Shayne Toporowski SaiPaan

Kuva
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

Shayne Toporowski SaiPaan

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 17.03.2008 14:02

SaiPa ilmoittaa kotisivuillaan tehneensä sopimuksen laitahyökkääjä Shayne Toporowskin kanssa. Sopimus on kaksivuotinen.

Itse olen sitä mieltä että ihan mielenkiintoinen hankinta, joskin hieman yllätyksetön. Rauman Lukkoa viime kaudet edustaneen Toporowskin taidot on todellakin liigassa, myös SaiPassa, jo nähty, ja kelvolliseksi hänet on havaittu. Mutta mitään huippuscouttausta hänestä ei tule. Ei yllätä nousemalla liigan ykköspelaajaksi kuten joku AHL-liigasta hankittu tuntemattomuus voisi tehdä. Toisaalta ei myöskään kuulu niihin pelaajiin jotka mahdollisesti lähetetään jo lokakuussa isiensä maille Pohjois-Amerikkaan oppimaan hieman tarkemmin kiekkoilun hienouksia.

Hieman on Toporowskin kohdalla ehkä kyse vanhan sopan lämmittämisestä Lappeenrannassa. Miten hyvin se toimii, onkin sitten kysymys jonka tulevaisuus näyttää.

SaiPa kasvattaa myös pelaajabudjettiaan ensi kaudeksi tämän kauden 930 000 eurosta 1,3 miljoonaan euroon.

Edit: Pieni muistivirhe tuli minulle, eihän se Toporowski ennen ole SaiPassa pelannut. Vaan Bluesissa, Pelicansissa ja Ilveksessä ennen Lukkoa. Siitä huolimatta olen sitä mieltä että hyvin vähän yllätyshakuisuutta tässä hankinnassa oli. Hämmentää vanhaa liigasoppaa, vaikkakaan ei SaiPasoppaa...
Edit2: Kirjoitusvirheitä korjattu
Viimeksi muokannut HijoDelViento päivämäärä 17.03.2008 14:09, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Re: Shayne Toporowski SaiPaan

ViestiKirjoittaja Dev » 17.03.2008 14:08

Ehdottomasti hyvä hankinta SaiPalle! Niinkun jo Hijo sanoi, ei ole mikään liigan ykköshyökkääjä, mutta silti kova kova pelaaja. Hinta ei kuulemma ollut kovin kauhea, joten tuskin tekee mitään isoa lommoa SaiPan pelaajabudjettiin. Toporowski varmasti löytää itsensä ensikaudella SaiPan ykköskentästä.

Ja tuohon SaiPan pelaajabudjettiin liittyen, niin kyllä Lappeenrantaan varmasti vielä eksyy jokunen kovan luokan pelimies. Miikka Jouhkimainen on ainakin tehnyt jo sopimuksen SaiPan kanssa ensikaudesta. Meni vähän offtopicksi.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: Rosenlewin Urheilijat-38, St. Louis Blues, HK TsSKA Moskova, HC Luvia

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 17.03.2008 14:25

Ari-Pekka Selin kommentoi Toporowskin hankintaa tuoreeltaan niin että Topo on pelaaja joka pystyy tekemään maaleja, mutta ennen kaikkea tuo johtajuutta.

Ilmeisesti hänet tullaan roolittamaan kuitenkin suhteellisen hyökkäävään rooliin SaiPassa, riippuen tietysti siitä keitä nuo muut tulevat uudet SaiPa-pelaajat ovat. SaiPalla on jo sopimukset Jonne Virtasen ja Pauli Levokarin kanssa, ja huhuissa on myös pyörinyt KalPan Simo Pulkin mahdollinen siirto SaiPaan. Joten tuskin Selinin tarvitsee kovinkaan paljoa käskyttää Toporowskia tappelemaan SaiPassa. Mutta varmasti Topo on myös fyysisessä pelissä tietynlainen johtaja ja henkinen tuki nuoremmille pelaajille, etenkin Virtaselle.
Ehkä kommentoitavaa? Rekisteröidy mukaan ja anna sanataiteen miekkasi sivaltaa.............................

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 17.03.2008 14:29

Eiköhän sen tappelu puolen hoida kuitenkin Virtanen jos tulee siis siihen tarvetta. Ja olihan se sanomattakin selvää että Topo pääsee hyökkäävään rooliin SaiPassa.
- Olen aina IFK

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja HijoDelViento » 17.03.2008 21:57

SaiPan sivulla olevan Toporowskin haastattelun mukaan seuranvalintaan vaikutti nimenomaan sopimusken kaksivuotinen pituus, sekä lisäksi yleinen varmuus siitä ettei häntä heitetä pellolle heti jos pelit eivät mene täydellisesti.
Shayne Toporowski @ saipa.fi kirjoitti:Minulla oli paljon vaihtoehtoja mutta SaiPa oli ainoa, joka halusi pidempää sopimusta. Siitä tiedän, että joukkuetta rakennetaan paremmaksi.

