Hannu Jortikka Jokereiden päävalmentajaksi

Kuva
Suosikkijoukkue: Jokerit (#2, #40) & HJK

Hannu Jortikka Jokereiden päävalmentajaksi

ViestiKirjoittaja Friiku » 25.11.2009 15:07

http://www.jokerit.com/index.php?id=1&nid=846

Nyt se on siis virallista. Itse ainakin olen tyytyväinen :peukkuylös:

Suosikkijoukkue: Jokerit

Re: Hannu Jortikka Jokereiden päävalmentajaksi

ViestiKirjoittaja ruoska » 25.11.2009 15:09

Noniin tsajajajaja!

Tukion luistimet messiin ja let's go! Olen kyllä tyytyväinen Jortsuun. Saa ainakin jotain rotia noihin velliperseisiin.
Gigi Marvin <3
Foorumin kovin kingi
Scarlett <3
Nyt, aina ja ikuisesti.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 25.11.2009 15:13

Itse olisin kovin mielelläni halunut nähdä jonkun Jarno Pikkaraisen, tai Harri Aholan Jokereiden peräsimessä. Näitä kahta ehdottelin jatkoajassakin, mutta Narrit pääty nyt sitten tuttuun ja turvalliseen Jortikkaan, joka oli kyllä tälle kaudelle varmasti ihan hyvä valinta, mutta teidän kannalta pelottaa kyllä tuo ensi kaudenkin sopimus. Mitä jos Jortsukin floppaa? Ei sekään mahdoton ajatus ole. Silloin on asiat kyllä niin perseelteen, kun vaan olla ja voi. Itse olisin ehdottomasti väsänyt loppukauden sopparin ja option ensi kaudesta, enkä suoraa sopparia ensi kaudelle. Noh, jokainen tavallaan. Saa nähdä nostaako Jortsu Jokereita mihinkään, uskon, että sääleihin ainakin pääsette.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Red Wings, Veljekset FILPPULA, KHL-Jokerit

ViestiKirjoittaja James » 25.11.2009 15:53

Jortsu pelastaa meiät :tuoppi:

Nyt kunnon kurinpalautus jätkille kopissa ja sitten Jortsu saa kaikista kaiken irti. Hannu pistää äijät taistelemaan ja loppukaudesta voitetaan enemmän pelejä kuin hävitään.
Valtteri Filppula:
Runkosarjassa 117+168=285 (Kaikkien aikojen Suomi-pörssissä 22.)
Playoffeissa 19+38=57 (5.)
Maajoukkueessa 7+6=13
SM-liigassa 21+42=63

20.2.1998, 7.5.2003, 26.2.2010 & Jatkoa odotellessa..

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 25.11.2009 16:38

Todella nopeaa toimintaa Jokereilta. Muutaman tunnin sisällä porukkaa ulos ja uutta miestä tilalle. Näinhän se kuuluukin mennä.

Jortikka ehkä juurikin oikea mies juuri tämän hetken Jokereihin. Pistää fleguilijat kuriin ja varmasti antaa huutia jos miehet eivät ota itseään niskasta kiinni. Palikkojen loksahatessaan paikoillee Jokereilla on kenties mahikset nousta sinne sääleihin. Suoraan Play-off paikkaan tarvittaisiin jo ehkä pienoinen ihme.
Kuitenkaan tässä siirrossa ei paljoakaan ole ajatelut asiaan tulevaisuuden kannalta. Jortikka on juuri tällä hektisellä hetkellä se oikea vaihtoehto, mutta eikös Jokereiden uusiin teemoihin kuulunut pitkäjänteinen työ? No okei, Jortikalla on ensi kaudestakin sopimus, mutta tietenkään hänenkään onnistumisesta ei ole takeita ja hän on ennenkin katkokut sopimuksiaan kesken kaiken, jos homma ei toimi. Ilmeisesti uudet periaatteet on paiskattu roskakoriin, kun ei onnistunutkaan.

Mutta kaikenkaikkiaan muutos parempaan suuntaan Jokereilta.
Ei allekirjoituksia

ViestiKirjoittaja Laviols » 25.11.2009 16:52

ruoska kirjoitti:Noniin tsajajajaja!

Tukion luistimet messiin ja let's go! Olen kyllä tyytyväinen Jortsuun. Saa ainakin jotain rotia noihin velliperseisiin.

Taitaa Jortikka aiheuttaa enemmänkin lisää kaaosta kuin nostaa joukkuetta. En ymmärrä tätä päästöstä ollenkaan varsinkaan sen jälkeen kun Hjallis puhui pitkäjänteisyydestä ja jatkuvuudesta, onko tämä muka sitä Hjalliksen mielestä? Aravirran syyksi pistettiin aivan liian paljon vaikka pääsyy löytyy organisaation johdosta. Kun tuota materiaalia katsoo niin kyllähän se paperilla oli kova keväällä mutta aiheutti silti epäilyksen varsinkin puolustuksen osalta jossa ei pelaa yhtään oikeata puolustajaa.
Taitaa Jortikan tulo nyt tarkoittaa sitä että Hjallis hankkii 2-3 ketjullista Toni Koivusia, Kari Sihvosia ja AHL-jyriä ja juniorit lähetetään mestikseen ja narrien peli sekoaa entisestään. Bremberg tuskin tämän jälkeen jatkaa jokereissa varsinkaan jos joukkue jatkaa samaa rataa ja todennäköisesti jos jatkaa niin Jortikka sekoittaa karjumisellaan koko paketin karsintakelpoiseksi.

Aikasen idioottimainen päätös. Olisitte nyt voineet vaikka Curren ottaa ennemmin takaisin tai kaapata Ahola tai Pikkarainen mestiksestä. Mutta ei kun muinaismuisto.

Suosikkijoukkue: Porin Ässät Liigan pudotuspeleissä keväällä 2016

ViestiKirjoittaja kuningas26 » 25.11.2009 16:53

Dev kirjoitti:Itse olisin kovin mielelläni halunut nähdä jonkun Jarno Pikkaraisen, tai Harri Aholan Jokereiden peräsimessä.

Jos nämä miehet joskus liigajoukkueen peräsimessä tullaan näkemään, niin se tapahtuu kyllä jossain pikkuseurassa kuten SaiPa. Jokerien toimistolla tälläisille Mestiksessä valmentaville nevahöördeille lähinnä nauretaan.
Four passes break any defence

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 25.11.2009 16:58

kuningas26 kirjoitti:Jos nämä miehet joskus liigajoukkueen peräsimessä tullaan näkemään, niin se tapahtuu kyllä jossain pikkuseurassa kuten SaiPa. Jokerien toimistolla tälläisille Mestiksessä valmentaville nevahöördeille lähinnä nauretaan.

Joo näinhän se on ja tätä mä jatkiksessakin sanoin, että tuskin Hjallis edes tietää kuka on joku Jarno Pikkarainen, kun herralla ei ole nimeä suurissa kiekkopiireissä. :laugh: Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä, että he olisivat voineet olla jopa vielä parempia hakuja mitä Jortikka, joka tekee samaan aikaan duunia pikkuleijonien kanssa.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Pelicans, Caps, Chelsea FC

ViestiKirjoittaja Kauppila » 25.11.2009 17:28

Aikalailla ristiriitainen päätös oli tämä Aravirran potkiminen ulos ja Jortikan palkkaus tilalle. Kauden alussa hölpöteltiin paljon jatkuvuudesta ja uusista ajoista Jokereissa ja muuta shaissea, mutta nekin lensivät nopeasti roskakoriin kauden aikana. Kyllähän se on ymmärrettävää, että jos tulosta ei tule, niin silloin pitää muutoksia tehdä, mutta jotenkin pelottaa vähän teidän puolesta, että nämä uudet projektihommat ja muut ajautuvat karille nopeasti.
Toisaalta taas voi olla hyvinkin mahdollista, että Jortikka tulee nyt tekemään pidempi aikaisen duunin Stadissa, kuten sopimuskin kertoo (vuoteen 2011) ja joukkueeseen tuodaan näitä nuori jätkiä ja tulevaisuutta pedataan jo. Vai lähdetäänkö uudelle linjalle taas?

