HPK:n fanitoiminta

Kuva
Suosikkijoukkue: HPK, sympatiat HIFK:lle

HPK:n fanitoiminta

ViestiKirjoittaja HPK1929 » 10.11.2009 21:19

Iltoja kaikille. Itse kuulun nuoresta iästä huolimatta innokkaisiin Kerho-faneihin ja minua kiinnostaa fanitoiminta. C5:teen en ole mennyt, vaan pyrin kannustamaan muualla päin hallia, ja yleensä B3:ssa. Olemme muutaman kaverin kanssa perustaneet "pienen faniporukan", joka tulee tekee debyyttinsä tod.näk HPK - HIFK 80-vuotis juhlapelissä 12.12.09. Tämmöistä siis itsestäni, ja sitten asiaan:
Kiinnostaisi tietää, mitä muut ajattelee Kerhon fanikulttuurista, ja varsinaisista Fan-clubeista, Sikakatsomosta ja Ritarikunnasta yhdessä eli C5 katsomonosasta. Tarkoitus olisi arvioida kouluarvosanoin (4-10) ja halutetssaan selityksin tätä C5 fanikatsomoa ja yleisesti Rinkelimäen muita faneja, jotka eivät tuolla katsomonosassa asusta. Tässä "pieni" kysely:

C5:

- Miten paljon C5:stä lähtee ääntä? = 7,25

- Kuinka hyvin C5:ssä kannustetaan omia? = 6,75

- Kuinka hyvin C5:ssä "psyykataan" vastustajaa? = 9,25

Kokonaisarvosana: 8,00

Rinkelinmäen "muut" katsojat:

- Kuuluuko heiltä kannustusta Kerhon ollessa tappiolla? = 5,75

- Kuuluuko heiltä kannustusta Kerhon ollessa voitolla? = 8,00

- Onko heidän joukossa kovia yksittäisiä faneja, jotka kannustavat hyvin omia? = 6,50

- Syttyvätkö he, kun Kerho tekee maalin? = 7,75

Kokonaisarvosana: 7,50

EXTRA: Muiden joukkueiden kannattajille semmoinen kysymys, että miten hyviä Kerhon fanit omat kannustamaan vieraissa?

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

Re: HPK:n fanitoiminta

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 10.11.2009 21:29

No eipä se kerhon fanitoiminta nyt mitään Suomen parasta kyllä ole. Ei kotona eikä myöskään vieraissa. Sikakatsomohan on pelkkä vitsi ollut jo monta vuotta. Helppo huudella muutaman metrin päästä vaihtoaitioista yksittäisiä huutoja. Esimerkkinä käy maajoukkue taukoa edeltävä, Hpk-Jokerit peli jossa n.50 vieraskannattajalla otettiin halli haltuun koko peliksi. Tämän myönsi myös Hpk:n selostaja ja youtube on pullollaan videoita missä Sikala on otettu haltuun meidän voimin.
Yleensä kerran kaudessa kerho tekee ns. Supermatkan areenalla, joten silloin olen pystynyt hyvin kannustusta seuraamaan. Aika yksipuolista kannustamista, missä huutojen lukumäärän voi laskea yhden käden sormin. Myöskin kaljahanat kiinnostavat yleensä tuttuun tyyliin kovasti, niin kuin myös itseäni monesti. Olisi hyvä asia jos nuorempi polvi ottaisi myös Hämptownissa hommat haltuun ja pistäisi reissuja kokoon sekä ääntä halliin.
The Sikalassa on kuitenkin monessa viikonloppu pelissä hyvä tunnelma, mutta se liittynee yleensä täyteen halliin ja lähellä oleviin katsojiin. Myöskin perjantai/lauantai-illan huuma auttaa omalla kohinallaan tunnelmaa.
Hienoa kuitenkin että olet tälläisiä asioista ruvennut miettimään ja tsemppiä toimintaan. Pienestä se Eteläpäätykin lähti ja pitkälle on Suomen mittakaavassa päästy. Tosiasia kuitenkin kerho-faneista on se, että olette alempaa kastia fanikulttuurissa.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: HPk

ViestiKirjoittaja hpkfani87 » 16.11.2009 23:48

No itsen olen kans tällainen 22 vuotias nuori poika ja olen juuri sikakatsomo alapuolella aina seisomassa. täytyy sanoo että välillä tuntuu siltä että voisi jotain huutoja jättää niiltä pois on ne vähä liia pilkaavia, ja Kyllä sikakatsomo syttyy yleensä näistä Helsingiläisten kohtaamisista aikas paljon ja kärpät on myös kans.
jos itse anna koulu arvo sana niin se on 8
Ja jos vähän mainostan niin itseasiassa 5.12 Hpk järjestää niin sanotun supermatka Sinne Jaffa-areenalle. Toivon mukaa sit juhlapelissä sit koko halli eläis ettei tää sikakatsomo.

Suosikkijoukkue: HPK <3, Sport, Dallas stars, Suomen leijonat <3

ViestiKirjoittaja Neitokorento » 01.12.2009 21:01

Kyllä sikakatsomo jaksaa kannustaa omiaan ja myös puolustamaan omiaan. itse olen aina juuri C5:ssa. Toki onhan siellä välillä hiljasempaakin, sitä ei voi kieltää.

Olen kiinnittänyt huomiota muutenkin kannustukseen, että istumapaikoilla olevat eivät juurikaan kannusta kotijoukkuetta vaan se isoin meteli lähtee nimenomaan sikakatsomosta. Kerran sieltä tulikin huuto, jonka muista: "istumapaikoilla olevat kanssa mukaan kannustaan". Kyllä toki joitakin istumapaikkoja on, joista kannustusta tulee.

Ja vähät väliä siitä vaikka jotkut väittävät sikakatsomoa vitsiksi. On niitä hiljasia katsomoita nähty muillakin paikkakunnilla, myös Helsingissä.
Sikakatsomo on se mikä on eikä siinä vitsi-haukut ainakaan minu korviani hetkauta. On sitä muillakin välillä hiljasta porukkaa ollu.
HPK- Hämeen Parasta Kiekkoa <3

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja tutzba » 17.09.2011 21:13

Ylös näinkin vanha ketju, mutta kun on asiaa niin minkäs teet.

En jaksa ymmärtää tuota nykyistä ratkaisua, että Kerholla on kaksi fanikatsomoa. Nyt ns. tavalliset katsojat menettivät hyvän ja halvan katsomon ja joutuvat änkeytymään joko päädyssä olevalle ylälipalle tai sen alle. Sitten kun vierasfaneja on sen verran, että heille pitää pyhittää oma osa katsomosta, tavallisilla katsojilla menee vielä huonommin. Tuleehan tuossa kauden mittaan ehkä jotain turvallisuusongelmiakin, kun molempien joukkueiden fanikatsomot ovat noinkin lähellä toisiaan. Lauantai-ilta + brenkkua + Helsingistä tulleet fanit = ei hyvä.

Ok, ymmärrän sen, että tällä halutaan saada tunnelmaa halliin ja ehkä tuossa taustalla on sekin, että kun seisomakatsomoon ei syystä taikka toisesta voi mennä, pitää ostaa istumalippu -> lisää rahaa HPK:lle. Huonoja puolia on silti enemmän kuin hyviä.

Suosikkijoukkue: Pelicans, Nashville Predators

ViestiKirjoittaja r0bert » 14.09.2013 07:55

Seuraavalla kerralla G-Piste kun vielä vetää omilla tsänteillä niin ei tarvi nauraa.

Koko tunnelma Hämeenlinnassa erittäin vaisu.
Lahen Pelicans.

Ei mulla muuta.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 14.09.2013 09:19

r0bert kirjoitti:Seuraavalla kerralla G-Piste kun vielä vetää omilla tsänteillä niin ei tarvi nauraa.

Itse en ollut ottelussa paikalla, mutta juttelin kaverin, joka on G-kulmassa mukana, kanssa tästä chantin "varastamisesta". Jotain Kulman porukalle tultiin erätauolla valittamaan kyseisestä sävelestä, vaikka heidän mukaan kyseessä on tunnettu West Ham Till I Die. En tiedä sen paremmin tapauksesta, mutta jos tuohon on uskomista, niin siinä tapauksessa te lahtelaiset olette yhä suuria varkaita kuin Kulman pojatkin.
r0bert kirjoitti:Koko tunnelma Hämeenlinnassa erittäin vaisu.

Pakko tarttua, että onko sitten siellä Isku-Areenalla joskus jonkinlaista tunnelmaa? Itse en ole vielä kertaakaan sellaiseen peliin sattunut, jossa Ääriliikkeestä tai muutenkaan koko kotiyleisöstä lähtisi kunnolla ääntä. Ok, kaverini itsekin myönsi että Hämeenlinnassa oli vaisu tunnelma eilen Kulmaa lukuunottamatta.
Here comes the yellow and blue.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko

ViestiKirjoittaja burntarm » 14.09.2013 20:04

r0bert kirjoitti:Seuraavalla kerralla G-Piste kun vielä vetää omilla tsänteillä niin ei tarvi nauraa.

Koko tunnelma Hämeenlinnassa erittäin vaisu.

Mitä vittua nyt?

