Tappara 2008-09 synninpäästö

Kuva
Suosikkijoukkue: Ässät

Tappara 2008-09 synninpäästö

ViestiKirjoittaja Jartsa » 06.04.2009 20:17

Tämä tulee nyt vähän jälkijunassa, mutta ainon nyt seittää oman mieleipiteeni Tapparan kuluneesta kaudesta, sillä tässä on ehtinyt pitemmän aikaa miettiä, mikä meni vikaan.

Kun ajatellaan ensinnäkin lähtöasetelmia, niin tietystihän 11. sija on pettymys. Itse povasin Tapparaa sijalle seitsemän, tai ainakin sentään sääleihin. Sillä hei, jos katsotte ilman värilaseja ja tarpeetonta kyynisyyttä, niin ei se puolustuskaan niin huono ollut, kuin väitettiin. Tapparan kausi nimittäin kaatui tulokasvalmentajan minuutensa hakemiseen valmentajana, maalinteko-ongelmiin, loukkaantumisiin sekä flegmaattisuuteen.
Pelillisesti taktiikat eivät siis aivan toimineet. Pelityylin piti olla Uraman perintöä, mutta kuitenkin Saarisen. Mutta se oli pelkkä yritys vetää Uramaa.
Puolustus toki oli välillä syötöissään myöhässä ja se maksoi pari hyökkäysmahdollisuutta.
Mutta kuten mainitsin, suurin ongelma oli maalinteko. Peli pyöri ja pyöri, mutta se viimeistely oli eräille aivan liian tuskallista.

Itsekkin täytyy myöntää se, että luvattoman paljon tuli omastakin suusta sammakkoja koskien Tapparan peliesityksiä. Välillä aiheesta, välillä aiheetta.
Vuoden alussa olin jo valmisa antamaan potkut Saariselle, hinnalla millä hyvänsä. Nyt jälkeenpäin ajateltuna tämä ei olisi ollut järkevää.
Näin ei saisi kääntää selkäänsä omilleen, mutta kun veetuttaa, niin veetuttaa.

Mutta loppujen lopuksi jos mietitään, niin mitä väliä sillä on, ettei päästy sääleihin? Mitä siellä olisi saatu aikaan? Niin, ei mitään. Mestikseenkään ei pudota, kun Play-outit hoidettiin kunnialla. Osa pelaaista teki läpimurtoja, osa nosti tasoaan ja osa säilytti tasonsa.
Mitään hävettävää ei siis ole.

Lisää mun Blogissa...
Ei allekirjoituksia

Paluu Tappara