Riku Kallioniemi - SaiPan uusi toimitusjohtaja

Kuva
Suosikkijoukkue: SaiPa, Minnesota Wild

Riku Kallioniemi - SaiPan uusi toimitusjohtaja

ViestiKirjoittaja fourtyone » 03.06.2011 15:51

http://www.saipa.fi/page.php?id=18&a=1982

Riku Kallioniemestä Liiga-SaiPa Oy:n uusi toimitusjohtaja. Suuret kiitokset Sami Koikkalaiselle kuluvista kausista, sie teit upeeta työtä.

SaiPan toimitusjohtaja vaihtuu

SaiPan toimitusjohtajana huhtikuusta 2006 toiminut Sami Koikkalainen jättää tehtävänsä syyskuussa. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Riku Kallioniemi.

Koikkalaisen mukaan hän on kypsytellyt ratkaisua pidemmän aikaa.

- Tähän ei sisälly mitään dramatiikkaa. Viimeiset kymmenen vuotta olen mennyt työ edellä. Olen antanut SaiPalle paljon aikaa ja energiaa. Nyt on oikea hetki antaa aikaa enemmän perheelleni ja itselleni, Koikkalainen kertoo.

- Viime kausi oli kaikkinensa raskas. Se kypsytti tämän päätöksen, mutta ei > kuitenkaan aiheuttanut sitä. Olen jonkin aikaa pohtinut tätä ratkaisua eri näkökulmista ja tämä tuntui ainoalta oikealta vaihtoehdolta.

Markkinointipäällikkönä vuonna 2001 SaiPassa aloittanut Koikkalainen uskoo, että päätös on hyvä kaikille osapuolille. Hän on kiitollinen niin SaiPalle kuin jääkiekolle saamastaan mahdollisuudesta.

- SaiPan näkökulmasta uuden toimitusjohtajan myötä tulee varmasti uusia ajatuksia ja kehitysideoita. Uskon, että muutos on organisaatiolle myös hyvä asia.

- Olen ollut etuoikeutetussa asemassa, kun olen saanut yhdistää työn ja rakkaan harrastuksen. Tämä on ollut todella antoisaa aikaa. Työ on vienyt voimavaroja, mutta samalla antanut todella paljon, Koikkalainen arvioi.

41-vuotiaan Riku Kallioniemen pelaajauraan mahtui 11 kautta SaiPassa niin SM-liigassa kuin 1-divisioonassa ja yhteensä 326 liigaottelua SaiPan sekä Rauman Lukon paidassa. Kallioniemi toimi SaiPan kapteenina kaudet 2000-2001 ja 2001-2002.

Kallioniemi on Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta valmistunut tuotantotalouden diplomi-insinööri, joka peliuransa jälkeen on toiminut mm. yrittäjänä ja liiketoiminnan kehitystehtävissä eri organisaatioissa. Viimeisimmäksi Kallioniemi on työskennellyt Technopolis Oyj:n asiakaspäällikkönä Lappeenrannassa.

- Tilaisuutta tarjottiin ja koin, että kokemuksellani ja osaamisellani on mahdollista jatkaa sitä kovaa työtä, mitä täällä on tehty. Tärkeintä on Liiga-SaiPa Oy:n liiketoiminnan kehittäminen edelleen.

Hän korostaa, että tulevassa työssä riittää haasteita, mutta SaiPan kaltainen organisaatio tarjoaa myös oivan mahdollisuuden nopeisiinkin muutoksiin.

- Tilanne on toki haastava, mutta minulla on vahva usko että voimme pala kerrallaan rakentaa hyvää tulevaisuutta SaiPalle. Kokemukseni perusteella pieni ja ketterä voittaa monesti ison ja kankean.

- Tulemme olemaan entistä aktiivisempia liiketoiminnan kehittämisessä, pyrimme tarjoamaan yleisölle parempia elämyksiä ja yhteistyökumppaneille entistä enemmän lisäarvoa maakunnan parhaan puheenaiheen parissa, Kallioniemi linjaa.

Kallioniemi aloittaa tehtävässään elokuussa.

Telle

Re: Riku Kallioniemi - SaiPan uusi toimitusjohtaja

ViestiKirjoittaja Telle » 24.07.2011 16:08

SaiPalla tuntuu taloudellinen tilanne olevan aika vaikea useiden tappiollisten tilikausien jälkeen. Olen itse talouspuolen ammattilainen ja tuli mieleeni yksi ajatus:

Onko SaiPassa missään vaiheessa viritetty yhteistyötä itärajan taakse tai haettu omistuspohjaan laajennusta itärajan takaa?

