiryhmä vetää ihan samaa kuin Jokerit, mutta VAIN PIENEMMÄLLÄ määrällä.

d.Sissiryhmä on Suomen huonoin faniporukka.

Älä yleistä. Tuo on sinun mielipiteesi. Kun tuota palstalle julki luotettavasta lähteestä tulleen kyselyn (joka on suoritettu koko SM-liigan kauden ajan jokaiselta fanilta) mistä tämä käy ilmi, suostun uskomaan sinua. Turku nyt on muutenkin huonossa maineessa teidän ylä-aste ikäisten seurassa, joten helppohan tuonne youtubeen on mennä kirjoittamaan kaikkea.
"Ei Ilveksellä huonosti mene. Lehdistötilaisuudessakin on tarjolla puoliksi syöty viineri."
- Marko Leppänen @ Twitter

Reijo Mäki kertoi, että aikanaan Turun Palloseurassa pelannut Mal Davis harrasti seksiä naisen kanssa kun muut juhlijat oliva löivät ympärillä tahtia. Aktin jälkeen Davis oli siirtynyt suoraan katsomaan videolta omia maalejaan.

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 21:03

Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 21:05

Jokkeri kirjoitti:..

Huomaatko itse, että pyrit kokoajan välttelemään vastauksia kun olet ahtaalla?

On harvinaisen lapsellista aloittaa muiden kannattajien dissaaminen ja joukkueiden mollaaminen ja lopettaa se kun on joutumassa miettimään mitä tulikaan kirjoiteltua.

Jokkeri kirjoitti:Hei meidän tepsi lällälläläläää. Mistä lastenlaulusta toi sävel oli?

Ja tiukkaa tekee? Et siis lukenut tekstiäni, jossa kerroin, että lauluissa on samat sanat. Mutta silti olet sitä mieltä, että Jokereiden laulu on jotenkin aikuisten laulu? Get real man, get real.
"Ei Ilveksellä huonosti mene. Lehdistötilaisuudessakin on tarjolla puoliksi syöty viineri."

Reijo Mäki kertoi, että aikanaan Turun Palloseurassa pelannut Mal Davis harrasti seksiä naisen kanssa kun muut juhlijat oliva löivät ympärillä tahtia. Aktin jälkeen Davis oli siirtynyt suoraan katsomaan videolta omia maalejaan.

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 21:05

Hei meidän tepsi lällälläläläää. Mistä lastenlaulusta toi sävel oli?

Katso nuo linkit. Kehun niitä jotka sen ansaitsevat. Ootsä noin v:n sokea, että sä et huomaa kun omatkin fanit dissaavat tuota meninkiä. Silloin jos ei ole kehuttavaa, niin miksi se pitää väkisin kehua huonoa meininkiä? Turussa on joskus 90-luvun puolivälissä ollut hyvä meininki, muttei enään moneen vuoteen. Herää pahvi.

Sanat nyt voi olla ihan mitä vaan, mutta miksi toi v:n lastenlaulu sävel?..

ps.Mä olen ollut jäähalleilla jo silloin kun sä olet paskantanut vaippoihisi.
Viimeksi muokannut Jokkeri päivämäärä 22.02.2009 21:15, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 21:12

Niin siis sinä oikeasti luulet, että nuo viestien kirjoittajat tajuavat jotain kannattamisesta? Et ole vielä hoksannut, että nämä ovat juuri niitä 13-vuotiaita (ja olen edelleen sitä mieltä, että sinäkin olet tuota ikäluokkaan, joten korjaa oikeaksi ikäsi), joilla ei ole muuta tekemistä kuin kierrellä youtubessa kirjoittamassa kommentteja ja törkeyksiä videoihin.

Minähän olen herännyt jo. Aamulla klo. 06:15.

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 21:17

Sä et sitten huomannut sitä, että kehuin kahta muutakin Suomen huippu faniporukka? Oliskohan se ollut nimimerkki Afinogenov joka kiteytti aika hyvin tuossa aikaisemmin tämän asian.
siteeraus:Eiköhän Jokereilla ole ne parhaat fanit suomesta.

