Teemu Selänne - Jatkuuko ura Jokereissa, kyllä vai ei?

Kuva
Telle

Teemu Selänne - Jatkuuko ura Jokereissa, kyllä vai ei?

ViestiKirjoittaja Telle » 17.05.2014 19:13

Tekisi mieli lyödä vetoa siitä, että Teemu Selänteen kiekkoura ei päättynyt viime yönä vaan hän tulee vielä pelaamaan Jokereissa KHL-liigaa. On aivan luonnollista, että hän torjuu ajatuksen nyt pitkän ja tuloksellisesti heikon kauden jälkeen, mutta odotellaan ja katsotaan.

Teemu on erityinen ihminen, niin utelias ja rohkea, että uskon hänen haluavan jonkin ajan kuluttua (jopa yhden kauden eläkeläisyyden ja asian kypsyttelyn jälkeen) kokea jotakin uutta ja jatkaa uraansa vielä pari kautta maailman toiseksi kovimmassa liigassa, RATKAISIJAN roolissa.

Telle

Re: Jokerit KHL:ssä 2014-2015

ViestiKirjoittaja Telle » 08.06.2014 14:55

Daren Millard twiittaili 14 h sitten, että https://mobile.twitter.com/darenmillard

Teemu Selänne on kertonut

- keskustelevansa ensi viikolla Jokereiden kanssa tulevasta kaudesta
- olevansa melkoisen varma, että kiekkoura päättyi viime kauteen.

Onko suostuminen neuvotteluihin tulkittavissa niin, että on olemassa pieni mahdollisuus vai onko se vain Teemun myönteisyyttä ja uteliaisuutta?

Olisi aivan mahtavaa nähdä Teemu KHL-Jokereissa! Jos ei vielä tulevalla niin vaikkapa seuraavalla kaudella...

Vaikka Jokereiden uudet omistajat pystyvät halutessaan lupaamaan Selänteelle hyvän rahallisen korvauksen esim. 1-2 kauden jatkosopimuksesta, niin uskon tunteen olevan tässä vaiheessa häntä enemmän liikkeelle saava voima. Mahdollisus
- päättää ura siellä missä se alkoikin, tuhansien ja tuhansien suomalaisten edessä
- näyttää yleisölle ainutlaatuista kiekko-osaamista ja maalintekotaitoa
- tuottaa iloa kaikille jääkiekon ystäville vielä täällä Euroopassakin, kaikkien rakastamana pelaajana ja tähtiroolissa?
Viimeksi muokannut Telle päivämäärä 08.06.2014 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 08.06.2014 15:01

Telle kirjoitti:Olisi aivan mahtavaa nähdä Teemu KHL-Jokereissa! Jos ei vielä tulevalla niin vaikkapa seuraavalla kaudella...

Jokunen aika sitten olin sitä mieltä, että voipi olla mahdollista tuo KHL:ssä pelaaminen, mutta nyt on takki vähän kääntynyt. Veikkaan että korkeintaan yhden jäähyväisottelun käy pelaamassa jossain Helsingissä, mutta ei muuta. Teemuhan kertoili jo silloin siinä Selänne dokumentissa kuinka matkustaminen alkaa käymään koko ajan raskaammaksi ja se on yksi sellanen asia jota ei halua enää tehdä sen jälkeen kun NHL-ura päättyy. Vähän sellaisen käsityksen sai myös, että jonkin sortin lievä lentopelko miehellä, kun nosti myös esille sen Jaroslavin tapahtuman vuodelta 2011.
- Olen aina IFK

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 08.06.2014 15:21

Dev kirjoitti:Jokunen aika sitten olin sitä mieltä, että voipi olla mahdollista tuo KHL:ssä pelaaminen, mutta nyt on takki vähän kääntynyt. Veikkaan että korkeintaan yhden jäähyväisottelun käy pelaamassa jossain Helsingissä, mutta ei muuta. Teemuhan kertoili jo silloin siinä Selänne dokumentissa kuinka matkustaminen alkaa käymään koko ajan raskaammaksi ja se on yksi sellanen asia jota ei halua enää tehdä sen jälkeen kun NHL-ura päättyy. Vähän sellaisen käsityksen sai myös, että jonkin sortin lievä lentopelko miehellä, kun nosti myös esille sen Jaroslavin tapahtuman vuodelta 2011.

Koska on kyseessä Teemu Selänne, niin en itse voi enkä halua luopua toivosta. On olemassa vain yksi Teemu Selänne. Siksi viittaankin omaan kirjoitukseeni, johon lisäsin tuon spekulaationi syistä, jotka esim. voisivat saada yhden Suomen jääkiekon kaikkien aikojen suurimmista pelaajista vielä jatkamaan.

Jos Teemu ei halua jatkaa vielä tulevalla kaudella, niin sitten välivuosi ja asian kunnollisen kypsyttelyn jälkeen takaisin kaukaloon...

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 30.07.2014 13:00

Onkohan suurin kala sittenkin vesillä?

Suomennettuna Teemu Selänteen haastattelu venäläislehdessä Sport den za den (Urheilua päivästä päivään) tänään:

2014 Olympialaisten MVP Teemu Selänne: Venäläiset ja suomalaiset ovat henkisesti lähellä toisiaan. http://www.sportdaily.ru/articles/mvp-o ... duhu-61353

Puhutaan, että tarkastelette Jokereiden ehdotusta?
Kyllä. Olen keskustellut asiasta Roman Rotenbergin kanssa. On olemassa mahdollisuus, vaikka päätin keväällä jo lopettaa urani. Nyt harkitsen vielä. Olisi hyvä pelata jälleen. Mutta se ei ole niin yksinkertaista. Aion tehdä ratkaisun lähimpien kolmen viikon aikana.

Onko SKA mahdollinen?
(Nauraen) Siitä emme puhuneet.

Oletteko tuntenut Roman Rotenbergin kauan? Onko teillä yhteisiä bisneksiä?
En ole tuntenut häntä kauan. Olemme tavanneet muutaman kerran. Olen kuitenkin kuullut hänestä paljon. Meillä on yhteisiä ystäviä. Ja mahdollisesti meillä on tulevaisuudessa yhteisiä bisneksiä.

Miksi olette nyt Långvikissa?
Täällä järjestetään eräs tapahtuma ja minut on valjastettu olemaan paikalla.

Millaiset näkymät Jokereilla on KHL:ssä?
Sanomattakin on selvää, että siirtyminen tähän kovaan liigaan on iso askel Jokereille. Oikea ratkaisu. Ajattelen, että siitä tulee mielenkiintoista ja jännittävää. Toivon parasta.

Katson teitä ja rakastun. Mikä on nuorekkuutenne salaisuus?
Ennen kaikkea elämänasenne. Tykkään työnteosta ja harjoittelusta ja fyysisen kunnon ylläpitämisestä. Ja tietysti rakkaus jääkiekkoon pitää minut liikkeellä.

NHL-kausi alkaa myöhemmin, mutta KHL-kausi on jo ovella. Miten se vaikuttaa valmistautumiseenne, jos hyväksytte Jokereiden ehdotuksen?
Minulla on kolme poikaa, jotka ovat jatkuvasti jäällä. Minä harjoittelen heidän kanssaan kolme kertaa viikossa. Autan heitä jäällä. Uuden kauden aloittaminen ei olisi siinä mielessä ongelmallista.

Mitä teette lomalla? Saunaa, kalastusta, vodkaa?
Rakastan tennistä, golfia, rullaluistelua.

Te olitte pitkään Anaheimissa. Teistä on syntynyt käsitys, että olette uskollinen ystävä.
Ajattelen näin: Kohtele muita niin kuin toivot heidän kohtelevan itseäsi. Vanhempani opettivat tämän periaatteen minulle ja yritän noudattaa sitä ohjetta. Ehkä sen takia minulla on niin paljon ystäviä.

Minusta tuntuu, että suomalaiset ja venäläiset ovat mentaliteetiltaan samanlaisia.
Myös minä olen sitä mieltä, että he ovat henkisesti lähellä toisiaan. Siksi minulla on ollut kaikissa NHL-joukkueissa, joissa olen pelannut, paljon ystäviä venäläisten pelaajien keskuudessa. Sekä joukkuekavereiden että samassa ketjussa pelanneiden kanssa. Joidenkin kanssa jaoin huoneen, mm. Zhamnovin kanssa.

Teitä rakastetaan ja kunnioitetaan kaikkialla maailmassa ja Venäjällä. Kuka on teidän suosikkinne venäläisistä pelaajista?
Minulla on paljon ystäviä venäläisten pelaajien keskuudessa: Fedorov, Bure, Mogilny. Ja tietysti oli hienoa katsoa aikoinaan troikkaa Krutov-Larionov-Makarov. He olivat pelaajina päätä pidempiä muita.

Onko Bure muistuttanut teitä viidestä maalistaan Suomen verkkoon Naganossa?
Kyllä. Muistan vieläkin sen päivän kuin eilisen.

Haastattelun tehnyt naistoimittaja on ollut selvästi Teemun lumoissa...Jutun alussa on pitkä hehkutus, kuinka ihanaa oli päästä haastattelemaan Teemua ja nähdä hänet Långvikissa.

Vaikka Teemu Selänne onkin aina positiivinen, niin haastattelun sävy on mielestäni erittäin ihana. Mielestäni on toivoa nähdä Teemu vielä kaukalossa! Ja jos ei vielä tulevalla kaudella niin seuraavakin on ok. Hyvää kannattaa odottaa.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 02.08.2014 17:06

Ensi viikolla kuulemma Selänteellä pippalot Långvikissa, jossa juhlitaan miehen uran loppumista. Iso porukka kutsuttu paikalle. Tämän jälkeen hän palaa Suomesta kotiin Kaliforniaan.

KHL-kauden alkuun 3 viikkoa, joten 1+1= ei jatka uraansa?

Uskon että se kaikista realistisin vaihtoehto on nähdä Teemu kentällä vielä jossain Jokerit - SKA pelissä. Jäähyväisottelu ja se on sitten siinä. Toki on mahdollista, jopa erittäin todennäköistä että ei heitä hokkareita enää ollenkaan jalkaan.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 07.08.2014 10:12

No nyt kuulemma uusimman huhun mukaan Jokerit on valmis tarjoamaan Selänteelle 10 miljoonaa dollaria ensi kaudesta. Edellyttää että pelaa siis kaikki pelit. Tai no Jokerit ja Jokerit. Rotenberg varmaan pistää omasta pussista. Älytön summa, kun maailman parhaat pelaajatkaan eivät saa tuota luokkaa. Muutenkin nuo veli-venäläiset tuppaa ehkä vähän liikaa nyt puuttumaan tuohon joukkueen rakenteluun? Emmä tosin ylläty, että haluavat Temen sinne. Siinä olisi jälleen yhdet kasvot sarjalle ja lisäisi vaan entisestään suomalaisten kiinnostusta Jokereihin ja koko sarjaan.
- Olen aina IFK

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 08.08.2014 14:40

Dev kirjoitti:No nyt kuulemma uusimman huhun mukaan Jokerit on valmis tarjoamaan Selänteelle 10 miljoonaa dollaria ensi kaudesta. Edellyttää että pelaa siis kaikki pelit. Tai no Jokerit ja Jokerit. Rotenberg varmaan pistää omasta pussista. Älytön summa, kun maailman parhaat pelaajatkaan eivät saa tuota luokkaa. Muutenkin nuo veli-venäläiset tuppaa ehkä vähän liikaa nyt puuttumaan tuohon joukkueen rakenteluun? Emmä tosin ylläty, että haluavat Temen sinne. Siinä olisi jälleen yhdet kasvot sarjalle ja lisäisi vaan entisestään suomalaisten kiinnostusta Jokereihin ja koko sarjaan.

Noustaanpa helikopteriin. Temen osallistuminen ihan muutamaankin kotipeliin lisäisi sarjan kiinnostavuutta koko jääkiekkoilevassa maailmassa, ei pelkästään suomalaisten keskuudessa. :Thumb up:

Paluu Helsingin Jokerit