Helsingin IFK kaudella 2014-2015 - Joukkueen rakennus

Kuva
Suosikkijoukkue: Hifk

Re: Helsingin IFK kaudella 2014-2015 - Joukkueen rakennus

ViestiKirjoittaja redcat » 09.06.2014 07:28

Ollaan Dev:in kanssa tässä spekuloitu niin jatketaan vähän. Nyt kun Keränen lähtee tekemään uraa Nhl puolelle niin vähän kokeneempi suomalainen ilman sopimusta olisi Antti Miettinen, kävisi ainakin minulle.
Tämä siis ihan spekulaatiota, mitään en tietenkään mistään ole kuullut ;)

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 12.06.2014 14:24

Jatkiksessa osataan kertoa, että loppuviikon aikana pitäisi tulla julki vielä TOP10 pakki tähän liigaan. Vihjeitä on annettu, että tulee läheltä ja on ilmeisesti ulkomaalainen. Brian Salcido lähinnä tulee ekana mieleen. Toisaalta se Timppa Erixonikin on ollut vahvasti huhuissa mukana, mutta eihän se taas tule läheltä, ellei tuossa viitattu kansalaisuuteen?
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 12.06.2014 14:34

Dev kirjoitti:...TOP10 pakki...Brian Salcido

Ei täsmää Salcidoon ainakaan viime kauden näyttöjen perusteella. ;)
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 12.06.2014 16:17

MustaSurma76 kirjoitti:Ei täsmää Salcidoon ainakaan viime kauden näyttöjen perusteella. ;)

No ei ehkä viime kauden perusteella, mutta onhan Salcido lähtökohtaisesti aika lähellä sitä TOP10 kastia, tai on jopa siellä. Näytöt aikaisemmilta liigakausilta ovat sen verran kovat. Nykyisistä liigapakeista huolitsisin vain satavarmasti ennen Salcidoa Söderholmin, Pokan ja Kukkosen.

Yksi nimi ketä mulle kanssa tuli mieleen, on Kyle Klubertanz. Ottaisin kyllä enemmän kuin mielelläni takaisin. Pelasi toissa kaudella erittäin hyvän seasonin meillä, vaikka ennakko odotukset olivat laihat.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 16.06.2014 05:25

Jaahas, Edmonton Oilers tehnyt sopimuksen Iiro Pakarisen kanssa. Hyvä Iirolle, huono Ifk:lle.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 16.06.2014 14:23

Voisivat lyödä sen 400 tonttua Laschin eteen. Vittuuks tässä, kun muutenkin menee jo päin helvettiä. Nyt pitäisi sitten markkinoilta kalastella kaksi EHT-tason peluria ja niiden on oltava saman tasoisia kuin Pakarinen ja Keränen. Muista Tomppa se. Yhtään ei vittu tingitä mistään. Sitten jos vielä muistat ostaa tuohon jengiin sen ykköskategorian pakin, niin avot.

Noin miljoonan edestä on vielä hankittavaa.

E: Tomppa "Nyt ei pidä kiirehtiä hankintojen kanssa." :laugh: :facepalm: Herätys vitun pahvi. IFK on juuri menettänyt Liigan parhaan pelaajan ja viime kauden joukkueen MVP:n.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

ViestiKirjoittaja Jyri » 19.06.2014 15:49

Kirjoitetaan pitkästä aikaa HIFK:sta. Olen lähinnä seurannut keskustelua tähän päivään asti, mutta pitää ryhdistäytyä ja ruveta kirjoittelemaan omasta suosikista.

