Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

Yleinen kiekkokeskustelu.
Suosikkijoukkue: TPS

Re: Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

ViestiKirjoittaja Myrsky » 19.08.2009 20:36

Mahdoinkohan olla alle kouluikäinen tai sitten ihan 1. luokalla, kun isä vei minut ja pikkuveljeni katsomaan Tepsin peliä. Taisi olla peli JyP HT:tä vastaan, ja TPS vei sen kyllä ihan suvereenisti, mahtoikohan mennä jopa ihan kymmeneen maaliin Tepsin tekemät maalit. Voisi luulla, että siinä vaiheessa olisi pikkutyttöä alkanut käydä sääliksi vastustajan maalivahti, mutta ei alkuunkaan. Turkuhallin piippuhylly tuli heti kättelyssä tutuksi, sillä ihan yläriville oli päästävä. Sieltä sitten veljen kanssa tiirailtiin kentälle ja jännitettiin, koska kultakypärä tulee kentälle ja huudetiin päät märkinä. Oli tämä mysteerinen kultakypärä eräs Saku Koivu...

Siitä se sitten lähti ja uudestaan oli päästävä. Olen myös aina asunut Turun seudulla ja nyttemmin myös itse Turussa, joten silläkin on varmaan vaikutusta. Mutta varmaan isän esimerkki (vaikka ei mikään jäätävä jääkiekkofani olekaan) on vaikuttanut silloin taannoin. Nyt en vaihtaisi mistään hinnasta. Olisihan varmaankin ihan toinen juttu, jos TPS olisi ollut huonompi joukkue tuolloin. Oli silloin sen verran tunnelmaa hallissa, että varmasti siitäkin olen vaikuttunut.

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Chili » 11.09.2009 09:12

Olen asunut vähän ympäri Suomea, joten oikeastaan lempparijoukkueeksi olisi useita vaihtoehtoja, KalPa, Ilves, Tappara, HPK, Lukko, Ässät, Blues, HIFK, Jokerit, Pelicans, SaiPa... Mutta kyllä se vaan Ässät on vakiintunut suosikiksi viime vuosina. Eikä siitä enää voisi luopua, koska Ässien kannattaminen ei ole todellakaan menestysriippuvaista touhua, vaan oikeasti luonnevika :mrgreen: Toisaalta minkään muun seuran kannattajat eivät ole yhtä fanaattisia, väitän. Ja minähän olen ääri-ihminen ;)

Lapsena kannatin Ilvestä, koska Ilves oli minusta niin hieno eläin ja Jalo joka oli lempipelaajani pelasi tupsukorvissa.

Saa nähdä lunastaako SaiPa nyt paikkansa kakkosena sydämessäni...

Suosikkijoukkue: Jokerit Hellsinki

ViestiKirjoittaja Jokkeri » 13.09.2009 16:42

Legendaarinen vastaus lainaten Joonas Hytöstä: Koska olen Helsinkiläinen ja en ole Suomenruotsalainen, niin kannatan Jokereita.
Itä-Helsingistä kotoisin ja asunut Vuosaaressa. Isä Jokeri-kannattaja ja juuret tosiaan tuolla todella Jokeri painotteisella alueella. 92 kaudesta ensimmäiset muistikuvat hallin sisältä ja silloin pieni, taitava ja nuori Jokeri-joukkue sytytti. Sydän tulee aina olemaan Jokereiden puolella ja katsomossa ollaan kannustamassa joka kausi sen n.20-30 pelin verran.
En ikinä tule vaihtamaan joukkuetta ja en voi ymmärtää sellaista joka niin tekee. Olen syntynyt kannattamaan Jokereita ja kannan paitaa arvokkaasti joka pelipäivänä.
Kaikki Jäähalleille! Teksti-tv keskustelupalstojen raamattu.

Suosikkijoukkue: Lukko, Minnesota Wild, fudis QPR

ViestiKirjoittaja jurachess » 13.09.2009 17:30

Vaikka asun Helsingissä, missä olen myös syntynyt. Niin Äitini syntyi Uudessakaupunkissa ja äitini oli aivan urheiluhullu ja oli Lukon kannattaja henkeen ja vereen. Joten minäkin jatkan perinnettä. Jokerit ja Hifk on tässä Itä-Pasilan välissä vaikea valita. Tunnen niin monta molempien joukkueiden kannattajia.Silti Hifk koska tunnen sen paremmin. Itä-Pasila on HIFK ja Länsi-Pasila Jokerit. Siis pelkästään edesmenneen äitini takia Lukko :roll: . Tappara taas on läheinen minulle Lissux:n kautta. Mutta Suomi nousuun on perusasiani. :peukkuylös:
Liigagurun mestari kaudella 2009 - 2010.

Suosikkijoukkue: TPS, Leijonat (TuTo, Mikael Granlund #64)

ViestiKirjoittaja MustavalkoinenSydän » 03.10.2010 22:32

Nostetaanpa ylös.

Siskoni oli siinä 90-luvun puolessa välissä kova tepsi ja Saku Koivu -fani ja sitä vierestä tuli seurattua, silloin olen ekaa kertaa tepsiin "törmännyt" elikkäs n. 6-7 vuotiaana.

Nykyinen kovempi "fanitus" ei ole kestänyt kuin n. puolisentoista vuotta. 2009 keväällä mentiin katsomaan JYP-sarjan pelejä ja sen jälkeen olen Turkuhallilla juossut tasaisin väliajoin. Aina on kuitenkin tepsi jollain lailla sydämmessä ollut, pari peliä kaudessa käynyt katsomassa ja koko ikäni Turun lähellä asunut.
"Taivas varjele, mitä sieltä tulee! Sieltä tulee maali!"
- Antero Mertaranta

TPS 1956 1976 1989 1990 1991 1993 1995 1999 2000 2001 2010
SUOMI 1995 2011

Suosikkijoukkue: Toronto Maple Leafs, Team Canada, Bundesliga

ViestiKirjoittaja kuutis » 04.10.2010 17:31

Kaveri vei 10 vuotissyntymäpäivän iltana Kisapuistoon SaiPa-Lukko otteluun ja siitä asti olen kannattanut ja tietenkin toinen syy on, paikkakuntalaisuus ja karjalaisuuteni, KalPaa seuraillut liiganoususta asti. Kuopiossa syntyneenä päätin myös syntymäkaupungin seuraa seurata.

Kingsin tarinan olenkin NHL-osiossa kertonut mutta kerrotaan uudelleen. NHL 95 peliä enoni kaverilla ekaa kertaa pelaillessa piti valita joukkue jolla pelata, vaihtoehtoina löysin Kings, Stars, Maple Leafs tai Flames. Katseeni osui nimiin Gretzky ja Kurri, joista olin kuullut. Siitä se sitten lähti, tosin eräässä vaiheessa ajattelin jos vaihtaisi lempijoukkuetta, mutta mikään muu ei tuntunut samalta kuin Kings ja joukkueen kannattajana ollaan edelleen.

Jos ensi elämässä tulee sama tilanne valinta osuisi joko Flamesiin tai Maple Leafsiin.
Toronto Maple Leafs & Leaf Nation
O Canada our home and native land

Suosikkijoukkue: TPS, Calgary Flames

ViestiKirjoittaja Unknown » 04.10.2010 17:59

kuutis kirjoitti:Jos ensi elämässä tulee sama tilanne valinta osuisi joko Flamesiin tai Maple Leafsiin.

Flames mainittu! :tuoppi: Niin harvinaista in Vaihtoaitio.
♥ TPS ♥

Suosikkijoukkue: HPK, sympatiat HIFK:lle

ViestiKirjoittaja HPK1929 » 22.10.2010 12:00

Jaa-a. Kai se on pienestä pitäen lähtenyt, kun iskä on HPK:ta enemmänkin seuraillut ja joskus tuli aina kuunneltua radiosta. Ensimmäistä kertaa livenä kävin kuitenkin katsomassa vasta 9(?) vuotiaana ja siitä lähtien on enemmän tullut seurattua. Nykyään tiedän jo aika paljon jääkiekosta ja vielä enemmän nyky-HPK:sta. Jokapäiväinen elämäntapa nykyään.

Suosikkijoukkue: Perinteet

ViestiKirjoittaja Nordenskiöld » 23.10.2010 22:40

Ollessani 8 Vuotias seurasin jo Sm-liigaa ja katselin Mtv3 teksti-tv 220 24/7 :D . En nyt aivan tarkkaan muista tarinaa mutta jotenkin näin se meni:

Niin, ollessani kahdeksan vuotias äitini oli tavannut ulkomaan matkallaan suomalaisen pariskunnan. Vaihtoivat numerot ja heistä tuli ystäviä. Kotisuomessa he tulivat meille kylään ja sain kuulla, että he seuraavat jääkiekkoa ja ovat HIFK faneja. Samoihin aikoihin itsekkin löysin sarjataulukosta nuo 4 hienoa kirjainta. Aloin kannattamaan IFK:ta. Varsinkin HIFK:n punainen väri ja petologo sytytti ja seura oli vaan niin nopeasti palanen sydämmessäni. Myöhemmin HIFK ystävät ostivat mulle punaisen HIFK hupparin ja sitähän minä pidin ylpeänä koulussa joka ikinen päivä. Ensimmäinen peli paikan päällä venyi kaudelle 05-06 asti ja oli hienoa nähdä idoli Tony Salmelainen livenä! ---------------->

Tässä fanivuosieni statsit :D

03-04 Ei yhtään peliä
04-05 Ei yhtään peliä
05-06 1 peli
06-07 Ei yhtään peliä
07-08 3 peliä
08-09 3 peliä kai?
09-10 4 peliä
10-11 Kausikortti

Kerrottakoon vielä että olen nyt 16 vuotias ja isäni on jokerifani. ;)

Suosikkijoukkue: Tappara, NJ Devils

ViestiKirjoittaja NiksuP » 23.10.2010 23:06

Mitähän sitä olisi ollut, joku 3-4 vuotta, kun faija vei Jyväskylään matsiin. Vastassa oli tuolloin Tappara, ja kun laskeskelee niin vuosien 2000-2002 välillä tuo on näköjään tullut pelattua. Isä kannatti sitten tottakai JYP:iä, ja koitti pientä Niksuakin opastaa kannustamaan sitä "oikeaa" joukkuetta. Sen muistan siitä ottelusta, että kysäisin, että kuka tuo mies on, jolla on keltainen kypärä. "Se on se Janne Ojanen varmaan", isäni vastaa. Sittemmin jääkiekko jäi vähemmälle, mutta kolmosella muistelisin olleeni, kun aloin ottamaan jääkiekosta sitten enemmän selvää, ja mieleeni palasi, että se Tappara oli se mukava joukkue.
Sillä tiellä ollaan pysytty, ja pysytään, vaikka tiputtais joku vuosi. Kausi kaudelta ollaan eletty tiiviimmin mukana.

Peleissä tulee käytyä todella vähän, johtuen nuoresta iästä ja pitkästä matkasta. Kerran olen Hakametsässä käynyt Tapparan katsastamassa, muutamaan otteeseen Hippoksella, se kun tuppaa olemaan tässä lähellä.

Voi olla, että jos tuolloin 9-10 vuotta taaksepäin, JYP:illä olisi ollut vastassa vaikka Jokerit, saattaisin olla Jokeri-fani, kuka tietää?
In Memoriam - Lokomotiv Jaroslavl 7/9/2011

"Ei voida kusta 1-3 johtoa 4-2 häviöksi"
- Lukko1936

"Ässät ei saanut yhtä tamperelaista mopoautoilijaa millään kuriin."

#18 #87 #21 - Magnus Pääjärvi #91

Hockey Summer of 2011 - We Remember

Kiitos Devils 2011-12 ♥

Suosikkijoukkue: Pittsburgh Penguins (NY Islanders) HIFK SaiPa ja Leijonat.

ViestiKirjoittaja Tavares90 » 26.10.2010 15:02

Silloin kun Mikael Granlund siirtyi HIFK:on oon kannustanut HIFKiä ja vaikka Granlund lähtis silti ollaan HIFK faneja. GO HIFK!

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 31.10.2010 18:25

Ennen MTV3 lähetti Hockey Night -lähetyksiä joka sunnuntai. Se oli sitä aikaa kun Lukon pelejäkin näkyi televisiosta. Lukon kannatus lähti sitten yhdestä tv-pelistä, jonka Lukko voitti. Silloin oli ikää mittarissa 6 tai 7. En aikaisemmin ollut henkeen je vereen -fani, mutta nykyään kannatus on jokapäiväistä ja ikuista.
Here comes the yellow and blue.

Suosikkijoukkue: JYP, Chicago Blackhawks

ViestiKirjoittaja Rocket » 01.11.2010 14:26

Chicago Blackhawksin kannatus lähti muutama vuosi sitten ja siitä asti sitä ollaankin sitten kannustettu. Kun luin, että Hawks oli varannut Kanen, alkoi kannatukseni nuorta ja potentiaalista joukkuetta kohtaan. Muihin suosikkeihini kuuluu San Jose Sharks, New Yorkin seurat (enemmän Islanders vaihtoaition & Honkasen myötä) ja Calgary Flames. Myös Bruins on yksi tiimeistä, joista pidän. Eniten kuitenkin varmasti Hawks. Sitten Flames tai Islanders. Vaihtoaition kautta seuroista saa ainakin hyvin tietoa.
Patrick "The Doctor" Kane: Superman, Spin-O-Rama, Shootout

"Mää täs laskeskelin, että niil oli tää Kreps ja Rosa ja mikä St. Pierre. Sinne voi muutaman miljoonan heittää, et enemmän tein maaleja kun ne yhteensä."
- Jonne 'Teurastaja' Virtanen

"Vähän se on lihava, mutta muuten ihan mukava."
- Jonne 'Teurastaja' Virtanen Antti Pihlströmistä

Suosikkijoukkue: Tappara & Hawks

ViestiKirjoittaja Snoga » 01.11.2010 17:42

Äitini on kannattanut Tapparaa koko elämänsä ajan ja on sitä varmaan hautaan asti. Pienenä poikana kun kävin vanhempieni kanssa Kalpa-Tappara pelissä Niiralan montussa, niin ihastuin heti Tapparan värikkäiseen pelipaitaan ja siihen ihanaan Tappara-logoon. Kalpa taisi voittaa kyseisen pelin olikohan se nyt 3-2 rankkareilla, mutta tunnelma vanhassa Niiralan montussa oli kohdallaan. Minulla on suuri arvostus Helsingin IFK:n. Siinä on perinteikäs seura, joka lähtee aina kauden alkuun voitto mielessä. NHL:n puolelta taasen suosikkijoukkueisiini kuuluu Hawks(pitkälti PATRICK KANE #88 ansiota), Toronto perinteisenä seurana maailman parhaassa kiekkosarjassa ja Edmonton Oilers. Uskallan väittää, että Edmontonissa juhlitaan 10-15 vuoden päässä mitaleista, kun nämä tulevat supertähdet; Pääjärvi,Eberle ja Hall ovat kasvaneet voittaviksi pelaajiksi.
Lohet joukkoraiskasivat minut ennen Merikosken ohijuoksutusta.

- Nestori

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura

ViestiKirjoittaja B2292 » 31.12.2010 15:20

Jostain varmaan lapsesta se lähtee. Silloin en käynyt niin aktiivisesti matseissa, ainoastaan silloin tällöin. Jotenkin vaan tuo Tps on jättänyt jälkensä. Sitä elää, juo ja syö mustaa ja valkoista.

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen kiekkokeskustelu