Tärkein homma Jortikalla kuitenkin on nyt Jokereiden nostaminen tuolta jumbopaikalta ja playoff-paikkaa vaaditaan häneltä aivan varmasti. Kiinnostavaa on nähdä pystyykö Jortikka oikeasti rauhoittamaan tilannetta ja samalla lyödä jätkät ojennukseen. Hyvän harjoittelun kautta tämän nousun pitäisi liikkelle lähteä ja saa nähdä saako Jortikka alotettua sen sieltä. Vaikea on homma, mutta kiinnostava homma varmasti. Luulisi, että motivaatiotakin on, kun pääsee nyt palaamaan SM-liigaan ja juuri Jokerien valmentajaksi.

Aika näyttää mitä Jortikan aikakausi tuo tullessaan. Menestystä vai samaa kuraa mitä koko kausi on nähty? :)
''Form is temporary, Class is permanent''

''Im not putting pressure on you about that we have to win. I don’t want to put that kind of pressure on you. But we can’t lose, we cannot lose.'' – Jose Mourinho

Suosikkijoukkue: Sotkamon Jymy & Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja Crick » 25.11.2009 18:06

Se on aivan sama mitä tekee, niin kritiikkiä sataa aina niskaan. Minusta todella hienoa, että Jortikka palaa valmentamaan ja voihan tässä vierähtää pidempikin tovi, kuka tietää. Jos loppukausi ja seuraava menee hyvin, niin miksi sitten ei voisi tehdä vaikkapa vielä vuoden jatkoa?

Jotain kuitenkin oli nyt tehtävä ja uskon kyllä, että Jortikan valmennuksella saadaan parempi tulos aikaan mitä Aravirran opeilla. Ei suoraan pudotuspelipaikkaan vielä todellakaan liian pitkä matka ole, mutta kymmenen sakkiin yltäminen riittää minulle ja siihen uskon pomminvarmasti.
Helsingin Jokerit - Aina saa kärsiä ja hävetä

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 25.11.2009 21:26

Laviols kirjoitti:Taitaa Jortikka aiheuttaa enemmänkin lisää kaaosta kuin nostaa joukkuetta. En ymmärrä tätä päästöstä ollenkaan varsinkaan sen jälkeen kun Hjallis puhui pitkäjänteisyydestä ja jatkuvuudesta, onko tämä muka sitä Hjalliksen mielestä? Aravirran syyksi pistettiin aivan liian paljon vaikka pääsyy löytyy organisaation johdosta. Kun tuota materiaalia katsoo niin kyllähän se paperilla oli kova keväällä mutta aiheutti silti epäilyksen varsinkin puolustuksen osalta jossa ei pelaa yhtään oikeata puolustajaa.
Taitaa Jortikan tulo nyt tarkoittaa sitä että Hjallis hankkii 2-3 ketjullista Toni Koivusia, Kari Sihvosia ja AHL-jyriä ja juniorit lähetetään mestikseen ja narrien peli sekoaa entisestään. Bremberg tuskin tämän jälkeen jatkaa jokereissa varsinkaan jos joukkue jatkaa samaa rataa ja todennäköisesti jos jatkaa niin Jortikka sekoittaa karjumisellaan koko paketin karsintakelpoiseksi.

Aikasen idioottimainen päätös. Olisitte nyt voineet vaikka Curren ottaa ennemmin takaisin tai kaapata Ahola tai Pikkarainen mestiksestä. Mutta ei kun muinaismuisto.

Anteeksi vain dear Laviols, mutta Hannu Jortikka oli ainut mahdollinen vaihtoehto tähän tilanteeseen. Todella hyvä valmentaja, joka on vielä voimissaan pelillisesti. Auktoriteetti ja pelaajien treenaus lisättynä kovalla karvaukseen perustuvalla pelityylillä on juuri sitä mitä haimme. Itse en usko pelaaja muutoksiin suurella kauhalla, mutta toki muutama tulee ihan sen takia että meillä on ottelukohtaisia sopimuksia. Materiaali on edelleen kova liigassa, mutta jos valmentaja ei kuudessa kuukaudessa saa aikaiseksi kuin räiskintään perustuvan pelisysteemin niin goodbay. Kyllä noin taitavilla pelaajilla pitää pystyä pelaamaan keskustan kautta laitoihin 3-4 syötön suoria rintamahyökkäyksiä. Aravirta on täysin vastuussa tämän hetkisestä tilanteesta luomalla tyylin millä ei voi menestyä, kuin heikolla materiaalilla pelaava joukkue.
Jortikka on enemmän kuin tervetullut ja nyt treeneissä harjoitellaan ihan oikeita asioita tästä lähtien. Auktoriteetti on myös se mitä olen kaivannut ja nyt sitä kyllä tulee aimo kaupalla.

Dev, Ahola & Pikkarainen ovat tulevaisuuden nimiä mutta ehkeivät kuitenkaan tähän tilanteeseen oikea ratkaisu. Nyt tarvittiin kokenut, pelisysteemillään ajassa oleva ja auktoriteetin omaava koutsi. Suomessa niitä on kaksi ja toinen valmentaa tällä hetkellä Sveitsissä.

Tällä hetkellä on todella positiiviset fiilikset ja aion mennä hallille perjantaina, mutta en olisi mennyt jos Ara olisi jatkanut. Jortikka on se valmentaja, johonka mulla on aina ollut luotto ja hienoa että saimme myös ensi kauden sopimuksen hänelle. Tämän kauden runkosarja tavoite on edelleen kympin sakki ja tällä hetkellä olemme neljä pistettä siitä. Huomenna jatkuu taistelu ja toivon vaikka häviö tulisi että joukkue uskaltaisi pitkästä aikaa olla rohkea sekä yrittää. Tähän asti on pelätty tekemästä ratkaisuja, mutta Jortikka sanoi sen loppuvan ensi töikseen. Huomenna ei vielä kannata ihmeitä odottaa, koska ilmeisesti yhtiäkään treenejä Jortsulla ei vielä ole alla Jokereissa.

ps. Laviols, aika uskomattomia heittoja sellaisen joukkueen kannattajalta, jonka seura on kaksi pistettä meistä ja valmentajana Rocky Rautakallio. Muinaisjäänne joka sai kuin ihmeen kaupalla sopparin liigaan. Noh hei teillähän Hirsimäki siellä=). Kohta se Rockykin saa katella muita hommia, joten ei paljon päätään kannata soitella.

Anyway tästä alkaa uusia alku meille kaikille tässä organisaatiossa ja enempää en kommentoi. Olen todella tyytyväinen tähän ratkaisuun, Tervetuloa Jortsu.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 25.11.2009 21:45

Vielä halusin erillisen viestin laittaa, että todella hienoa myös saada Sami Ranta valmennusjohtoon. Olen kuullut hyvää tästä kaverista, joka tulee A-junioreiden valmentajan paikalta edustukseen. Kaupin Jami jatkaa maalivahtien treenaamista ja joukkueen johtajan tehtäviä. Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen, että otettiin kakkoseksi tälläinen uusi tuulahdus sieltä nuorten huippujen kehittämisen huipulta.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: TPS, Calgary Flames

ViestiKirjoittaja Unknown » 21.12.2009 09:39

Jortsu haahuili kännissä Turun yössä

Kyllähän sitä nyt pari pitää ottaa ennen kuin kotimaansa jättää. :peukkuylös:
♥ TPS ♥

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 21.12.2009 10:41

Unknown kirjoitti:Jortsu haahuili kännissä Turun yössä

Kyllähän sitä nyt pari pitää ottaa ennen kuin kotimaansa jättää. :peukkuylös:

Joku idiootti laittanut kuvia sinne ja tästä raavittu taas hirveät otsikot päivän lehteen. Ymmärtäisin uutisoinnin, jos Jortikka olisi mokaillut oikein kunnolla, esimerkiksi pahoinpidellyt jonkun, mutta kun äijä on ollut viettämässä normaalia perjantai-iltaa ja ottanut vähän kuppia, niin tästä pitää nyt sitten uutisoida. Vittu kyllä ne valmentajatkin on ihan ihmisiä jotka ottaa kuppia silloin kun on aikaa.

Iltalehdelle :thumb_down:
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Jokerit (#2, #40) & HJK

ViestiKirjoittaja Friiku » 21.12.2009 18:02

Kaikesta sitä otsikoita revitäänki :shotlaugh:

Mies viettämässä iltaa ennen pitkää työurakkaa ulkomailla, hui kamalaa. Eiköhän kuitenkin huomenna lehdestä löydy jonkun kukkahattutädin itku siitä, että miten tuollainen mies saa valmentaa junnujen maajoukkuetta!

Deviä lainatakseni: Iltalehdelle :thumb_down:

Seuraava

Paluu Helsingin Jokerit