Joonas Donskoi Sharks-paidassa

Kuva
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Joonas Donskoi Sharks-paidassa

ViestiKirjoittaja Dev » 08.05.2016 09:27

Pakko sanoa että olen kyllä positiivisesti yllättynyt Joonas Donskoin otteista. Mä olin ihan satavarma, että kaveri pääsee muutaman hassun pelin kokeilemaan Sharksin paidassa ja sen jälkeen AHL:ää + maitojunalla takaisin kotiin, mutta mitä vielä, kaveristahan on tullut ihan sensaatio tonne San Josehen ja fanit rakastaa. Tulee olemaan aivan varmasti syksyllä Suomen World Cup joukkueessa.

Hauska muuten huomata, että sillon kun 2000-luvun lopussa oli Suomesta tulossa nämä uudet Koivut, Selänteet ja kumppanit, eli Granlund, Pulkkinen ja Donskoi, täällä itseasiassa taitaa olla ketjukin näille kolmelle, niin Donskoi oli poikkeuksetta se kenen NHL-uraan ei oikein uskottu. Tällä hetkellä näyttää kuitenkin selkeästi siltä, että Pulkkisen Teme on heikoimmilla näistä, mutta seuranvaihto voisi tehdä hänellekin hyvää.

76 peliä ja 36 tehopinnaa ekalla änäri kaudella, ei se huonosti ole. Vielä kun on tehotilastossakin +20.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

Re: Joonas Donskoi Sharks-paidassa

ViestiKirjoittaja Nestori » 08.05.2016 10:00

Dev kirjoitti:Pakko sanoa että olen kyllä positiivisesti yllättynyt Joonas Donskoin otteista. Mä olin ihan satavarma, että kaveri pääsee muutaman hassun pelin kokeilemaan Sharksin paidassa ja sen jälkeen AHL:ää + maitojunalla takaisin kotiin, mutta mitä vielä, kaveristahan on tullut ihan sensaatio tonne San Josehen ja fanit rakastaa...

Minä olin ihan varma siitä, että nappaa vakipaikan kokoonpanosta ja niin kävikin. Donskoi on taitava ja helevetin periksiantamaton pelaaja. Silloin kun pitää tasoa nostaa, niin mies tekee sen. Kauden alussa oli hieman vaikeuksia saada peliään kuntoon ja koutsi pudotti miehen nelosketjuun. Donskoi ei siitä paljon hätkähtänyt, vaan alkoi tehdä enemmän töitä ja matsi matsilta kohosi taas kärkiketjujen vaatimalle tasolle.

Sit pitää muistaa, että kun puhuttiin aikoinaan Granlund, Pulkkinen, Donskoi-lupauksista, niin jälkimmäinen oli todellakin vasta lupaus. Taitoa oli, mutta vasta Marjamäen saavuttua Kärppiin, Donskoi ymmärsi mitä huipulle pääseminen vaatii. En tiedä, että lirahtiko hieman kupoliinkin, kun alkoi Raksilan hallin seinissä olemaan oma kuva seuran keulakuvana? Nythän mies on armottoman kova tekemään töitä ja viimeisen päälle joukkuepelaaja. Todellinen huippu-urheilija.

Dev kirjoitti:76 peliä ja 36 tehopinnaa ekalla änäri kaudella, ei se huonosti ole. Vielä kun on tehotilastossakin +20.

Itse asiassa tehotilasto oli runkosarjan jälkeen +4 ja penaltteja oli kertynyt tuo 20 minuuttia.

Playoffeissa tahti on vain kiihtynyt. 10 matsia ja 7 pojoa. Ei lainkaan huono suoritus. Noilla pojoilla ollaan playoff-tilastoissa tulokkaiden kakkonen.
Oulun Kärpät

Paluu San Jose Sharks