Veli-Matti Savinainen Tapparan haaviin!

Kuva
Suosikkijoukkue: Ässät

Veli-Matti Savinainen Tapparan haaviin!

ViestiKirjoittaja Jartsa » 11.07.2015 08:46

Veli-Matti Savinainen siirtyy Tapparaan

Viime kaudella Leksandia ja Torpedo Nižni Novgorodia edustanut 29-vuotias Veli-Matti Savinainen siirtyy Tapparaan. Seura tiedotti asiasta varhain lauantaiaamuna.
Savinaisen ja Tapparan solmima sopimus on kaksivuotinen.

Nyt pudotti Tappara melkoisen yllätyksen ja ehkä kesän tähän mennessä kovimman sainauksen! :Thumb up: Miehen perässä kuitenkin taisi olla Hifk ja varmasti Ässätkin, mutta todella hienoa, että Vellu päätti valita Tapparan, sillä mies on juuri Tapparan näköinen ja tyylinen pelaaja ja tuo joukkueeseen kaikkea sitä, mitä Niemisen lähdettyä joukkueesta on puuttunut. Fyysisyyttä, taistelua, koiruuksia, röyhkeyttä. Viihdettä!
Pari viime kautta ei ole olleet pisteiden valossa mitään häikäiseviä, mutta kotoisessa liigassamme mies on varmasti huipputekijä. Ja Tapparassa on hyvät mahdollisuudet pelata pari huippukautta, sillä uskon, että Savinainen tähyää kuitenkin yhä ulkomaille, ikää kun ei niin hirveästi viellä ole.

Loistavaa Tappara!

Pari muutakin juttua:

Seura tiedotti samalla solmineensa vuoden jatkosopimuksen Mika Norosen kanssa. 36-vuotias maalivahti pelasi viime kaudella yhteensä kymmenen ottelua LeKissä ja Tapparassa.

Milloin viimeksi Nortilla on ollut ennen kauden alkua soppari johonkin? :laugh: Mutta kuitenkin, hyvä kakkoskassari tai reservi LeKiin.

Mikko Leinonen: "Tällä joukkueella lähdetään kauteen. Nyt saavat pelaajat näyttää kykyjään. Näillä miehillä on sauma repiä menestystä, Leinonen kertoo Alma Medialle."

Olisin odottanut paria vahvistusta, sentteriä ja laituria ehkäpä... Mutta näillä mennään. Potentiaalia joukkueesta löytyy, nuoria jamppoja joilla on paljon näytettävää ja paljon hommia edessä.
Ei allekirjoituksia

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Re: Veli-Matti Savinainen Tapparan haaviin!

ViestiKirjoittaja Dev » 11.07.2015 09:51

10-vuotta nuorempi versio Ville Niemisestä, eli ehdottomasti hyvä hankinta. Todellinen soturi kundi joka on pelannut myös urallaan Dixonin kanssa yhdessä ja olivat hyviä Porissa. Joten ei siis niinkään yllätä Tapparan valinta. Tapparan ykkönen tulee satavarmasti muotoutumaan Savinainen - Dixon - xxxxx muotoon.

IFK:han oli vissiin kanssa kovasti Savinaisen perässä ja jatkoajan verkkolehdessä oli pari kuukautta sitten jo juttua, että olisi tehnyt diilin meille. Noh ei ollut. Mutta, mun mielestä ehkä ihan hyvä näinkin. Tappara kaipasi enemmän Savinaisen tyylistä pelaajaa. Meillä tarvetta kädelliselle laiturille.

Nyt kun Tapparalla on joukkue valmis myös, niin on hyvä vertailla sitä voimasuhteissa. Kyllä se sinne sijoille 3-4 nyt jäi ennakkoon. Kahden kärkeen ei riitä, Kärpät ja IFK materiaaliltaan liian kovia.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 11.07.2015 10:31

Dev kirjoitti:pelannut myös urallaan Dixonin kanssa yhdessä ja olivat hyviä Porissa.

Nyt kun Tapparalla on joukkue valmis myös, niin on hyvä vertailla sitä voimasuhteissa. Kyllä se sinne sijoille 3-4 nyt jäi ennakkoon. Kahden kärkeen ei riitä, Kärpät ja IFK materiaaliltaan liian kovia.

Tota mä kelasin, että pelasikos ne samassa ketjussa, mutta en lähtenyt sitten ilman eksaktimpaa tietoa spekuloimaan. Mutta niin taisi sitten olla ja se kyllä nostaa entisestään tämän sainauksen arvoa. :Thumb up:

Mä lähtisin veikkailemaan, että Tappara taistelee suorasta Play-off paikasta tulevalla kaudella...
Ei allekirjoituksia

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 11.07.2015 10:38

Jartsa kirjoitti:Tota mä kelasin, että pelasikos ne samassa ketjussa, mutta en lähtenyt sitten ilman eksaktimpaa tietoa spekuloimaan. Mutta niin taisi sitten olla ja se kyllä nostaa entisestään tämän sainauksen arvoa. :Thumb up:

Mä lähtisin veikkailemaan, että Tappara taistelee suorasta Play-off paikasta tulevalla kaudella...

Se ketju oli kaikessa kokonaisuudessaan Savinainen - Dixon - Zaborsky. Eli sinäänsä ei tule mitenkään ihmeenä, että miehestä taisteli juurikin Tappara ja IFK. Mä lähtisin Tapolan pöksyissä olevana, kokeilemaan ketjua Savinainen - Dixon - Laine, heti alkuun. Siinä olisi meinaan vähän samanlainen ketjukoostumus kun tuo Ässien huipputrio muutaman vuoden takaa. Toki Laine on täysin raakile ja vasta totuttelee liigavauhtiin, mutta veikkaan että Dixon ja Savinainen voisivat saada miehestä ihan hyvin tehoja irti.

Ps. Porilaisilla varmaan mukavaa, kun näitä "heidän" huippupelaajia eksyy liigaan koko ajan. Taimi, Zaborsky, Savinainen, Dixon sitten on vielä Lähteenmäkin Lukossa jne.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Tappara & Hawks

ViestiKirjoittaja Snoga » 11.07.2015 10:59

Sytyn kovasti tästä hankinnasta. Todellinen asennepelaaja ja vertaukset Nieminen vol. 2:sta saattavat kuulostaa yliampuvalta, mutta realistiselta kuitenkin. Kahden vuoden sopimus myös mahdollistaa sen, että jos ensimmäinen kausi on täydellinen menestys, niin toimisto ei jää tyhjin käsin mahdollisen siirron tullessa, vaan saadaan asiaankuuluva korvaus.

Mitä tulee ketjumuodostelmiin, niin pistäisin suosiolla kaikki munat yhteen koriin eli Savinainen - Dixon - Kuusela. Jokainen heistä pystyy pelaamaan erinomaisesti molempiin suuntiin ja nostaisin Kuuselan tuohon kolmanneksi lenkiksi, koska vaikka Savinainen onkin iskenyt Liigassa yhdellä kaudella 20 maalia, niin Kuusela on kuitenkin minulle kliinisempi maalintekijä, vaikka viime kaudella syötöt maistuivatkin. Hieman tässä saa jännittää, että kuka ensi kaudella tekee meidän maalit, kun tiimistä löytyy niin paljon loistavia kahden suunnan pelaajia ja tuskinpa kukaan heistä yksinään täyttää Palolan jättämän aukon. Kuusela nyt iskee varmaan sen +15 maalia, mutta Savinaiseltakin vaaditaan tehoja - ehdottomasti.

Sen haluan vielä todeta näistä hankinnoista, että on hienoa saada voittamisen kulttuuria joukkueeseen. Savinaiselta löytyy meille Tappara-faneille aina niin kitkerä mestaruus 12/13 kaudelta ja Lajusen viime kauden SHL-mestaruus yhdessä maailmanmestaruuden kanssa ei jää myöskään huomioimatta.
Lohet joukkoraiskasivat minut ennen Merikosken ohijuoksutusta.

- Nestori

Paluu Tappara