Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

Keskustelua ihan mistä vaan, kuitenkin hyvän rajan maussa.
Salming

Re: Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

ViestiKirjoittaja Salming » 18.01.2016 16:49

Nestori kirjoitti:Mistäs löytyisi kymmenen kappaletta aktiivista ja hyvää kirjoittajaa, jotka voisi laittaa paremmuusjärjestykseen? Minä en omille listoilleni kelpuuta mitään provoilijoita tai mukaviisastelijoita. Lisäksi ääneni saavien henkilöiden tulisi olla aktiivisia läpi vuoden, eikä kuukauden tai pari. Vähhiin käy ennenkuin loppuu?
Ehkä sitten voisit joustaa hieman periaatteissa, jotta löytäisit nuo kymmenen nimeä listallesi? Ei toki ole kenenkään pakko äänestää, mutta tuo äänestys on vuotuinen tapa, jota olisi mukava jatkaa. Ja jatkaa nimenomaan siten, että sinne oikeasti mahdollisimman moni kävisi antamassa äänensä, vaikka ne listan viimeiset sijat pitäisi väkisin puristaa ja vaikka arpoa. Ei se tilanne ainakaan sillä täällä parane, että nekin vanhat jäsenet, jotka ovat ennen äänestäneet jättävät nyt äänestämättä.

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 18.01.2016 18:40

Salming kirjoitti:Ehkä sitten voisit joustaa hieman periaatteissa, jotta löytäisit nuo kymmenen nimeä listallesi? Ei toki ole kenenkään pakko äänestää, mutta tuo äänestys on vuotuinen tapa, jota olisi mukava jatkaa...

Sori vain, mutta kuulun siihen sukupolveen jolla on vielä periaatteita ja tahto pitää niistä kiinni. Minusta koko äänestyksen idea menettäisi merkityksensä, jos listoille pääsisi kuka tahansa muutaman hyvän jutun kirjoittanut henkilö. En oikeissa vaaleissakaan käy äänestämässä "tavan vuoksi", enkä aio moista aloittaa edes leikkimielisessä äänestyksessä. :tuoppi:
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 27.01.2016 09:22

Mä en nyt tiedä ihan tarkkaan miten sanoisi, tai mistä lähtisi liikkeelle.... Mutta ihan sama. Here it goes.

Joku varmasti muistaa, kun joku aika takaperin juttelin siitä, kuinka sitä tuntee itsensä kaappihomoksi asuessaan Porissa Tapparan kannattajana. En tiedä sitten mitä tässä on tapahtunut. Onko se ympäristön ja yhteisön paine? Työkaverit? Onko se vaan niin, että ihminen muuttuu ja mielipiteet vaihtuu? En osaa sanoa... Sen vain sanon, että olen tutkiskellut itseäni jo jonkin aikaa ja lopulta löysin sisältäni sen faktan, että kannatan Ässiä. Pitkään olen taistellut vastaan sitä Ässien fanituoteryöpytystä katukuvassa sekä kiihkeitä kahvipöytäkeskusteluja, mutta ehkä olin sittenkin liian heikko. Ässät-Tappara matsissa se tapahtui lopullisesti, en mahtanut sille mitään. Vaikka kuinka yritin seurata Tapparan pelaamista, löysin itseni koko ajan seuraamasta Ässäleirin otteita enemmän. Ja lopulta kun Saarela laukoi Ässät voittoon jatkoajalla, tunsin sisälläni lämmöntunteen. Riemua. Mieleni olisi tehnyt huutaa, mutta en uskaltanut. Olin liian hämilläni. Mutta sen jälkeen tiesin, että nyt on vaihdettu leiriä. Turha taistella vastaan, jos sydän käskee tekemään niin.

