Jori Lehterä, St. Louis Blues

Kuva
Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

Jori Lehterä, St. Louis Blues

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 12.11.2014 08:07

Jori Lehterä on kyllä yllättänyt meikäläisen ihan täysin, tottakai oli tiedossa että taitoa Lehterältä löytyy mutta en olisi uskonut että jo alkukaudesta on näin kovassa iskussa. Viime yönä puhdas hattutemppu Sabresia vastaan ja piste-per-peli tahdilla ekat 14 matsia. Kemiat näyttää toimivan aika hyvin tuossa Bluesin kakkosketjussa Schwartzin ja Tarasenkon kanssa.
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

Suosikkijoukkue: TPS - On vain 1 Pool, Klopp och Kungen

Re: Jori Lehterä, St. Louis Blues

ViestiKirjoittaja ArchieBunker » 12.11.2014 10:51

Kuin myös allekironneen. Uskoin venkulan hakevan vauhtia tai palaavan jopa takaisin hissukseen, mutta näemmä Sibiria on jotain opettanut, vaikka puhutaankin sinänsä eri liigasta ja kirjan myötä pelistä. Tosin kautta on vielä jäljellä ja kirottu toinen kausi pelaamatta, mutta hyvinhän tuo siellä painelee menemään. Pysyis nyt ehjänä vaan ..
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää, ja ikävää ..

... Kuuluu perkeleellinen pulina, ketä ne mahtaa olla? .. Ketäs luulisit olevan ...

"Meillä suvussa on ollut tapana, ettei omia asioita valitella. Mieluummin otan moottorisahan ja lähen vetämään tukkia niin pitkään, että helpottaa." - Seppo Räty

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 12.11.2014 16:40

No ette ole ainoita jotka Jori on yllättänyt. Mä olin valmis lyömään rahani sen puolesta, että kaveri palaa heti ekalla maitojunalla Venäjälle. Jotenkin ei ole vaan vakuuttanut ikinä edes maajoukkuepeleissä, paitsi nyt sitten tänä vuonna oliko nyt Olympialaisissa vai MM-kisoissa, ei enää muista. Viimeiset MJ pelit olleet erittäin hyviä mieheltä. Hienoa kuitenkin nähdä että kaveri on ottamassa ykkössentterin viittaa haltuunsa. Tietää hyvää myös Suomelle. Potentiaalia Jorissa on aina ollut ja paljon.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 12.11.2014 21:10

Mä taas en ole yhtään yllättnynyt Lehterän vireestä. Olen tyytyväinen.

Kuitenkin, oon seurannut Lehterää kaudesta 07-08 kun hän tuli Tapparaan ja silloin kyllä jo puhuin, että tän miehen tulevaisuus on NHL:ssä. Olen yllättynyt, että se tapahtuu vasta nyt. Ja osittain se on hänen oma valintansa, kun päätti pelata muutaman KHL-kauden, vaikka sopimusta on tyrkytetty jo Tappara-vuosina. Silloin puhutusta hitaudesta ja löysästä asenteesta ei ole enää tietoakaan ja sen takia peli kulkee. Taikka onhan se vieläkin aika velmu.

Maajoukkueessa Lehterä on ollut aina sellanen väliinputooja. Jalosen mielestä mies oli liian kankea ja paikka löytyi aina kolmos-neloskentästä, jos löytyi. Näyttöpaikat kahdessa ekassa ketjussa tulikin sitten laitahyökkääjänä. Selänpesijäporukka kun piti pelipaikoistaan kiinni.
Mutta mielestäni Lehterä on maajoukkueessa hoitanut sen pienen tonttinsa aina hyvin.
Erkka sitten antoi miehelle sauman ja Lehterähän näytti heti, mistä on tehty. Olympialaisissahan mies oli viimeisissä peleissä ykkössentteri ja siihen tonttiin hän olisi kuulunut jo aikaa sitten.

Katsotaan nyt kuitenkin miten se NHL-ura lähtee tuosta urkenemaan. Perustukset on loistavat.
Ei allekirjoituksia

Suosikkijoukkue: TURKU, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Jack » 18.11.2014 21:35

Mieletöntä tarinaa alko Jorsti Lehterä kirjottaa! Kaveri valittiin maanantaina viikon pelaajaksi nakuttaessaan viikon kolmessa pelissä neljä täysosumaa ja kaks syöttöpistettä. Kovia juttuja.

Schwartz-Lehterä-Tarasenko vitja taas liekeissä 02:00 alkavassa pelissä Bostonia vastaan. Simmut auki ja katsomaan. :Thumb up:
Aurinkokuningas: "vaihdetaan klubin takkia, tuu sä koutsaamaan, luo se buumi tonne, mä tulen sinne jakamaan noit viisauksii sinne ylen lämpimää officee."

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 23.11.2014 20:22

Katsoin pitkästä aikaa NHL-ottelun, St. Louis Blues vs Ottawa Senators. Oli yllättävää nähdä, miten vielä viime kaudella KHL-liigassa pelannut Jori Lehterä yhdessä Vladimir Tarasenkon kanssa loisti kaukalossa. He olivat mielestäni ottelun parhaat pelaajat, vaikka monia "isoja" nimiä näkyi sekä St. Louis Bluesin että Ottawa Senatorsin paidoissa. Lehterän ja Tarasenkon keskinäinen ymmärrys ja molempien taitotaso tulivat esille mm. tässä St. Louis Bluesin 2-1 - johtomaalissa: http://youtu.be/9gHee4EV79c

Paluu St. Louis Blues