Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

Keskustelua ihan mistä vaan, kuitenkin hyvän rajan maussa.
Suosikkijoukkue: HC TPS, Ville Vahalahti

Re: Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

ViestiKirjoittaja TSS » 28.07.2015 20:43

Hartikainen35 kirjoitti:Eli kyllä, huomis aamuna alkaa työt Postissa!

Paljon onnea työpaikan johdosta! :Thumb up:

Työnhaku on pidemmän päälle helvetin turhauttavaa hommaa mutta varmasti tuntuu hyvältä kun tärppää!
"Ei loppunut ainoastaan Saku Koivun peliura. Tänään päättyi myös monen turkulaisen lapsuus. #Idoli" -Emil Elo

Suosikkijoukkue: TURKU, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Jack » 28.07.2015 21:58

Onnittelut Hartikaiselle työpaikasta! Ei ole nykypäivänä enää tuo työnsaanti ihan lasten leikkiä, vaikka itse olen saanut olla siinä suhteen hyvässä asemassa että aina on löytynyt töitä. Ei sitä oikein enää osaiskaan olla tekemättä mitään.

Perjantaina palkkapäivä niin kävin sit tänään hakemassa Expertiltä uuden läppärin. Sorruin tähän puraistuun omenaan. MacBook Airilla mennään tästä etiäpäin. Joutuhan tuosta sen yhen kilon pulittamaan, mutta on tää kyllä just sitä mitä mä läppäriltä hain.
Aurinkokuningas: "vaihdetaan klubin takkia, tuu sä koutsaamaan, luo se buumi tonne, mä tulen sinne jakamaan noit viisauksii sinne ylen lämpimää officee."

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 28.07.2015 22:07

Jartsa kirjoitti:Ja nythän siellä Helsingissä onkin jo joku multikulttuuria kannattava mielenosoitus pystyssä. EI VITTU OIKEESTI! :facepalm: Mitä on tapahtunut? Ei mitään. Onko joku uhannut jotakuta? Ei. Joku ukkeli kirjotti mielipiteensä faceen ja siitä saadaan tämmönen haloo. Onko jonkun rivikansanedustajan mielipiteen mahti todella noin suuri?! Pikkujuttujen takia kyllä mennään barrikadeille, kun se on mediaseksikästä. Mutta oikeista epäkohdista lähinnä jupistaan. Kun ne jää mediahuomiossa tän paskan taakse.
Tämä oli Jartsalta oiva tiivistys ja oikeastaan en osaa pukea omia ajatuksiani paremmiksi tästä tapauksesta. Melkein teki mieli esimerkiksi Twitterissä mutettaa tuo tägi #meilläonunelmia. Yhdestä kirjoituksesta tehty turhan suuri haloo. Toki kansanedustajaa pitää tuollaisesta tekstistä huomauttaa tai ojentaa jollain tavalla yms., mutta kun siitä jaksetaan viikko jauhaa, alkaa se menemään jo hieman väsyneeksi jutuksi. Eteenpäin ja fokus tärkeämpiin asioihin kuin yksittäisen ihmisen kirjoitukseen.

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 29.07.2015 08:01

Nestori kirjoitti:Eli et halua islaminuskoisia Suomeen? Näin minä tämän ymmärrän.

Tuo islaminusko nyt oli vain vitutuksissaan vedetty esimerkki. Ei siis sillä, että islaminusko olisi minusta valtakunnanvihollinen numero yksi. Lähtökohtaisesti olen henkilökohtasella tasolla kaikkia uskontoja vastaan ja islaminusko on siellä kärkipäässä...

Mitä taas tulee maahanmuuttoon yleensä, niin ei mulla ole kyllä mitään ulkomaalaisia tai minkään eri ihonvärin tai kulttuurin omaavia vastaan. Tunnen muutaman maahanmuuttajan Brasiliasta, Turkista ja Puolasta. Ja nää on kyllä todella hyviä tyyppejä ja kaikki metalliteollisuudessa töissä.
Ja kuten Nessu sanoi, kaikki me jostain ollaan tultu tänne, kun tarpeeks syvältä kaivellaan.

