Vaihtoaitio.net

Kiitos kaikista vuosista. Vaihtoaitio on poistunut studiosta.
Tänään on 14.12.2017 20:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16.08.2015 16:54 
Mites tasapelit runkosarjassa vai veikataanko pelkästään ottelun voittajaa?

ViestiLähetetty: 16.08.2015 16:58 
Poissa
Ylläpitäjä

Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens
Salming kirjoitti:
Mites tasapelit runkosarjassa vai veikataanko pelkästään ottelun voittajaa?

Hyvä kysymys. Olisiko edelleen se 4p, mikä on ollut jo jotakin vuosia käytössä?

Profiili  

ViestiLähetetty: 16.08.2015 17:09 
Poissa

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO
Dev kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisiko edelleen se 4p, mikä on ollut jo jotakin vuosia käytössä?

Itse poistaisin tasurit kokonaan ja veikattaisiin vaan voittajaa runkosarjassa eli 1 ja 2. Mikäli tasurit pysyy mukana, niin tuo neljäpistettä on pitkään ollut ja vaikka se ei eroa kuin pisteen kolmesta, niin tuo neljä on mielestäni vain liikaa. Sarjassa kuitenkin on mennyt aika monikin ottelu tuonne jatkoille ja voittomaalikisoihin, niin tuo neljäpistettä on liikaa. Yksinkertaisinta ja selkeintä olisi poistaa tasurit kokonaan, mutta jos ne pidetään mukana, niin mielestäni ainoa järkevä pisteytys niille on kolme pistettä.

Muuten olen edelleen antamassa kannatusta tuolle sarjataulokon mukaan menevälle pisteytykselle, se on selkeä ja tuo vaihtuvuutta kierroksiin. Vararivit ei jatkoon.

Profiili  

ViestiLähetetty: 16.08.2015 17:30 
Joo-o. Jos miettii, että tasurista on aina saanut sen neljä pinnaa tosiaan. Viime kaudella sitten esimerkiksi kun Kärpät oli rankattu parhaimmaksi jengiksi, sen voitosta sai 2,25 pinnaa. Ja tavallaan nyt "parhaat" joukkueet antavat vain yhden pisteen ja tasuri edelleen neljä. Vähän olen samoilla linjoilla Multin kanssa, että neljä pinnaa on ehkä hieman liikaa. En kuitenkaan olisi poistamassa tasapelejä kokonaan, koska ne kuuluvat tämän gurun historiaan. Toki ruksin laittamisesta lappuun pitäisi myös palkita tarpeeksi hyvällä pistemäärällä, jotta olisi kannattavaa kokeilla toisinaan tasapelivaihtoehtoa. Siksi sen pistemäärän tulisi olla kuitenkin vähintään kolme. Nyt kun asiaa miettii vielä uudestaan tätä kirjoittaessa, ei se neljä pinnaakaan välttämättä liikaa ole. Oma ehdotukseni on kuitenkin kolme tai sitten jokerina 3,5 pistettä.

Playoffien systeemi kuulostaa ihan ookoolta. Toki tuossakin on taktikoinnin mahdollisuus, eli veikkaamalla esimerkiksi 2-2 on mahdollista saada vähintään neljä pinnaa, kunhan molemmat jengit tekevät 1-3 maalia, joka on usein melko todennäköistä.

ViestiLähetetty: 20.08.2015 15:26 
Poissa
Ylläpitäjä

Voi pärssuti, kun on vaikeaa miettiä noiden poffien sääntöjä. Mitä pidempään funtsin tuota aikaisempaa ehdotusta, niin sitä huonommalta se vaan kuulostaa.

Runkosarjasta en kyllä poista tasureita. Ne on ja pysyy.

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.08.2015 15:40 
Poissa

Suosikkijoukkue: YLLÄPITO
Dev kirjoitti:
Runkosarjasta en kyllä poista tasureita. Ne on ja pysyy.