Viime viikot ovat olleet erittäin synkkiä... Keränen ja Pakarinen ovat vaikeasti korvattavissa. Keränen nyt ei tietenkään yhtään ottelua HIFK:ssa pelannut, mutta mistä löytää laadukas korvaaja? Pelaajamarkkinat Euroopassa on hyvin tyhjät. Ryan Laschistä puhutaan paljon, mutta en usko tulevan IFK:hon. AHL:ssä on sellainen ranskalainen hyökkääjä kuin Stephane Da Costa, jota huhutaan KHL:ään. Olisi erinomainen pelaaja, mutta KHL:stä on varmasti tehty hyviä sopimustarjouksia. Pakarinen on suuri menetys. Loistava joukkuepelaaja ja maalintekijä, erinomainen jääkiekkoilija. Toki on todella hienoa, että pääsee Pohjois-Amerikkaan, toivottavasti luo siellä hyvän uran!

Uusista hankinnoistamme muutama sana. Honkaheimo ja Grillfors ovat kahden suunnan puolustajia, joiden ensisijainen tehtävä on varmasti pitää oma pää puhtaana. Molemmilla on kohtuulliset hyökkäystaidot, mutta kiekollisessa pelissä Taipalus ja Auvitu ovat varmasti tärkeämmässä asemassa. Auvitu on osoittanut väläyksiä hyvästä hyökkäyspelistä, mutta tasaisuutta ei ole vielä löytynyt ja puolustustaminen voisi olla parempaakin. Leino, Lamberg ja Rask ovat hyviä hyökkääjiä, mutta kärkiketjujen pelaajia he eivät ole. Raskilla on kuitenkin potentiaalia. Ura pitäisi saada käännettyä oikeaan suuntaan. Rask kyllä sanoi jossain jutussa, että pelasi hyvin pienillä minuuteillla viime kaudella Milwaukeessa.

Omat toiveet - yksi huippupakki ja kaksi hyökkääjää. Se puolustaja saisi olla right ja vahva molempiin suuntiin. Auvitu on itselleni hienoinen kysymysmerkki, Taipalukseen luotan enemmän. Siksi sellainen tasainen, mutta taitava puolustaja olisi todella hyvä. Itse en usko maalivahtihankintaan, vaan itse asiassa toivon Lankisen olevan back-up. Lankisesta voi kehittyä yllättävänkin nopeasti ykkösmaalivahti Liigassa.

Pahinta tietysti olisi, mikäli Husso/Puustinen/Elkins lähtee vielä. Tällöin tilanne olisi varsin toivoton.

Siinä nyt jotain juttua ensi kaudesta. Sana on vapaa...

Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

ViestiKirjoittaja Jyri » 03.07.2014 12:40

Ei kyllä kovin hyvältä näytä ensi kauden tilanne. Joukkueesta puuttuu vielä tärkeitä palasia, ja toimisto on luonnollisesti lomilla tähän aikaan vuodesta. Potentiaalisia nimiä, esimerkiksi Kiiskinen, on mennyt muualle. Toivottavasti Nybondaksella on joku ässä hihassaan, mielellään useampi...

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 04.07.2014 10:06

Jyri kirjoitti:Ei kyllä kovin hyvältä näytä ensi kauden tilanne. Joukkueesta puuttuu vielä tärkeitä palasia, ja toimisto on luonnollisesti lomilla tähän aikaan vuodesta. Potentiaalisia nimiä, esimerkiksi Kiiskinen, on mennyt muualle. Toivottavasti Nybondaksella on joku ässä hihassaan, mielellään useampi...

Vähän kurjalta joo haiskahtaa tämä tilanne. Toimisto on vielä tämän kuun loppuun asti lomilla ja aika harvoin on näiden lomien aikana tullut mitään pelaajajulkistuksia. Tosin ei se meinaa sitä etteikö siellä silti painettaisi duunia. Alkaa vaan vähän usko loppumaan, kun pitäisi hommata hyökkäysosastolle kaksi liigan TOP10 pelaajaa (koska sellaiset menetettiin) ja yksi samanlainen pakki.

Toisaalta, IFK voisi kokeilla myös jotain uutta ja lähteä tällä tämän hetkisellä joukkueella liigaan. Ollaan kerrankin se altavastaaja ja lähdetään alunperinkin rakentamaan joukkuetta isolla J:llä. Partaselle ja Nykoppeille enemmän vastuuta.

