HIFK kaudella 2013-14 - Ramin opeilla kohti nakkikattilaa

Kuva
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Re: HIFK kaudella 2013-14 - Ramin opeilla kohti nakkikattila

ViestiKirjoittaja Dev » 21.10.2013 16:20

Odotan mielenkiinnolla pystyykö pitämään saman tason kuin tähänkin asti. Ollut tasaisen hyvä jatkuvasti, eikä missään isoimmissa ongelmissa. Eklund, Kurvi ja Salmi kun tervehtyy, niin pääsee kilpailemaan kutospakin paikasta. :Thumb up:

Toni Söderholm - Mikko Kurvinen
Oscar Eklund - Mikko Jokela
Juuso Salmi - Henrik Forsberg

Ei mikään hävyttömän huono, tohon sitten vielä vähän kiekollista taitoa yhden tai kahden ukon muodossa. Birchille ja DeSantikselle voisi etsiä uuden kodin. Taso nähty, ei riitä.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 23.10.2013 14:28

http://www.hifk.fi/

Warghille lähtöpassit myös. Jotain huhua ilmassa, että myös Block, DeSantis ja Birch ovat saamassa kenkää.

E: Jatkiksessa muutamasta lähteestä tiedetään, että pukukopissa ei ole nyt asiat kohdallaan. Bensat on valettu Ramin toimesta seinille ja tulitikku tippumassa maahan. :thumb_down:
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Hifk

ViestiKirjoittaja redcat » 23.10.2013 16:25

Tällästä sitten..hmm. Ei pelaajat (ulkomaalais) ole missään nimessä onnistuneet mutta ei sielä myöskään liikaa suomalaisia onnistujia ole. Ja onhan valmennuskin epäonnistunut selvästi.
Mitä itse olen kuullut niin tulee mielenkiintoinen viikonloppu/ensiviikko. On tämä aikamoista.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 23.10.2013 16:36

redcat kirjoitti:Mitä itse olen kuullut niin tulee mielenkiintoinen viikonloppu/ensiviikko. On tämä aikamoista.

Niin eikös sellaista juttua ole ollut ilmassa, että peräti kuusi pelaajaa olisi saamassa kenkää? Fata lähti jo, kuten myös Wargh. Seuraavana Birch, DeSantis, Block ja kenties Stloukal?

Joka tapauksessa, tulee mittavat tappiot tänä vuonna, jos ruvetaan oikeasti potkimaan porukkaa ulos tuolla tahdilla. Kaiken lisäksi, kun yleisökään ei enää löydä halliin...
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 24.10.2013 17:37

Niin kuudesta pelaajasta en tiedä, ja tällä hetkellä ei ole varaa menettää yhtään puolustajaa enempää.
Se on totta että yleisö on ruvennut "äänestämään" jaloillaan, ja en ihmettele eihän tuollaisesta pelaamisesta viitsi maksaa.
Suomalaista pakkia kovasti huhuillaan mutta mitään isoa faktaa ei ole taustalla tällä kertaa, ainakaan minulla.

Suosikkijoukkue: tps

ViestiKirjoittaja apa » 05.11.2013 14:05

Fernholm tuli sitten HIFKiin.

Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

ViestiKirjoittaja Jyri » 10.11.2013 17:21

Lienee sopiva hetki avata oma sanainen arkku HIFK-alueella pitkästä aikaa.

Minä ja tuskin kovin moni muukaan ymmärtää, miten tänne on voitu tuoda sellaisia turisteja kuin Jason DeSantis ja Braden Birch. Kumpikaan ei vakuuttanut mua harkkakaudella, eikä mikään ole siitä muuttunut, vaikka herättelin hieman toiveita siitä, että Birch pelaisi paremmin Liigassa. Luetun ja nähdyn perusteella turisti. Jäljessä jatkuvasti ja hitaat kiekolliset ratkaisut = ei käyttöä. DeSantis saa aikaan pelkästään harmaita hiuksia. Puolustus on kyllä todella huonosti koottu, mutta onneksi HIFK hankki Fernholmin, josta on paljon iloa varmuudella tällä kaudella. Kyllä skouttauksen pitäisi olla kokonaisuuttakin katsottaessa paljon paremmalla tasolla. Block mm. ollut turha kaveri, ET:ssä pelasi aika hyvin, mutta Liigan aikana ei ole ollut hyvä.

Loukkaantumisia on ollut todella paljon. Salmelainen joutui lopettamaan uransa, mikä on todella harmi. Yksi suosikkipelaajiani melkein niin kauan kuin olen jääkiekkoa seurannut, eli sieltä 2005-06 kaudesta lähtien. Eklund on ollut myös kauan loukkaantuneena. Olisi terveenä kyllä vahvistus tähän nykyiseen puolustukseen. Jos jotain hyvää voisi mainita, sen täytyy olla Ville Husso. Husso on kehittynyt viime kaudesta selkeästi ja on nyt tasaisempi. Taidot ovat aina olleet hyvät, joten siitä ei menestys ole jäänyt kiinni. Tänä vuonna on koppi tarttunut loistavasti.

Kenelläkään tietoa Artem Iossafovista; jatkaako HIFK:ssa vai palaako Mestikseen? Käsittääkseni aika potentiaalinen kaveri, joka voisi olla mukana ainakin niin kauan kun loukkaantumisia on tällainen määrä.

Tiistaina kotimatsi Tapparaa vastaan.

Suosikkijoukkue: Perinteet

ViestiKirjoittaja Nordenskiöld » 10.11.2013 20:13

Jyri kirjoitti:Minä ja tuskin kovin moni muukaan ymmärtää, miten tänne on voitu tuoda sellaisia turisteja kuin Jason DeSantis ja Braden Birch.

