Jokerit vs. Muu maailma

Kuva
Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

Re: Jokerit vs. Muu maailma

ViestiKirjoittaja Multi » 11.02.2009 20:09

Jokkeri kirjoitti:Mitä tuli sinun ja muiden foorumilaisten kommenttiin Jokereiden "muovisesta" imagosta. En tiedä mistä perslävestä tämä on vedetty. Jokerit on aika paljon menestyksekkäämpi seura, kuin jyp ja kaikenlisäksi tehnyt sen menestyksen itse. Suositellen sinullekkin luettavaksi kirjan, Pasi Kostiainen:Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon tuhkimotarina.
En kiistäkkään Jokereiden menestystä, mutta ei se poista Jokereista muovi imagoa että ovat menestyneet. Jokerit on tehnyt menestyksen itse, siis mitä helvettiä Harkimo sen Jokerit pelasti kun ei saanut ostettua HIFKiä ja Harkimo sitten pumppasi Jokereihin rahaa joilla luotiin menestys aika muovilta vaikuttaa.

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 11.02.2009 20:17

DrMultihunter kirjoitti:En kiistäkkään Jokereiden menestystä, mutta ei se poista Jokereista muovi imagoa että ovat menestyneet. Jokerit on tehnyt menestyksen itse, siis mitä helvettiä Harkimo sen Jokerit pelasti kun ei saanut ostettua HIFKiä ja Harkimo sitten pumppasi Jokereihin rahaa joilla luotiin menestys aika muovilta vaikuttaa.

Lue se kirja jotta opit perustietoa. Hjallis oli persaukinen purjehtija, joka viimesillä rahoillaan osti jokerit. Hinta oli tämän päivän hintaa verrattuna naurettava. Rahaa ei juuri jäänyt yli, vaan menestys tehtiin Suomen parhailla junioreilla ja tästä kiinnostuivat yhteistyökumppanit. Jokerit teki menestyksellä,yhteistyökumppaneiden sopimuksilla,fanituote myynnillä (aivan huikeita summia nykyään) rahaa. Ei Hjallis aina ole ollut se rikas bisnesmies. Tästä sinun mielipiteestäsi, kuten ketjun nimestäkin paistaa perisuomalainen kateus!

Lainaus korjattu.

T. Moderaattorit
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 11.02.2009 20:22

Mikä siinä on että jo kymmenen vuotta olen teille nuorukaisille joutunut selittämään näitä asioita. Teille Harkimo on aina ollut se pirun rikas äijä joka ostaa kenet haluaa. Pitää muistaa että Hjallis otti ison riskin ostaessaan Jokerit ja on ottanut niitä myöhemmin lisää. Esimerkiksi ilman tätä riskinottoa ei olisi Suomen hienointa jäähallia. Sellaista ikäluokkaa kuin jokereilla oli 90-luvun alussa tuskin tulee enään millekkään seuralle. Joten teidän nuorten on vaikea ymmärtää tätä Jokereiden menestystä.
Suosittelen luettavaksi viimeisen kerran: Pasi Kostiainen
Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon Tuhkimotarina.

ViestiKirjoittaja Multi » 11.02.2009 20:40

Jokkeri kirjoitti:Lue se kirja jotta opit perustietoa. Hjallis oli persaukinen purjehtija, joka viimesillä rahoillaan osti jokerit.
Ei nyt aivan viimeisillä rahoillaan.
Jokkeri kirjoitti:Hinta oli tämän päivän hintaa verrattuna naurettava. Rahaa ei juuri jäänyt yli, vaan menestys tehtiin Suomen parhailla junioreilla ja tästä kiinnostuivat yhteistyökumppanit. Jokerit teki menestyksellä,yhteistyökumppaneiden sopimuksilla,fanituote myynnillä (aivan huikeita summia nykyään) rahaa.
Hinta oli naurettava, menestystä tehtiin ehkä parhailla junnuilla mutta kaikki ns suomen parhaat junnut eivät olleet jokerijunnuja.
Jokkeri kirjoitti:Ei Hjallis aina ole ollut se rikas bisnesmies. Tästä sinun mielipiteestäsi, kuten ketjun nimestäkin paistaa perisuomalainen kateus!
Ei ehkä ollut, mutta rikastumisen jälkeen aika onnistuneesti luonut jokerimuovi ilmiön. Mitä niinsanottuun kateuteeni tulee niin viimesenä maailmassa olen jokereille kateellinen, asenteeni ymmärtää siitä että inhoan vaan jokereita niin paljon kuin vaan voi.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 12.02.2009 00:25

Jokkeri kirjoitti:Hjallis oli persaukinen purjehtija, joka viimesillä rahoillaan osti jokerit. Hinta oli tämän päivän hintaa verrattuna naurettava. Rahaa ei juuri jäänyt yli, vaan menestys tehtiin Suomen parhailla junioreilla ja tästä kiinnostuivat yhteistyökumppanit. Jokerit teki menestyksellä,yhteistyökumppaneiden sopimuksilla,fanituote myynnillä (aivan huikeita summia nykyään) rahaa. Ei Hjallis aina ole ollut se rikas bisnesmies. Tästä sinun mielipiteestäsi, kuten ketjun nimestäkin paistaa perisuomalainen kateus!