E: Ei perhana, kyllä tohon on saatava vähintään yksi Keräsen taidoilla höystetty kaveri hyökkäykseen. Liian samasta puusta on tällä hetkellä kaikki veistetty. On siellä Elkinsiä, Puustista ja kumppania, mutta puhtaita taitoniekkoja ei ole kuin Ramu.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 04.07.2014 15:02

Janos Hari SHL:ään ja MoDoon. Taustoja tietämättä, sanon että virhetikki oli päästää irti miehestä. Kuten jo useaan kertaan todettu, niin sitä potentiaalia oli paljon ja Hari olisi sopinut tämän hetken joukkueeseen kuin nakutettu. Juuri hänen tyylisestä kaverista on pulaa hyökkäyksessä. Toisin sanoen taitovajetta löytyy aika paljon jengistä.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 04.07.2014 16:02

Taitovajetta on kyllä tällä hetkellä jengissä. Tämä Hari keissi on aika kinkkinen, en usko että Ifk olisi päästänyt irti ellei Törmänen olisi näyttänyt asialle vihreää valoa. Olen varma että Ifkiin tulee ns taitopelaaja tai kaksi ennen kauden alkua, ja minusta on ihan hyvä että nyt mietitään tarkkaan millainen hemmo sieltä raavitaan mukaan.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 10.07.2014 15:51

Kolme viikkoa harjoitusotteluiden alkuun. Missä helvetissä meidän "Niko Kapaset" ja kumppanit viipyy? Todella pettynyt tässä saa taas olla, jos tuohon jengiin ei kohta ala tippumaan Pakarisen ja Keräsen korvaajia, sekä koodinimeä "Mikko Kousa".

Helsingin IFK kausimallia 14-15 on älyttömän tylsän näköinen tällä hetkellä.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja redcat » 11.07.2014 13:20

Sellaista tuli kuultua että pari uutta sopimusta olisi valmiina, pelipaikoista ei tietoa. Ja asteella huhu mennään. Kyllähän sieltä pelaajia tulee se on varma.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 11.07.2014 13:30

redcat kirjoitti:Sellaista tuli kuultua että pari uutta sopimusta olisi valmiina, pelipaikoista ei tietoa. Ja asteella huhu mennään. Kyllähän sieltä pelaajia tulee se on varma.

Itse juttelin tänään duunissa erään työkaverin kanssa, joka on suhteellisen hyvin perillä IFK:n asioista. Vähän siihen malliin puhui, että yksi hyökkääjä olisi sainattu ensi kaudeksi ja se olisi myös hyökkäyskaluston viimeinen pala. Summarum Rask on Keräsen/Pakarisen korvaaja.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 18.07.2014 20:29

http://www.mtv.fi/sport/jaakiekko/chl/u ... um=twitter

Törmäsen fiiliksiä. Miehen puheista päätellen saattaa siis olla hyvin mahdollista, että tällä jengillä lähdetään jopa kauteen? Eikä ole kuulunut siitä yhdestä hyökkääjä hankinnastakaan mitään, joten taisi sekin olla huti meikäläisen lähteeltä. En ainakaan keksi syytä minkä takia jotain sopparia vitkuteltaisiin, jos sellanen olisi jo jollain.

Yleensä tässä kohtaa vuotta on alkanut jo pikkuhiljaa lätkäkiima nousemaan, mutta tänä vuonna ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaa IFK. Joukkue on heikentynyt todella rajusti viime kaudesta ja se on helvetin tylsä.

Paljonkohan jengin hinta on muuten tällä hetkellä? Veikkailisin jossain parin miljoonan kieppeillä. Nimilistan perusteella pitäisi olla jopa alle sen.
- Olen aina IFK

EdellinenSeuraava

Paluu HIFK