Ymmärrän kyllä, että fanit haluavat aina hyvää tulosta, niinkuin itsekkin, mutta Birch on ihan potentiaalinen tulevaisuuden oman pään peruspakki. Muistuttaa aika paljon muutaman vuoden takaista Melartia joka sai aina juosta kulmissa vastustajien hyökkääjien perässä, kunnes 2010-2011 kaudella näytti osaavansa jotain ja parin vuoden päästä pelasi MM-Kisoissa.

ViestiKirjoittaja redcat » 12.11.2013 18:19

Birch ilmeisesti irtisanottu.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 12.11.2013 18:26

redcat kirjoitti:Birch ilmeisesti irtisanottu.

No näinhän ne justiinsa kertoili. Odotetaan IFK:n vahvistusta.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 12.11.2013 22:49

Vahvistus asialle, Braden Birchille kenkää IFK:sta.

http://www.hifk.fi/uutiset/braden-birch-ei-jatka-ifkssa

Nyt ei sitten taida olla enää lähtijöiden listalla kuin DeSantis. Thiessenistä tuskin hankkiudutaan eroon, vaan pidetään back uppina, jos Hussolle tapahtuu jotain.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 19.11.2013 16:43

Kyllä tämä touhu alkaa naurattaa jo aivan saatanasti. Birch, Wargh, Thiessen, Gillies ja Fata saanut jo kenkää näistä meidän ulkkareista. Voisin melkein lyödä pääni pantiksi, että vielä lähtee Block ja DeSantis ja ainoa kohtuullinen kaveri Hari pidetään jengissä. Harikaan ei mikään supermies ole, vaan lähinnä sellainen Charles Bertrand tyylinen heppu joka on pirteä ja silloin tällöin osuilee tolppien väliin. Petr Stloukal on taas marginaalimies ja hänestä ei ole rasitetta joukkueelle, joten tuskin kengitään.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 20.11.2013 07:40

Onhan ulkomaalais hankinnat jälleen kerran ollut isosti huteja mutta katsotaan vähän "hutejen" taakse. Gillies, Rami olisi halunnut pitää samoin joukkue kaverit tykkäsi harmi ettei osannut pelaa juuri ollenkaan, mediassa tehtiin täysi hullu koska löi Rudia hanska kädessä Gillies lähti ja Rudi tööttäilee junnuja päähän. Vielä pakko ihmetellä suomalaista mediaa Lepistö tappeli paljain nyrkein, haastoi Karjala turnauksessa ja sitä tilanetta oikeastaan vaan hehkutettiin. Birch, alunperin näytti että olisi potentiaalia olla uusi Kurvinen ei ollut, oli halpa joten ainoa signaali oli että jos junnut pelaa paremmin ei tarvita näitä "vahvistuksia". Wargh, väärä sarja, yritti kuitenkin ja oli ainoastaan paikkaamassa puolustaja pulaa. Fata, minusta hyvä veto Ifklta purkaa diili, käsi ilmeisesti aika rikki joten miksi maksaa puolikuntoiselle joka ei oikein löytänyt paikkaansa suomessa. Thiessen, yksi tilastollisesti paras hankinta suomeen maalivahdiksi, ei onnistunut mikään, Husso vei 100-0 , yritti joka meni vähän ylikin, halusi itse pois.
Riku Helenius ilmeisesti tulossa suomeen, mikäli olen oikein kuullut IFK oli lähellä saada miehen jo kesällä joten katsotaan mitä tapahtuu. Jos tulee Ore voi etsiä uuden jengin.
Itse toivoisin että IFKlta tulisi sopimus uutisia ensi kautta silmällä pitäen, runko olisi hyvä kasata ajoissa ja yksi asia mistä olen täysin erimieltä Nybarin kanssa on nämä vuoden diilit. Nyt runko kasaan ja ainakin 2v diilejä muuten tämä joukkueen kasaus sekoilu jatkuu tulevaisuudessakin.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 20.11.2013 22:23

HIFK etsii kuumeisesti keskushyökkääjää

Sanomattakin selvää, että siellä on hakusessa veret seisauttava kaveri, koska alempien ketjujen senttereillä ei tehdä mitään. Niitä on tulossa saikulta kohta. Mistä tällanen stara sitten löytyy tähän aikaan vuodesta? Sitä en osaa sanoa.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 21.11.2013 12:14

Kuulematta sen enempää mitään juoruja , pikkaisen tuli se fiilis että mielellään suomalaista sentteriä haetaan. Ainoa huono puoli että sellaisia on kovin vähän tarjolla. Jonkunlainen vaihto voisi muiden sm-liiga seurojen kanssa onnistua mutta hyvin hyvin harvinaista sellainen on.
Toinen asia on millaista sentteriä Sumo haluaa, onko Elkins ykkönen , Kuparinen kakkonen? Silloin etsittäisiin kolmos sentteriä, jos taas etsitään ykkös sentteriä suostuuko Kuparinen/Elkins olemaan kolmos sentteri? Ja onko se edes kovin järkevää tiputtaa suht kallista pelaajaa kolmos ketjuun?
Itse luulen että nimenomaan kolmos ketjun sentteri taitaa tulla, mutta annan itselleni luvan olla väärässä.
Heleniuksesta vielä , miehellä suht hyvä diili joten tuskin mikään suomalainen joukkue ainakaan ostaa sopimusta ulos.

EdellinenSeuraava

Paluu HIFK