Eli ilmeisestikin Ilves, joka tiettävästi on heittämässä kaikki ulkomaalaispelaajansa pois tämän kauden jälkeen, ei suostunut yhtä kautta pidempään sopimukseen. Ja ehkä siihenkin vain jollakin koeaikavirityksellä. Toivoa vaan sopii että tasokkaille ulkomaalaispelaajille tarjotaan kunnollisia sopimuksia jatkossakin vaikka kiintiö putoaisi kolmeen. Eikä niitä ruvettaisi purkamaan ensimmäisen harhasyötön jälkeen. Etteivät sitten kovat ulkomaalaispelaajat ala välttelemään sopimuksia suomalaisseurojen kanssa.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 17.03.2008 22:01

IFK tarjosi miehelle yhden vuoden paperia sillon kun Pena oli vielä puikoissa, eli muutama kuukausi sitten, mutta nyt kun tuli Nybo ja Valtanen niin Topo unohdettiin kokonaan.
- Olen aina IFK

Hank

ViestiKirjoittaja Hank » 13.12.2008 09:46

Suosikkijoukkue: KalPa, SaiPa ja muut sankarieepoksen piiriin luettavat taistelijat

ViestiKirjoittaja Daavid » 13.12.2008 23:23

Toivottavasti "elämän kuntoa" riittää pitkään ja viettää loput pelivuotensa Lappeenrannassa, eli uutta sopparia käteen ajoissa - eipä tosin vielä ole kiire. Erittäin onnistunut hankinta ja tuskin tulee tarpeettomasti ihan pian. Kaveria katselee kaukalossa ilokseen.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: TPS, NHL, Junnut

ViestiKirjoittaja Legenda » 21.01.2009 18:02

Ilta-Lehdessä Shaynen haastattelua.

- Yleisesti ottaen jatkuva vaihtaminen sarjasta toiseen voi olla vahingollista uralle, kun pitää opetella kyseisen maan pelityyli. Minä tiedän miten SM-liigassa pitää pelata, ja todennäköisesti pelaan täällä urani loppuun, Toporowski aprikoi.

Mielenkiintoista. Pelaako Shayne uransa loppuun Lappeenrannassa, vai painuuko vielä jonnekkin muualle? Ikää on kuitenkin vasta 32 (?)-vuotias, joten vuosia on jäljellä rutkasti.
"Ei Ilveksellä huonosti mene. Lehdistötilaisuudessakin on tarjolla puoliksi syöty viineri."
- Marko Leppänen @ Twitter

Reijo Mäki kertoi, että aikanaan Turun Palloseurassa pelannut Mal Davis harrasti seksiä naisen kanssa kun muut juhlijat oliva löivät ympärillä tahtia. Aktin jälkeen Davis oli siirtynyt suoraan katsomaan videolta omia maalejaan.

Hank

ViestiKirjoittaja Hank » 21.01.2009 18:14

Kyllähän Sm-liiga ilman Shaynea on kuin.. en keksi mitään sopivaa, mutta Topo kuuluu ehdottomasti tänne. Miten ois, Topolle suomen kansalaisuutta vaan hommailemaan. :oops: :lol:

Suosikkijoukkue: Lappeenrannan italialaismafia

ViestiKirjoittaja AriGold » 13.12.2009 12:48

Topo on ollut lähiaikoina huono. :cry: Olen kuullut juttua, että miehellä on vielä jotain asenneongelmiakin. No Topo saa yhdessä Barneyn kanssa lähteä tämän kauden jälkeen ja sitten hankitaan joku kova mies Tylerin vierelle. eusa_clap
"Toivottavasti tuo patsas on vähän kestävämpää tekoa ku esikuvansa on ollu."
- Kuningas Litmanen patsaansa esittelytilaisuudessa.

Suosikkijoukkue: SaiPa (Jets)

ViestiKirjoittaja Teukka » 13.12.2009 13:53

Tuskinpa tuo Topon tehoton jakso johtui mistään asenneongelmista. Viime kaudella hän oli kuitenkin niiden parin pelaajan joukossa joita kiinnosti pelata täysillä vaikka jumbosija oli jo varmistunut ja muutenkin piti SaiPaa pinnalla sen heikkoina hetkinä. Itse uskon Topon ja koko kanukkiketjun tason laskun johtuneen asenneongelmien sijaan suurista peliminuuteista. Toposta luopuisin kauden jälkeen vain, jos hänen hinta nousee merkittävästi. Jokainen SaiPan pelaajabudjetin suuruuden tunteva tietää, että ei sieltä kovin suurta summaa yhteen pelaajaan kannata kiinnittää..
Dale McTavishin pelaajakortti: Klick!

Paluu SaiPa