Harkimon varallisuudesta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Hänen äitinsä kuitenkin on erittäin äveriäs, ja sitä kautta hänellä on aivan erilaiset mahdollisuudet pelata isoilla rahoilla, kuin jollakin tavallisella keskituloisella, jolla ei ole rikkaita sukulaisia. Lisäksi Harkimon kanssa mukana oli myös Henrik de la Chapelle, jolla riitti varallisuutta Serlachius-yhtiössä.

Toisaalta olet kuitenkin ihan oikeassa siinä että Jokereilla oli tuolloin menestyvä junioritoiminta. Varsinkin vuoden 92 mestarijoukkue oli todella vahvasti Jokerien hyvän juniorityön tulosta. Tuon joukkueen kutsuminen muoviseuraksi osoittaisi kyllä ihan oikeasti vain silkkaa tietämättömyyttä.

Mutta kyllä Jokeritkin ajan pyörteissä muovittui. Tuon kehityksen huippu nähtiin kaudella 1997-98. Valmentajaksi hankittiin Sakari Pietilä, lähinnä siksi että saataisiin enemmän TV-julkisuutta, ja pelaajille hankittiin Karjala-lippiksiä, koska Jokerit haluttiin samaistaa Suomen maajoukkueeseen. Tuo muovittuminen sitten maksoi oman hintansa. Alkoi korpivaellus, eikä mestaruuksia tullut sen jälkeen enää kuin yksi, vuonna 2002.

Nyttemmin Jokereissa on kuitenkin pikkuhiljaa palattua taas oikean aatteen pariin, ja annettu muovikuorten sulaa. Viimeistään kaudella 2005-06 koko kiekkoilevaa maailmaa nauruun tappanut päätös pestata Curt Lindström päävalmentajaksi sai Jokerileirin tajuamaan että on tehtävä täyskäännös kotiin päin. Ja kyllä henki on nyt selkeästi se että asioita hoidetaan aidon Jokeriaatteen ehdoilla. Ja aidon Jokerimenestyksen.
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 12.02.2009 10:55

HijoDelVientolta aivan loistavasti kirjoitettu mielipide. Tuosta kannattaa muidenkin foorumilaisten ottaa oppia. Olen samaa mieltä tuosta areenan muuton alkuvuosista. Se oli yhtä sirkusta siihen aikaan. Se siinä oli hienoa, että hallilla oli se 13665 katsojaa vaikka pelattiin Kalpaa vastaan tiistaina. Peli ja siihen liittyvät asiat olivat vähän kadoksissa. Taisi olla 97-98 kaudella kun jokereissa olivat maalivahteina Ketterer & Sulander. Olikohan jokereiden 30-vuotis juhlaottelu ässiä vastaan kotona. Kumpikin maalivahti pääsi kokeilemaan maalilla, kun ässät voittivat juhlaottelussa Jokerit 2-7. Se oli todella noloa sillä joukkueella. 99-00 pelattiinkin sitten jo Tps:ää vastaan finaaleissa, tosin häviävänä osapuolena. 2000-luvulle mahtuukin sitten 3hopeaa
2000,2005,2007. 2002 tulikin sitten kauan odotettu mestaruus yhdellä kaikkien aikojen kovimmalla joukkueella. Jatkumoa saatiin Continental Cupin mestaruudella 2003, joka oli todellinen uroteko ottaen huomioon venäläisjätin jonka Jokerit kaatoivat. Tällä hetkellä ollaan oikealla tiellä. Tietämättömille tiedoksi että Jokereilla on tällä kaudella yli 15 omaa junioria kokoonpanossa.
Kiitokset HijoDelVientolle joka avasi vähän tätä asiaa foorumisteille.

ps.Ihmettelen miten ihmiset eivät huomaa Ifk:n todella pölyistä ja pöhöttynyttä imagoa?

ViestiKirjoittaja Multi » 12.02.2009 17:54

Jokkeri kirjoitti:ps.Ihmettelen miten ihmiset eivät huomaa Ifk:n todella pölyistä ja pöhöttynyttä imagoa?
Itse en ole mielestäni HIFKin imagosta mitään puhunut, mutta saatan olla väärässä. Kuitenkin oma IFK- kannatus perustuu siihen että alta 10-ikäisenä pidin HIFKin paitoja niin hienoina että aloin kannattaa. Toki HIFK on tehnyt paljon vääriävalintoja ja imago ehkä on pölyinen, mutta ei se nyt kuitenkaan kovinkaan pölyinen ole ja toivottavasti mentäisiin tässäkin parempaan suuntaan.

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 12.02.2009 18:23

DrMultihunter kirjoitti:Itse en ole mielestäni HIFKin imagosta mitään puhunut, mutta saatan olla väärässä. Kuitenkin oma IFK- kannatus perustuu siihen että alta 10-ikäisenä pidin HIFKin paitoja niin hienoina että aloin kannattaa. Toki HIFK on tehnyt paljon vääriävalintoja ja imago ehkä on pölyinen, mutta ei se nyt kuitenkaan kovinkaan pölyinen ole ja toivottavasti mentäisiin tässäkin parempaan suuntaan.

