Jan Lundell "The länget"

Kuva
Suosikkijoukkue: HIFK, Marek Zidlicky, Detroit Red Wings & Laraque.

Re: Jan Lundell "The länget"

ViestiKirjoittaja Zidlicky3 » 15.08.2009 19:12

Toisen veskarin loukkaantuessa ei meillä olekkaan ongelmia, onko teillä? :)
Riksman on kyllä hyvä veskari, mutta rikkoo kyllä paikkansa pelaamalla kokoajan jatkuvasti. Ja toisella veskarilla ei tule voittoja, joten Juuso saa kyllä pelailla.

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 15.08.2009 19:18

Zidlicky3 kirjoitti:Toisen veskarin loukkaantuessa ei meillä olekkaan ongelmia, onko teillä? :)
Riksman on kyllä hyvä veskari, mutta rikkoo kyllä paikkansa pelaamalla kokoajan jatkuvasti. Ja toisella veskarilla ei tule voittoja, joten Juuso saa kyllä pelailla.

Teillähän ei ole muutakuin ongelmia, jos Nieminen loukkaantuu. Sitten astuu esiin vanhempien IFK-kannattajien vihaama Jan "Lunkka" Lundell. Torjuu muutaman ihan hyvän pelin ja sitten väliin pari peliä missä päästää 4-5 maalia ja samaa rumpaa loppuun asti. Kunnes Playoffeissa pää ei taas pojalla kestä ja kaikki rantapallosta lähtien suhahtelee ohi.
Strömberg on musta parempi maalivahti kuin Lundell vuonna 2009. Vinkiksi käy lukemassa jatkoajassa teidän omien kommentteja. Lundell on nähty jo monta kertaa ja kävi ottamassa vauhtia tsekin ykkös-divaristakin.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: HIFK, Marek Zidlicky, Detroit Red Wings & Laraque.

ViestiKirjoittaja Zidlicky3 » 15.08.2009 21:15

Käyn kyllä lukemassa, mutta uskon vapauteen, myös ajattelun suhteen. En osta kaikkia ajatuksia, mitä (ehkä) muilla on tapana. Yksi kirjottaa, toinen tekee siitä faktan. Vapaalla mielellä päätän itse, mikä on mielestäni totta ja mikä ei. Lundellin ja Strömbergin vertailu on hieman outoa jo siinä suhteessa, että Lundell on SM-Liigan tasolla kyllä ihan ykkösveskari, vieläkin. Strömberg puolestaan ei ole ikinä ollutkaan ykkösveskari. Kakkosveskarina Lundell on hyvä ja vielä kokeneena voi kertoa ja opettaa paljon Niemiselle, voittamisen Nieminen sitten oppii ensi kaudella itse kaukalossa jos on oppiakseen.

Jokereilla parempi maalivahti, IFK:lla parempi maalivahtiosasto.

Suosikkijoukkue: KooKoo, TPS, Hershey Bears & Washington Capitals

ViestiKirjoittaja Metsäkulma » 15.08.2009 21:25

Jokkeri kirjoitti:Vinkiksi käy lukemassa jatkoajassa teidän omien kommentteja.

Miksi ihmeessä JA:n keskustelujen pitäisi olla joku ultimate truth? Omasta mielestäni jokaisen pitäisi pystyä muodostamaan oma mielipiteensä tarkistamatta muiden mielipidettä, en tykkää yhtään tällaisesta muiden peesaamisesta. Jatkoajassa on kuitenkin niiiin paljon kirjoittajia että mukaan on mahtunut valitettavan monta ifkfanboytuhatyheksänsataayheksäkytseittemiä..