Tappara... Koin kirvesrintoja fanittaessani suuria riemuja ja karvaita pettymyksiä. Suurimpina iloina Ojasen ennätysmaali ja numeron jäädytys. Lehterä, kova jätkä. Ja nousu arjakärkeen ja mestaruustaistoihin. Ja sitten kolikon kääntöpuolena kolme perättäistä finaalitappiota. Se söi miestä. Kun noustaan pohjamudista taistelemaan mestruudesta eikä sitä koskaan tulekaan. Saavutetaan kiima, käydään ihan huipulla saakka, mutta kliimaksi jää saavuttamatta. Jää vain tyhjyys. Pölyä ja tuhkaa. Intohimo ja intensiivisyys katoaa. Kun sa lyöt itses täysillä mukaan, mutta mitään ei tulekaan. Sitten se vaan lakkaa kiinnostamasta.

Näin on vaan parempi. Kun uskaltaa myöntää itselleen miten asiat on. Ja kertoo sen myös yhteisölleen. Nyt on kevyempi olla. Tää ei oo mikään hetken mielijohde vaan pitkän pohdinnan ja tutkiskelun tulos. Joku saattaa syyllistää ja jopa haukkuakin mua. Takinkääntäjäksi ja ties miksi. Mutta ei se mitään. Tää on mun elämää jääkiekon kantilta joten so not. Vanhimmat jäsenet varmaankin muistavat, kuinka mulla oli joskus jopa taustaa TPS-fanina... Tässä kävi vähän sama homma...

Huhhuh. Toi vaan piti saada ulos. Kiitos ja anteeksi. Nyt jatketaan tätä touhua sitten näillä väreillä. :laugh:
Ei allekirjoituksia

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 27.01.2016 16:55

No ohhoh.

Itse olen tämän jo täällä moneen kertaan vuosien aikana sanonutkin ja sanon taas, mutta omalla kohdalla tollasta ei vaan tule tapahtumaan ikinä. Ihan sama vaikka saatana muuttaisin Ouluun, niin kun se sydän on punainen, niin se on punainen. Yksikään liigajoukkue ei herätä IFK:n lisäksi minkäänlaista kipinää sisällä. Ei minkäänlaista. Vaikka mulla olisi Kärppien kausikortti ja kävisin katsomassa kaikki pelit, niin tiedän, että otteluiden suurin mielenkiinto kohdistuisi valotaululle ja siihen, että paljonko IFK:n peli on. :mrgreen:

Mä olen niitä heppuja joille pätee todellakin se sanonta, kerran IFK, aina IFK.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: TPS - On vain 1 Pool, Klopp och Kungen

ViestiKirjoittaja ArchieBunker » 27.01.2016 19:47

Täytyy allekironneen CV:hen lisätä ehdottomasti tieto Tukosen poikarakkauskaveruudesta, kuten alanasiantuntija noheva Antero metsolandiasta tiesi :tuoppi: ..
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää, ja ikävää ..

... Kuuluu perkeleellinen pulina, ketä ne mahtaa olla? .. Ketäs luulisit olevan ...

"Meillä suvussa on ollut tapana, ettei omia asioita valitella. Mieluummin otan moottorisahan ja lähen vetämään tukkia niin pitkään, että helpottaa." - Seppo Räty

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 27.01.2016 19:57

Jartsalta taas kerran eeppinen kirjoitus. _thumbup_ Eipä siinä, varmasti vaati rohkeutta tulla "kaapista ulos", mutta toivotan onnea valitsemallasi tiellä. Etäfanina itsekin olen alkanut symppaamaan Tepsiä hieman enemmän kuin pari kautta sitten, mutta en Kärppiä silti voisi kuvitella vaihtavani muuhun seuraan.

Kevät on alkanut siten, että koulussa ollaan joka päivä. Usein vieläpä 8.30-16.00, joten on jäänyt nyt kirjoittelu hieman vähemmälle, kun on niin paljon muitakin kirjoitustehtäviä, vaikka haluaisin ottaa kantaa useampaankin aiheeseen, jotka ovat olleet pinnalla viime päivinä. Palaan niihin askel kerrallaan, kun aikaa löytyy.

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 29.01.2016 09:43

Dev kirjoitti:Mä olen niitä heppuja joille pätee todellakin se sanonta, kerran IFK, aina IFK.

Ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Mä en oikein itsekään ymmärrä miten tässä pääsi käymään näin. :laugh: Pari vuotta sitten juuri Poriin muuttaneena muistan uhonneeni ja vannoneeni, että Kirvesrinta nyt ja aina. Ja että mua on turha alkaa käännyttään. Mutta ehkä mä olen sitten heikko. Itse pidän kuitenkin itseäni periaatteen miehenä. Tai sitten musta on vaan salakavalasti tullut ihkaoikea porilainen :shock: Mutta ajat muuttuu ja tuulet suuttuu, me vaan porskutetaan.
Ei allekirjoituksia

Suosikkijoukkue: Tappara & Hawks

ViestiKirjoittaja Snoga » 29.01.2016 12:18

Surullista katseltavaa tuo Tappara-osio on erityisesti nyt kun Jartsakin vaihtoi leiriä. Liigan tiimiosioista Sportin lisäksi ainoa, jossa ei ole ainuttakaan viestiä tämän vuoden puolella ja viimeisinkin viesti on jonkun nevöhööd-Multin kautta - varmaan joku DrMultihunterin halpa kopio. :dunno: Meikä jos sinne rupeaa "huippuvuosien" tapaan kirjoittelemaan, niin se on vaan yhtä yksinpuhelua, joka ei oikein sytytä.

Mielelläni haluaisin kirjoittaa myös ihan asiaakin (jotain vaihtelua aikaisempiin viesteihini, I know :)), mutta se edellyttäisi pelien katsomista, joka on jäänyt aika minimiin. Kiirettä tässä on pitänyt, kun useimmat päivät koulussa ovat sitä kahdeksan tunnin luokkaa ja yleensä kämpille päästyäni haluan vain levätä sekä rauhoittua hetken. Mitään raportteja jonkun toisen henkilön viestien perusteella en ala kirjoittamaan, se on fakta.

Viimeisin asiaviestini taitaa olla heinäkuun puolelta. :tuoppi:
Lohet joukkoraiskasivat minut ennen Merikosken ohijuoksutusta.

- Nestori

Suosikkijoukkue: TURKU, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Jack » 29.01.2016 15:02

Ja hyvää alkanutta viikonloppua veljille ja siskoille! Ylempänä mielenkiintoista pohdintaa omasta kannatus/fanitussuhteesta omaan joukkueeseen. Ensinnäkin Jartsalle tunnustusta esiin tulemisesta tai jos sen nyt voi verrata sitten tuohon kaapista ulos tulemiseen. :D

Tässä kahvikupin ääressä aloin itsekin pohtia omaa taustaa kannattamisesta, ja siitä onko joku oikein/väärin tai voiko kannattaa väärin. Omat juuret löytyvät syvästi Aurajoen rannalta Turusta ja Palloseurasta. Perheessä kannustettiin Tepsiä niin siitä tuli tottakai luonnollinen jatkumo. Oikeastaan vasta ala-asteen vikoina vuosina ja ylä-asteen alussa alkoi kiinnostamaan lätkä SM-liigan kautta vielä enemmän. Tätä ennenkin jääkiekkoa näin todella paljon lähinnä isoveljen harrastuksen vuoksi. Mutta Tepsistä sytyin isosti siinä 12-15 vuotiaana. Peliä mentiin katsomaan aina kun harrastuksista oli aikaa ja sai jostain kyydin hankittua hallille.

