Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

Yleinen kiekkokeskustelu.
Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

Re: Miksi kannustat juuri sitä joukkuetta?

ViestiKirjoittaja Jyri » 14.01.2012 22:18

HIFK ihan vain sen takia, että kävin katsomassa ala-asteikäisenä kotiottelun Jokereita vastaan ja siitä lähtien IFK on ollut suosikkijoukkueeni Suomessa. Pari vuotta sitten seuraaminen väheni todella paljon, enkä oikeastaan enää käynyt katsomassa pelejä ollenkaan. Kuitenkin olen käynyt katsomassa tällä kaudella suhteellisen paljon HIFK-junioreiden otteluita, kun ottaa huomioon, että lukiossa opiskelu vie jonkin verran aikaa.

Islanders on ollut suosikkijoukkueeni NHL:ssä Jyri Niemen tultua varatuksi kyseiseen joukkueeseen. Myöhemmin myös Florida ja Columbus ovat olleet mielenkiintoisia joukkueita. CHL-liigoista olen kiinnostunut viime vuosina. Saskatoon tuli luonnollisesti Niemen joukkueena suosikiksi WHL:stä. QMJHL:n Rimouski Oceanic on suosikki muutaman hienon pelaajan ansiosta, jotka ovat siellä pelanneet (Crosby, Frolik...). OHL:n Kingston Frontenacsilla oli mielestäni hyvä logo, joka pisti heti silmään, joten valinta oli muutama vuosi sitten helppo tuon liigan osalta.

Suosikkijoukkue: SHL - KalPa - Penguins - Newcastle United - KooKoo

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 15.01.2012 19:03

Oli mielenkiintoista lukea ensikisi muiden tarinat joukkueiden fanituksesta eusa_clap

Mutta pienenä muistan kuinka löysin kotoa vanhoja jääkiekkokortteja ja niissä olleet HPK:n pelaajat. Se ritarilogo jäi pitkäksi aikaa mieleen, mutta unohtui siinä ajan kuluessa.
Jääkiekkoa aloin uudestaan seuraamaan kymmenvuotiaana ja Hurrikaani iski silloin ja lujaa monen kauden ajan, ja tulipa niinä vuosina ensimmäinen pelipaitakin hankittua :D
Sitten alkoi se vaihe että oli vain pakko päästä paikanpäälle katsomaan tätä maailmanparasta urheilulajia ja lähin paikka oli Kuopio. Rohkeasti menin fanikatsomoon ja siitä se lähti, JYP unohtui ja keltamusta väri rupesi täyttämään mieleni hiljalleen. Tässä sitä sitten ollaan Kilpisydämellä, aina monttuun päästessä ja muutenkin KalPaa kannustaen! Tämä Savolaesuus ja KalPa on mun juttu! Ja tuskimpa sitä enää koskaan vaihdan!

Suosikkijoukkue: Minnesota Wild, Lukko, Dinamo Riga

ViestiKirjoittaja Pizzonia » 15.01.2012 20:56

Suomesta TPS, Lukko ja TuTo. Lukko on ehdoton ykköseura, tepsua ja tutoa symppaan kun asun Turun lähellä.

Dinamo Riika, olen käynyt Riiassa, pidän Latvian jääkiekkojoukkueesta yms... hienot fanit, hieno joukkue.

Minnesota Wild; ennen pidin joukkueesta Koivun takia, nykyisin tuo pitäminen on siirtynyt Koivusta koko joukkueeseen ja pitäminen on vaihtunut faniuteen.
Joskus loput turkulaisetkin sen ymmärtävät: maailma ei ole mustavalkoinen.

Suosikkijoukkue: Perinteet

ViestiKirjoittaja Nordenskiöld » 17.01.2012 22:00

Pizzonia kirjoitti:tepsua ja tutoa symppaan kun asun Turun lähellä.

2010..
AAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! TEPSI ON UUSI SUOMENMESTARI HEI! SUOMENMESTARI HEI!!!!!!!

Hunajaaaaaaaa valuu ympäri Turkuaaa!!!!! Auuuh!

:mrgreen:

Suosikkijoukkue: Minnesota Wild, Lukko, Dinamo Riga

ViestiKirjoittaja Pizzonia » 18.01.2012 20:30

Onnistumista pitää aina iloita vaikka osuisikin sille "symppis"joukkueelle :D

+ olin katsomalla yhden finaalin silloin, peukku mulle :D :Thumb up:
Joskus loput turkulaisetkin sen ymmärtävät: maailma ei ole mustavalkoinen.

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 23.01.2012 21:37

Hmm taisi olla tuossa joskus vuonna 2004-2005, kun aloin kiinnostumaan lätkästä toden teolla. Silloin tuli käytyä seuraamassa muutama TPS:n peli kaudessa. Siihen aikaan minulla ei ollut vielä mitään erityistä suosikkia, toki sympatiapisteet menivät Tepsille. Muistan erään matsin, kun TPS nöyryytti Ässiä 7-0 Turkuhallissa, se oli hieno peli.

Kuitenkin Kärpät alkoi kiinnostaa jostain syystä yhä enemmän siinä vuoden 2005 kevään tienoilla. Eräs painava syy on luultavasti se, että Kärpäthän voitti tuolloin SM-liigan. :laugh: Myönnän, että olin silloin 10-vuotiaana juippina gloryhunter, mutta sen jälkeen valintaa ei ole tarvinnut katua. Jotenkin tuo Kärppälauman liikkuva pelityyli ja voittoisa jääkiekko iski silloin minuun ja iskee yhä edelleen. Seuraavaa mestaruutta odotellessa! :tuoppi:

E: Ja niin, olen nähnyt kaiketi kolme Kärppien peliä livenä ja kaikki ovat päättyneet Kärppien voittoon Tepsistä! Niin ja eipä niitä tv-matsejakaan ole pahemmin kertynyt, kun ei ole maksukanavia jne. Mutta ei se mitään, pärjää ne pojat ilman muakin. :cool:

Suosikkijoukkue: Kärpät

ViestiKirjoittaja kalkkaro » 25.01.2012 17:29

Joskus 1970 luvun puolivälissä, kun muutin Ouluun, niin ostia pläjäytin kausikortin, kun Kärpät pelasi divarissa ja ne nousi liigaan. Muistan erityisesti yhden pelin Oulun Kärpät - Vaasan Sport, kun Sport meni 2-0 johtoon ja yleisö alkoi hoilaamaan: Sportin maalit on nyt nähty. Kärpät voitti ottelun 5-2 - taisivat tehdä yhden maalin kolmella viittä vastaan siinä ottelussa. Siittä se lähti. Se oli nuorelle pojalle ikimuistettava ottelu.

Nousuottelua Kärpät-FoPs en enää oikein muista, vaikka katsoin senkin. Päättyikö se 5-2 vai 7-2. En muista. FoPsilla oli vihreät pelipaidat ja niiden alkuveryttely oli hyvin erikoista. Tekivät jonkin aikaa luisteluspurtteja kaukalon leveyssuunnassa. Niin ja se oli uusintaottelu - arpa suosi Kärppiä ja ottelu arvottiin Raksilaan.
Jyri Kjäll: Vittu, kun ei pysty.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko

ViestiKirjoittaja burntarm » 14.10.2012 09:56

No, nostetaanpas tälläinenkin ylöspäin, hop hop.

Sitä joka kauden jälkeen ihmettelee miten sitä jaksaa pettymyksiä toisten jälkeen.

Lukkoa kannattaessa on ainakin turhaa mainita, tai ylipäätään puhua siitä kirosanasta, eli gloryhuntterista.
Yksinkertaisesti, Lukko alisuorittaa joka helvetin vuosi, mutta silti raumalaiset jaksaa hallille vaivautua.

Itse synnyin Harjavallassa, joka on sen verran liki hitsarien luvattua maata, Poria, että Isäni ja Äitini molemmat olivat myös Ässätfaneja, ainakin isä.

Muutettiin sitten -92, ollessani 5-vuotias Raumalle. Sitä ennen kiekko ei juurikaan ollut pyörinyt hirveästi pienen pojan mielessä.
Isä kyllä koitti saada uutta patafania, viedessään minua useasti padan peleihin. Ei sytyttänyt.(nykyisin sytyttää, mutta eri tavalla mitä isävainaa oli ajatellut)

Raumalla ensimmäisessä pelissä tuli käytyä varmaan 93-94 kaudella. Tuolloin pelasi mm. Myllys, Kuusisto, Arkiomaa,Rintanen jne. Kausi päättyi pronssijuhliin. Pojan sydän oli valinnut suransa.
Siitä lähtien, on tullut peleissä käytyä aktiivisesti. Monia muistoja on, ja vaikka seura onkin Rauman Lukko, niin paljon hyviäkin muistoja liittyy joukkueeseen.
Top3 on ehdottomasti, Pronssiottelu 2011, Lukko-KalPa puolivälierät 2011 ja Lukko-HIFK pudotuspelisarja edellisellä työsulkukaudella 04-05.

Sen verran vielä Lukon yleisömääristä, kun sen pienuutta aina ihmetellään. Viime kausien keskiarvot ovat n. 10% koko Rauman väestöstä. Missäs muualla, ollaan edes lähellä tätä?

Edellinen

Paluu Yleinen kiekkokeskustelu