JYP kaudella 2009-2010

Kuva
Suosikkijoukkue: Lukko, Red Wings, Chelsea, AIK, Trail Blazers

Re: JYP kaudella 2009-2010

ViestiKirjoittaja Lehväs » 21.09.2009 09:33

Jättiyllätys! Mika Noronen JYPin maaliin!

Sopimus ei kata koko kautta, vaan lokakuun ajan on voimassa, eli Tuokkolan pitäisi kuntoutua siihen menneessä

Siinä saatiin liigaan yksi laatumaalivahti. Ihan puskista tuli, mutta hyvä paikkaaja Tuokkolan sairasloman ajaksi. Ei välttämättä ihan superluokan värväys, mutta pätevä korvaaja kumminkin.
...

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 21.09.2009 16:46

Ketunkolo kirjoitti:Jättiyllätys! Mika Noronen JYPin maaliin!

Sopimus ei kata koko kautta, vaan lokakuun ajan on voimassa, eli Tuokkolan pitäisi kuntoutua siihen menneessä

Siinä saatiin liigaan yksi laatumaalivahti. Ihan puskista tuli, mutta hyvä paikkaaja Tuokkolan sairasloman ajaksi. Ei välttämättä ihan superluokan värväys, mutta pätevä korvaaja kumminkin.

En osaa sanoa onko Noronen enään nykykunnossa edes parempi maalivahti mitä Pekka Tuokkola. Todella lähellä ovat ainakin toisiaan. Kummastelen hiukan tätä JYP:n hankintaa, sillä vaikka nyt Tuokkola loukkaantui, niin onhan siellä Wallinheimo hyvänä ykkösenä torjumassa kiekkoja, toiseksi olisi voinut ostaa vaikka sitten jonkun Mikael Vuorio tyylisen kaverin. JYP:n johdossa ei sitten taida olla enään niin paljoa luottoa Wallinheimoa kohtaan.

Missä viipyy se ykkössentteri? Jos se tulee joskus marraskuun puolella, niin JYP:n tie kuuden joukkoon muuttuu erittäin hankalaksi. Ensi kuussa viimeistään olisi saatava joku iso ja nimenomaan varma nimi hoitamaan Immoselta jäänyt rooli. Training campeilta tippuu varmasti hyviä pelaajia, saa nähdä kuka tarttuu JYP:n haaviin ja koska.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 21.09.2009 17:19

Dev kirjoitti:En osaa sanoa onko Noronen enään nykykunnossa edes parempi maalivahti mitä Pekka Tuokkola. Todella lähellä ovat ainakin toisiaan. Kummastelen hiukan tätä JYP:n hankintaa, sillä vaikka nyt Tuokkola loukkaantui, niin onhan siellä Wallinheimo hyvänä ykkösenä torjumassa kiekkoja, toiseksi olisi voinut ostaa vaikka sitten jonkun Mikael Vuorio tyylisen kaverin. JYP:n johdossa ei sitten taida olla enään niin paljoa luottoa Wallinheimoa kohtaan.

Noronen on ainakin omissa papereissa aivan eritasoa kuin Tuokkola ja Wallinheimo, toki Noronen on ollut vähän laskusuhdanteessa, mutta kova mies liigaan.
Wallinheimo ei ole pystynyt enään kausiin pelaamaan koko ajan, joten järkevä hankinta kun toinen hyvä maalivahti on paketissa, Wallyn varaan en laskisi kuin enintään puolet otteluista ja sekin voi olla liikaa hänelle.

Dev kirjoitti:Missä viipyy se ykkössentteri? Jos se tulee joskus marraskuun puolella, niin JYP:n tie kuuden joukkoon muuttuu erittäin hankalaksi. Ensi kuussa viimeistään olisi saatava joku iso ja nimenomaan varma nimi hoitamaan Immoselta jäänyt rooli. Training campeilta tippuu varmasti hyviä pelaajia, saa nähdä kuka tarttuu JYP:n haaviin ja koska.

Tästä pon jo puhuttu ja tulee silloin kun tulee, mutta ei tämä ole ollut JYPin ongelma tilanteita on rakenneltu kivasti, mutta maalintekijät eivät ole laittaneet kiekkoa pussiin.
Turha koittaa ylläpito voittaa

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 21.09.2009 17:25

DrMultihunter kirjoitti:Noronen on ainakin omissa papereissa aivan eritasoa kuin Tuokkola ja Wallinheimo, toki Noronen on ollut vähän laskusuhdanteessa, mutta kova mies liigaan.
Wallinheimo ei ole pystynyt enään kausiin pelaamaan koko ajan, joten järkevä hankinta kun toinen hyvä maalivahti on paketissa, Wallyn varaan en laskisi kuin enintään puolet otteluista ja sekin voi olla liikaa hänelle.

Mulla on taas Norosesta hyvin väljähtänyt muistikuva. Viimeksi pelannut muutama vuosi sitten suomessa HPK:n maalilla, jolloin ei kyllä mikään maaginen ollut. Muutenkin tuntuu kuuluvan tähän kastiin, joka menee vain rahan perässä ja muistaakseni sanoi tämän itsekkin joskus jossain lehdessä, että rahalla on tietenkin eniten merkitystä. Varmaan ihan mukavat summat joutuu JYP tästäkin keikasta pulittamaan. Mitä tulee Tuokkolan ja Norosen vertailuun, niin kyllä pidän Tuokkolaa jo nykyään parempana maalivahtina. Noronen kuuluu samaan kastiin mihin Ari Ahonen, eli joskus on ollut hyvä, mutta ura menossa jyrkästi alaspäin. Joka tapauksessa tämä on ihan ok hankinta nyt kuukauden ajaksi, en lähde moittimaan sen kummemmin.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 21.09.2009 17:28

Kuulostaa vähän siltä että Matikaisen Pentti on salaa palkattu hoitamaan JYP:n pelaaja-asioita, eli pelaajahankinta on tehty lähes täysin sillä perusteella mitä on olut tarjolla. Ei tosin automaattisesti tarkoita sitä että olisi huono hankinta, eli katsellaan.

Itse en ole ikinä pitänyt Norosta kovinkaan kummoisena maalivahtina. Ollut joskus lupaava, mutta uran huippuhetkistä on jo kymmenkunta vuotta aikaa. Menettänyt ykkösmaalivahdin paikkansa aika monta kertaa urallaan kesken sarjan tai arvokisojen. Se ei välttämättä ole kovin hyvä meriitti.
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 21.09.2009 17:37

Lueskelin tuossa MTV3:n haastattelun Norosesta ja hämmästyin, kun kertoi, että ei ole vakituista pelipaikkaa tälle kaudelle. Mulla oli jotenkin niin varma kuva, että kaveri siirtyi Linköpingiin, mutta mulla on tainut mennä jotain pahasti ohitse. Kertoi myös haastattelussaan, että etsii vakituista työtä SM-Liigasta, KHL:stä, Elitserienistä ja miksei myös NHL:stä. Sanoisin, että suomi ja ruotsi voivat olla erittäin mahdollisia, mutta maailman kahdesta suurimmista liigasta lienee enään turha haaveilla.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 21.09.2009 18:24

Dev kirjoitti:En osaa sanoa onko Noronen enään nykykunnossa edes parempi maalivahti mitä Pekka Tuokkola. Todella lähellä ovat ainakin toisiaan. Kummastelen hiukan tätä JYP:n hankintaa, sillä vaikka nyt Tuokkola loukkaantui, niin onhan siellä Wallinheimo hyvänä ykkösenä torjumassa kiekkoja, toiseksi olisi voinut ostaa vaikka sitten jonkun Mikael Vuorio tyylisen kaverin. JYP:n johdossa ei sitten taida olla enään niin paljoa luottoa Wallinheimoa kohtaan.

Itse mietin ihan samaa kuin Devi tässä ihmettelee, miksi Wallinheimoon ei enään luotettu? Tuolle ajalle olisi kannattanut tosiaan värvätä vaikka mestiksestä joku kakkoseksi tai tyylin "Vuorio". Ei kai se Wallinheimo nyt niin pahasti ole tasoaan laskenut? Olisihan tuossa muutaman pennin säästänyt, koska kyllä Norosen tasoinen veskari jonkun tonnin tuostakin ajasta vetää. Noh Noronen varmasti paikkaa Tuokkolaa kuitenkin ihan hyvin tuon ajan.
ps. Eikös Norosella ollut viime kaudella todella vaikea kausi KHL:ssä. Joukkueenjohto oli uhkaillut ja keksinyt olemattomia lääkärin todistuksia sairauksista. Ilmeisesti seura halusi purkaa sopimuksen kesken kauden.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: TPS, Calgary Flames

ViestiKirjoittaja Unknown » 21.09.2009 19:32

Samoja ajatuksia on liikkunut myös täällä kuin Jokkerilla ja Devillä. Pidetäänkö Jyväskylässä Wallinheimoa liian huonona vahtina vai miksi Noronen piti hankkia? Kyllähän JYP olisi varmasti voinut ottaa D-Teamista jomman kumman kaksikosta Kaulio & Laitinen hoitamaan luukkuvahdin pestiä sillä aikaa kun Wallinheimo torjuu. Tuntuu kyllä hieman hätiköidyltä kaupalta...

Noron pelikunnosta tuskin on mitään varmuutta, vaikka nimi onkin paperilla suht kova. Itsellä ei ole ainakaan pahemmin muistikuvia miehestä, paitsi nuo parit hauskat tempaukset ulkomaan kaukaloissa. Näyttäköön mihin pystyy.
♥ TPS ♥

ViestiKirjoittaja Multi » 21.09.2009 20:33

Unknown kirjoitti:Samoja ajatuksia on liikkunut myös täällä kuin Jokkerilla ja Devillä. Pidetäänkö Jyväskylässä Wallinheimoa liian huonona vahtina vai miksi Noronen piti hankkia? Kyllähän JYP olisi varmasti voinut ottaa D-Teamista jomman kumman kaksikosta Kaulio & Laitinen hoitamaan luukkuvahdin pestiä sillä aikaa kun Wallinheimo torjuu. Tuntuu kyllä hieman hätiköidyltä kaupalta...

Noron pelikunnosta tuskin on mitään varmuutta, vaikka nimi onkin paperilla suht kova. Itsellä ei ole ainakaan pahemmin muistikuvia miehestä, paitsi nuo parit hauskat tempaukset ulkomaan kaukaloissa. Näyttäköön mihin pystyy.

Joo suurin ongelmahan tai tämä oikeastaan oli pakko ratkaisu Wallinheimolla on kuulemma pikkuvaivoja jotka voi äityä pahaksi, eli luultavasti Noronen pelaa miltei kaikki ottelut jos vain mahdollista eli JYPin maalivahti tilanne kauteen lähedettäessä oli se että Laitinen ja Tuokkola terveenä ja Wallinheimolla pientä vaivaa mikä saattaa heikentää pelaamista, nyt Tuokkola ja Laitinen klesana ja Wallyllakin pienta vammaa joten kaikki kolme on klesoja joten iso huoh. :thumb_down:
Noronen siksi tähän väliin loisto- ostos kaveri haluaa näyttää mitä osaa ei varmasti kallismies, koska oli vapaa agentti.
Peukkua hankinnalla :peukkuylös:

PS: Laitinen sivussa 1-2kk ja Tuokkola 5-6vk, että silleen.

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Salama » 21.09.2009 20:54

Dev kirjoitti: Mulla oli jotenkin niin varma kuva, että kaveri siirtyi Linköpingiin, mutta mulla on tainut mennä jotain pahasti ohitse.

Noronen meni siis viime kaudella Linköpingiin kaameiden Torpedo aikojensa jälkeen viime kaudella, mutta nyt Linköping
on hankkinut takaisin vanhan tutun ja turvallisen Fredrik Norrenan.
"Saksalainen perusahteri"
________________________-Antero Mertaranta

Suosikkijoukkue: HIFK, Marek Zidlicky, Detroit Red Wings & Laraque.

ViestiKirjoittaja Zidlicky3 » 22.09.2009 19:08

Dev kirjoitti:Training campeilta tippuu varmasti hyviä pelaajia

Aito IFK-fani. Odottaa aina parasta ja uskoo kaiken. Ketäs sieltä training campeilta on tippunut?

Itse asiaan. Säälittävä hankilta JYPiltä, ei mitään järkeä. Wallinheimo varmasti hoitaa ykkösveskarin tonttia kuukauden ja vaikka kaksi, ellei ole jotain loukkaantumista. Ja tuskin on, kun on nytkin tolppien välissä.

Ja en usko, että Noronen kauheasti tästä pestistä massia pyytää, koska tarvitsee itsekkin pelejä alle ja näyttöpaikan jos haluaa edes SM-Liigasta duunia, palkalla.

Over and out, peace.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 23.09.2009 08:30

Zidlicky3 kirjoitti:Aito IFK-fani. Odottaa aina parasta ja uskoo kaiken. Ketäs sieltä training campeilta on tippunut?

Joka vuosi sieltä training campeilta tippuu hyviä pelaajia, eri asia sitten saako SM-Liiga jengit roudattua niitä tänne. Uskoisin, että JYP saa ainakin hommattua ihan kohtuullisen vahvistuksen, kun Immosesta irtosi Veikkaajan ja parin muun lähteen mukaan miljoonan verran. Toki tuosta rahasta on mennyt varmasti jokunen osa talouden korjailuun, mutta kyllä sitä rahaa löytyy varmasti sieltä.

JYP on ilmeisesti hommaamassa kohtapuolin pakkia ja sentteriä. Muutama kaveri lähdössä myös ulos.
- Olen aina IFK

ViestiKirjoittaja Multi » 26.09.2009 09:19

phakki kirjoitti:Yllättävän moni on kuitenkin valmis maksamaan tuosta paskasta ihan rahaa. Itse en maksa ennenkuin Seppänen laittaa rahaa keskus hyökkääjään. Omistaja pihtaa niin katsojakin pihtaa, kaikkihan se tiesi ettei tällä joukolla pärjätä paitsi tämä 10vee

Jes näitä "faneja" mä niin inhoon, tukevat joukkuetta ainoastaan jos on suosikkijoukkue kärjessä.
Pelihän on ollut muuten ihan hyvää, kyllä itse olen ainakin siinä uskossa ollut että suosikkijoukkuetta tuetaan aina, että suunta saadaan muuttumaan.
Ilmeisesti olen ollut väärässä :roll:

Suosikkijoukkue: KHL, NHL, Leijonat

ViestiKirjoittaja InFlames » 26.09.2009 10:12

phakki kirjoitti:Yllättävän moni on kuitenkin valmis maksamaan tuosta paskasta ihan rahaa. Itse en maksa ennenkuin Seppänen laittaa rahaa keskus hyökkääjään. Omistaja pihtaa niin katsojakin pihtaa, kaikkihan se tiesi ettei tällä joukolla pärjätä paitsi tämä 10vee

Ei tosifani hylkää joukkuetta, vaikka siellä pelaisi joukkueellinen jokerikasvatteja! Lisäksi JYP on kahessa viime pelissä esiintynyt hyvin, mutta kiekot ny vaan pomppinu vastustajalle. Tyypillistä silloin, kun joukkueella vaikeaa, niin kaikki vihun pomput menee maaliin. Lukko pelissäkin viimeselle minuutille JYP oli taistelemassa voitosta. HIFK peli oli hyvää viihdettä, mutta punaiset pedot vei ottelun niukkaakin niukemmin.

Mikä fani on sellainen, joka hylkää suosikkijoukkueensa heikompina aikoina? Ei mikään.

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Salama » 01.10.2009 19:36

Äsken Urholla sanottiin, että Steve Kariya liittyisi ensi viikolla JYPin vahvuuteen.
"Saksalainen perusahteri"
________________________-Antero Mertaranta

EdellinenSeuraava

Paluu JYP