Hannu Aravirta palaa Pelicansin päävalmentajaksi

Kuva
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 26.03.2013 13:07

Avataan nyt Aralle oma ketju tänne Pelicans osioon, kun sellaista ei taida vielä löytyä.

Minä olen varmaan jo aika moneen kertaan mielipiteeni ilmaissut tästä hankinnasta ja ilmaisen vielä uudelleen. Mielestäni Pelicansilta todella typerä valinta päävalmentajaksi. Tuttu ja turvallinen ei ole ikinä hyvä yhdistelmä. Mä en jaksa henkilökohtaisesti uskoa siihen, että Pelicans tulisi voittamaan Aravirran kanssa ensi kaudellakaan mitään. Hannun näytöt viime vuosilta ovat suoraan sanoen surkeat. Jokereissa käteen miljoonanippu ja kenkää, Kärpissä kolme vuotta 3 miljoonan euron budjetilla ja aina sääleissä. Nyt tulee käteen selkeästi heikompi materiaali ja vielä aika monta sellaista pelaajaa joiden viime vuodet jääkiekkoilun saralla on ollut tuskaista.

Ei tule päättymään hyvin tämä liitto. Lähes poikkeuksetta nämä paluut entisiin seuroihin menee muutenkin aina mönkään. Mihin katosi se tekemisen meininki Pelicansin organisaatiosta? Yhden kauden ajan se oli vakavasti otettava vastustaja, mutta nyt mennään taas sieltä mistä aita on matalin.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Pelicans, Nashville Predators

Re: Hannu Aravirta palaa Pelicansin päävalmentajaksi

ViestiKirjoittaja r0bert » 26.03.2013 15:53

Dev kirjoitti:Avataan nyt Aralle oma ketju tänne Pelicans osioon, kun sellaista ei taida vielä löytyä.

Minä olen varmaan jo aika moneen kertaan mielipiteeni ilmaissut tästä hankinnasta ja ilmaisen vielä uudelleen. Mielestäni Pelicansilta todella typerä valinta päävalmentajaksi. Tuttu ja turvallinen ei ole ikinä hyvä yhdistelmä. Mä en jaksa henkilökohtaisesti uskoa siihen, että Pelicans tulisi voittamaan Aravirran kanssa ensi kaudellakaan mitään. Hannun näytöt viime vuosilta ovat suoraan sanoen surkeat. Jokereissa käteen miljoonanippu ja kenkää, Kärpissä kolme vuotta 3 miljoonan euron budjetilla ja aina sääleissä. Nyt tulee käteen selkeästi heikompi materiaali ja vielä aika monta sellaista pelaajaa joiden viime vuodet jääkiekkoilun saralla on ollut tuskaista.

Ei tule päättymään hyvin tämä liitto. Lähes poikkeuksetta nämä paluut entisiin seuroihin menee muutenkin aina mönkään. Mihin katosi se tekemisen meininki Pelicansin organisaatiosta? Yhden kauden ajan se oli vakavasti otettava vastustaja, mutta nyt mennään taas sieltä mistä aita on matalin.

Nyt sitten voisit kertoa, mistä me oltaisiin parempi koutsi saatu? Varmasti on Pelicanskin yrittänyt Marjamäkeä, Ahoa ja kumppaneita mutta ei ole saanut.

Veikkaan, että Ara ei olekaan mikään rahajengien valmentaja, vaan pienempien seurojen.

Henkilökohtaisesti uskon että ollaan sijoilla 5-8 runkosarjan päätyttyä.
Lahen Pelicans.

Ei mulla muuta.

Suosikkijoukkue: Pelicans, Dallas, sympatiat SaiPalle

ViestiKirjoittaja Micro » 26.03.2013 22:11

Dev kirjoitti:Minä olen varmaan jo aika moneen kertaan mielipiteeni ilmaissut tästä hankinnasta ja ilmaisen vielä uudelleen. Mielestäni Pelicansilta todella typerä valinta päävalmentajaksi.

Olet joo moneen kertaan sanonut. Kertaakaan et ole sanonut, kuka saatavilla olevista olisi ollut parempi.
"Lonkasta puhuminen ei saanut Hovista vaivaantuneeksi, vaan hän otti samanlaisen linjan kuin valmentaja Pasi Nurminen, joka alkuviikosta satuili Hovisen olevan Dragsvikissa kertausharjoituksissa."

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 27.03.2013 15:42

Vaikka Dev nyt käykin jotain ristiretkeä Aravirtaa vastaan, niin kyllä minä sanon, että Aravirta on hyvä valmentaja. Joitakin yksittäisiä munauksia varmasti on tullut ja isojakin, mutta kyllä Ara on sen verran kova konkari näissä peijaisissa, että heikoimpia hirvittää. Monet puhuvat vanhentuneista pelikirjoista yms. ihan vain siksi, että joku Jatkoajassa on mennyt kirjoittamaan niin tietämättä yhtään mistä puhuu. Tälläkin kaudella Aran jengi pelasi kiekkokontrollia, niinkuin kaikki muutkin modernit ja taitavat seurat. Ei hirveän vanhanaikaista mielestäni. Suurimmat kriitikot hehkuttavat sitten pitkä päätyyn ja kaikki perään hasardikiekon puolesta. Onhan se keskiverto katselijalle aivan loistavaa viihdettä, mutta ei siinä mitään ihme hienouksia taktisesti ole, eikä se missään tapauksessa ole mikään uusi idea. Uutta ei ole myöskään kahvaaminen sääntöjen rajamailla, sumppu + vastaiskut, agressiivinen karvaus, ajokoirakiekko jne.

Suurin puute Aravirralla on rajaton luotto tiettyihin pelaajiin. Nämä pelaajat saavat rajattomasti peliaikaa ja heidän virheitään katsotaan läpi sormien jatkuvasti. Nuoret pelaajat joutuvat paljon heppoisimmista syistä "koirankoppiin". Tää luotto joihinkin tiettyihin pelaajiin on sävyttänyt ja ihmetyttänyt Aran uran varrella jo vuosia. Miksi tuo kaveri laitettiin kentälle pelin ratkaisuhetkillä, vaikka me katsomoniilot kaikki tiedämme, että juuri noilla pelaajilla, tuossa tilanteessa kaikki menee vituiksi? Pelin sisällä reagoinnissa on juurikin ne isoimmat ongelmat. Syitä on varmasti monia: Aran oma rajaton itseluottamus ja aikojen kuluessa myös tietynlainen todistamisen halu, että ne jääräpäisyydet tuottavat joskus hedelmääkin. Ja hei, vaikka Aran julkisuuskuva onkin hillitty, niin todellisuudessa mies on yks itsepäisyyden ja vaativuuden perikuva. Ääntäkin mies osaa käyttää, mutta vain viimeisenä keinona.

Aravirran valmennusuralla suurimmat katastrofit on tulleet silloin, kun (konkari)pelaajat eivät ole halunneet sitoutua pelikuvioihin. Näin tapahtui tälläkin kaudella. Kuviopohjat oli kyllä kunnossa koko kauden, mutta alkukauden tehottomuus esim. YV-kuvioissa on aiheuttanut keskusteluita paljonkin valmennuksen ja konkaripelaajien välillä. Ja kun yhteistä linjaa ei ole löydetty, niin se on näkynyt epävarmuutena kaukalossa. Varsinkin nuorten pelaajien kohdalla. Ei ole sattumaa, että tietyt pelaajat sairastuvat juuri ennen peliä omituisiin lihaskireyksiin ja nivuskramppeihin. Ei ole myöskään sattumaa, että Kärpät pelasi parasta kiekkokontrollia juuri silloin, kun kokoonpanosta oli jatkuvati 7-9 äijää pois ja tuuraajina toimivat nuoret, valmentajan näköistä kiekkoa pelaavat kaverit.

On täällä Pohjoisessa paljon muutakin viturallaan tällä hetkellä kuin juntturoivat pelaajat ja reagointikyvytön valmentaja. Se on sitten vain toinen tarina.

Aravirran menestys Lahdessa riippuu tasan tarkkaan siitä, että pelaako joukkue valmentajan nuottien mukaan, vai leikkivätkö itse kartturia? Pelicansin ensi kauden joukkue ei näytä erityisen virtuoosimaiselta, joten periaatteessa työmyyrien kanssa Aralla vois olla jotain mahdollisuuksiakin. Ei mitaleille, mutta pleijareihin.
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: Pelicans, Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja Unforgiven » 29.03.2013 09:38

Minä totean, että Hannun kontrahti eri toten yksivuotisuudessaankin lähentelee kaikkien aikojen hätäsellaisia kun Kaarnalle selvisi syksyllä 2012 ettei jatkoa The Suikkasen kanssa synny.

Menneiden talvien lumia, joihin koirat ovat liian monta kertaa tarpeensa tehneet.

Mustosesta nyt tuskin tarvitsee sanoa mitään kun ei itsekään ole mitään.

Suosikkijoukkue: Pelicans + Lahesta nousseet tähdet, Peliitat

ViestiKirjoittaja Tjlinko » 29.03.2013 10:14

No tätähän tämä homma on ja kaikkia ei voi miellyttää. Miksi kaikki jotka on Aravirtaa vastaan ovat aina sillä kannalla että:"Miksei ei otettu tuota,tuota tai tuota kun sekin oli vapaana?" :wall: Sori jätkät mulle ei mahu tää ajatusmaailma.
Johto tekee oman ideologian näköisiä ratkaisuita ja siihen sen on uskottava että ne on parhaita mahdollisia organisaatiolle. Ei kai asiakkaatkaan voi vaatia yritystä tekemään johdolliset asiat nii kuin asiakas haluaa. :) Mutta joo ei Jääkiekko tai urheilu mitään oikeeta yrittämistä olekaan. Pelkkää sirkusta tämä vain.

Itse olen levollisin mielin tällä hetkellä organisaatiosta nimeltä Pelicans ja sen päävalmentajasta herra Aravirtasta. Rahalla ei voiteta mitään muuta kuin "tilastofanit" ainakin syksyyn asti!

Suosikkijoukkue: Pelicans, Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja Unforgiven » 29.03.2013 10:32

Levolliset mielet. Niitä on hyvä olla olemassa.

Itse en tällä kohtaa kykene syleilemään maailmaa. Hyvä kuitenkin että papparaisillekin töitä riittää. Sinänsä harmillista että tapahtuu kannattamani joukkueen kustannuksella.

Suosikkijoukkue: Pelicans

ViestiKirjoittaja Pelsufani » 27.12.2013 20:59

Aravirta häivy Lahdesta huitsin Nevadaan saman tien, sut on täällä nähty ja huonoksi valmentajaksi siis todelliseksi luuseriksi todettu.
Saatana mitä skeidaa toi Pelsujen peli on, ei mitään muutosta tullut tauon aikana.
Ota Kaarna, Mustonen, Saarinen, Pikkarainen ja Rosa mukaasi kun Lahdesta häivyt joka toivottavasti tapahtuu mahdollisimman pian.
Voi saatana mikä apina, vielä on tyytyväinen kun joukkue häviää 11 peliä peräkkäin. Kyllä tuo kommentti kertoo kaiken.
Aravirran on ihan turha lässyttää enää yhtään mitään.
Vittu, että voi vituttaa tällainen perseily.

Suosikkijoukkue: Pelicans, Heki, sympatiat Saipalle

ViestiKirjoittaja Tukaani » 27.12.2013 21:23

Playoffseja ei pelata tänä keväänä Lahdessa, onneksi ei karsintojakaan. Jossain aiemmassa keskustelussa kirjoitin, että Lämsä ei saisi hidasta veteraaniporukkaa nopeammaksi, joukkueen ikärakenteen takia, toivon, että Lämsä saisi aloittaa puhtaalta pöydältä.

Paluu Pelicans