Hyvä Zidi, olen täysin samaa mieltä että Lundell on erittäin pätevä kakkosveskari tulevan kauden SM-Liigaan. Ei muillakaan parempia ole ja kaikki joukkueet Ipaa (ja Tepsiä) lukuunottamatta olisivat korvia myöten kusessa jos ykkösveskari loukkaantuu.
"Väittää naispuolinen henkilö joka väitti Jesse Virtasen pelanneen kookoossa ja nähneensä hänen pelejään omin silmin"
"Jääkiekko on tilastourheilua"
- Laviols

Suosikkijoukkue: Sabres, Ilves

ViestiKirjoittaja Afinogenov » 15.08.2009 21:33

Metsäkulma kirjoitti:Jatkoajassa on kuitenkin niiiin paljon kirjoittajia että mukaan on mahtunut valitettavan monta ifkfanboytuhatyheksänsataayheksäkytseittemiä..
Siellä on muutamia kirjoittajia joka joukkueella jotka ovat perillä asioista ja heitä kannattaa kuunnella, heillä on kokemusta. Lundell on varmasti huonoin maalivahti ylipäätään koko liigassamme. Tärkeintä kai että Nieminen saa kehittyä Ludellin ja Lindforssin opissa. :tuoppi:

Metsäkulma kirjoitti:Ei muillakaan parempia ole ja kaikki joukkueet Ipaa (ja Tepsiä) lukuunottamatta olisivat korvia myöten kusessa jos ykkösveskari loukkaantuu.
Ipa ja Tepsi on jo valmiiksi kusessa, kun molemmilla on kakkosveskari ykkösenä. :mrgreen:
Dion Darling on tappelija, jonka sukunimestä ei kannata laskea hänen kanssaan leikkiä. Muutoin on luvassa kylmää kyytiä...

Suosikkijoukkue: KooKoo, TPS, Hershey Bears & Washington Capitals

ViestiKirjoittaja Metsäkulma » 15.08.2009 21:41

Paljon kirjoittajia kun on niin pakosti osalla on oikeasti lähteitä joukkueessa mutta osalla sitten taas on pallo hukassa.. :idea:

Afinogenov kirjoitti:Ipa ja Tepsi on jo valmiiksi kusessa, kun molemmilla on kakkosveskari ykkösenä. :mrgreen:

Niimpä.
"Väittää naispuolinen henkilö joka väitti Jesse Virtasen pelanneen kookoossa ja nähneensä hänen pelejään omin silmin"
"Jääkiekko on tilastourheilua"
- Laviols

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 15.08.2009 21:46

Ei jatkoajan kirjoittajien jutut todellakaan ole se ultimate truth. Tarkoitin vain yleensäkin sitä, että suurinosa jullien kannattajista ei pitänyt tätä siirtoa kovin järkevänä. Ja niin kuin Afinogenov kirjoitti, että siellä on jokaisella joukkueella on muutama kirjoittaja jotka ovat todella perillä asioista.
Tässä Lundellin tapauksessa kuitenkin pointti oli se, että tästä tuli viime viikon suurin vitsi koko liigan piirissä. Lundell on jo uransa ehtoopuolella oleva maalivahti, jolla on monta epäonnistunutta kautta alla. Sekä Lundell tuskin tyytyy rooliinsa kakkosena ja sekoittaa varmasti Ifk:n maalivahti pakkaa. Ifk:han on kusessa joka tapauksessa tuossa maalivahtiosastolla, koska Niemisellä ei pelata mitaleista. Mutta eipä Ifk ole vuosiin enään panostanut tähän joukkueen tärkeimpään rooliin. Jokereilla taasen on ollut allmost joka kausi parempi maalivahti kuin julleilla. Tässä on minusta parempia pareja kuin IFK:lla: Lassila-Metsola, Riksman-Strömberg, Sinuhe-Tuokkola, Ahonen-Järvinen, Tarkki-Koivisto, Lehto-Säteri, Nikkilä-Hovinen. Tuossa kyseessä siis maalivahtikaksikot. Yksittäisistä veskareista Niemisen ohi menevät Riksman, Lassila, Tuokkola, Sinuhe, Vehanen, Tarkit. Että kyllä teillä vielä paljon päänvaivaa on näissä kassariasioissa.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 15.08.2009 22:46

Jos Niemisen Jani pelaisi tällä hetkellä Narrinutussa, niin osaisin vain kuvitella kuinka siinä olisi potentiaalia ja tulisi lyömään itsensä satavarmasti läpi ensi kaudella. Hän olisi myös ehdottomasti näistä nuorista maalivahdeista potentiaalisin. Kantaa kuitenkin IFK paitaa, niin mitään jakoa ei ole millään osastolla. :cry:

Haluaisin myös tietää mikä tekee sinusta Mikko Strömbergistä paremman maalivahdin kuin Jan Lundell? Strömberg pelasi viime kaudella HPK:ssa muistaakseni alle viisi ottelua ja oli niissäkin todella heikko. Lundell taas oli Tshekin divarin parhaimmistoa ja hänen torjuntaprosentti on ollut lähes jokaisella IFK kaudella ylitse 93%. Ja vaikka Jannea on helvetin paljon dissattu, niin pakko se on myöntää, että IFK:n puolustus ei ole ollut moneen vuoteen hyvää tasoa, joten siihen nähden Janne on pelannut hyvin. Kaudella 05-06 Janne oli yhden maalin päässä torjua meidät finaaliin, vaikka puolustuksessa hääri Kurvista, Zionia, Schnabelia ja Pikkaraista. Joukkueen kiekollinen johtaja oli Jere Karalahti.

Noh, se siitä vanhojen muistelusta, mutta veikkaan, että aika moni kuitenkin nappaisi ennemmin maalivahdikseen Lundellin kuin Strömbergin. Itse pidän lähtökohtaisesti Lundellia liigan parhaimpana kakkosmaalivahtina (Niistä joilla on selvä ykkönen-kakkonen asetelma). Jokereiden Mikko Strömberg ei kuulu neljän kärkeen, hänen edelle kiilaa Mika Järvinen, Niko Hovinen ja Markus Korhonen.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Lukko, Red Wings, Chelsea, AIK, Trail Blazers

ViestiKirjoittaja Lehväs » 15.08.2009 23:32

Itse suhtauduin Lunkan hankintaan melko neutraalisti. Antaa kaverin näyttää, mitä osaa. Lunkka on tunnettu kyllä niistä hörpyistään, mutta ehkä tämä vuosi on parempi, ken tietää. Ehkä hän saanut Tsekeissä uutta varmuutta ja itseluottamusta, kun ainakin henkilökohtaisesti kausi oli onnistunut. Seuraan mielenkiinnolla, miten hän onnistuu, varsinkin kevään koittaessa, vaatteiden vähentyessä ja partojen kasvaessa.
...

Suosikkijoukkue: HIFK, New Jersey, K-Vantaa

ViestiKirjoittaja Parise » 16.08.2009 02:42

Kyllä Lunkalle mahdollisuus pitää antaa. Voihan se olla kehittynyt. :cool:

Mutta Jokkeri, mikä tekee Strömbergistä paremman kun Lundellista? Ainiin. Strömberg pelaa Jokereissa, Lundell taas ''julleissa.'' Itse ainakin suhtauduin hyvin Lundellin paluuseen HIFK'hon, koska tarvittiin kokenutta kakkosta, saatiin kokenut kakkonen. Propsit Nybsille. Lundell on sm-liiga tasolla kyllä minunkin mielestä hyvä kakkosmaalivahdiksi. Voi Niemistäkin lepuuttaa välillä ihan rauhassa.

Menen katsomaan tässä tiistaina HIFK - Lukko, ja olisihan se kiva nähdä Lundell pitkästä aikaa maalissa. ;)

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 16.08.2009 09:45

Dev kirjoitti:On se aika äijä. Pitäis ostaa takas IFK:hon!

Sitä saa mitä tilaa, mutta oikeasti nyt alkaa vituttaa.
Ilmeisesti fanitkin on vaipunut HIFKiä seuratessa niin epätoivoseen tilaan, että pitävät kokeneen ja Lundellin paluuta hyvänä asiana.
Ei tässä oikeasti voi melkein muuta kuin itkeä, HIFKin joitain toimia aina ennen kauden alkua. Tehdään aina ensin hyviä ostoja ja sitten kustaan tilanne jollain järjöttömällä pelaajalla kuten Lundell, ja minä kun joitain vuosia sitten ihmettelin, miten HIFK ei enää menesty...
Turha koittaa ylläpito voittaa

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 16.08.2009 10:15

Miten kenellekkään ei tunnu nyt menevän tajuntaan, että Janne ei tullut pelaamaan meille yli 30 ottelua ja ykkösmaalivahdiksi! Vaan hän tuli pelaamaan ne ottelut jolloin Jani tarvitsee lepoa ja on täysin selvä kakkosmaalivahti. Mitä tulee tuohon Parisen kehittymis kommenttiin, niin mä en jaksa uskoa mihinkään Lundellin kehittymiseen, koska vanhoilla päivillä sitä tapahtuu erittäin harvoin. IFK ei tarvitse kuin sen Jannen maalille, joka torjuu niissä harvoissa otteluissa perusvarmasti, eli samalla tavalla mitä kahdella viimeisellä kaudella IFK kaudellaan. Eikä Lundellilla tule olemaan mitään mahdollisuuksia torjua IFK:ssa ykkösmaalivahtina, sillä tämän hetkinen jengi luottaa täysin Niemiseen ja hänen otteisiin. Se on näkynyt kentällä.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 16.08.2009 10:47

Dev kirjoitti:Miten kenellekkään ei tunnu nyt menevän tajuntaan, että Janne ei tullut pelaamaan meille yli 30 ottelua ja ykkösmaalivahdiksi! Vaan hän tuli pelaamaan ne ottelut jolloin Jani tarvitsee lepoa ja on täysin selvä kakkosmaalivahti.

Ehkä näin, mutta itse en hankkisi vanhaa patua kakkoskassariksi, sen viran voi hoitaa vammasta toipua AA tai joku muu esimerkiksi oma junnu.
En vaan ymmärrä miksi tätä Lundellia aina pitää mukana roikuttaa, juuri kuin päästiin äijästä eroon ja oltiin tyytyväisiä, niin ei mee kauan kuin Länget on takaisin hesassa, ei todellakaan näin Nybäri.
Turha koittaa ylläpito voittaa

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 16.08.2009 11:46

DrMultihunter kirjoitti:Ehkä näin, mutta itse en hankkisi vanhaa patua kakkoskassariksi, sen viran voi hoitaa vammasta toipua AA tai joku muu esimerkiksi oma junnu.

Itse kyllä katselen Lundellia paljon mielummin IFK:n kakkosena kuin Ahlqvistia, jolla ei näytä olevan mitään kunnianhimoa urallaan. Äijä halusi silti jatkaa IFK:ssa, vaikka koko ajan on tiennyt, että ykkösmaalivahdin paikkaa ei aukea. Viime kaudella oli suurimman osan kaudesta kolmosmaalivahti ja ei kuulunut mitään valittelun poikasta. Kyllä itse olisin ainakin siinä vaiheessa jo ruvennut katsomaan uutta pelipaikkaa, kun joutuu olemaan katsomossa. Aakea se ei näyttänyt haittavan.

Mitä tulee Janneen, niin todennäköisesti hän lentää jengistä helvettiin, kun Aake palaa kehiin.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 16.08.2009 11:55

Lyhyesti kommentoin:
Miksi IFK:n huonojen vuosien symbooli piti vielä kerran ottaa jengiin? Varmasti uransa viimeisiä kausia pelaava maalivahti, jolla en usko olevan positiivisia vaikutuksia kehenkään IFK:ssa.
Ihan samoilla linjoilla Multihunterin kanssa ja niin on suuri osa ihmisistä kenen kanssa olen jutellut.

En mä dissaa Niemistä, mutta ihmetyttää vain miksi IFK:n pitää lähteä kokeilemaan tälläistä maalivahtia ykköseksi. Kaverin taival liigan nyt ei kuitenkaan ollut mikään K.Lehtosen tie, vaan koluttiin mestistäkin aika paljon. Ilmeisesti IFK:n tavoite ei ole tälläkään kaudella mestaruus, kun annetaan näin paljon tasoitusta kaikille kärkijengeille. Jos Nieminen olisi vaikkapa Saipan tai Pelsun ykkösenä ja löisi läpi, niin pitäisin sitä todennäköisempänä. En millään usko että Niemisestä tulee IFK:ssa maajoukkuevahtia saati liigan top-3 maalivahtia. Sillä ei ole mitään merkitystä missä hän pelaa. Sen voin vain sanoa, että Jokerit eivät koskaan lähtisi saman tyylisellä maalivahdilla kauteen. Sori mut tää on mun mielipide.

EdellinenSeuraava

Paluu HIFK