SaiPa kaudella 2013-2014 - Joukkueen rakennus

Kuva
Suosikkijoukkue: SaiPa

Re: SaiPa kaudella 2013-2014 - Joukkueen rakennus

ViestiKirjoittaja Jugger77 » 29.09.2013 14:47

Mä olen kyllä eri mieltä tuosta säästämisestä. On päivänselvää ettei tuolla nykyisellä kokoonpanolla pärjätä kympin sakissa loppuun asti. Yhtään pakin loukkaantumista tuo ei enää kestä eikä senttereitäkään ole reservissä. Miksi siis lykätä ne hankinnat siihen asti kun on jo menetetty pisteitä? Miksi ei taota kun rauta on kuumaa? Toki en kannata budjetin ylittämistä isosti riskillä, mutta budjetissa vielä oleva käyttämätön raha heti vaan kiinni sopivaan veropakolaiseen. Pakki tai sentteri, ei väliä kunhan on hyvä. Eli Moran tai Salcido :)

Suosikkijoukkue: Idän ihme

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 29.09.2013 16:17

Itse olen tarkoittanut säästöllä sitä ettei ole tarvinnut vielä maksaa ykköskorin miehelle sitä ykköskorin palkkaa esim Heinäkuusta lähtien. Olen Juggerin kanssa samaa mieltä ettei tolla rosterilla päästä läpi pitkään rupeamaan. Ainakaan niin että oltaisiin siellä sääleissä. Nyt on Piipposelle saumat ja täällä on peukut pystyssä että kaikki menee hyvin. Olen myös Arigoldin kanssa samaa mieltä ettei pakisto kestä kovin montaan loukkaantumista. Toivottavasti siellä toimistolla osataan ennakoida tilanne. ylivoimalle tarvittaisiin sellainen mies joka pystyy pitämään kiekkoa ahtaassa tilassa samalla nähden syöttölinjat.
"Ottelussa nähtiin ja kuultiin suurta ihmetystä herättänyt SaiPalle tulleen joukkuerangaistuksen syy. Tuomareiden mukaan syy oli SaiPan vaihtoaitiosta tullut ivallinen hymy."

Suosikkijoukkue: Saimaan Pallo

ViestiKirjoittaja robo » 04.10.2013 19:15

Stephen Dixon sai kenkää Lokomotiv Jaroslavlista. Oisko siinä sentteri SaiPalle? ;)

Suosikkijoukkue: SaiPa, HIFK, PesäYsit, RB-93, LPR

ViestiKirjoittaja Spyge » 08.10.2013 08:40

Puolustukseen ainakin tuli täytettä. Jussi Halme siirtyy SaiPan riveihin marraskuun maaottelutaukoon asti, jossa optio loppukaudesta. Uskon että Jussista tulee olemaan varmasti hyötyä meijä alakertaan. :)

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 08.10.2013 09:26

Spyge kirjoitti:Puolustukseen ainakin tuli täytettä. Jussi Halme siirtyy SaiPan riveihin marraskuun maaottelutaukoon asti, jossa optio loppukaudesta. Uskon että Jussista tulee olemaan varmasti hyötyä meijä alakertaan. :)

Tapaus Mikko Pukka all over again? Tapparan hylkiöpakki, jota joskus kehuttiin hyväksi peruspakiksi, mutta ajautui lopulta täydeksi sylkykupiksi. Eiköhän SaiPa tästäkin miehestä leivo taas liigapelaajan. Peliaikaa ja itseluottamusta vaan.
Ei allekirjoituksia

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 08.10.2013 09:31

Hyvä haku, kun seuraavaan kolmeen viikkoon tulee 11 peliä. Pitää ehdottamasti olla puolustus rotaatiossa yksi Jussi Halme varalla. Ei muuta kunn Tapparaan vastaan heti peliin niiin vain. :D
"Ottelussa nähtiin ja kuultiin suurta ihmetystä herättänyt SaiPalle tulleen joukkuerangaistuksen syy. Tuomareiden mukaan syy oli SaiPan vaihtoaitiosta tullut ivallinen hymy."

ViestiKirjoittaja telamiina » 08.10.2013 15:55

Ihan ok haku, itse olisin nähny mielummin "Villenöövin" 1+1 sopparilla.

ViestiKirjoittaja 3156155 » 08.10.2013 17:28

Halme kuulemma hyvässä kunnossa ja huhujen mukaan Lekissä hyvää pelaamista. Eiköhän Halmeesta apua tule olemaan ja hänestä saatiin leveyttä puolustukseen! Oma veikkaukseni on, että SaiPa tulee käyttämään loppukauden option. Rauhallinen pelityyli, kokemusta ja taklausvoimaa saatiin lisää ja muistaakseni ihan hyvä laukauskin joten tervetuloa. Itse olen aina ihmetellyt kun on ollut Tapparassa sylkykuppina, vaikka omaan silmääni pelatessaan on onnistunut.

Villenöövi olisi tännekkin kelvannut:) Aika moni jäi muuten kaipaamaan Villenööviä:D No annetaan Halmeelle mahdollisuus.
TULKAA TÄNNE! TÄÄL ON PIMEEMPÄÄ.

ViestiKirjoittaja Tortilla » 09.10.2013 09:13

Halmeen Jussi nääs. Ei liene yllätys etten hehkuta huippukaappaukseksi. Varmaan pakon sanelema paikkaushankinta. Salaliittoteorioiden vankkumattomana kannattajana, ounastelen kuitenkin:

-ovatko Riikola ja Maalahti hajonneet pahemmin kuin kerrotaan ja pitkään poissa
-onko joku pakki myynnissä, lähdössä, kenkää saamassa
-onko Piipponen pelannut niin huonosti että Halme vie paikan, en ole yhtään matsia tällä kaudella Piipolta nähnyt, tämä ei ole salaliitto, hän joka on nähnyt kertonee miten pelasi
-joko monen ikävöimälle RDV:lle on tehty salainen tarjous
-eikö kyseessä olekaan salaliitto vaan pelkästään se että pelaavia ja huilaavia pakkeja ei ole riittävästi

No joo. Jos sitä ykköspakkia vielä haetaan, sen on oltava tasoa Lintner 1, Salcido... Rotaatiomiehiä (oikeasti kirjapanossa töissä vaikka täällä ilmaisua käytetäänkin) on riittävästi kun sairastupa tyhjenee.

Sen sentterin kanssa on enemmän pohdittavaa. Rissasen on syytä herätä pikku hiljaa tai katsomo saattaa kutsua. Reilusti harmittaa se että maajoukkue-Mankinen menee kakkosketjussa totaalisesti hukkaan. En vielä laittaisi Davisia keskelle koska silloin ainakin periaatteessa puolustusvelvoitteet saattavat syödä pisteiden tekoa. Tai sitten ei, tulee kyllä aktiivisesti puolustuksen avuksi nytkin mutta komeat nousut laidalta saattaisivat vähentyä....

Kuten aiemmin kirjoitin, täällä harmitellaan ja pähkäillään kun kaikki ketjut ei toimi, taulukossa ollaan kuitenkin kolmantena eli paniikkihankintoja voi vielä välttää. Tosin pari kolme häviötä ja taulukko saattaa muuttua radikaalisti.

Arvatkaas kenellä on biljetit Tapparamatsiin huutosakin läheisyydestä. Vieressä istuu Tapparaa kannattava työkaveri jotta son nääs syytä voittaa ettei tartte kuunnella sitä hehkutusta koko seuraavaa viikkoa.

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 09.10.2013 10:33

Mun mielestäni Rissanen ei ole mennyt hukkaan, joka pelissä on saanut rakenneltua maalipaikkoja. Se ettei Rissanen itse vedä onkin se suurin kysymysmerkki mitä itse pohdin. - Onko miehellä " liian hyvät " laiturit kun pitää yrittää sitä viimeistä syöttöä laittaa vielä tyhjiin. Tulishan siintä urheiluruutumaali mutta ero viime vuoteen tulee just siinä ettei hän vain käytä omia tilaisuuksia hyväkseen. Sitä en sano ettei " kakkoskentällä olisi parannettavaa kaikilla ennnen kaikkea siinä viimeisessä syötössä "

Halmeesta ei voi sanoa vielä mitään. Jos vain kuukauden mittaisella sopimuksella on ei ainakaan luulisi olevan kovin kallis, kun katsoo näin jos sieltä seuraava pakki loukkaantuisi niin olisi nostattava Miika Huhtanen pelavaan kuusikkoon. Siksi on hyvä olla Halme takataskussa. Uskon Halmeen ja Piipposen vuorottevan.

SaiPalla on hyvä etu Tapparaan vastaan Tamperelaiset pelaavat tostaina Lahessa kovan pelin ja tulee sitten kivikovaa Kisapuistoon perjantaina. :Thumb up:

Tuleekohan tällä viikolla Joni Suutariselle ensimmäinen liigapeli ?

ViestiKirjoittaja telamiina » 09.10.2013 15:33

En lähtisi minäkään Rissasta mihinkään siirtelemään. Luistin kulkee, puolustaakin hyvin ja paremmalla munkilla koko kakosketjulla olisi reilusti enemmin pisteitä. Annetaan pojalle nyt aikaa, nuoria miehiä koko ketju. Eiköhän se siitä :D

ViestiKirjoittaja Puusilmä » 09.10.2013 19:13

SaiPahan voisi palauttaa Viitaluomalle peli-ilon palkaamalla hänet. Saisi minun puolestani ottaa varakapun merkinkin rintaan.

Centteriä centteri missä olet ? Eihän kaikki centterit mitkä huhutaan suomeen voi mennä aina Lukkoonkaan.

ViestiKirjoittaja Jugger77 » 10.10.2013 07:45

Puusilmä kirjoitti:SaiPahan voisi palauttaa Viitaluomalle peli-ilon palkaamalla hänet. Saisi minun puolestani ottaa varakapun merkinkin rintaan.

Centteriä centteri missä olet ? Eihän kaikki centterit mitkä huhutaan suomeen voi mennä aina Lukkoonkaan.

Viitaluoma oli edellisellä käynnillään hyvä kunnes nousi neste päähän. Kuulin silloin joukkueessa pelanneelta kaveriltani, että käytös oli hyvin ylimielistä ja mies piti itseään starana. Vaikea ajatella nöyrään työntekoon perustuvaan SaiPaan tuollaista pelaajaa.

ViestiKirjoittaja Hockeyfan74 » 14.10.2013 06:50

Kuuluuko huhurintamalta mitään uutta, edes heittoja tai mutuja, koska omasta mielestäni SaiPa tarvitsee ykköseen sentterin. Ja toivottavasti tulisi ainakin jossain vaiheessa kautta, mutta onhan Koho pelannut hyvin.
Kerran SaiPa, aina SaiPa!

ViestiKirjoittaja 3156155 » 14.10.2013 19:47

Hockeyfan74 kirjoitti:Kuuluuko huhurintamalta mitään uutta, edes heittoja tai mutuja, koska omasta mielestäni SaiPa tarvitsee ykköseen sentterin. Ja toivottavasti tulisi ainakin jossain vaiheessa kautta, mutta onhan Koho pelannut hyvin.

Minä en ole kuullut yhtään mitään huhuja mistään suunnasta eli hiljaista pitelee kun kukaan ei ole ilmoitellut mistään huhuista yhtään mitään.

Koho on tosiaan pelannut hyvin ja itseasiassa yllättänyt minut todella positiivisesti. Yhdessä vaiheessa odottelin kovasti ykkössentteriä, mutta tällä hetkellä Kohon onnistuttua kakkosketjun ja erityisesti Rissasen heräämistä lähinnä. Kyllä Rissanen herää, mutta milloin? Välillä väläytellyt muttei miehen omiinkaan odotuksiin nähden ole vielä mennyt. Jos Rissanen heräisi niin sitten ei niin kiire edes olisi hankintojen suhteen.

Koho opn tasapainottanut ykkösketjuamme todella hyvin ja on onnistunut, mutta totuus on kuitenkin se ettei Kohon paikka ole ylivoimissa ainakaan minun mielestäni. Giliatikin heräilee jonkun ajan päästä vasta kuten Tapparaakin vastaan huomasi tilanteessa jossa normaalista olisi polkenut karkuun ei ollut nyt vielä siinä kuosissa kuin tulee olemaan hetken päästä. Katsellaan josko mahdollisesti EHT-tauolla jotain vaikka kuuluisi, mutta jos Rissanen herää niin kiirettä ei taida olla.
TULKAA TÄNNE! TÄÄL ON PIMEEMPÄÄ.

EdellinenSeuraava

Paluu SaiPa