Nyt on poijjaat ja smirgut kesä ja vaikka kyseessä onkin ennenkaikkea jääkiekkofoorumi, niin ainakin itselläni propsit on kaikkia niitä kohtaan, jotka osaavat omalla omaperäisellä tavallaan saattaa itseni hyvälle tuulelle hyvillä kirjoituksillaan tällä keskustelufoorumilla. Ei se, että osaa toistaa pelaajasiirtojen yhteydessä jo jonkun muun kirjoittaman jutun tms. tee kirjoittajasta niin hyvää, että ansaitsisi kuukauden Vaihtoaitiolaisen tittelin.
Tämän kuukauden valinnoissani olen yrittänyt painottaa omaleimaisuuden osuutta kirjoituksissa. Oli aihe sitten mikä tahansa tai viestimäärät mitä tahansa, niin nämä seuraavat nimimerkit ovat mielestäni Vaihtoaition Heinäkuun 10 hienointa miestä.
1. Wildwind- Pitää positiivisella asenteellaan meidät kaikki muutkin hyvällä tuulella.

Kirjoitusasu on laadukasta ja miehen huumorintaju on loistava. Uskaltaa ottaa kantaa myös epäkohtiin, mutta toisin kuin allekirjoittanut, niin tekee senkin sovittelevan taidokkaasti. Hieno mies.
2. Unknown- Emmänytiiä. Helkutin hyvä kirjoittaja, ei puhu paskaa liiemmälti, seuraa (ja tietää) kaiken urheilusta aina eukonkannosta jääkiekkoon. Unkkiksen tekstit on mun mielestä asiapitoisia, mutta ennenkaikkea omintakeisia ja kyllä sieltä se huumorin siemenkin joskus löytyy. Hieno mies.
3. Jurachess- Taistelee välillä tuulimyllyjä vastaan kuin Don Quijote. Tietää, ettei juuri ketään kiinnosta shakki, Tour de France, Kuninkuusravit, snooker jne, mutta siltikin jaksaa meitä "tietämättömiä" moukkia sivistää em. lajeista. Tää on varmaan eka kerta, kun nostan Jura-sedän näin korkealle mun listoilla, mutta kyllä se on ihan ansiosta. Tekstit on parantuneet aivan älyttömästi ja kun siihen kaupan päälle lisätään se "pikkupoikamainen" innostus kirjoittamiseen, niin ei voi muuta sanoa kuin, että olet sijoituksesi ansainnut. Hieno mies.
4. Honkanen- Yksi tämän foorumin kantavista voimista ja kuten niin moni on aikaisemminkin sanonut, niin viestien ulkoasu on parasta A-ryhmää. Välillä on mustavalkoiset lasit päässä, mutta entä sitten? Niinhän meillä kaikilla on ne omat värilasimme päässä. Kukaan ei pysty (eikä tarvikaan) olemaan neutraali, jos mennään keskustelemaan itse asiasta. Honkasen tekstit on likipitäen 100% asiallisia ja niistä näkee, että ajatukset on omia, eikä edellisen kirjoittajan peesailuja. Hieno mies.
5. kuningas26- Tämä mies ei kuvia kumartele ja omaa sellaisen ajankohtaisen tiedon kaikesta jääkiekkoon liittyvästä, että tällaista vanhaa pierua ihan hävettää välillä lähettää kommenttejaan osioon, jossa kunkku on puhunut. NHL- ja Mestispuolen ykköstykki. Hieno mies.
6. Dev- Foorumin henki ja sielu. Jyrähtää tarvittaessa kuin ukkonen, mutta oikeasti tuon kovan kuoren alla on pehmoinen nallekarhu, joka hakee vielä sitä oikeaa. Kiekkomies henkeen ja vereen, vaikkakin tuota julkisuuskuvaa hieman häiritsee nuo Formulat ja nyrkkeilyt?

Asiantuntevaa tekstiä tulee myös muitten joukkueitten puolelle kuin kissimirrien. Hieno mies.
7. InFlames- Foorumin yksi monipuolisimmista kirjoittajista ja samalla yksi tosikoimmista. Huumorintaju on välillä yhtä hyvä kuin vessaharjalla, mutta se ei siltikään vähennä sitä tosiasiaa, että mies on todella aktiivinen eri kiekkoliigojen seuraaja. Kaivaa tietoa vaikka kiven alta näistä rupusarjoista, joissa ei aikuisten oikeasti ole yhtään pelaajaa, joka olis oikeasti mielenkiintoinen tai lahjakas? Omaa mun mielestä Suomen mustakeltaisimmat lasit puhuttaessa Kärpistä.

Hieno mies.
8. Metsäkulma- Sai bänniä, mutta mitä sitten? Ei se vähennä sitä tosiasiaa, että mies on kirjoittanut asiaa omalla persoonallisella tyylillään tässäkin kuussa. Pimahti kerran, mutta välillä roiskuu, kun rapataan. Hieno mies.
9. Kauppila- Hyvä kirjoittaja ja se, että mies on osallistunut tuonne "Vapaankin" puolelle vain lisää arvostusta. Kauppilan kirjoitukset on yleensä ottaen aina hyviä ja niissä näkyy (kuten kaikissa em. kirjoittajien teksteissä) se omaleimaisuus, jota itse arvostan. Hieno mies.
10. Kaappari- Viikonloppuvapaat on lusittu ja mies on takaisin armeijan harmaissa. Pari viikkoa kineksessä ja siltikin mies kuuluu mun mielestä tälle listalle. Hieno mies.