Tuo oma "lapsenomainen" kannattaminen ei kauaa kestänyt ja oikeastaan peruskoulun jälkeen aloin enemmän ja enemmän seuraamaan vain hyvää jääkiekkoa ja tarve kannattaa/fanittaa jotain seuraa jäi taka-alalle. Tänäpäivänä Liigasta toki TPS on yhä edelleen ja tulee olemaan numero uuno. Nykyään lahtelaisena en osaa kuvitella että minulle kävisi ns. Jartsat. En mä toki usko että mua löytää ikinä minkään joukkueen fanikatsomosta. Suosikit joka sarjasta löytyy mutta se siitä. Fanitushommat jätän muille, näitä kavereita toki isosti arvostan. Tarkemmin ajateltuna ehkä multakin joku mörkö kaapista löytyy. Tällä ja viime kaudella on tullut eniten katsottua Jokereiden otteluita. Jokerit ja KHL on kolahtanut mulle isosti sillä se on pystynyt tarjoamaan mulle viime aikoina eniten hienoja urheilukokemuksia. Mun puolesta jokainen saa kannattaa siltä mikä tuntuu oikealta ja vaikka vaihdella joukkuetta joka kausi.
Aurinkokuningas: "vaihdetaan klubin takkia, tuu sä koutsaamaan, luo se buumi tonne, mä tulen sinne jakamaan noit viisauksii sinne ylen lämpimää officee."

Suosikkijoukkue: HC TPS, Ville Vahalahti

ViestiKirjoittaja TSS » 29.01.2016 15:51

Lyödäänpä myös oma lusikka soppaan. Turun lähialueilta kotoisin ja isä seurasi Tepsin pelejä ja siinä samalla pikkupoikana tuli katsottua Hockey Nighteja ja joskus varmaan 5-vuotiaana pääsin myös mukaan matseihin. Se oli aikaa kun Saku Koivu oli juuri nousemassa ja lopulta mukana tuomassa ensimmäistä maailmanmestaruutta Suomeen. Silloin syttyi rakkaus Palloseuraan ja olihan se ylpeydenaihe kannattaa ehkä koko Euroopan kovinta seuraa. TPS-Jokerit -väännöt olivat jotain sellaista jota tuskin koskaan Liiga enää voi itselleni tarjota, vaikka pikkupoika olinkin.

Vuodet vierivät ja vaikka menestys jäi taakse niin tunne palloseurasta ei muuttunut, ei myöskään opiskelemaan Hämeenlinnaan lähdettyäni. Sitten tuli, kaiken muun paskan ohella, case Vahalahti, joka vei sen suurimman tunteen pois. S. Koivu ja Vaha ovat aina meikäläiselle ne kaksi suurinta kiekkoilijaa. Oksetti miten todella seurauskollista ikonia kohdeltiin. Täysin ei ole Palloseuran kannattamista pystynyt lopettamaan, mutta samanlaista intoa ei enää ole, vaikka likipitäen kaikki matsit tulee Ruudusta katsottua ja välillä käytyä paikallakin. Tunne olisi ehkä osin palannut jos TPS olisi saanut Vahan houkuteltua takaisin, mutta taitaa mies viettää loppu-uransa Raumalla.

Nykyään pk-seudulla asuessani olen välillä päässyt edustustilaisuuksissa katsomaan Jokereiden ja HIFKin pelejä, Jokereita voisin ehkä seurata täällä enemmänkin, mutta KHLn taustojen ja Rotenbergien yms. vuoksi en viitsi rahaa kantaa noihin matseihin. HIFKiltä olin katsomassa yhden poff-matsin, lahjaksi saatu sini-punainen kaulaliina kaulassa HIFKiä kannustaen ja täytyy myöntää että jollain pervolla tavalla se tuntui melko hyvältä, mutta syvempää suhdetta siitä ei syntynyt.

Matseja tulee vielä katseltua, mutta ei tuo kiekko enää samalla tavalla jaksa innostaa kuin aikanaan. Otteluiden taso on laskenut ja pelit menneet liian taktisiksi, kunnon koohotusta on paljon mukavampi seurata. Tällä kaudella vielä lisämausteena lukuisat sikailut, joiden edessä kurinpito on ollut täysin munaton. Nyt aina kun katsoo pelejä on pelko persiissä koska joku Bloodin kaltainen paskakasa teloo oman tähtipelaajan taas telakalle.

Tuote ei ole kunnossa ja voi olla että kun joku sopiva korvike löytyy niin jää seuraaminen lähes kokonaan.
"Ei loppunut ainoastaan Saku Koivun peliura. Tänään päättyi myös monen turkulaisen lapsuus. #Idoli" -Emil Elo

Suosikkijoukkue: Karri Kivi

ViestiKirjoittaja Ipandeeros » 29.01.2016 17:14

Isketään nyt omakin lusikka tähän keitokseen.