Mutta mitä tulee taas suomen maahanmuuttopolitiikkaan, niin siinä on ihan eri asia. Fakta on se, että suomeen tulee paljon porukkaa sosiaaliturvan ja terveydenhuollon perässä. Jotain sääntöjä ja rajoja tuohon pitäisi keksiä, koska meillä on oikeesti taloudellisesti helvetin tukalat oltavat...
Sitten on taas erikseen pakolaispolitiikka. Joka on ihan perseestä, kun suomen nyt vaan tarvii jostain syystä olla aina pelastamassa maailmaa...

Mutt vielä edit. Miten se, että Immosen vaimo on mamu, liittyy mihinkään?
Ei allekirjoituksia

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 29.07.2015 12:05

Jartsa kirjoitti:Mutt vielä edit. Miten se, että Immosen vaimo on mamu, liittyy mihinkään?

Ei oikeastaan mitenkään. Kuvaa vain Immosen tyhmyyttä, kun on tekemässä "yhden oikean Suomen kansan", joka "lyö painajaisen nimeltä monikulttuurisuus" ja samaan aikaan on naimisissa muslimien kasvattaman bosnialaisnaisen kanssa. Suuri kysymys ilmassa onkin, että kuka valikoi ne kansallisuudet, jotka "yhden oikean Suomen kansan" lipun alla taistelevat?

Maahanmuuttokriittisyydestä ja pakolaispolitiikasta keskusteleminen ovat aivan eri asioita, kuin vihapuheiden kirjoittelu nettiin pikkupäissään. Varsinkin kansanedustajan pitäisi pystyä keskustelemaan asiallisesti vaikeistakin asioista, eikä sortua paikallisbaarin alkoholisoituneiden pikkuparlamentaristien tasolle puhumaan asioista ilman parempaa tietoa. Tai siirtämään vastuun muille, koska ei uskalla itse ottaa mitenkään kantaa asiaan. Ainahan voi myös vitsailla ja vähätellä (suomeksi sanottuna vittuilla), jos ei muuten ole selkärankaa vastata teoistaan. Tai, kuten tässä tapauksessa, paeta ulkomaille ja odottaa, että savu hälvenee. Itse kuulun siihen ikäluokkaan, joka odottaa kansanedustajalta tiettyä sivistyksen tasoa sekä myöskin selkärankaa osallistua aktiivisesti (niin hyvässä kuin pahassa) Suomen asioiden hoiteluun. Kiihottamispuheet, kikkelikortit, kännitoilailut, asioiden vähättely ja vitsailu/vittuilu eivät ole mielestäni kansanedustajan arvon mukaista toimintaa.

Toistan itseäni, mutta sanon vielä kerran. Suomi on aina ollut monikulttuurinen maa. Venäläisiä tuli itsenäistymisen myötä maahan todella paljon. 70-luvulla muutama chileläinen (joista suurin osa muutti takaisin kotimaansa olojen parannuttua), 80-luvulla vietnamilaiset, 90-luvulla somalit (joita suurin osa urpoista tarkoittaa, kun puhuvat mamuista ja pakolaisista) ja ex-jugoslavialaiset. Tottakai maahanmuuttajia on muitakin kansallisuuksia, mutta nuo taitavat olla ne suurimmat kansallisuusryhmät, joita on isompi rypäs kerrallaan Suomeen tullut (myös ruotsalaisia on Suomessa tuhansia)? Siltikin, jos suhteutetaan koko Suomen väestön kanssa tää mamu-porukka, niin ei niitä oikeasti ole paljon. Viiden ja puolen miljoonan kansasta n. 300 000 mamua ja näistäkin suurin osa taitaa olla venäläisiä tai virolaisia. Ja tästä porukasta ei lähellekään kaikki ole siellä sossun luukulla kuluttamassa meidän "oikeiden suomalaisten veronmaksajien" rahoja.

En itsekään ole em. asioiden suhteen Suomen nykypolitiikan kanssa samoilla linjoilla, mutta ei kävisi mieleenkään käydä edes virtuaalisesti jonkin tietyn kansallisuuden kimppuun. Mikä Jumala minä olen päättämään siitä, että mitkä kansallisuudet tai etniset ryhmät ovat tarpeeksi "salonkikelpoisia" astumaan Suomen kamaralle ja asumaan täällä?

Kuitenkin minusta suurin ongelma ei ole maahanmuuttajien määrä, vaan tämä huolestuttava nykytrendi, jossa köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Tämä koskee niin kantaväestöä, kuin maahanmuuttajiakin. Jos koko ajan otetaan köyhiltä ne vähäisetkin pois (hintojen noustessa samaan aikaan), niin se luo väistämättä mm. rikollisuutta, sivistymättömyyttä, ennakkoluuloja, sairauksia jne. Eliitti voi hyvin, mutta köyhä kansanosa köyhtyy entisestään. Ei hyvä. Sinne sossun luukulle on melkoisen monikulttuurinen jono, kun tämä poliittinen linja on vallassa. Jartsa puhui tukalista oltavista. Tottahan se on. Mutta onko se oikeasti mamujen syytä? Ei tietenkään ole. Maahanmuuttajille menevät rahat ovat yksi pieru Saharaan tässä talousahdingossa. Miettikää nyt ihan oikeasti. Tää erään puolueen jenkeistä mukanaantuoma taloudellinen ajattelutapa on mun mielestä suurempi syyllinen tähän taloudelliseen ahdinkoon, kuin mikään muu syy. Jos ajattelun pohjana on maksaa toimarille + muulle johdolle mahd. hyvät palkat & provisiot ja ainoana keinona on karsia henkilöstöä, niin ei tää yhtälö vain meikäläisen ajatusmaailmassa toimi? Mut siitä ei sen enempää.

Maahanmuuttokriittiset puhuvat "elintasopakolaisista". Varmasti näitäkin on, mutta onhan näitä nalle-Wahlroosin johdolla lähtenyt Suomestakin maailmalle. Viimeisimmät vuorineuvokset tais muuttaa Portugaliin, ettei tarttis "pienistä" eläkkeistä maksaa veroja Suomeen. Jos nyt joku on saanut kukkahattuiselta sossun tädiltä joskus vaikka rahat parempiin lastenvaunuihin, niin ei se tätä maata kaada. Tiedän 100-varmasti, että samanlaisia säälirahoja on jaettu ihan kantasuomalaisillekin. Niistä ei vain puhuta. Isoimmat otsikot revitään siitä reilun kolmen prosentin kansanosasta, joka kärsii ihan samanlaisista ongelmista kuin me suomalaisetkin. Ei ole rahaa eikä töitä ja laskut pitäisi siitä huolimatta maksaa. Kaikkein eniten mun korvissa särähtää, että leimataan koko etninen ryhmä pienen porukan takia. Kyse on kuitenkin isolta osalta selviytymisestä.

No joo. Eiköhän tää riitä tästä aiheesta.
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 29.07.2015 12:21

Nestori kirjoitti:Ei oikeastaan mitenkään. Kuvaa vain Immosen tyhmyyttä, kun on tekemässä "yhden oikean Suomen kansan", joka "lyö painajaisen nimeltä monikulttuurisuus" ja samaan aikaan on naimisissa muslimien kasvattaman bosnialaisnaisen kanssa.

Niin niin, mutta mulla olikin tässä pointtina se, että onko missään puhuttu, toteuttaako tämä vaimoke isiensä perinteitä, vai onko hän omaksunut suomalaiset elämäntavat, uskonnon jne... Mutt tää nyt oli täysin epäolennaista loppujen lopuksi.

Nestori kirjoitti:köyhät köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat.

Tämä on niitä asioita, joita tarkoitin oikeilla epäkohdilla ja jota oikeasti mietin ja murhedin ja paheksun joka päivä... Tää nyt pyörivä kohu nyt vaan oli semmonen tulestumisen aihe...
Ei allekirjoituksia

ViestiKirjoittaja Nestori » 29.07.2015 12:52

Jartsa kirjoitti:Niin niin, mutta mulla olikin tässä pointtina se, että onko missään puhuttu, toteuttaako tämä vaimoke isiensä perinteitä, vai onko hän omaksunut suomalaiset elämäntavat, uskonnon jne... Mutt tää nyt oli täysin epäolennaista loppujen lopuksi..

Vastasit periaatteessa itse kysymykseesi. Sillähän ei ole mitään väliä, vaikka olisi ev.lut, puhuisi hyvää suomen kieltä, eläisi "suomalaisesti" jne. Mamu mikä mamu. Ei mamut voi osallistua näitten "immosten" kanssa "lyömään painajaista nimeltä monikulttuurisuus"! Olisihan se perin ristiriitaista. :mrgreen:
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 30.07.2015 07:48

Nestori kirjoitti:Vastasit periaatteessa itse kysymykseesi. Sillähän ei ole mitään väliä, vaikka olisi ev.lut, puhuisi hyvää suomen kieltä, eläisi "suomalaisesti" jne. Mamu mikä mamu. Ei mamut voi osallistua näitten "immosten" kanssa "lyömään painajaista nimeltä monikulttuurisuus"! Olisihan se perin ristiriitaista. :mrgreen:

Mutta eihän Immonen missään ole ääneen vastustanut maahanmuuttajia tai ulkomaalaisia yleensäkään. Hän haluaa pitää kulttuurin puhtaana,
mutta ei missään puhu mistään ihonväristä tai kansalaisuudesta. Tää menee jo vänkäämiseksi :mrgreen: Mutta ei tääkään poista sitä faktaa et Immonen on täysi idiootti...

Mietiskelin viellä tuota köyhiä ja rikkaita... Täällä alkaa vastakkainasettelu nostamaan vahvasti päätään. Eriarvoistuminen kiihtyy, ihmisiä syrjiytyy ja putoaa kelkasta. Elämme luokkayhteiskunnassa, vaikka poliittisen eliitin mielestä sellaista ei ole vaan kaikki on samalla viivalla.
Itsekin olen tällä hetkellä YT-Suomen uhri, sillä jään ensi torstaista alkaen kolmen kuukauden pakkolomalle. :| Firma on takonut jo kolmatta vuotta ennätystulosta, puimuria maailmalle joka vuosi enemmän ja enemmän. Tänä vuonna toimari ja pääomistajan poika nosti omaa palkkaansa huomattavasti ja pajalla aloitettiin miljoonien eurojen investoinnit työtiloihin. Alettiin suunnitella uutta palkkausjärjestelmää (eli suomeksi palkkoja alas). Ja sitten se iski, pakkolomautus, kun tilauskanta on hetkellisesti heikentynyt... Jokin tässä haisee... Muutenkin oon tässä vuosien varrella huomannut, että metalliteollisuus suomessa on läpimätää ja vain odottaa kuoliniskuaan jos ei jotain tehdä.

Mut muut. Vielä sitten tuosta taloudesta. Mä en todellakaan syytä maahanmuuttajia ja pakolaisia suomen paskasta taloudesta. Sanon vaan että siellä olisi helppoja säästökohteita. Pienet purot ja isot virrat ja sitä rataa...

Mä en myöskään ole niitä jotka valittaa ett ne tulee tänne ja vie meidän työpaikat. Se on hyvin pieni prosentti työpaikoista, mitä maahanmuuttajat nappaa. Ja ne on yleensä niitä hommia, jotka ei meille kantaväestölle kelpaa. Siivousta ja hanttihommia. Ja muuten nää maahanmuuttajat osaa olla vielläpä kiitollisia kun saa tehdä töitä.
Käiväisin sitten tuossa työhaastattelussa kun ettin pakkolomien ajaksi töitä. Ja pitkään juteltiin tän haastattelijan kanssa ulkomaalaisista. Ja oltiin molemmat sitä mieltä, että juurikaan näitä ei haluta sitten palkata ulkomaalaisia oikeasti haastaviin ja ammattitaitoa vaativiin tehtäviin.

Eniten mua naurattaa tää porukka jokka huutelee, että kyllä mäkin tekisin hommia kun jostain sais. Mutta sitten oikein mikään ei kelpaa kun tuet menee. Ja se on paha epäkohta tässä tukijärjestelmässä ja sitä kautta asenteissa. Ja oikeasti ihmiset ei osaa hakea töitä. Kyllä sillon on itsessäkin vikaa jos lähettää sata hakemusta ja pääsee vaan yhteen haastatteluun. Ei vaan osata tehdä hakemusta. Eikä ottaa riskiä. Usein on ongelmana, ettei ole kokemusta. Ja että mistä sitä kokemusta saa jos ei pääse töihin. Sillon pitää ottaa kaikki vastaan. Kaikki. Pienetkin pätkät ja jalkaa ovenväliin. Ja pientä riskiäkin. Itse tein helvetisti pätkätöitä, hanttihommia, paskoilla palkoilla niska limassa. Pikkuhiljaa keräsin kokemusta, otin riskiä, muutin määräaikaisen työn perässä Poriin, kunnes pääsin siihen asemaan, että olen moniosaaja ja kokenut työntekijä ja sain vakipaikan ja nykyään voin melkein sanella palkkani ja ehtoni. Ottakaa ihmiset mallia.
Ei allekirjoituksia

ViestiKirjoittaja Nestori » 30.07.2015 11:10

Jartsa kirjoitti:Mutta eihän Immonen missään ole ääneen vastustanut maahanmuuttajia tai ulkomaalaisia yleensäkään.

Immonen on muistaakseni julkisesti sanonut, että kaikki somalit pitää lähettää takaisin Somaliaan. Ei tosin tässä Facebook-päivityksessään, vaan aiemmin.
Jartsa kirjoitti:Hän haluaa pitää kulttuurin puhtaana, mutta ei missään puhu mistään ihonväristä tai kansalaisuudesta. Tää menee jo vänkäämiseksi :mrgreen: .

Okei, vängätään vähän. Kerro mulle Jartsa, että minkä uskonnon, taiteenalan, ideologian jne. edustavat ihmiset ovat soveliaita asumaan Suomessa? Immonen kirjoitti "yhdestä oikeasta Suomen kansasta". Määrittele minulle yksi oikea Suomen kansa. Mihin perustuu ihmisten luokittelu valinnassasi? Pitääkö kaikkien kuulua ev.lut seurakuntaan? Onko hiusten värillä tai pituudella väliä? Saako enää syödä pitsaa, hampurilaisia, kebabia? Mitkä ovat sopivat taiteenlajit? Saako harrastaa karatea, jalkapalloa, jääkiekkoa? Entäs kahvi ja tee? Saako puhua enää slangia tai edes eri murteilla? Voinko laulaa karaokea ja jos kuitenkin voin, niin voinko laulaa "Olen suomalainen"-kappaletta? Mitä on "puhdas kulttuuri"? Kerro Jartsa kerro.

ps. Kyllähän Immonen tarkoitti maahanmuuttajia monikulttuurisuus-viittauksellaan. On puhunut jälkeenpäin mm. ISIS-värväreiden maahantulosta.
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 30.07.2015 12:43

Nestori kirjoitti:Immonen on muistaakseni julkisesti sanonut, että kaikki somalit pitää lähettää takaisin Somaliaan. Ei tosin tässä Facebook-päivityksessään, vaan aiemmin.