Tällä foorumilla on paljon fiksuja ihmisiä ja sä et ainakaan ole onnistunut siihen porukkaan pääsemään. Se nyt ei ole salaisuus, että Etäkärpät,IFK fanit vieraissa ja Jokerifanit ovat ainoita jotka luovat kannatajakulttuuria. Mulla on katsos ihan omaa kokemusta, kun olet kuulut Eteläpäädyn porukkaan jo sen alusta asti. Kierrellyt vierashalleja ja nähnyt paljon muiden joukkueiden kannustajia. Sä olet tainnut lueskella lehtiä ja kauhistella tekstitv:ltä aina jos jotain "rikollista" on tapahtunut. Se on hyvä että sä heräsit noin aikaisin. Mä käänsin krapulassa kylkeä tohon aikaan.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 21:21

Jokkeri kirjoitti:Sä et sitten huomannut sitä, että kehuin kahta muutakin Suomen huippu faniporukka? Oliskohan se ollut nimimerkki Afinogenov joka kiteytti aika hyvin tuossa aikaisemmin tämän asian.

Se on niin uutta sinun suustasi, että taisi mennä ohi. Se on jopa uskomatonta sinun suustasi, että kehut jotain Jokereiden ulkopuolista juttua. Pointsit kuitenkin sulle siitä, että uskalsit tämän tehdä.

Afinogenov kirjoitti:Turkuhallin tunnelmaa http://www.youtube.com/watch?v=3Gc7PSN8TVQ :mrgreen:

Eiköhän Jokereilla ole ne parhaat fanit suomesta.

Kas kummaa. Kun Jokereita kehutaan niin johan oli kattava kiteytys. Pakko sanoa, että aika pricless.

Voin lyödä 10€ vetoa, että arvaan jo tässä vaiheessa seuraavan kirjoituksesi sisällön.

Jokkeri kirjoitti:Tällä foorumilla on paljon fiksuja ihmisiä ja sä et ainakaan ole onnistunut siihen porukkaan pääsemään. Se nyt ei ole salaisuus, että Etäkärpät,IFK fanit vieraissa ja Jokerifanit ovat ainoita jotka luovat kannatajakulttuuria. Mulla on katsos ihan omaa kokemusta, kun olet kuulut Eteläpäädyn porukkaan jo sen alusta asti. Kierrellyt vierashalleja ja nähnyt paljon muiden joukkueiden kannustajia.

Ja siltikään et näe muuta kuin Jokerit? Aika laihaa selitystä sinulta ja tuota on vaikea uskoa. Todella vaikeaa.

Ja minulle on ihan sama mitä mieltä sinä olet minusta. Kaikki palaute on tervetullutta, mutta eri asia on otanko sen vakavasti kun se tulee sinulta.

Sä olet tainnut lueskella lehtiä ja kauhistella tekstitv:ltä aina jos jotain "rikollista" on tapahtunut. Se on hyvä että sä heräsit noin aikaisin. Mä käänsin krapulassa kylkeä tohon aikaan.

Tämä selvä. Olet selvästi hyvin tietoinen elämäni kuluista, kun pystyt kommentoimaan näinkin hyvin. Mahdatko olla jonkinlainen selvännäkijä?

Ps. Saako 13-vuotiaat juoda?

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 21:35

Sivulla neljä jo kehuin Ifk-faneja ja Etäkärppiä. Sä luet tahalleen kaiken väärin. Minusta nämä ryhmät todella ovat Suomen parhaimpia.
Mutta hei kun sä jääräpäisesti puolustat tuota Sissirymään ja sen meininkiä niin jatka sä sen toimintaa. Otat capon hommat itsellesi ja käyt jostain Turun yläasteelta värväämässä 20kpl janttereita. Toki muutama madami kanssa mukaan ja eikun pilailukauppaan. Toki ensin ostat kaikille tepsin fanipaidat. Sitten sinne pilailupuotiin ja kaikkea mukahassuttelua mukaan. Tekoneniä,serpenttiiniä ja pellehattuja. 7.3 tepsi pelaa ensimmäisen playout-pelin Saipaa vastaan. Iskette itsenne katsomoon G6 ylimmille riveille. Sitten laulatte pellehermannin tunnusmelodiaa ja puuhapeten tunnaria uusilla sanoilla. Muistakaa se että erässä ei saa laulaa kuin 3.kertaa ja laulujen pituudet pitää olla alle minuutin. Oikeesti lupaan tulle kyllä katsomaan toimintaanne. Tissiryhmä voisi olla vaikka uusi nimi, koska sama nimi ei olisi hyväksyttävää. Miltä kuulostaa? Enkä todellakaan halua pilailla, vaan olen ihan tosissani. Ai niin muistakaa vetää pussikaljaa Turkuhallin edessä muutama tunti ennen peliä.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 21:45

Jokkeri kirjoitti:Sivulla neljä jo kehuin Ifk-faneja ja Etäkärppiä. Sä luet tahalleen kaiken väärin. Minusta nämä ryhmät todella ovat Suomen parhaimpia.

Itse asiassa minä taidan lukea sinun viestisi tarkemmin kuin sinä minun. Sarkasmi on vain joillekkin niin mahdottoman vaikea laji.

Mutta hei kun sä jääräpäisesti puolustat tuota Sissirymään ja sen meininkiä niin jatka sä sen toimintaa.

Jos muistat keskustelun alusta alkaen niin muistat varmaan, että alun alkaen olen sanonut, että JOS Sissiryhmä lopettaa toimintansa, on se katsomoista pois. Tästähän sinä aloit vänkäämään vastaan. Koitas muistella ja katsoppa vaikka se ensimmäinen todella "järkevä" viestisi jonka kirjoitit asiasta.

Toistan vielä kerran itseäni: Vaikka se ryhmä olisi vain 30 hengen kokoinen, on se AINA poissa katsomoista. Minä osaan arvostaa ihmisiä, jotka uskaltavat pitää ääntä katsomoissa. Sinä taas olet kääntänyt jutun niin, että minulla on antipatioita Jokereita kohtaan.

Otat capon...

Kumpikohan meistä vääntää niitä mukahauskuuksia? Toisilla on ikää istua siellä hallien aitioissa ja juoda olutta hanasta, toisilla ei.

Suosikkijoukkue: KalPa, Tampa Bay Lightning, Jokerit

ViestiKirjoittaja Kossi » 22.02.2009 21:49

Jokkeri kirjoitti:Hei meidän tepsi lällälläläläää. Mistä lastenlaulusta toi sävel oli?

Ihan selvästi otettu Peppi Pitkätossusta. :D

Toki ei siinä mitään pahaa ole.
Lätkä on tehty koettavaksi livenä!

INTEGROITU UIMALAKKI

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 21:55

Tuota mä olen vetänyt ekat kännit, kun sä olet opetellut kirjaimia. Mutta mitä sä tähän kuluu? Ikäni näet profillistani, jos osaat lukea.
Miltä tuo ehdotukseni kuulostaa? Eihän toi nyt niin paha olisi sulle perustaa tuota ryhmää?.. Ei tämä ole mukahassuttelua, vaan faktaa Turkulaisesta fanikulttuurista.
Ai se on peppi pitkätossusta. No kiitos tästä tiedosta.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 22:03

Jokkeri kirjoitti:Tuota mä olen vetänyt ekat kännit, kun sä olet opetellut kirjaimia. Mutta mitä sä tähän kuluu? Ikäni näet profillistani, jos osaat lukea.
Miltä tuo ehdotukseni kuulostaa? Eihän toi nyt niin paha olisi sulle perustaa tuota ryhmää?.. Ei tämä ole mukahassuttelua, vaan faktaa Turkulaisesta fanikulttuurista.
Ai se on peppi pitkätossusta. No kiitos tästä tiedosta.

Ja taas koitat vältellä tekstiä. Heh. Hassu jätkä.

Ehdotuksesi kuulostaa juuri siltä, että se on pakko olla ihan sinun omasta päästä tullutta. Kukaan muu ei varmasti alennu tuollaista p*skaa kirjoittamaan.

Ekat kännit olet varmasti vetänyt juu. Osoita toki, että olet 26-vuotias! Annat kokoajan ymmärtää, että profiilissa olevan ikäsi voisi puolittaa, jotta päästäisiin edes lähelle totuutta.

Ps. Ja edelleen Jokereiden laulussa oli ihan sama melodia, mutta sehä ei haittaa koska kysessä on Jokerit? Niinhän?

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 22.02.2009 22:05

Honkaselle muutama 90luvun jokerikysymys, niin katsotaan kumpi on vanhempi? Näitä ei ihan nuori jantteri tiedä.
1.Maalivahti Marko Rantasen lempinimi?
2.Mainitse kaksi huoltajaa Jokereiden kultaiselta 90-luvulta.
3.Kuka oli Jokereiden kakkosveskari mestaruuskautena 94?
4.Olivatko Ari ja Juha Salo sukua? mitä paikkoja pelasivat?
5.Kuka Jokeri teki Kuopiossa runkosarja pelissä maalin vikalla sekuntilla aloituksesta?
6.Kuka laulaja oli useasti Jokereiden mestaruusjuhlissa laulamamassa?
7.Missä Jokereiden mestaruusjuhlat pidettiin 1994?
8.Kuka Jokereiden runkopakki pelasi useasti myös hyökkääjänä 90-luvun puolivälissä.

Siinä muutama pähkinä sulle junnari.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Liigan kannattajatoiminta

ViestiKirjoittaja Dev » 22.02.2009 22:06

Nyt on ollut niin paljon keskustelua tästä fanikulttuurista, joten päätin tehdä tällaisen topicin. Olisin laittanut tähän mukaan gallupin, mutta kun kaikki tietävät miten se etenisi, KalPa fani antaisi äänen KalPalle, IFK fani IFK:lle jne. Kysymys siis kuuluu, mistä löytyy nykyään Suomen parhaat fanit/kannattajat.
Minun on pakko vastata tähän Jokerit, vaikka IFK ja Kärpät kävi myös mielessä. Seuraava video kertoo helvetin paljon nykypäivän Jokeri kannattajista. Kertakaikkiaan loistavaa toimintaa, tällaista kun saisi joka paikkakunnalle. Samanlaista menoa tuskin löytyy kuin vain IFK:n ja Kärppien hallista. Ainut miinus puoli kuitenkin Jokereiden fani toiminalle on nämä jonkinsortin laulut "Jullit juoksee matsin jälkeen" ja ynnä muuta. Tällaiset ei minusta kuulu jääkiekko kannatukseen, vaikka nyt eivät oikeasti näillä tarkoittaisikaan mitään, tosin viime vuoden puolellahan Jokeri kannattajat lauleskelivat tuota Ilves pelissä ja tuloksena oli polisii saattue Ilveksen porukoille. Tällaiset siis ehdottomasti pois. Toinen asia sitten mikä vähän varjostaa toimintaa on nämä soihtujen sytyttämiset, tiedän näitä tekee yksittäiset tyypit, mutta jollain ilveellä se sytyttäjä löytyy aina sieltä Jokereiden fanijoukon keskeltä. Jokereiden fanitoiminta on pitkälti erittäin hyvää, mutta nämä kaikenmaailman penkkien rikkomiset ja ilkivallan tekeminen pitäisi jättää jatkossa pois.

Foorumilla on selvästi paljon porukkaa jotka ovat myös nähneet muiden fanien toimintaa, niin kertokaa niistä ihmeessä. Itse en ole ollut vierashalleissa kuin Hartwallilla, Hakametsässä ja länsi-auto areenalla.

Kaikki sitten perustelee kunnolla. Mun omat perustelut jäi hiukan heikoiksi, mutta pistän sen huonosti nukutun viime yön piikkiin. Laitan huomenna vähän kattavampaa settiä.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Legenda » 22.02.2009 22:07

Jokkeri kirjoitti:..

Ohitan, koska:

A. Sinulla sattuu olemaan Jokereiden kirja, josta sinäkin jannu olet nuo ottanut.

B. Miksi minun pitäisi koko Jokereiden historia tietää? En ole helsingissä asunut, joten?

C. Miten helvetissä tuo liittyi aiheeseemme?

D. Koska ajattelit vastata esittämiini kysymyksiin? Ja niihin muidenkin esittämiin.

EdellinenSeuraava

Paluu Liiga