Kerroppas kuinka monella kannattajaporukalla on "omia" chanttejä?
Lähes kaikki, siis taustat, on kaikilla porukoilla jostain tullut. Sanat vaan vedetään uusiksi. Toki jos G-pisteellä on ollut sanasta sanaan jonkun toisen käntti, niin ymmärrän mielipahasi.

Ja toki kannattajaporukoilta löytyy myös ihan itse keksittyjä, ja omilla rytmeillä tehtyjä huutoja/chanttejä.

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 14.09.2013 22:12

Kulman porukka oli myös tehnyt pienen tifon tuohon avauspeliin: http://kuvaton.com/k/Y7IZ.jpg

r0bert kirjoitti:G-Piste

Ja ihan btw, en tiedä sanoitko tahallasi noin, mutta G-Pisteellä ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa.

Suosikkijoukkue: Lukko, Red Wings, Chelsea, AIK, Trail Blazers

ViestiKirjoittaja Lehväs » 15.09.2013 03:48

Lukko1936 kirjoitti:Ja ihan btw, en tiedä sanoitko tahallasi noin, mutta G-Pisteellä ei ole mitään tekemistä jääkiekon kanssa.

Lienee joku lahtelainen kannustamisrituaali.

Jokatapauksessa varsin hieno tifo ja hienoa huomata, että näitä alkaa tulemaan vähän "ei niin odotettavilla" alueilla.
...

ViestiKirjoittaja r0bert » 15.09.2013 11:04

Siis ei pelkkää säveltä viety, vaan sanojakin kopioitiin aika surutta.

Kyllä Iskulla on 100x parempi fiilis kun tuossa Kerhon pelissä. Toivottavasti joku teistä on ollut Lahessa kattomassa playoff-kiekkoa niin ymmärrätte varmasti. 2 vuotta sitten se oli kun Isomäki viime vuonna.

Anyways, kauheeta negaa ja paskaa tulee teiltä kaikilta. Rauha maahan
Lahen Pelicans.

Ei mulla muuta.

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 15.09.2013 11:14

r0bert kirjoitti:Kyllä Iskulla on 100x parempi fiilis kun tuossa Kerhon pelissä. Toivottavasti joku teistä on ollut Lahessa kattomassa playoff-kiekkoa niin ymmärrätte varmasti.

Verrataanko tässä nyt yhtä runkosarjapeliä Hämeenlinnassa ja pudotuspeliottelua Lahdessa? :facepalm:

ViestiKirjoittaja r0bert » 15.09.2013 17:19

Lukko1936 kirjoitti:
r0bert kirjoitti:Kyllä Iskulla on 100x parempi fiilis kun tuossa Kerhon pelissä. Toivottavasti joku teistä on ollut Lahessa kattomassa playoff-kiekkoa niin ymmärrätte varmasti.

Verrataanko tässä nyt yhtä runkosarjapeliä Hämeenlinnassa ja pudotuspeliottelua Lahdessa? :facepalm:

:wall: :wall: :wall:

Mitä tahansa ottelua Lahdessa ja Hämeenlinnassa. Joku soitti suutaan tunnelmasta Lahessa, joten vastasin playoff-kortilla. Oli silloin varmasti paras tunnelma koko playoffseissa.
Lahen Pelicans.

Ei mulla muuta.

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 15.09.2013 17:24

r0bert kirjoitti:Kyllä Iskulla on 100x parempi fiilis kun tuossa Kerhon pelissä.

Jos tarkoitat mitä tahansa ottelua, niin kannattaa siinä tapauksessa käyttää monikkoa.

Ja oma henkilökohtainen meilipiteeni kokemusten pohjalta on se, että G-Kulmakin pesee lattiaa Ääriliikkeellä.

Täytyy nyt lopettaa tämä paskanjauhanta tähän, kun hermot pitää repiä joka viestistä.

ViestiKirjoittaja r0bert » 16.09.2013 08:00

Lukko1936 kirjoitti:
r0bert kirjoitti:Kyllä Iskulla on 100x parempi fiilis kun tuossa Kerhon pelissä.

Jos tarkoitat mitä tahansa ottelua, niin kannattaa siinä tapauksessa käyttää monikkoa.

Ja oma henkilökohtainen meilipiteeni kokemusten pohjalta on se, että G-Kulmakin pesee lattiaa Ääriliikkeellä.

Täytyy nyt lopettaa tämä paskanjauhanta tähän, kun hermot pitää repiä joka viestistä.

Näkyykö G-kulmaa Oulussa? Ei taida näkyä. Ääriliike on todella pieni porukka, sen takia "vaisu", mutta jokainen niistä kannustaa kovempaa kun yksikään G tai B-kulman pojista. Muut mielummin katselee hiljaa peliä, kun ne 40-50 oikeasti jotain laulaa.
Lahen Pelicans.

Ei mulla muuta.

Seuraava

Paluu HPK