Yleistä keskustelua vaihtoaition tilasta

Täällä foorumin ylläpito ilmoittaa asioista ja jos sinulla on jotain kysyttävää, tai ehdotettavaa, niin voit tehdä ne täällä.
Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

Yleistä keskustelua vaihtoaition tilasta

ViestiKirjoittaja Dev » 25.06.2015 16:14

Kuten olette varmaan huomanneet, niin meno ja meininki on vaan laantunut vuosi vuodelta. Nyt on jälleen yksi yritys saada keskustelut kuumiksi ja homma rullaamaan entiseen tapaan. Tämä ketju nyt perustetaan lähinnä sen takia, että tällä saa esittää mielipiteitä mitä tehdään väärin ja missä pitää jatkossa parantaa.

Mä olen itse nyt lähtenyt tähän touhuun siltä kannalta, että ensi töikseen koitetaan vähän selkiyttää foorumia ja niinpä tässä on nyt sitten maajoukkuepuoli lyöty yhteen lyttyyn, kuten myös liigakierrospuoli. Olen päässäni pyöritellyt myös jotain muutoksia tonne vapaan keskustelun puolelle. Siellä on pari aluetta jotka ovat aika turhia, mutta esim. viihdepuolelle näen ehdottomasti käyttöä ja en olisi sitä siirtämässä sieltä minnekkään. Joka tapauksessa, tarkoituksena on yrittää vähän yksinkertaistaa foorumia.

Mitäs muuta... Käyttäjiä pitäisi saada foorumille lisää ja siksi mä nyt tässä kohtaa haluankin sanoa teille, että jos on jotain kavereita jotka diggailee lätkää ja olisi kiinnostusta kirjoitella siitä, niin vinkatkaa ihmeessä tästä mestasta. Emmä pistä myöskään pahakseni mainostamista, kunhan se tapahtuu ns. hienovaraisesti, eli ei lähdetä muille foorumeille höntystelee ja avaamaan isoin otsikoin "LIITTYKÄÄ TÄNNE" jne. Tässä samassa setissä mä nyt haluan myös kiittää muutamia kirjottajia, kuten Nestoria, Salmingia, Jyriä, DrMultihunteria, Hartikaista, SaiPan miehiä 3156:sta, telamiinaa ja ketä teitä aktiivisia nyt olikaan. Mahottoman hienoo tekstii jaksatte painaa tänne, vaikka meininki on ollut vähän lannistunutta viime aikoina.

Syksyllä alkavaan Liigaguruunkin olisi taas mukava saada paljon veikkaajia mukaan ja mikä parasta, niin vakkarikävijöitä. Tuleva kausi on jo yhdeksäs. Aina mukavaa ottaa mittaa vanhoista tutuista nimistä. Nää on tällasia juttuja mitkä tuo porukkaa mielestäni hyvin yhteen. Kuten myös tuo liigamanageri, mitä on tullut pidettyä yllä ja siitä onkin pakko antaa kaikille osallistujille isot propsit, joka iikka koko kauden hyvin mukana ja kiinnostuneita touhusta. Tässäkin on alunperin ollut tarkoituksena juuri tollanen ns. ryhmähengen luominen tänne, pienellä kilpamielisyydellä. ;)

Yksi asia mihin toivoisin kanssa muutosta, on tämä keskusteluihin osallistuminen aktiivisemmin, etenkin lätkäpuolella. On meinaan noi pelaajaketjutkin hiljentyneet aika tavalla ja en pistäisi pahitteeksi, jos niihin kommentoitaisiin jatkossa enemmänkin, vaikka ei olisikaan ns. oman jengin pelaaja. Ketjujakin saisi avata rohkeammin, ihan aiheesta kuin aiheesta. Tiedän että moni täälläkin ajattelee, että "emmä jaksa käydä taas heittää niitä ympäri pyöreitä latteuksia tohon ja tohon pelaajaketjuun". Mutta on sekin mun mielestä parempi kuin ei mitään. Tietysti kaikista parastahan olisi se, että mielipiteet herättää kuumaa keskustelua.

Niin ja asia mistä en ole vielä Hijon tai Legendan kanssa edes keskustellut, on ollut se että ylläpito/moderyhmään otettaisiin muutama aktiivinen nimi nyt lisää ja lähdettäisiin yhdessä kehittämään tätä touhua eteenpäin pala palaselta. Yksi nimimerkki olikin asiasta kiinnostunut jo viime liigakauden aikana ja oli itse yhteydessä meihin. Muhun saa nytkin olla yhteydessä tästä asiasta, tai sitten Hijoon/Legendaan.

Kaikenlaisia ehdotuksia, kommentteja ja mielipiteitä otetaan vastaan. Nostetaan tää paska nyt suosta sille 2009-2012 vuoden tasolle. Kääritään hihat ja lähdetään tekemään yhdessä hommia.

Ps. Tää menee nyt hetkeksi aikaa julkiseksi tiedotteeksi, jotta kaikki näkee tämän ketjun.
- Olen aina IFK

Salming

Re: Yleistä keskustelua vaihtoaition tilasta

ViestiKirjoittaja Salming » 25.06.2015 16:55

Dev kirjoitti:Yksi asia mihin toivoisin kanssa muutosta, on tämä keskusteluihin osallistuminen aktiivisemmin, etenkin lätkäpuolella. On meinaan noi pelaajaketjutkin hiljentyneet aika tavalla ja en pistäisi pahitteeksi, jos niihin kommentoitaisiin jatkossa enemmänkin, vaikka ei olisikaan ns. oman jengin pelaaja. Ketjujakin saisi avata rohkeammin, ihan aiheesta kuin aiheesta. Tiedän että moni täälläkin ajattelee, että "emmä jaksa käydä taas heittää niitä ympäri pyöreitä latteuksia tohon ja tohon pelaajaketjuun". Mutta on sekin mun mielestä parempi kuin ei mitään. Tietysti kaikista parastahan olisi se, että mielipiteet herättää kuumaa keskustelua.
Kyllä vaan, tässä on itselläkin eniten parantamisen varaa. Kyllähän noita pelaajaketjuja sun muita ketjuja tulee muiden jengien alueelta luettua, mutta aivan liian harvoin vastattua niihin, vaikka nytkin olisi esimerkiksi tuosta Tepsistä pari sanaa sanottavana. Mutta tulen ne sanomaan jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa.

Yksi nimimerkki olikin asiasta kiinnostunut jo viime liigakauden aikana ja oli itse yhteydessä meihin.
Älkää pelätkö, se en ollut minä (muistaakseni ainakaan). :cool:

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 25.06.2015 20:19

Dev kirjoitti:...

Liigakierrospuolen uudistukselle täytyy antaa peukkua myös täältä. Viime kaudella otteluseurantaketjut meinasi kyllä jäädä tuskaisen lyhyiksi. Tulee myös selkeyttä, kun kaikki yhtä liigakierrosta koskeva sisältö tulee yhteen ja samaan ketjuun.

Tuosta foorumin mainostamisesta tuli sellainen mieleen, että mikäs on tuon Vaihtoaition Twitter-tilin laita? Viimeisin twiitti viime vuoden elokuulta. Paljon kiekkoväkeä kun tuolta löytyy, täytyisi vaan jotenkin saada tuotua foorumia esille kierrosten yhteydessä, jotta uutta väkeä kiinnostuisi? Toki jollain #Liiga -tägillä twiitti katoaa nopeasti massaan.

Itse koetan parhaani mukaan aktivoitumaan. Kiekkokeskustelu nyt ei valitettavasti ole kuumaa, ja valtio vie kohta palvelukseen eikä ole paljon aikaa kirjoitella.
Here comes the yellow and blue.

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 25.06.2015 20:28

Lukko1936 kirjoitti:Toki jollain #Liiga -tägillä twiitti katoaa nopeasti massaan...

#Liiga #Vaihtoaitio

Tuollaisia viestejä kun laittaa viestien perään, niin tuo Vaihtiksen nimi tulee laajempaan tietoisuuteen. Jos viestiin saa mahdutettua myös @Vaihtoaitio (vaimikäseoli?), niin myös tilin osoite yms. tiedot saavuttavat laajemman katsojakunnan.
Oulun Kärpät

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 25.06.2015 20:36

Nestori kirjoitti:Tuollaisia viestejä kun laittaa viestien perään, niin tuo Vaihtiksen nimi tulee laajempaan tietoisuuteen. Jos viestiin saa mahdutettua myös @Vaihtoaitio (vaimikäseoli?), niin myös tilin osoite yms. tiedot saavuttavat laajemman katsojakunnan.
Ja noiden lisäksi ehdottomasti se, että linkataan ihan suoraan kirjoituksia täältä Twitteriin. Esimerkiksi Ylikertoimen Twitter-tili tekee tuota oman fooruminsa kohdalla: "Nimimerkki XX:n oivat vetokohteet yön NHL:ään: http://www.ylikkerroin.com/forumjnee. "

Suosikkijoukkue: Ässät

ViestiKirjoittaja Jartsa » 25.06.2015 21:02

Toi twitter on kyllä päivän sana ihan defakto. Jonkun vaan tarvii ottaa se sydämenasiakseen. Joku joka on oikeesti syvällä siinä maailmassa. Itse kun en tajua siitä hölkäsenpöläystä, vaikka joskus humaloissani sinne tilinkin tein. Se on vaan hästäkhuustäthiistät.
Ja tottakai Face pitää ottaa ihan samalla tavalla haltuun.

Mutta siittä se lähtee, että oma pää kuntoon eka ja sitten lähdetään vasta kylille huuteleen. Kaikki mukaan! #Vaihtisnousuun!
Ei allekirjoituksia

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: TPS, NHL, Junnut

ViestiKirjoittaja Legenda » 26.06.2015 06:34

Niin minähän sitä Vaihtiksen Twitteriä olen pariin otteeseen yksin pyöritellyt, mutta yksin pyörittämiseksihän tuo myös on jäänyt. Toisella kerralla Crickin piti tulla jakamaan kuormaa meikäläisen kanssa, mutta yhtäkään postausta ei Stadin Sonnilta nähty koko päivystysaikana, joten metsään meni.. Kyllähän minä sinne mielelläni postaisin menemään, mutta ei vaan yksin riitä virta. Eikä sinne ihan ketä tahansa kehtaa ottaa pyörittämään rulettia.

Siitä kuitenkin samaa mieltä, että taas pitäisi ehdottomasti aktivoitua tuollakin saralla.
"Ei Ilveksellä huonosti mene. Lehdistötilaisuudessakin on tarjolla puoliksi syöty viineri."
- Marko Leppänen @ Twitter

Reijo Mäki kertoi, että aikanaan Turun Palloseurassa pelannut Mal Davis harrasti seksiä naisen kanssa kun muut juhlijat oliva löivät ympärillä tahtia. Aktin jälkeen Davis oli siirtynyt suoraan katsomaan videolta omia maalejaan.

Ylläpitäjä
Suosikkijoukkue: HIFK, Montreal Canadiens

ViestiKirjoittaja Dev » 26.06.2015 09:51

Mä kuulun Jartsan kanssa tohon sakkiin kuka ei ymmärrä hevonpersettäkään noista twittereistä ja hästäkwhosthat jutuista. Mutta jos Legenda on siinä edelleen mukana, niin olisihan tohon hyvä saada toinen jos kolmaskin ottamaan lastia pois niskasta. Ei ole mikään helppo homma varmasti päivitellä aktiivisesti tiliä.
- Olen aina IFK

Salming

ViestiKirjoittaja Salming » 26.06.2015 10:53

Legenda kirjoitti:Kyllähän minä sinne mielelläni postaisin menemään, mutta ei vaan yksin riitä virta. Eikä sinne ihan ketä tahansa kehtaa ottaa pyörittämään rulettia.

Siitä kuitenkin samaa mieltä, että taas pitäisi ehdottomasti aktivoitua tuollakin saralla.
Joo eihän sinne joka päivä tarvitse jotain suoltaa, mutta ajoittain kun poimii vaikkapa 2-3 kertaa viikossa oivia tekstejä täältä ja liittää niihin sitten asiaankuuluvat aihetunnisteet (liigateksteihin #Liiga jne.), jotta porukka mahdollisesti jopa tsekkaa ne viestit.

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko ja Liverpool FC, Danish Dynamite

ViestiKirjoittaja Lukko1936 » 26.06.2015 19:01

Salmingin ylemmässä viestissä oleva ehdotus kuulostaisi kyllä hyvältä, kannattanee ainakin kokeilla. Liigagurua voisi ehkä myös mainostaa Twitterin puolella? Saattaisi houkutella uusia kirjoittajia foorumille, vaikka palkintona onkin "vain" maine ja kunnia.
Here comes the yellow and blue.

Suosikkijoukkue: Oulun Kärpät

ViestiKirjoittaja Nestori » 24.07.2015 15:40

Dev kirjoitti:Niin ja asia mistä en ole vielä Hijon tai Legendan kanssa edes keskustellut, on ollut se että ylläpito/moderyhmään otettaisiin muutama aktiivinen nimi nyt lisää ja lähdettäisiin yhdessä kehittämään tätä touhua eteenpäin pala palaselta. Yksi nimimerkki olikin asiasta kiinnostunut jo viime liigakauden aikana ja oli itse yhteydessä meihin.

Onkohan tämä asia edennyt mihinkään suuntaan viime aikoina? Ihan mielenkiinnolla odottelen, että minkäslainen karpaasi/karpaasitar meitä jukuripäitä ryhtyy kaitsemaan? :mrgreen:
Oulun Kärpät

Suosikkijoukkue: Rauman Lukko, SHL

ViestiKirjoittaja Lossu » 25.07.2015 15:50

Pelicans -osiosta joku :idea:

Suosikkijoukkue: SHL - KalPa - Penguins - Newcastle United - KooKoo

ViestiKirjoittaja Hartikainen35 » 25.07.2015 19:03

Tai vaikkapa äiti Tellervo? Saataisiin harmaantuneiden vaihtislaisten kasvoihin terve punainen väri :eek:

:laugh: :laugh: :laugh:

Suosikkijoukkue: Jee

ViestiKirjoittaja Wilfried » 26.07.2015 18:54

Mielestäni foorumin siirtäminen ihan omalle alustalle olisi oiva ratkaisu tähän kohtaan. Se domain maksaisi varmaan jonkun verran, mutta loppupeleissä jos foorumia haluaa ihan ihkaoikeasti panostaa niin se olisi ainoa ja oikea ratkaisu. Luulen että ketään ei niinpaljoa kiinnosta mikään munfoorumi.comit ja niin edelleen vaan se domain jolla voitaisiin saada lisää näkyvyyttä. Ja sitä näkyvyyttä saadaan juuri tuolla domainilla. Eli oma domain >> näkyvyys >> lisää väkeä ja foorumi nousuun.

Muuten Vaihtis näyttää erittäin mukavalta mestalta keskustella. Mielestäni keskustelualueita on riittävästi eikä niitä tarvitse mitenkään muuttaa. Ainoa asia mikä itseäni harmittaa erityisesti on se, että foorumilla ei ole esimerkiksi monta Kookoon tai Sportin fania keskustelemassa. Tällöin noiden joukkueiden kausiketjutkin tuppaavat jäädä lyhyeiksi eikä minkäänlaista faninäkemystä joukkueesta löydy.

Nyt kesällä tietenkin on hiljaista (pl. seurasiirrot), mutta sitten kun kausi starttaa niin väki taas heräilee ja ehkäpä joitain uusia keskustelijoita liittyy tänne. Itsekin voisin olla vähän aktiivisempi täällä. :)
"I will make history"

Louis Van Gaal

Liigagurun pronssimitalisti kaudelta 2014-15!

Suosikkijoukkue: KalPa, Anaheim Ducks

ViestiKirjoittaja KilleriPilleri » 26.08.2015 22:15

Kyllähän sitä toivoisi, että foorumista vähän aktiivisempi saataisiin ja voihan se olla, että nyt liigakauden alkaessa tuleekin enemmän keskustelua aikaiseksi, mutta se nyt vaan on nykyisin niin, että keskustelufoorumien aika tuntuu vaan olevan pikkuhiljaa ohi kun on tullut nämä twitterit, fb:t sun muut, ne taas voisi toisaalta olla se millä saataisiin tänne kävijöitä ja aktiivisuus taas nousuun jos vaihtikselle tehtäisiin twitter/fb tili ja siellä olisi aktiivista porukkaa välillä tätä paikkaa mainostamassa.

Myös tuo Wilfriedin ehdotus viedä foorumi omalle alustalle voisi olla yksi vaihtoehto, itsessään foorumissa en lähtisi muuttamaan mitään alueita sun muita ne on ihan toimivat ainakin omasta mielestäni nykyisessä muodossaan.

Seuraava

Paluu Vaihtoaitio