Ok. Mä en tiedä, kun en oo tätä ennen kuullut koko tyypistä, eikä oikeastaan kiinnosta tyyppi silleen. Mua vaan ärsyttää toi kohu, mikä sen sanomisista on nostettu. Mutta onhan mies suvaitsevainen kuitenkin ihmisiä kohtaan, jos vaimona on maahanmuuttaja. Hän ei sitten vain suvaitse muiden kulttuureja. Hassua sinänsä.

Nestori kirjoitti:Okei, vängätään vähän. Kerro mulle Jartsa, että minkä uskonnon, taiteenalan, ideologian jne. edustavat ihmiset ovat soveliaita asumaan Suomessa? Immonen kirjoitti "yhdestä oikeasta Suomen kansasta". Määrittele minulle yksi oikea Suomen kansa. Mihin perustuu ihmisten luokittelu valinnassasi? Pitääkö kaikkien kuulua ev.lut seurakuntaan? Onko hiusten värillä tai pituudella väliä? Saako enää syödä pitsaa, hampurilaisia, kebabia? Mitkä ovat sopivat taiteenlajit? Saako harrastaa karatea, jalkapalloa, jääkiekkoa? Entäs kahvi ja tee? Saako puhua enää slangia tai edes eri murteilla? Voinko laulaa karaokea ja jos kuitenkin voin, niin voinko laulaa "Olen suomalainen"-kappaletta? Mitä on "puhdas kulttuuri"? Kerro Jartsa kerro.

Mä en nyt ymmärrä, mitä sä edes vänkäät, kun ei mulla ole mitään maahanmuuttajia tai pakolaisia vastaan, enkä ole Immosen kanssa mitenkään samaa mieltä. Sen jo sanoin tosin tossa aijemmin, että en halua islaminuskoa arkielämääni, siis esimerkkinä. Kuten en halua mitään muutakaan uskontoa, en buddhia, en juutalaisia. Oho, nyt olen antisemitisti. :mrgreen:

Mä vaan ymmärrän ton monikulttuurisuuden vastustamisen niin, että ei haluta, että suomesta ei haluta mitään kulttuurien sulatusuunia. Eli, miten sen nyt sitten tulkitsisi. Että esimerkiksi vaikka kulttuuri muuttuisi niin, että meidän arkiset tavat muuttuisivat. Että alettaisiin pitämään ramadanin aikaan töistä vapaata. Juhlittas pakkasherraa niinkun joulupukkia. Juhlittas kvanzaa ja hanukaa. En mä tiedä. Monikulttuurisuus on jossain määrin täysin väistämätöntä.
Ei allekirjoituksia

ViestiKirjoittaja Nestori » 30.07.2015 13:08

Jartsa kirjoitti:Mä vaan ymmärrän ton monikulttuurisuuden vastustamisen niin, että ei haluta, että suomesta ei haluta mitään kulttuurien sulatusuunia. Eli, miten sen nyt sitten tulkitsisi. Että esimerkiksi vaikka kulttuuri muuttuisi niin, että meidän arkiset tavat muuttuisivat. Että alettaisiin pitämään ramadanin aikaan töistä vapaata. Juhlittas pakkasherraa niinkun joulupukkia. Juhlittas kvanzaa ja hanukaa. En mä tiedä. Monikulttuurisuus on jossain määrin täysin väistämätöntä.

Enhän mää mitään vänkää. Totean vain, että Suomi on koko olemassaolonsa ajan ollut eräänlainen kulttuurien sulatusuuni. Ihmettelen vain kovasti, että mikä monikulttuurisuudessa ihmisiä oikein pelottaa, kun eivät ole tähänkään asti pelänneet, vaan pikemminkin imeneet kuin sieni vaikutteita ulkomailta? Ei se, että joku moskeija rakennettaisiin johonkin lähiön kylkeen pakota meitä islaminuskoviksi. Onhan meillä mytkin ev.lutit, ortodoksit, Jehovat, mormonit jne. Tai tuo pakkasherra. Venäläisiä ja virolaisia on ollut iät ja ajat Suomessa ja en mää ainakaan ole huomannut kenenkään mulle tuputtavan mitään pakkasherra-skeidaa. Tai, että juutalaiset olisivat mulle olleet tuputtamassa omia tapojaan. Suurin osa meitä ympäröivistä asioista on tullut muualta. Mitä meillä suomalaisilla muuta on, kuin sauna, Joulupukki (R.I.P.) ja helevetin kateellinen, ahdistunut ja sulkeutunut mielenlaatu? Jos nämä vain jätetään, niin mää lähen vetään.

Siinä vaiheessa, kun kansakunnan olisi pakko muuttaa omia perinneuskomuksiaan, niin olisi tapahtunut samanlainen ilmiö kuin joko Saksassa 1933 tapahtunut natsismin valtaantulo Hitlerin johdolla tai joku Pohjois-Koreamainen tai venäläinen diktatuuri, jossa toisinajattelijat ammuttaisiin. Ei se, että Suomeen tulee muita kansallisuuksia vielä merkitse sitä, että koko meidän kultturiperintömme jouduttaisiin hylkäämään.
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: SHL - KalPa - Penguins - Newcastle United - KooKoo

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 03.08.2015 18:15

Pikkuhiljaa alkaa olemaan Postin tavat tutut ja hommat hoituvat "lähes" ongelmitta. Tänään ajoin itse ensimmäistä kertaa jakelureittini ja meni todella hyvin. Muistin reitin kokonaan ja postit löysivät oikeille omistajilleen. Toisaalta tänään oli mainosten jakopäivä eli turhaa paskapaperia monen postilaatikkoon.

Mukavaa ajella ympäri haja-asutusaluetta, mutta aamulla postin lajittelu on yhtä helvettiä. Ei meinaa millään muistaa mistä läjästä pitää ottaa postit missäkin vaiheessa ja siinä kuluu aikaa... Ylityöt eivät kuitenkaan haittaa kun maksaavat +50% ensimmäiseltä kahdelta tunnilta ja siitä eteenpäin +100%. On sanottu, että työt tekee rauhassa loppuunasti ja näin olen tehnytkin.

Huomenna sitten ensimmäinen päivä yksin lajittelussa. Saas nähdä kuinka kusisetpaikat iskee :mrgreen:

Suosikkijoukkue: HC TPS, Ville Vahalahti

ViestiKirjoittaja TSS » 07.08.2015 19:16

Tänään kävi vesieristäjä tekemässä hommansa loppuun meikäläisen kylppärissä. Tuo oli ensimmäinen työvaihe mitä en tehnyt itse, kun taloyhtiö vaati sertifioitua tekijää, mutta täytyy sanoa että kun sohvalla telkkarin edessä istui kylmä olut kädessä katsomassa Tepsin ja Sportin pitsiturnaus -matsia ja kuunteli työn ääniä yläkerrasta niin kyllähän siinä mielessä kävi ettei se tämäkään ole hullumpi tapa remppaa tehdä! :tuoppi: :Thumb up:
"Ei loppunut ainoastaan Saku Koivun peliura. Tänään päättyi myös monen turkulaisen lapsuus. #Idoli" -Emil Elo

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 09.08.2015 10:50

Oli hieno ilta eilen. Huhhuh. Sattui ja tapahtui. Päädyin istumaan iltaakin Raskin, Elkinsin, Auvitun, Generousin ja Lambergin kanssa. :mrgreen:
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: TPS, Rantasen Rauno, Heikkisen Bono ja Virran Patu

ViestiKirjoittaja MustaSurma76 » 09.08.2015 12:34

Dev kirjoitti:Päädyin istumaan iltaakin Raskin, Elkinsin, Auvitun, Generousin ja Lambergin kanssa. :mrgreen:

Eli siellä on kaikki edarit ollut eilen liikenteessä... :mrgreen:
Hakamussuttelua Vaihtoaitiossa jo vuodesta 2011

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu