Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

Keskustelua ihan mistä vaan, kuitenkin hyvän rajan maussa.
Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

Re: Puhutaan paskaa ketjun paluu, Vol 3

ViestiKirjoittaja Multi » 31.03.2015 23:18

Hartikainen35 kirjoitti:Juu no katsellaan nyt. Kiitos kun maalailit piruja seinille, mutta toivottavasti kestää :dunno:

No en nyt ole vuoteen ollut läheisesti tekemisissä tietokoneiden kanssa, joten tilanteet on voineet muuttua ja yksilöitähän nuokin on. Kuten sanoin toivottavasti koneesi kestää, rauta on ainakin sellaine että koneella pärjäät varmaan sen 3-5vuottakin mikäli mekaniikka vaan kestää. (riippuen toki käyttötarkoituksesta)
Turha koittaa ylläpito voittaa

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 01.04.2015 08:20

Mä kävin justiinsa pari viikkoa sitten ostamassa Acerin kannettavan. Halvalla lähti ja toimii aivan perkeleen hyvin. HP:n 17 tuumasta mä aluksi tiirailin, mutta tyydyin sitten tähän 15:6 tuumaseen. Kirjoittelemisessa on ollut opeteltavaa, koska en ole ikinä oikein osannut näpytellä näillä kannettavilla, mutta nyt on alkanut jo sujumaan.

Ainut miinus oli se, että maksoin käteisellä ja säästökassa koki pienen kolauksen. :mrgreen:
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: TURKU, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Jack » 01.04.2015 09:00

DrMultihunter kirjoitti:itse laita merkki HP (Helvetin paska) vuoden takuulla olevia paskoja laitteita...

Kuusi vuotta pärjännyt jo 500erkin HP:lla ja edelleen puksuttaa etiäpäin. Toki viilennys/tuuletuslevy koneen alla lähes välttämätön. Pitäis varmaan käyttää kone jossain huollossa et putsaisivat pölyt veks. Meikäläisen käytössä toimii vielä muuten moitteettomasti, mutta akku mennyt käyttökelvottomaksi.

Mietinnässä on ollut jo uudenkin hommaaminen, viimeistään sitten kun paluu koulun penkille jälleen tapahtuu. Oon vähän kuollannut tuon MacBook Airin perään. Siinä olis kaikki mitä mä tartten. Tehokas ja kevytrakenteinen ja kuulemma helvetin hyvä akun kesto.

http://www.gigantti.fi/product/tietokon ... 13-3-md760
Aurinkokuningas: "vaihdetaan klubin takkia, tuu sä koutsaamaan, luo se buumi tonne, mä tulen sinne jakamaan noit viisauksii sinne ylen lämpimää officee."

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO

ViestiKirjoittaja Multi » 01.04.2015 12:19

Niin HP:han oli ennen johtavia, ellei johtava merkki mutta taso on kyllä laskenut hurjasti. Nämä HP:n isot ongelmat on ollut tässä 2-3v sisällä, sitä ennenhän HP-koneita käytettiin erittäin paljon eri työpaikoillakin.

MacBookit on hyviä, vaikka kuinka tekee pahaa tämän sanomisessa (en tue omppua) niin tosiasia on se, että kannettavat on helvetin tehokkaita ja yleensä aika kestäviäkin. Akun kesto niissä on hyvä myös, itse en välitä Applen käyttiksestä vaikka rehellisyyden nimissä siinä on paljon vähämmän turhaa paskaa kuin winukassa. Toinen tosiasia on se, ettei Applen koneilla voi kikkailla ihan niin paljoa kuin windows alustoilla, tosin en tiedä haluaako teistä kukaan ihmeemmin edes kikkailla, eli kustomoida ja modata? Tämäkin tosin muuttumassa, kun uuteen Win10 on vissiin tulossa kaiken maailman estoja.. :facepalm:

Itse suosin pöytäkoneita, koska niitä pystyy helpommin päivittämään ja pitävät näin ollen tehonsa pidempään. Olkoonkin, että tällä hetkellä en omista pc:tä. Ei ollut silloin varaa ostaa haluamanaani myllyä, joten tyydyin Samsungin peliläppäriin jonka sain Gigantin tietokonemyyjänä sisään ostamis hintaan.

Seuraava kone kyllä tulee taas olemaan PC ja ostan osat itse ja kokoan joko itse tai kavereiden kanssa, näin saa hinta-laatusuhteeltaan ylivoimaisia myllyjä joita helppo päivittää ja pidentää elinvuosia. Onko palstalla muita jotka on itse koonnet omat koneet? Itse en ole itselle koonnut, mutta parille kaverille olen kokoamassa ollut ja entisessä työssäoppimispaikassakin tuli tuota harrastettua sekä osien vaihtoa. Läppäreissäkin periaatteessa osien vaihto voi onnistua, mutta työtila järkyttävän pieni ja nykyään oikeastaan läppärit tehdään niin, että osien vaihtaminen olisi mahdotonta siitä voimakas :fuckyou:

Jos kuitenkin ostaa valmiin koneen ja varsinkin läppärin niin, Lenovo (IBM), Asus, Apple, Samsung siitä kastista konettani etsisin.. Acerit ja HP:t en uskoltaisi hankkia, sen verran on enemmän ongelmia niissä viime vuosina ollut. Mitään tarkkoja lukuja en ole koskaan nähnyt, joten voi mennä osioon ammatillista huttua. Kuitenkin niin moni alalla oleva, on ollut samaa mieltä näistä nyt parikolme vuotta...

Niin ja Jack puhui tosta viilennys alustasta, sellaiset on helvetin hyviä ja säästää läppäreitä paljon vaikka niissäkin tuulettimet on. Eivät myös maksa tuhottomasti, joten jos haluaa säästellä läppäriään niin suosittelen kyllä lämpimästi. :tuoppi:
Turha koittaa ylläpito voittaa

Suosikkijoukkue: SHL - KalPa - Penguins - Newcastle United - KooKoo

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 01.04.2015 17:32

Viilennysalusta on löytynyt tästä taloudesta jo monia vuosia. Älyttömän hyvä keksintö ja todellakin helpottaa läppärin ilman saantia. Itse puhdistelen läppärit aina imuroimalla ja avaamalla pohjan. Hyvin on lähtenyt pölyt, mutta tämän uuden kanssa tuskin samaa teen.

Pöytäkone olisi sitten jotain ihan mahtavaa. Ei vaan ole tilaa missään ja eikä myöskään varaa. Joskus myöhemmin olisi kiva rakentaa nestejäähdytteinen super masiina jonkun asiantuntevan kanssa.

Mutta tosiaan... Kylläpä sitä köyhää työtöntä taas koetellaan. On kuun ensimmäinen päivä ja rahat miltei lopussa jo nyt. Auton perkele hajosi tänään ja siinäpä sitä sitten ollaan... Onneksi vikana taitaa olla vain nokka-akselin asentotunnistin (50e + työt) niin ei mene kuin satanen. Täytyy todella toivoa, ettei se saatanan ketju ole päässyt hyppäämään. Onneksi takuuta vielä jäljellä ja Laakkonen kaiken järjen mukaan joutuu maksumieheksi jos se on sattunut korkkaamaan koska vuoden varaosa- ja työtakuu. Myöhemmin olisi vielä kaverin korjaamolla kesäpyörien alle vaihto sekä ilmastoinninhuolto. Siihen se satanen, mutta auton asioista en ala tinkimään. Makselin äsken laskut ja näiden menojen jälkeen jää loppu kuukaudeksi rahaa ruhtinaalliset 127,97€.
Vielä pitäis käydä kaupassa ja tankilla. Köysi kiristyy kaulan ympärillä. (Tämän koneenkin ostin mummon lainaamilla rahoilla...)

Onko tällä saatanan foorumilla muita työttömiä kuin Härski? Vai onko etelän kokoomus kermaperseet varmassa leivänsyrjässä kiinni?

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 01.04.2015 17:39

Mua on pitkään kiinnostanut se, että mitä porukka täällä tekee työkseen? Mikä on ammattinimike? Voisi melkein ketjunkin perustaa.

Jos sulla on alle 2000€ tulot ja olet omillaan asuva, vinkki, älä omista autoa. Se ei kannata pienillä tuloilla.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 01.04.2015 17:43

Dev kirjoitti:Annoin Nestorille äänen, kun se on välillä semmonen mulkku.

Tää on taas niin tätä. :facepalm: Meikä on huonoin kirjoittaja, koska olen mulukku? Ei perkele sentään. Taas kerran on johtajallamme luetunymmärtämisen kanssa ongelmia. :wall: :mrgreen:
Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 01.04.2015 17:51

Dev kirjoitti:Mua on pitkään kiinnostanut se, että mitä porukka täällä tekee työkseen? Mikä on ammattinimike? Voisi melkein ketjunkin perustaa.

Jos sulla on alle 2000€ tulot ja olet omillaan asuva, vinkki, älä omista autoa. Se ei kannata pienillä tuloilla.

Tuollainen ketju olisi varmasti pirun mielenkiintoinen ja eri näkökulmia antava joten eikun vaan juttua kehitteille jos vaan joku haluaa kertoa työelämästään anonyymisti.

On totta, että jos tulot ovat paskat niin auto nielee helvetinmoisen osan. Se on kuitenkin jokaisen oma valinta eivätkä kaikki asu siellä helsingissä jossa pääset kulkemaan kätevästi paikasta toiseen julkisellaliikenteellä taikka kävellen. Meikäläiselle auto on välttämätön harrastuksissa käynnin, kaupassa käynnis, vanhempien auttamisen jne vuoksi. Onneksi omat vanhempani ovat sen verran reiluja ja hyvä sydämisiä, että omasta vähästään auttaavat minkä pystyyvät. Kun puhutaan työttömästä äidistä ja isästä joka on vammautunut nuorena autokolarissa ja on taannoin täyttänyt sen verran vuosia, että eläke tippui niin alas, että melkein itketti. Minä en autosta luovu sen on varma. Ja kyllähän vakuutuksien bonukset kertyvät vuosi vuodelta kun ajelee varmoin ottein eikä hölmöile sekä miettii sitä polttoaineen kulutusta, että tarvitseeko jokaista matkaa mennä autolla.

Suosikkijoukkue: Ilves, QPR,Torpedo Nizhny Novgorod, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja wildwind » 01.04.2015 18:33

Dev kirjoitti:Mua on pitkään kiinnostanut se, että mitä porukka täällä tekee työkseen? Mikä on ammattinimike? Voisi melkein ketjunkin perustaa.

Minulla on käsitys, että suurin osa joukostamme on vielä opiskelevia ihmisiä? Voin toki olla väärässäkin.

Itse olen pääasiassa ka-kuljettaja mutta viikoittain hoidan kyllä myös tukkumyyjän tehtäviä. Jokaisella työviikolla teen myös sellaisia töitä, jotka itse rohkenisin asettaa jopa jonkinlaisen varastomiehen työnimikkeen alle.

Olen saattanut asian aikaisemminkin julki tuoda mutta kerrattakoon, että kaiken kaikkiaan työni on monipuolista ja sen eri osa-alueiden oppimiseen olen panostanut niin tässä nykyisessä työpaikassani, kuin kaikissa aikaisemmissakin työpaikoissani. Jotenkin tuntuu, että nykyajan työpaikat saa säilytettyä parhaiten tätä kautta. Sinun on tehtävä itsestäsi tavallaan "moniosaaja" ja näin lisäät mahdollisuuksiasi säilyttää mieleisesi työpaikka. Tämä myös antaa haasteiden kautta ihan uutta mielekkyyttä ja motivaatiota työhön, sekä mahdollisesti jopa lisää palkkaa, näin itse asian koen.
Jos kerran nauru pidentää ikää, mitäköhän totisuudesta sitten seuraa?

Kun on pää pilvissä, näkee huonosti.

Jotkut ihmiset tuovat iloa minne sitten saapuvatkin- toiset taas mistä lähtevätkin.

Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Dev » 01.04.2015 19:04

wildwind kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että nykyajan työpaikat saa säilytettyä parhaiten tätä kautta. Sinun on tehtävä itsestäsi tavallaan "moniosaaja" ja näin lisäät mahdollisuuksiasi säilyttää mieleisesi työpaikka. Tämä myös antaa haasteiden kautta ihan uutta mielekkyyttä ja motivaatiota työhön, sekä mahdollisesti jopa lisää palkkaa, näin itse asian koen.

Tää on kyllä täysin totta. Mullahan on esim. tilanne se, että mä en ole vakkarina nykyisessä työpaikassa. Olen niin sanottu töihin kutsuttava. Mutta koska mä olen hoitanut hommani niin hyvin ja teen käytännössä kaikkea mahdollista mitä firmassa vaan tehdään, eli olen moniosaaja, niin mulla ei ole pulaa töistä. Joka palkkajaksossa paukkuu se yli 80h tunneissa (kahden viikon jaksot) Ajojärjestelelystä on mulle pariin otteeseen sanonuttu kanssa, että sun ei tartte duunin puolesta huolehtia, sulle riittää hommaa koko ajan. Positiivista tossa on se, että mä saan päättää myös ite mun lomat.

Niin ja vaikka mä monia asioita teen, niin pääsääntösesti mä olen kuitenkin kalusteasentaja.
- Olen aina IFK

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 01.04.2015 19:42

wildwind kirjoitti:Sinun on tehtävä itsestäsi tavallaan "moniosaaja"
Tämä totta. Allekirjoittanut on ollut työelämässä melkoisen kauan ja koska nuorempana ei tullut väheksyttyä minkäänlaista työtä, niin olenkin ollut työllistettynä koko ajan. Erilaisia ammattinimikkeitä minulle on kertynyt n. 25 kpl. Autolla on tullut ajeltua ympäri maakuntaa ja kalusteitakin on tullut asennettua. ;) Mulla on tuota koulutustaustaa kans sen verran, että tietotaitoa löytyy sinne sun tänne.

Sen oon huomannu, että kun on tullut tehtyä töitä niin duunari- kuin virkamiespuolella, niin on tullut yhä enenevissä määrin suuri kunnioitus jokaisen alan ihmisiä kohtaan. Se on sen kaupan kassan tai firman siivoajan työ ihan yhtä arvokasta kuin sen toimarin tai kunnan pikkukihon työ. Joka kohottaa itsensä toisten yläpuolelle jonkun ammattinimikkeen takia, on kyllä pikkuisen latvasta laho.

Jaa, että mitä teen työkseni tällä hetkellä?
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: TURKU, Minnesota Wild

ViestiKirjoittaja Jack » 01.04.2015 22:19

Täälläpäin pyöritellään pesukoneita. Niin, olen pesijänä pesulassa. Kaksivuorotyö ja hommaa riittää välillä enemmän kuin tarpeeksi. Tuon pesupuolen lisäksi monenlaista muuta vastuuhommaa koneiden ja laitteiden parissa. Kesäksi ehkä muihin hommiin ja kevällä olis tarkotus pitää paussiakin työelämästä pääsykokeiden takia. Syksyllä olis siis tarkotus palata takaisin koulunpenkille.

Toinen "välivuosi" siis lukion jälkeen menossa. Eka vuosi meni intissä ja nyt sitten ollut intin jälkeen kokopäiväsesti töissä. En pidä näitä välivuosia kyllä yhtään pahana. Työkokemusta oon saanut kolmesta eri työpaikasta/alasta ja ei se kirstun pohjakaan ihan tyhjä ole. Mukavampi lähteä omille opiskelemaan kun on vähän saanut säästettyä rahaa. Työ se on mikä opettaa. :Thumb up:
Aurinkokuningas: "vaihdetaan klubin takkia, tuu sä koutsaamaan, luo se buumi tonne, mä tulen sinne jakamaan noit viisauksii sinne ylen lämpimää officee."

Suosikkijoukkue: Muutama NHL-joukkue + Josi, Karlsson, Gaudreau

ViestiKirjoittaja Jyri » 01.04.2015 22:28

Jack kirjoitti:Toinen "välivuosi" siis lukion jälkeen menossa. Eka vuosi meni intissä ja nyt sitten ollut intin jälkeen kokopäiväsesti töissä. En pidä näitä välivuosia kyllä yhtään pahana. Työkokemusta oon saanut kolmesta eri työpaikasta/alasta ja ei se kirstun pohjakaan ihan tyhjä ole. Mukavampi lähteä omille opiskelemaan kun on vähän saanut säästettyä rahaa. Työ se on mikä opettaa. :Thumb up:

Ehdottomasti samaa mieltä. Itselläni on ihan hyvin työkokemusta siihen nähden, että lukio on todennäköisesti nyt suoritettu. Tilastojen tekeminen onnistuu ja vaikka se on usein yksitoikkoista, niin onhan se työkokemusta ja samalla saa rahaa.

Journalismia olisi tarkoitus alkaa opiskella jos vaan pääsen johonkin paikoista, joihin haen. Lisäksi englanninkielen kääntäminen kiinnostaisi varsin paljon.

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 02.04.2015 12:00

AI JUMALAUTA, ETTÄ ON HYVÄ FIILIS!!!!

Auto jälleen kunnossa ja eikä sitä rahan paskookaan mennyt kuin vajaata satanen. Oli sen verran reiluja entiset työkaverit, että sain jättää auton viime yöksi firman halliin ja tänään sitten laitoin kuntoon itse. Eivät ottaneet rahaa laitteiden käytöstä vaikka sitä kovasti tarjottelinkin. Ai helvetti, että on hyvä mieli kun itse osasin korjata! Ei mennyt se ammattikoulu ihan hukkaan :cool:

Nyt sitten jääkin sen verran enemmän rahaa, että pääset sittenkin syntymäpäivänä syömään ravintolaan pihvin ja ensiviikolla sitten kauppaan ja kärriin saa muutakin kuin makaroonia!!! JES!!! :Thumb up: :Thumb up:

Suosikkijoukkue: Lukko, Minnesota Wild, fudis QPR

Suomen murre, ja Laitila

ViestiKirjoittaja jurachess » 02.04.2015 18:41

Laitilan murretta, ja Heli on mun frendi. https://www.youtube.com/watch?v=0gLSV-Nk2-I
Liigagurun mestari kaudella 2009 - 2010.

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu