Millainen jääkiekkofani olet?

Yleinen kiekkokeskustelu.

Millainen fani olet?

Hardcore fani
4
6%
Aktiivinen fani
45
70%
Perus fani
13
20%
Hyvän päivän fani
1
2%
Joku muu
1
2%

Ääniä yhteensä : 64
Suosikkijoukkue: KooKoo, TPS, Hershey Bears & Washington Capitals

Re: Millainen jääkiekkofani olet?

ViestiKirjoittaja Metsäkulma » 25.03.2009 16:03

Itse olen hyvin samankaltainen fani kuin DaSalama. Pelipaidat kiinnostaa ja niitä keräilenkin ja wnb HC mutta aktiiviseksi olen jämähtänyt.
"Väittää naispuolinen henkilö joka väitti Jesse Virtasen pelanneen kookoossa ja nähneensä hänen pelejään omin silmin"
"Jääkiekko on tilastourheilua"
- Laviols

Suosikkijoukkue: Pelicans, Washington, KooKoo

ViestiKirjoittaja pelikaani » 12.04.2009 13:26

Aktiivisen ja perusfanin välissä laitoin perusfani.

Kartsa

ViestiKirjoittaja Kartsa » 15.04.2009 19:38

NHL, AHL, WHL, OHL, QMJHL, BCHL, AJHL... Loistavia liigoja Amerikasta ja arvostan todella paljon. Viihdyttävyyden ja tietyt liigat pelillisesti joka ilta taattua laatua. Kyllä Amerikan puolelle on kiekon seuranta jäänyt ja voi johtaa vielä enemmän konkreettiseen seurantaan ilman suuria tai näkyviä muun maailman tapahtumien tarkempaa ihmettelyjä, jolloin Eurooppa jää selkeästi taka-alalle. Pitänee tänne kirjoittaa aina ajoittain näistä liigoista jotain konkreettista ja samalla ajoin hieman pitempää tekstiä, kuin lyhytkantaisella tavalla.

Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

ViestiKirjoittaja Jyri » 15.04.2009 19:41

Kartsa kirjoitti:NHL, AHL, WHL, OHL, QMJHL, BCHL, AJHL... Loistavia liigoja Amerikasta ja arvostan todella paljon. Viihdyttävyyden ja tietyt liigat pelillisesti joka ilta taattua laatua. Kyllä Amerikan puolelle on kiekon seuranta jäänyt ja voi johtaa vielä enemmän konkreettiseen seurantaan ilman suuria tai näkyviä muun maailman tapahtumien tarkempaa ihmettelyjä, jolloin Eurooppa jää selkeästi taka-alalle. Pitänee tänne kirjoittaa aina ajoittain näistä liigoista jotain konkreettista ja samalla ajoin pitempää tekstiä, kuin lyhytkantaisella tavalla.

Suosikkijoukkue: Lukko, Minnesota Wild, fudis QPR

ViestiKirjoittaja jurachess » 09.08.2009 14:49

Olen aika varmasti aktiivinen, koska vaihdan vuosittain kanavapakettiakin sitä mukaa mistä tulee eniten jääkiekkoa. En kuitenkaan ole aivan fanaattinen. Jääkiekko on minulle ollut aina urheilulajeista n:o1 vaikka seuraan muitakin. Viime vuosina kuitenkin seuraaminen minulla on ollut 90%:sti kotoa seurattua ( eli TV:n kautta.). Käyn joskus katsomassa Hifkin tai Jokereitten kotipelejä koska mulla ei ole matkaa kumpaankaan halliin kun noin kilometri. Is liigapörsissä olen uk liigan, kimpan perustaja. Ja sitäkin kautta kavereitten kanssa on vilkas keskustelu. :cool:
Liigagurun mestari kaudella 2009 - 2010.

Suosikkijoukkue: KHL, NHL, Leijonat

ViestiKirjoittaja InFlames » 12.08.2009 13:27

Noista kategorioista laittaisin itteni aktiiviseksi faniksi.
Seuraan aktiivisesti SM-liigaa, Mestistä, NHL:ää, Sveitsin NLA-liigaa ja KHL:ää. Lisäksi olen joten kuten perillä seuraavien liigojen tilanteista.. Elitserien, Saksan DEL-liiga, Tsekin Extraliga, Itävallan Erst bank liga ja Ranskan ligue magnus. Aktiivisesti liigoja joita seuraan, niin olen perillä rostereista lähtien aina nippelitietoon asti. SM-liigaa seuraan TV:stä ja paikanpäältä, NHL:ää, Mestistä ja NLA-liigaa Tv:stä .
Tämä B-kategoria eli liigat joita myös seuraan, niin näitä pelejä en TV:stä kato, mutta seurailen liigojen virallisia kotisivuja, pelaajasiirtoja, tuloksia, lueskelen google kääntäjän avulla, juttuja esim. Itävallan ja Saksan liigoista, Näitten joukkueitten rostereita en osaa luetella ulkoa, kuten esim vaikka Lukon tai Ässien rosterit, mutta tiedän monista joukkueista silti ulkomuistista 2-3ketjullista pelaajia. Slovakian ja Italian liigat kiinnostaa myös, mutta aika ei riitä kaikkien seuraamiseen :laugh:

Suosikkijoukkue: Ilves ja Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Burns8 » 14.10.2009 14:23

Aktiivinen fani. Niitä liigoja mitä seuraan niin niitä tulee sitten seurattua oikein tarkasti. Eli lähinnä vain SM-liigaa ja NHL:ää.

NHL:ää tulee seurattua erittäin tarkasti ja "änäri" kiinnostaakin mua enemmän kun SM-liiga. Eli NHL:ää seuraan todella paljon ja NHL.comin sivuilla pyörin joka päivä välillä jopa useita tunteja. Luen melkeinpä jokaisen uutisen ja katson jokaisen pelin highlightit. Minnesotan sivuilla käyn useasti päivässä lukemassa juttuja joukkuueesta ja aina haluan tietää mitä suosikkijoukkueessa tapahtuu. Tietotaso NHL:stä on omasta mielestä melko hyvä.

SM-liigaa seuraan myös melko tarkkaan, mutten ehkä ihan niin tarkkaan mitä tulee NHL:ää seurattua. Ilveksen asioita tulee seurattua melko paljon ja kotipeleissä tulee käytyä silloin tällöin, kun matkaa on suuntaansa noin 100 km. Vuodessa käyn katsomassa noin 5-10 Ilveksen kotipeliä. SM-liigan uutisia tulee myös luettua paljon ja Nelosen sivuilta katson otteluiden highlightit, ainakin Ilveksen ja usein myös kaikkien muiden otteluiden. Tietotaso SM-liigasta mielestäni melko keskitasoa.
"I respect Koivu. I respect how this guy despises to lose." ------ Brent Burns #8 - Mikko Koivu #9 - Martin Havlat #24

Suosikkijoukkue: HIFK, Ducks (KalPa, Tampa Bay)

ViestiKirjoittaja Kuhta » 14.10.2009 17:59

Itse olen myöskin lähinnä tuo Aktiivinen fani. Vaikka en pienempiä liigoja kuten Mestistä tai jotain Ranskan liigoja paljoakaan seuraile niin KHL:ää, Elitserieniä, NLA:ta, ja varsinkin SM-Liigaa ja NHL:ää seurailen todella paljon. :cool:
- HIFK, Aina sattuu ja tapahtuu, niin tänäänkin -

Suosikkijoukkue: KHL, NHL, Leijonat

ViestiKirjoittaja InFlames » 16.10.2009 13:12

InFlames kirjoitti:Noista kategorioista laittaisin itteni aktiiviseksi faniksi.
Seuraan aktiivisesti SM-liigaa, Mestistä, NHL:ää, Sveitsin NLA-liigaa ja KHL:ää. Lisäksi olen joten kuten perillä seuraavien liigojen tilanteista.. Elitserien, Saksan DEL-liiga, Tsekin Extraliga, Itävallan Erst bank liga ja Ranskan ligue magnus. Aktiivisesti liigoja joita seuraan, niin olen perillä rostereista lähtien aina nippelitietoon asti. SM-liigaa seuraan TV:stä ja paikanpäältä, NHL:ää, Mestistä ja NLA-liigaa Tv:stä .
Tämä B-kategoria eli liigat joita myös seuraan, niin näitä pelejä en TV:stä kato, mutta seurailen liigojen virallisia kotisivuja, pelaajasiirtoja, tuloksia, lueskelen google kääntäjän avulla, juttuja esim. Itävallan ja Saksan liigoista, Näitten joukkueitten rostereita en osaa luetella ulkoa, kuten esim vaikka Lukon tai Ässien rosterit, mutta tiedän monista joukkueista silti ulkomuistista 2-3ketjullista pelaajia. Slovakian ja Italian liigat kiinnostaa myös, mutta aika ei riitä kaikkien seuraamiseen :laugh:

Itellä tämä kiinnostus vaihtelee eri liigojen välillä vuosittain ja nyt on taas hardcorefanin tasoinen kiinnostus tuttuja NHL:ää, SM-liigaa, Elitserieniä ja NLA:ta kohtaan. Tämä vie pienemmiltä liigoilta aikaa. Toki seurailen lähes jokaista sarjaa vieläkin Euroopasta, mutta jotkut liigat jääny todella vähälle seurannalle. NHL pelejä tulee varmaan nähtyä tällä kaudella runkosarjasta sellanen 50-80 peliä. Tuon verran tarkoitus olisi ainakin katsoa ja nukkumista järkättävä sen mukaan. Pitää nukkua jo illalla hetki, että jaksaa yöt valvoa välillä.

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 10.06.2011 18:02

Kuulun faniryhmään joku muu, koska olen hardcore-, aktiivisen ja perusfanin sekoitus.

Hardcore fanin fanaattisuuden tunnistan itsessäni Isomäen hallin seisomakatsomossa Porin Ässien kotiotteluissa, mutta en muuten.
Aktiivinen fani olen siinä mielessä, että tiedän nippelitietoa, mutta pääasiassa vain itseäni kiinnostavista tai jollakin tavalla ärsyttävistä (ts. tunteita herättävistä) joukkueista, valmentajista ja pelaajista ym. jääkiekkoaiheista. Jääkiekon historian osalta lienen aktiivinen fani, koska siitä tiedän aika paljon.
Perusfani olen mielestäni suurimmaksi osaksi, koska tunnen suurimman osan jääkiekon säännöistä ja aika hyvin myös SM-liigan joukkueiden valmentajat ja myös pelaajia sekä osan toimitusjohtajista yms. toimihenkilöistä. KHL:stä tunnen joidenkin joukkueiden valmentajat ja pelaajia, mutta en vielä läheskään kaikkien. NHL:n osalta tyydyn seuraamaan Detroit Red Wingsiä ja satunnaisesti muita joukkueita - tietämykseni on ohut.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 20.06.2011 11:58

Aktiivinen fani. Koska seuraan paljon SM-Liigaa ja varsinkin suosikkijoukkueeni Lukon tapahtumia, otteluita livenä ja kaikkea mahdollista siihen liittyvää. Myös muutkin joukkueet kiinnostavat.
Here comes the yellow and blue.

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 28.03.2015 15:47

Näistä vaihtoehdoista aktiivinen fani. Nippelitiedot ja rosterit ovat hallussa, mutta en sentään hallitse aivan kaikkea tietoa "hallien koosta pelaajien kengännumeroihin". Tavallista tuulipukuilijaa kuitenkin selkeästi tasokkaampi jääkiekkoanalyytikko. :Thumb up:

Edellinen

Paluu Yleinen kiekkokeskustelu