Itse olen ollut Ilveksen miähiä aina naperosta asti. Pienenä tahrana toki noin kymmenen vuoden takaiset tapahtumat, kun kävin katsomassa pari Tapparan kotipeliä ja näitä myös kannustin. Olen ehtinyt kuitenkin toipumaan ja se hieman lieventää, että tuolloin olin vielä nuori pojan koltiainen. Mutta kyllä kuitenkin sydämessäni on sykkinyt aina erittäin vahva Ilves-sydän. Isäni on tapparalainen ja äitini taas ilvesläinen, joten kai se tuli siinä äidin maidossa. Ja onhan nyt Ilveksen värit ja logo paljon komeammat kuin naapurilla. ;)

Aktiivisesti rupesin hallissa käymään vasta reilu kuusi vuotta sitten. Aiemmin tuli käytyä katsomassa noin 5-7 matsia paikan päältä. Kolmen viimeisen vuoden aikana olen tainnut jättää vain kolme tai neljä kotipeliä väliin.

Onhan tämä Ilveksen meno vuodesta toiseen surullista seurattavaa. Nyt on tulossa neljäs jumbosija seitsemän vuoden sisään. Nostankin itselleni ja muille kanssatovereilleni kuvitteellista hattua, että vielä Ilveksen mukana mennään. Ei ihan helppoa ole tämän seuran kannattaminen. Ymmärrettävästi osa on jo luovuttanut ja siirtynyt muunlaisen viihteen pariin. Voi kun se olisikin niin helppoa jättää tämä uppoava laiva ja alkaa kannustamaan jotain menestyvää seuraa, mutta kun se ei vaan ole. Ilveksen mukana mennään, vaikka sarjatasona olisi Suomi-Sarja. En pysty kannustamaan mitään muuta seuraa aidosti - koskaan.

Onhan se myös ikävää, että Pirkanmaalle muuttavat potentiaaliset kannattajat tai sitten pienempi väki todennäköisemmin valitsee seurakseen Tapparan menestyksen vuoksi.

Enhän minä muuta toivo enempää kuin sitä, että Ilves edes kerran minun elinaikanani nostelisi Kanada-maljaa kohti hallin kattoa. Ehkä joskus... Kyllä hienot perinteet omaava Ilves ansaitsee paljon parempaa. :Thumb up:
" Siihen ei oikein löydy sellaisia sanoja, joilla osaisin kuvata sitä, kuinka suurena kunniana koen sen, että saan olla Tampereen Ilveksen kapteeni. Se on minulle äärimmäisen suuri kunnia. " - Sami Sandell

" Ei se riitä, että halutaan viimeinen paikka säälipleijareihin. Mikä helvetin tavoite se on? " - Karri Kivi

Suosikkijoukkue: SHL - KalPa - Penguins - Newcastle United - KooKoo

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 29.01.2016 18:19

Keskustelua käydään ehkä vähän väärässä ketjussa, mutta menkööt. Ylläpito korjatkoon tarpeentullen. On ollut mielenkiintoista lukea näitä pieniä pintaraapaisuja aiheesta "miksi juuri tämä seura". Jartsan en koskaan uskonut vaihtavan leiriä, mutta jotenkin olen aina hänet mieltänyt hulluksi Porilaiseksi. Tai ainakin siitä lähtien kun tiedostin äijän siellä asustavan. Patasydän sopii sulle hei!

Omaan historiaani liigaseurojen kanssa mahtuu neljä jengiä. Ne ovat KalPa, KooKoo, HPK ja JYP. Muistan kuinka olin katsomassa ensimmäistä kunnon lätkämatsia pikkupoikana Kuopiossa. KalPa oli juuri noussut takaisin pääsarjaan ja sitä halveksittiin monessa paikkaa. Niin myös Varkaudessa naureskeltiin kuinka Mestis jengi konttaa peränpitäjän paikalla. Kerhoa tuli kannatettua siihen aikaan ja varsinkin kun näki Chiodon tolppien välissä myöhemmin niin palo komeaa Ritari-logoa kohtaan oli huipussaan. Sitten tuli kauden mittainen katkos jolloin lätkä ei vain enää kiinnostanut.
Joky syksy tuli sitten ostettua uusin änäri. Selailin joukkueet ja rosterit läpi jolloin JYP:istä tarttui kuningas Immonen. Legendaarinen Hurrikaaniketju Pile-Immonen-Rööki Ana oli jotain niin huikeaa! Tulipa syylistyttyä myös rikokseen ja ostin JYP:in pelipaidan... Onneksi kyseessä kuitenkin keräilyharrastus nykyiseltään. JYP jäi kuitenkin yhden talven ihmeeksi ja aloin käymään aktiivisesti KalPan peleissä. Muutama peli takana ja silloin se rakkaus roihahti ilmiliekkeihin. Kilpisydän taottuna rintaan ja ne värit. KELTAMUSTA!!! Nyt tunnen olevani aito savolainen. Viärä ku mikä! En enää koskaan sitä muuksi muuta taikka vaihda. Kannua nostellaan Kuopiossa lähitulevaisuudessa, se on varma.
Neljäs jengi on sitten KooKoo. Mestistä tuli seurailtua aktiivisesti ja Jukurit oli oksettava porukka. Luonnollinen valinta oli siis KooKoo. Joukkueen värit ovat yhden parhaimmista koskaan. Nyt tunneside on jo vahva ja Kymenlaakson ylpeys on toinen rakkaistani.

Suosikkijoukkue: TPS - On vain 1 Pool, Klopp och Kungen

ViestiKirjoittaja ArchieBunker » 29.01.2016 18:24

Jos se tulee helposti, niin se on ripuli. Lapsenuskoinen pelleily vatipäiden kanssa, sektorilla metsolandia versus mansester päättyi jo vuonna, kun isä lampun osti ja sen jälkeen elämä on ollut mustavalkoista, ja tulee muuten olemaan hamaan tappiin saakka, koska minä voin :tuoppi: ..
Hetken kestää elämää ja sekin synkkää, ja ikävää ..

... Kuuluu perkeleellinen pulina, ketä ne mahtaa olla? .. Ketäs luulisit olevan ...

"Meillä suvussa on ollut tapana, ettei omia asioita valitella. Mieluummin otan moottorisahan ja lähen vetämään tukkia niin pitkään, että helpottaa." - Seppo Räty

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 29.01.2016 19:06

Kärpät. Ei muita.

Siltikin jäin miettimään kiekkokarttaa ja alitajunnasta löytyy "suosikkeja" eri kaupungeista:

Tampere: Ilves
Kymenlaakso: KooKoo

eli esimerkiksi, jos Ilves pelaa Tapparaa vastaan, niin toivon yleensä Ipan voittoa. KooKoo vs. SaiPa tai Jukurit, niin kouvostoliiton puolesta liputetaan. Muut joukkueet on enemmän tai vähemmän "aivan sama". Mut kääntyisinkö KooKoon tai Ilveksen faniksi, vaikka muuttaisin Tampereelle/Kouvolaan? En usko. :tuoppi:
Oulun Kärpät

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 30.01.2016 11:09

Nyt olisi seuraavanlaista teemaa tarjolla foorumille.

http://imgur.com/a/2SGQ3

http://imgur.com/rnqRPwF

http://imgur.com/xWgdpNt

http://imgur.com/pBRnHWC

- Juuri oikea värisävy mielestäni. Vaalea ja sinertävä, lisäksi valkoinen ei ole pätkääkään liian kirkas.
- Tuohon saa väsäiltyä foorumille uuden logon, joka sitten sopisi teeman kanssa yhteen.
- Aika selkeät noi namikat, mitä nyt viestissä taitaa olla vain nuo "quotet ja editit", muuten suomenkielistä.

Harkintaan menee.
- Olen aina IFK

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu