Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

Yleinen kiekkokeskustelu.
Suosikkijoukkue: Jokerit,Tulevaisuuden lupaukset , Teemu Pulkkinen, Sidney Crosby, NHL

Re: Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

ViestiKirjoittaja Thouni » 05.01.2011 00:47

Kyllä se siitä lähti kun olin joku 5vuotias ja olin katsomassa ottelua Jokerit-Kärpät Hartwallilla faijan kanssa ja faija(jokerifani) kysyi että kumpaa kannatan ja vastasin että sitä kumpi voittaa ja Jokerit voitti onneksi sen ottelun ja siitä se lähti enkä usko, että faija olisi kauheasti tykännyt jos itsestä olisi tullu HIFK fani. :laugh:

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 05.01.2011 00:51

Hjallis on IFK fani. :peukkuylös: Vanhaa tietoa, mutta kertaus on opintojen äiti :tuoppi:

Suosikkijoukkue: Detroit red wings

ViestiKirjoittaja NikkeNakke » 02.06.2011 19:20

Ennen fanitin Canadiensia mutta vasta tänä keväänä Red Wings luisteli sydä
meen.Detroitin peli vain on ylivoimaisesti parasta katsottavaa,kipinä fanitukseen lähti eräästä tammikuussa pelatusta pelistä jossa Detroit murskasi vastustajan isoin numeroin.Pavel Datsuyk pelin tiimellyksessä laittoi jalkojen välistä mailan ja kiekon ja yritti maalia,tolppaan meni mutta sen verran komealta yritys näytti että kiinnostuin.Lisäksi pelissä Osgood (tai Joe MacDonald)esitti näkemistäni torjunnoista upeimman.Nyt olen katsonut todella monta Red Wingsin peliä ja olen huomannut sen yhä paremmaksi joukkueeksi.Kiitos siitä kuuluu Datsuykille ja Osgoodille. eusa_clap
"We want Teemu!"Winnipegiläiset heti NHL joukkueen paluun julkistamisen jälkeen...

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 02.06.2011 21:14

Opiskeluaikoinani Tampereella kannustin KOO-VEE:ta ja Ilvestä. Pääkaupunkiseudulle muutettuani yritin kovasti kannustaa Kiekko-Espoota (myöhemmin Blues) ja HIFK:ta, mutta en missään vaiheessa lämmennyt joukkueille oikeasti. Niinpä palasin Ilveksen kannattajaksi. Kaudella 2005-2006 olin katsomassa muistaakseni Blues-Ässät-peliä ja ottelusta jäi mieleeni yksi Ässien pelaaja, joka oli mielestäni aivan kaamea. Päivittelin, että on se kumma, että SM-liigaan asti pääsee pelaamaan tyyppi, joka ei osaa pelata lainkaan jääkiekkoa. Seuraamassani ottelussakin ko. pelaaja ajettiin heti ekassa erässä suihkuun. Kyseinen pelaaja oli nimeltään Matt Nickerson. Olin sivusilmällä seurannut Ässiä jo vuosikausia, mutta hiljalleen huomasin tykkääväni joukkueesta yhä enemmän ja kauden 2005-2006 playoffeissa kannustin Ässiä jo täydellä patasydämellä.

Siitä lähtien olen ollut Ässäfani. Perusteluina valinnalle:
- tykkään lähes jokaisessa joukkuelajissa eniten etukäteen heikommiksi arvioiduista nk. pienten budjettien joukkueista (NHL-suosikkini Detroit Red Wings on poikkeus tästä)
- Ässillä on Suomen parhaat kannattajat
- Ässillä on tunnelmaltaan ylivoimaisesti Suomen paras halli.

Viime kaudella Ässillä oli myös SM-liigan paras päävalmentaja Rocky, paras maalivahti Eero ja paras pakki Ude. Huomasin samalla itsessäni uuden piirteen eli suosikkijoukkueeni ei välttämättä tarvitse koko ajan rämpiä vaan "pystyn" nauttimaan myös kannustamani joukkueen menestyksestä. Viime kaudella oli usein jotenkin kevyt olo Isomäen hallien kotipeleissä, kun uskalsi toivoa ja luottaa oman joukkueen voittoon. Nautin myös Ässien uudistuneesta peli-ilmeestä, kun mailalla hakkaamista ja tappelemista ei tarvinnut katsella niin paljon kuin aikaisemmin.

Vaikka ykksösuosikkini SM-liigassa on Porin Ässät, niin pieni sija sydämessäni on edelleen Ilveksellä ja myös SaiPalla. Ilveksellä henkilöhistoriallisista syistä ja sen takia, että yksi eniten arvostamistani suomalaispelaajista Raipe on pelannut ja valmentaa siellä. Lisäksi seuraan SaiPan otteita, koska joukkueessa on jotakin erityistä, jonka takia pidän siitä. Olen myös syntyisin SaiPan valta-alueelta, mikä osaltaan vaikuttanee asiaan.

Telle

ViestiKirjoittaja Telle » 02.06.2011 21:54

Tässä vielä perustelut SM-liigan ulkopuolisten suosikkijoukkueideni kannustamiselle:

Dinamo Riikaa kannustan, koska Rautakallio valmentaa joukkuetta ensi kaudella. Kyseessä on siis uusi suosikkijoukkue. Lisäksi latvialaiset ovat jääkiekkohulluja ja kannustukseltaan ehkä Euroopan parhaita. On ollut jo vuosikausia kiva seurata heidän faniensa touhuja ja innokkuutta sekä iloisuutta MM-kisoissa, olympialaisissa jne.

TsSKA Moskovaa kannustan seuran maineikkaan historian ja nykyisen yleisilmeen takia. Joukkue oli aikoinaan lähes sama kuin Neuvostoliiton maineikas punakone ja se pelasi maailman taidokkainta seurakiekkoa. Näin yhden kerran punakoneen pelaavan MM-kisoissa 1982. Kyseessä oli Suomi-NL-peli ja muistan suuni auenneen ihmetyksestä. Olin tottunut näkemään KOO-VEE:n ja Ilveksen pelejä ja ihmettelin miten jotkut pelaajat saattoivat pelata niin kauniisti kuin NL:n pelaajat tekivät. Kyseessä oli esteettinen elämys, joka ei unohdu milloinkaan.
Nykypäivän TsSKA Moskova on mielestäni kannustamisen arvoinen sen takia, että esim. viime kaudella joukkue oli yksi KHL:n nuorimmista, taisi olla sitä jopa Fetisov mukaan luettuna. Joukkueessa pelasi muistaakseni yhdeksän 1990-luvulla syntynyttä pelaajaa. Lisäksi tykkään muutamista TsSKA Moskovan pelaajista, mm. Parshinista ja Konstantin Kornejevista. Harmi tosin, että Kornejev siirtyi kesken viime kauden Ak Bars Kazaniin. Odotan hänen paluutaan Moskovaan...

Detroit Red Wingsiä kannustan, koska tuon joukkueen peli on yhtä kuin TAITO. Joukkueen pelaaminen on melkein kuin taidetta. Lisäksi joukkueessa pelaa aivan huikeita pelimiehiä kuten Pavel Datsjuk ja Nicklas Lidström.

Suosikkijoukkue: Lukko, Minnesota Wild, fudis QPR

ViestiKirjoittaja jurachess » 02.06.2011 23:26

Minnesotaa kannatan aina, koska siellä on upeita pelaajia ja eniten inkkareita suhteellisesti koko Amerikassa. Soumessa taas HIFK ja Lukko ovat näyttäneet usein kunnnon Hockeyta. Tässä taas yksi esimerkki ja nokka ei kauaa tuhise. :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=TZo_OkZ1COM
Näyttää tuo Rolosonkin kuumalta. :)
Liigagurun mestari kaudella 2009 - 2010.

Suosikkijoukkue: SKA, Blues

ViestiKirjoittaja SKA » 03.06.2011 21:15

Blues siksi koska olen espoolainen. En käsitä miten täysi espoolainen voi kannustaa HIFK:ta tai muita.

Pietarin SKA taas sen takia, koska 10 vuotta suosikkipelaajani ollut Maxim Afinogenov siirtyi Pietariin uransa loppuun asti (tod näk). Hänen otteitaan olen seurannut nuorten MM-kisoista asti ja erittäin tiiviisti NHL-uraa. Tosin edelleen tunnen vetoa Buffaloon, vaikka Affy on sieltä jo lähtenyt. Atlantaa en ole ikinä kannustanut, vain Afinogenovin otteita siellä.

Pietarin SKA on kuitenkin valloittanut sydämeni ja vaikka itse Afinogenov lähtisi sieltä, niin kannustaisin joukkuetta silti. Syksyllä sitten reissu Pietariin kattomaan matseja =)
Se ei pane joka valikoi. Yksi toivomus on: Mielellään nainen. -Jatkoajan deittipalsta.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko, Montreal Canadiens, Suomi

ViestiKirjoittaja Lukkoseppä » 17.07.2011 20:57

Lukosta olen pitänyt jostain syystä pikkupojasta asti. Pihapeleissäkin pelasin olevinaan Lukon paidassa ja tietenkin usein ratkaisevassa seitsemännessä finaalipelissä :D Hauskaa tässä on se, että minulla on Raumalle matkaa 630km, eli ihan nurkan takana ei Lukko ole ja ihan jokaviikkoista reissua Äijänsuolle ei ole varaa tehdä :laugh:
Torontoa rupesin fanittamaan myös aika nopeasti, kun rupesin seuraamaan NHL tiiviimmin. Tiesin joukkueen perinteistä, alkuperäinen kanadalaisjoukkue. Klassinen logo ja muutenkin erittäin tyylikkäät peliasut.

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 19.07.2011 12:34

DrMultihunter kirjoitti:Hjallis on IFK fani. Vanhaa tietoa, mutta kertaus on opintojen äiti

Jep, aivan varmasti kannattaa seuraa, joka on taloudellisesti Jokerien pahin kilpailija. :Thumb up:

ViestiKirjoittaja Multi » 19.07.2011 16:11

Hockeyfan kirjoitti:
DrMultihunter kirjoitti:Hjallis on IFK fani. Vanhaa tietoa, mutta kertaus on opintojen äiti

Jep, aivan varmasti kannattaa seuraa, joka on taloudellisesti Jokerien pahin kilpailija.

Tuo muuten on ihan faktaa, sen voinet itsekkin tarkistaa monesta eri lähteestä. Paras ja luotettavin lähde on Harry itse

Toki nykyään suhtautuminen IFK:hon saattaa olla hiukan muuttunut, sillä nöyräähän se olisi IFK- väreissä kulkea ja omistaa Jokerit. Silti kyllähän me kaikki tiedetään että lopulta Hjallis valitsisi IFK:n. Sikälimikäli, että sillä jotain väliä olisi.

Suosikkijoukkue: Jokerit

ViestiKirjoittaja Hockeyfan » 19.07.2011 18:16

DrMultihunter kirjoitti:
Hockeyfan kirjoitti:

Jep, aivan varmasti kannattaa seuraa, joka on taloudellisesti Jokerien pahin kilpailija.

Tuo muuten on ihan faktaa, sen voinet itsekkin tarkistaa monesta eri lähteestä. Paras ja luotettavin lähde on Harry itse

Toki nykyään suhtautuminen IFK:hon saattaa olla hiukan muuttunut, sillä nöyräähän se olisi IFK- väreissä kulkea ja omistaa Jokerit. Silti kyllähän me kaikki tiedetään että lopulta Hjallis valitsisi IFK:n. Sikälimikäli, että sillä jotain väliä olisi.

Jos Harkimolta kysyttäisiin nyt Jokerit vai IFK, niin olen melko varma, että vastaus olisi Jokeri. Se on aivan sama mitä Hjallis on sanonut ennen kuin käytännössä osti Jokerit.

ViestiKirjoittaja Multi » 19.07.2011 18:39

Tottakai hän julkisesti vastaisi Jokerit, muutenhan hän tulisi naurunalaiseksi (jos sitä ei jo ole). Silti kaikki tietänee, että hän oli todella kova IFK-fani aiemmin ja on sitä varmasti vieläkin.

Tapparafani

ViestiKirjoittaja Tapparafani » 19.07.2011 21:18

Pidän Tapparasta koska minun mielestäni siellä pelaa parhaimmat pelaajat ja ikoni Janne on palannut siellä.

Suosikkijoukkue: Toronto Maple Leafs, Team Canada, Bundesliga

ViestiKirjoittaja kuutis » 11.01.2012 19:38

kuutis kirjoitti:Kaveri vei 10 vuotissyntymäpäivän iltana Kisapuistoon SaiPa-Lukko otteluun ja siitä asti olen kannattanut ja tietenkin toinen syy on, paikkakuntalaisuus ja karjalaisuuteni, KalPaa seuraillut liiganoususta asti. Kuopiossa syntyneenä päätin myös syntymäkaupungin seuraa seurata.

Kingsin tarinan olenkin NHL-osiossa kertonut mutta kerrotaan uudelleen. NHL 95 peliä enoni kaverilla ekaa kertaa pelaillessa piti valita joukkue jolla pelata, vaihtoehtoina löysin Kings, Stars, Maple Leafs tai Flames. Katseeni osui nimiin Gretzky ja Kurri, joista olin kuullut. Siitä se sitten lähti, tosin eräässä vaiheessa ajattelin jos vaihtaisi lempijoukkuetta, mutta mikään muu ei tuntunut samalta kuin Kings ja joukkueen kannattajana ollaan edelleen.

Jos ensi elämässä tulee sama tilanne valinta osuisi joko Flamesiin tai Maple Leafsiin.

Tällainen löytyi tuolta toiselta sivulta. Pientä päivitystä voisi tehdä.

SaiPaa seurailen sen mitä jaksan, SM-liiga on jäänyt todella vähälle mielenkiinnolle. Enää tulee seurailtua vain satunnaisia pelaajia.

NHL:n puolella Kingsin lisäksi siis tullut katsottua ja ihastuttua (ellei jopa pientä rakkautta ole) Toronton sinivalkoisiin. Tätä auttaa muutama asia:

1. Sininen joka on lempivärini (kyllähän olisi voinut jo nassikkana valita Leafs, jota jo NHL 95:ssa katselin pitkään, mutta...)
2. Maple Leafs ja SE logo. Selkeä ja klassinen ja... KANADALAINEN.
3. Wendel Clark. NHL 97:ssa miehellä oli tulinen lämäri, nykyään seuraillut YouTubesta miehen videoita ja se asenne joka on tulta ja tappuraa vakuutti tämän miehen, ehdoton NRO 1 LEAF meikäläiselle.
4. 1 ja 2 yhdistelmä. Tarkoittaen siis Kanadafaniuteni ja lempivärini yhdistyvät samaan pakettiin.
Toronto Maple Leafs & Leaf Nation
O Canada our home and native land

Suosikkijoukkue: capitals, saipa

ViestiKirjoittaja pessi55 » 14.01.2012 15:18

Saipan junnunissa pelasin monia monia vuosia ja onhan se täällä paiakllis joukkuekkin. Capitals tulee siitä ku OVIE pelaa siellä :Thumb up: Henkilökohtaisesti suurin lempipelaajani

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen kiekkokeskustelu