Itä-Suomen talouselämän mahdollisuudet rahoittaa urheilutoimintaa lienevät rajalliset ja rajan takaa voisi sponsoripohjaa löytyä, jos venäläistahojen kanssa saisi rakennetuksi jonkin laajemman yhteistyökuvion win-win-periaatteella. Kuvioon voisi sisällyttää yhteistyötä myös junioritasolla.

Suppeimmillaan toiminta itärajan taakse voisi olla uusien omistajien etsimistä, mutta siinä paine tuloksen tekoon (ja osinkojen maksuun) jo lyhyellä aikavälillä lienee liiankin kova.

Suosikkijoukkue: Toronto Maple Leafs, Team Canada, Bundesliga

ViestiKirjoittaja kuutis » 24.07.2011 16:55

Telle kirjoitti:SaiPalla tuntuu taloudellinen tilanne olevan aika vaikea useiden tappiollisten tilikausien jälkeen. Olen itse talouspuolen ammattilainen ja tuli mieleeni yksi ajatus:

Onko SaiPassa missään vaiheessa viritetty yhteistyötä itärajan taakse tai haettu omistuspohjaan laajennusta itärajan takaa?

Itä-Suomen talouselämän mahdollisuudet rahoittaa urheilutoimintaa lienevät rajalliset ja rajan takaa voisi sponsoripohjaa löytyä, jos venäläistahojen kanssa saisi rakennetuksi jonkin laajemman yhteistyökuvion win-win-periaatteella. Kuvioon voisi sisällyttää yhteistyötä myös junioritasolla.

Suppeimmillaan toiminta itärajan taakse voisi olla uusien omistajien etsimistä, mutta siinä paine tuloksen tekoon (ja osinkojen maksuun) jo lyhyellä aikavälillä lienee liiankin kova.

Omasta mielestäni SaiPa tekee nyt ensimmäistä kertaa pariin vuoteen miinusta, ja tekeekin rankanlaisesti.

Muistaakseni Koikkalainen vihjaili jossain haastattelussa, että jotain säpinää rajan taakse olisi ja joskus taisi Jatkoajan SaiPa keskustelussa vilahtaa ajatus että SaiPan junnut kävisivät Venäjällä pelaamassa junnuja vastaan.

Se on totta ettei täällä suunnassa oikein tahdo rahaa saada sponsoreilta. Etenkin kun joukkuekin taitaa ensi kaudella rämpiä.
Toronto Maple Leafs & Leaf Nation
O Canada our home and native land

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 24.07.2011 17:27

kuutis kirjoitti::
Muistaakseni Koikkalainen vihjaili jossain haastattelussa, että jotain säpinää rajan taakse olisi ja joskus taisi Jatkoajan SaiPa keskustelussa vilahtaa ajatus että SaiPan junnut kävisivät Venäjällä pelaamassa junnuja vastaan.

Noita yksittäisiä ystävyysotteluja ja turnauksiin osallistumisia lienee jo nyt riittävästi.
Tarkoitin yhteistyöllä junnu- ja miesten tasolla itse asiassa isompaa asiaa eli esim. pelaajavaihtoa jonkin KHL-seuran (SKA Pietari?) ja SaiPan välillä sillä periaatteella, että molemmat osapuolet (seurat) ja pelaaja itse hyötyisivät siitä.

Koko laaja yhteistyökuvio edellyttäisi nk. isojen poikien kontaktointia itärajan taakse. Liikemiehillähän kontakteja on jo tällä hetkellä ja kyllähän sekä SaiPassa että Venäjän päässä urheiluseurojen johtoporukoista löytyy paljon liike-elämässä menestyneitä ihmisiä.

Itä-Suomesta luulisi löytyvän kauppamiesperinteitä, joka auttaisi tässä asiassa.

Suosikkijoukkue: Toronto Maple Leafs, Team Canada, Bundesliga

ViestiKirjoittaja kuutis » 14.10.2011 10:42

Tamperelainen Radio957 haastatteli Riku Kallioniemeä uudessa Pukukoppi ohjelmassa. Haastattelun voit kuunnella täältä.
Toronto Maple Leafs & Leaf Nation
O Canada our home and native land

Suosikkijoukkue: SaiPa

ViestiKirjoittaja telamiina » 04.10.2014 20:45

Kohtuu pätevä jätkä tämä Riku. :laugh:

Paluu SaiPa