Jakub Sindel Tapparaan

Kuva
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Jakub Sindel Tapparaan

ViestiKirjoittaja Dev » 23.04.2010 11:22

Tshekki hyökkääjä Jakub Sindel siirtyy Tapparaan

SM-liigassa tällä kaudella seitsemänneksi sijoittunut Tappara on hankkinut joukkueeseensa sekä laidalla että keskellä pelaamaan pystyvän tšekkihyökkääjän Jakub Sindelin. Hänen sopimuksensa kirvesrintojen kanssa kattaa kauden 2010-2011.

24-vuotias Sindel pelasi kaudella 2008-09 SM-liigaa Lahden Pelicansin paidassa. Hän teki silloin runkosarjan 23 ottelussa seitsemän maalia ja syötti kahdeksan. Kahdeksassa playoff-ottelussa hän teki vielä 2+2. Kuluneen kauden Sindel pelasi kotimaassaan HC Kometa Brnon joukkueessa. 44 ottelua toi tehot 11+9=20.

Pakko sanoa, että aika keskinkertaisia ja toivotaan, toivotaan hankintoja toistaiseksi Tapparalta. Sindel oli ihan ok Pelicansissa toissa kaudella, mutta ei mikään sateentekijä. Toki loukkaantumiset muistaakseni vähän vaivasivat, mutta mitä nyt silloin luin Pelicans kannattajien kommentteja, niin mielummin he olisivat pitäneet Birnerin jengissä kuin Sindelin. (Tosin lopulta ei sitten kumpikaan jäänyt) Sindel pääsee todennäköisesti Tapparassa isoon rooliin ja tulee pelaamaan 1-2 ketjussa. Mä veikkaan, että tämä kaveri on korvaaja Jonas Enlundille, vaikka se vähän hullulta kuulostaakin.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Pelicans, Caps, Chelsea FC

Re: Jakub Sindel Tapparaan

ViestiKirjoittaja Kauppila » 23.04.2010 12:37

Vai että Jakub Sindel. Noh tästä täytyy sen verran sanoa, että kyseessä ei todellakaan ole mikään sateentekijä, kuten Dev tuossa huitelikin. Itselläni on Sindelistä muistissa lähinnä se, että oli erittäin ailahteleva peluri. Voisi sanoa, että Sindel on ''kakkos- tai kolmosluokan snaipperi'' SM-liigaan. Jos saa vierelleen kundit, joiden kanssa kemiat osuu kohdilleen, niin voi tehdä ihan hyvää jälkeä. Riskihankita Tapparalta. Pelicansissa jäätyi tärkeissä paikoissa pahasti. Tsekissä 20 pistettä viime kaudelta ei imartele myöskään. Potentiaalia on, mutta tuskin tulee tekemään suuria pistemääriä.

Melkoinen ''toivotaan, toivotaan'' -haku Tapparalta. :)
''Form is temporary, Class is permanent''

''Im not putting pressure on you about that we have to win. I don’t want to put that kind of pressure on you. But we can’t lose, we cannot lose.'' – Jose Mourinho

Suosikkijoukkue: Ässät

Re: Jakub Sindel Tapparaan

ViestiKirjoittaja Jartsa » 23.04.2010 16:04

Itse olen tästä hankinnasta kyllä ihan hyvin mielin. Profiilihankinta Sindelin ei missään tapauksessa ainakaan kuuluisi olla, mutta vaikea sanoa, kun juttua Tapparan ensi kauden budjetista ei ole ollut.
Mutta itse näen Sindelin erittäin kehityskelpoisena kenties kakkosketjun sentteri-laiturina, joka osaa sekä syöttää, että tehdä maaleja. Pelicansissa ei ollut käsittääkseni mikään umpisurkea, vaan enemmänkin ailahteleva. Tapparan foorumilla puhuttiin, että myös Pohjois-Amerikan scouttauslistoilla Sindeliä on pidetty hyvänä prospectina, joka ei kuitenkaan osaa ottaa kaikkea potentiaaliaan käyttöön.
Varmasti siis halpa pelaaja Tapparalle, josta hyvällä valmentamisella saadaan laadukas kaveri kasvatettua. Tappara on viime vuosina osoittanut pelisilmää pelaajien kehittämisessä. Ja kaiken lisäksi vielä rightin pelaaja, joita Tapparalla ei ole todellakaan ollut liikaa.
Ei allekirjoituksia

Paluu Tappara