Hannu Toivonen - Paluu Ilveksen ykköstorjujaksi

Kuva
Suosikkijoukkue: Karri Kivi

Hannu Toivonen - Paluu Ilveksen ykköstorjujaksi

ViestiKirjoittaja Ipandeeros » 03.05.2015 02:37

Kuva

Hannu Toivonen (190 cm / 95 kg / left) siirtyy Ilvekseen Vaasan Sportista, jossa maalivahti torjui viime kaudella 45 ottelussa torjuntaprosentilla 91,84. Kausina 2005-08 Boston Bruinsissa ja St. Louis Bluesissa yhteensä 61 NHL-ottelua pelannut Toivonen pelasi Ilveksessä myös kaudella 2008-09. Ilveksen ja Sportin ohella Toivonen on pelannut Liigaa HPK:ssa ja SaiPassa. HPK:ssa keväällä 2003 voitetun pronssin ohella maalivahti torjui myös Suomelle pronssia vuoden 2004 nuorten MM-kisoissa.

Toivonen siis palaa Ilvekseen kahden vuoden pahvilla. Olen puhunut Toivosesta jo useammassa viestissä, mutta tehdään se kaikkien mieliksi vielä kerran. Toivotan Toivosen tervetulleeksi takaisin Ilves-paitaan! Edellinen visiitti oli hieman haastava, mutta viime kausi Sportissa oli tilastojen valossa varsin hyvä ja kannatteli vaasalaisia useissa otteluissa. Muutenkin veskariosasto on huutanut yhtä kokeneempaa kaveria ja nyt sellainen saatiin. Isokokoinen ja täten varsin peittävä maalivahti.

Uskon, että paikkansa täyttää. Toiveissa kuitenkin Yrjölää laadukkaampi kirittäjä, sillä Toivonen on muistaakseni kärsinyt pienistä loukkaantumisista viime vuosina.
" Siihen ei oikein löydy sellaisia sanoja, joilla osaisin kuvata sitä, kuinka suurena kunniana koen sen, että saan olla Tampereen Ilveksen kapteeni. Se on minulle äärimmäisen suuri kunnia. " - Sami Sandell

" Ei se riitä, että halutaan viimeinen paikka säälipleijareihin. Mikä helvetin tavoite se on? " - Karri Kivi

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Re: Hannu Toivonen - Paluu Ilveksen ykköstorjujaksi

ViestiKirjoittaja Dev » 03.05.2015 14:47

Näkisin että Toivonen on hyvä hankinta Ipan maalille. Tällä kaudella torjui kuitenkin monia voittoja käytännössä yksinään Vaasalaisille ja ilman Toivosta en halua edes kuvitella kuinka surkea voittoprosentti heillä olisi ollut. Toivoselle varmasti nyt helpompi paikka tulla Ilvekseen, sillä vaikka organisaatio on aikalailla sekaisin vieläkin, niin on se kuitenkin paremmassa jamassa kuin edellisellä visiitillä jolloin kaikki oli suoraan sanoen päin helvettiä.

Kyllä Toivonen on tällä hetkellä TOP10 veskari liigassa. Ei TOP5:ssä, mutta TOP10:ssä kyllä.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Karri Kivi

Re: Hannu Toivonen - Paluu Ilveksen ykköstorjujaksi

ViestiKirjoittaja Ipandeeros » 02.10.2015 14:57

Toivoselta kohtalainen startti kauteen. Liigan kolmanneksi paras torjuntaprosentti (94,79%) ja kolmanneksi pienin päästettyjen maalien keskiarvo (1,44). :Thumb up:

Toivosen päästetyt maalit: 2-2-1-1-1-2-1. Voi varmaan todeta, että on antanut jokaisessa ottelussa joukkueelle mahdollisuuden voittoon. Ensimmäisissä otteluissa lipsahti pari helppoa, mutta on kyllä paikannut näitä useilla huipputorjunnoilla. Mies on kuin itse rauhallisuus tolppien välissä. Myös joukkueesta huokuu luotto omaan maalivahtiin. Kunhan ei aleta liikaa luottamaan.

Erityisesti eilen Toivonen oli ilmiömäinen ja kaatoi käytännössä yksin Pelicansin. Tuskinpa Kiviaholle on paljoa vastuuta luvassa, mikäli Toivonen pysyy terveenä. Ehdottomasti joukkueen tärkein pelaaja ja voittava maalivahti. Liigan kärkivahteja tällä hetkellä.

Parasta maalivahtipeliä Ilveksessä muutamaan vuoteen. :tuoppi:
" Siihen ei oikein löydy sellaisia sanoja, joilla osaisin kuvata sitä, kuinka suurena kunniana koen sen, että saan olla Tampereen Ilveksen kapteeni. Se on minulle äärimmäisen suuri kunnia. " - Sami Sandell

" Ei se riitä, että halutaan viimeinen paikka säälipleijareihin. Mikä helvetin tavoite se on? " - Karri Kivi

Paluu Ilves