Sä olet kyllä ihan helvetin kateellinen isoille seuroille. Etenkin Jokereille ja mitä tulee Ifk:hon niin herää nyt. Ei suurempaa rahan haaskausta ja illasta toiseen rämpimistä ole nähty. Pitäiskö mun muuten laittaa sellainen allekirjoitus että: Älä käytä Jypin yhteydessä sanoja: Menestynyt, Rutinoitu/Kokenut, CHL:ssä pelaava.
Älä käytä ifk:n yhteydessä sanoja: Taitava, Menestynyt, Suomen paras halli..
Huhuu Milfhunter missä pelaa?

ViestiKirjoittaja Multi » 12.02.2009 18:36

Jokkeri kirjoitti:Sä olet kyllä ihan helvetin kateellinen isoille seuroille.
Käsittääkseni ainakin ennen inho ja kateus on eriasia nykyäänkö on toisin?
Jokkeri kirjoitti:Pitäiskö mun muuten laittaa sellainen allekirjoitus että: Älä käytä Jypin yhteydessä sanoja: Menestynyt, Rutinoitu/Kokenut, CHL:ssä pelaava.
Älä käytä ifk:n yhteydessä sanoja: Taitava, Menestynyt, Suomen paras halli..
Se on aivan sinun päätettävissä, ihan miten haluat.

Suosikkijoukkue: HIFK

ViestiKirjoittaja Lutur » 12.02.2009 18:41

Jokkeri kirjoitti:Mikä siinä on että jo kymmenen vuotta olen teille nuorukaisille joutunut selittämään näitä asioita. Teille Harkimo on aina ollut se pirun rikas äijä joka ostaa kenet haluaa. Pitää muistaa että Hjallis otti ison riskin ostaessaan Jokerit ja on ottanut niitä myöhemmin lisää. Esimerkiksi ilman tätä riskinottoa ei olisi Suomen hienointa jäähallia. Sellaista ikäluokkaa kuin jokereilla oli 90-luvun alussa tuskin tulee enään millekkään seuralle. Joten teidän nuorten on vaikea ymmärtää tätä Jokereiden menestystä.
Suosittelen luettavaksi viimeisen kerran: Pasi Kostiainen
Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon Tuhkimotarina.

Perustuuko kaikki tietosi Jokereista, Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon Tuhkimotarina- kirjaan?

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 12.02.2009 19:40

Lutur kirjoitti:Perustuuko kaikki tietosi Jokereista, Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon Tuhkimotarina- kirjaan?

Se oli vain vihje niille jotka eivät ole tuota aikaa kokeneet. Itse olen ollut hallilla ihan Jokeri-ilmiön alusta asti. Mun tietoni perustuu ihan siihen että elin sitä ilmiötä.

ViestiKirjoittaja Lutur » 12.02.2009 19:47

Jokkeri kirjoitti:
Lutur kirjoitti:Perustuuko kaikki tietosi Jokereista, Jokerit-Suomalaisen Jääkiekon Tuhkimotarina- kirjaan?

Se oli vain vihje niille jotka eivät ole tuota aikaa kokeneet. Itse olen ollut hallilla ihan Jokeri-ilmiön alusta asti. Mun tietoni perustuu ihan siihen että elin sitä ilmiötä.

Niin elit sitä 90-luvun Selänne hurmiota? Silloinhan aidot jokeri fanit tehtiin!

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 12.02.2009 19:58

Jokkeri kirjoitti:Itse olen ollut hallilla ihan Jokeri-ilmiön alusta asti. Mun tietoni perustuu ihan siihen että elin sitä ilmiötä.

Tarkoitatko todella ilmiön alusta asti, eli ajalta kun Jokerit pelasi 1. divisioonassa?
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

ViestiKirjoittaja Lutur » 12.02.2009 20:06

HijoDelViento kirjoitti:
Jokkeri kirjoitti:Itse olen ollut hallilla ihan Jokeri-ilmiön alusta asti. Mun tietoni perustuu ihan siihen että elin sitä ilmiötä.

Tarkoitatko todella ilmiön alusta asti, eli ajalta kun Jokerit pelasi 1. divisioonassa?

Samaa mietin. Oikeastaan Selänteen rooli Jokereihin on ollut niin valtava että harvoin sitä oikeesti tulee edes ajateltua. Sikäli jos Jokkeri tarkoittaa kultaista 90-lukua.

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 12.02.2009 20:06

HijoDelViento kirjoitti:Tarkoitatko todella ilmiön alusta asti, eli ajalta kun Jokerit pelasi 1. divisioonassa?

Siitä on ensimmäiset muistikuvat kyllä. 1989 kun Jokerit tiputti Kärpät divisioonaan, se oli hienoa.
Ensimmäiset hallilla olevat muistikuvat sijoittuvat kauteen 92. ps. Lutur eihän kukaan pysty vanhentamaan itseänsä. Tottakai olen ottanut selvää Jokereiden ajoista jo 70-luvulta asti.

EdellinenSeuraava

Paluu Helsingin Jokerit