Pidä vaan, mutta arvon pitää olla jotain muuta kuin neljä pistettä. Mikäli puolikkaita annetaan, niin 2,5 tasurin arvoksi, jos vaan kokonaislukuja niin silloin kolme on ainoa vaihtoehto. :Thumb up:

Profiili  

ViestiLähetetty: 20.08.2015 17:19 
Poissa
Ylläpitäjä

Mun mielestä toi 3p kuulostaa hyvältä tasurista. Pääasia olisi runkosarjan osalta se, että päästään eroon noista puolikkaista pisteistä ja sun muista.

Sanokaa mulle mitä helevettiä keksitään tonne poffeihin. Ei tuu mitään mieleen ja kun meikäläinen ei ole alunperinkään tykännyt tästä 2,3 - 2 systeemistä. :wall:

Profiili  

ViestiLähetetty: 31.08.2015 16:13 
Poissa
Ylläpitäjä

Joo lopputulema on nyt se, että jatketaan playoffeissa samoilla säännöillä kuin tähänkin asti. Runkosarjan pisteytys tulee nyt sitten SM-Liigan oikean runkosarjan mukaan. Tasureista saa 3p. Väsään säännöt vielä varmaan tänään ja avaan jo ensimmäisen ketjunkin.

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.09.2015 19:50 
Poissa
Ylläpitäjä

2. Pistetys
- Liigan runkosarjassa sijalla 1-5 majailevista joukkueista saat oikein veikatessa 1 pisteen, sijalla 6-10 olevista 2 pistettä ja sijalla 11-15 olevista 3 pistettä. Mikäli veikkaat tasapeliä otteluun ja tämä menee oikein, niin tällöin saat myös 3 pistettä. Ensimmäisen kierroksen pisteet tulevat viime vuoden lopullisten sijoitusten perusteella, mutta toisella kierroksella voimaan astuu jo SM-Liigan sarjataulukko, joka kertoo kuinka paljon mistäkin joukkueesta saa pisteitä.

- Mikäli runkosarjan jälkeen kahdella tai useammalla käyttäjällä on sama pistemäärä, korkeimmalle sijoittuu se kuka on veikannut kauden aikana prosentuaalisesti paremmin, eli veikatut kierrokset + osuneet kohteet ja näistä lasketaan sitten prosentuaalinen osumatarkkuus.

Siinä tulevan liigagurukauden muutokset. Ei muuta.

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.04.2016 19:15 
Poissa

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät
Dev ottanut kaikki keinot käyttöön finaaliin pääsyä varten. Eikös piste-etujen pitänyt jäädä puolivälieriin? :fuckyou: Liigagurun säännöt 2015-2016

Profiili  

ViestiLähetetty: 30.08.2017 21:19 
Poissa

Suosikkijoukkue: TPS
JAAHAS..jokos sitä voi ilmottautua uuteen liigaguru kauteen? :)

-Juha

Profiili  

ViestiLähetetty: 01.09.2017 09:50 
Poissa

Suosikkijoukkue: Kärpät
roomeoh kirjoitti:
JAAHAS..jokos sitä voi ilmottautua uuteen liigaguru kauteen? :)

-Juha

Eiköhän viime kausi ollut viimeinen ellei joku halua lähteä vetäjäksi, mutta sen lisäksi pitäisi saada 15 osallistujaa ainakin, jotta hommassa olisi jotain mielekkyyttä.

Profiili  

ViestiLähetetty: 08.09.2017 15:35 
Poissa

Suosikkijoukkue: Kärpät , KooKoo
Itse olisin melkein voinut lähteä vetäjäksi, mutta kun tällä hetkellä edes jotenkin aktiiviset käyttäjät voidaan laskea yhden käden sormilla niin ei hommassa ole mitään järkeä.Valitettavasti...
Toivottavasti saadaan ensi kaudeksi taas skabat pystyyn.

#13 Julius Junttila - #23 Joonas Kemppainen - #72 Joonas Donskoi

Liigagurun mestaruus 2014-2015
Liigagurun hopeaa 2015-2016

Profiili  

ViestiLähetetty: 09.09.2017 12:14 
Poissa

Miniguru pystyyn vain vuodenvaihteen jälkeen

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 164 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia